ANWB reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen ANWB Wegenwacht
Al sinds 1946 biedt de ANWB Wegenwacht pechhulp aan op de Nederlandse wegen en in het buitenland. De dienst heeft tegenwoordig 1,2 miljoen leden. Wil jij misschien gebruik gaan maken van ANWB Wegenwacht maar wil je eerst graag meer weten over beoordelingen van ANWB Wegenwacht? Wij hebben de reviews van ANWB Wegenwacht voor je op een rij gezet. Lees wat de ervaringen van andere klanten zijn en neem een weloverwogen beslissing om je in te schrijven bij ANWB Wegenwacht.
Over ANWB Wegenwacht
De pechhulpdienst ANWB Wegenwacht is opgestart na de Tweede Wereldoorlog, in het jaar 1946. De hulpdienst werd opgericht naar Engels voorbeeld. Onze Automobile Association (AA), de zusterhulpdienst in Engeland, was toen al actief met mobiele hulpbrigades langs de weg. De ANWB Wegenwacht reed in het begin rond op geel geschilderde Harley Davidson motorfietsen, over de grote wegen van Nederland om langs de kant staande auto's weer aan de praat te krijgen. Over de jaren is er veel veranderd. Zo bestond het Nederlandse wagenpark in 1946 nog uit slechts 30.000 auto's, in 2020 waren dit 8,7 miljoen auto's. De ANWB Wegenwacht heeft als doel om mee te groeien met de behoeften van de klant. Tegenwoordig helpt de wegenwacht jaarlijks 1,2 miljoen leden met pech weer op weg. Dit doen ze zowel in Nederland als in het buitenland.
Waarom kiezen voor ANWB Wegenwacht
ANWB Wegenwacht heeft tientallen jaren ervaring met het aanbieden van pechhulp. Er is altijd wel een auto van de ANWB bij jou in de buurt om je weer op weg te helpen. Je kunt kiezen uit verschillende pakketten, waardoor je alleen betaalt voor de service die aansluit bij jouw wensen. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven of je ook in je eigen woonplaats geholpen wilt worden, of je vervangend vervoer wilt en of je ook geholpen wilt worden bij pech in het buitenland.
Met de speciale Wegenwacht Pechhulp app kun je eenvoudig jouw locatie doorgeven. De GPS maakt het oproepen van pechhulp nog gemakkelijker. Ook de adviesvideo's in de app zijn erg behulpzaam. Zo kun je hier onder andere bekijken hoe je een auto start met startkabels en hoe je een band verwisselt. Bij vragen en twijfel kun je via deze app telefonisch contact opnemen met de Wegenwacht.
Is ANWB Wegenwacht betrouwbaar?
Haast iedereen heeft wel van de ANWB Wegenwacht gehoord. Je ziet de auto's regelmatig rondrijden over de Nederlandse wegen. De ANWB heeft zelfs een eigen tijdschrift voor leden van de pechhulpdienst, de Kampioen. Hier staan onder andere goede aanbiedingen in voor een weekendje weg en interessante artikelen omtrent thema's die met mobiliteit te maken hebben.
Klantenservice en klachten
Op de website van de ANWB en in de gratis app kun je heel veel informatie vinden. Heb jij nog een vraag waar je niet uitkomt? Dan kun je deze stellen aan de virtuele assistent van ANWB Wegenwacht. De klantenservice is daarnaast telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 - 18:00 uur en op zaterdag van 10:00 - 16:00 uur. De helpdesk van de webwinkel is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 - 17:00 uur. Stel je jouw vraag via Facebook of Twitter? Dan krijg je antwoord binnen 1 werkdag. Ten slotte is het ook een optie om het contactformulier in te vullen. Doe dit voor minder dringende vragen, want je krijgt antwoord binnen 10 werkdagen.
Wil jij ook beoordelen?
Ben jij lid (geweest) van de ANWB Wegenwacht? Deel dan jouw ervaringen met de bezoekers van deze pagina en help anderen bij het maken van de juiste beslissing. Vertel bijvoorbeeld over de kwaliteit van de dienst. Hoe snel was de ANWB ter plekke bij pech? Heb je veel gebruik gemaakt van de dienst? Ben je in jouw eigen woonplaats geholpen of in het buitenland? Is je partner ook lid met een partnerpas? Door de kennis die jij hebt te delen, help je anderen op weg.
ANWB is geverifieerd door ons expert team.
De webshop ANWB bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen.
Daarnaast is ANWB lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje).
Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via ANWB.
Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.
ANWB is van origine een Nederlands bedrijf en is daarnaast al een lange tijd actief op het internet.
Hun reputatie is daarom ook erg goed.
Op onze website kan jij ook een review plaatsen om andere gebruikers te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen.
Bekijk zeker even de website van anwb.nl.
Dit geeft je een beter beeld van de webshop.
Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van ANWB.
Onze zoon en schoondochter zijn in februari 2024 naar Oostenrijk geweest. Onze schoondochter met een auto en de twee dochters en onze zoon kwam een dag later omdat hij nachtdienst had. In Duitsland begaf de brandstofpomp het en was onze schoondochter overgeleverd aan de willekeur van de ANWB. Zowel onze zoon als onze schoondochter hebben al 20 jaar beiden een ANWB pechhulp lidmaatschap, waarvan één volledige voor het buitenland. Tja, maar onze schoondochter reed en de pechhulp stond op naam van onze zoon. Jammer dan zei de ANWB. Ze mochten het zelf uitzoeken. Moraal van het verhaal; doe wat ik 30 jaar geleden al heb gedaan; neem een pechhulp van je automerk, zoals in mijn geval van de Volkswagen. Die laten je niet letterlijk in de kou staan.
Net terug van de garage voor vernieuwen distributie riem en waterpomp, werkte de temperatuurmeter niet meer , bleef op o staan, airco vertikte het ook , ventilator draaide veel te veel toeren en motormanagement lampje brandde oranje , motor liep ook niet lekker. Na korte tijdkwam de wegenwacht [ vader en zoon] en gingen "uitlezen" na enige tijd en alles goed nakijken vond men het euvel: een stroomdraad was gekneld tussen de kleppendeksel gekomen, bijna niet zichtbaar maar het "scherpe "oog van de wegenwacht man zag het wel , draad opnieuw geisoleerd en alles werkte weer perfect , ook hebben ze nog een losse bout vastgezet. Ben 43 jaar lid van de wegenwacht en nog nooit een seconde spijt gehad, hulde voor vader en zoon , ik kan weer rustig verder rijden, nogmaals HARTELIJK DANK , jullie zijn kanjers.
Een schijnheilig bedrijf die eerst hele slechte pechhulp verlenen in Frankrijk. Eigenlijk het enige wat ze hebben gedaan de afgelopen weken is de auto naar een andere garage in Frankrijk gebracht, daarna kennelijk de auto naar een plek in Nederland hebben gebracht. Nou mag je trots op zijn dat je dat kan in 3,5 week. En voordat we vervangend vervoer kregen waren we tig telefoontjes verder. Afspraken niet nakomen en je vervolgens in onwetendheid laten zitten wanneer je je auto terug krijgt. En dan vervolgens op social media schijnheilige reacties gaat geven over wat ze allemaal gedaan zouden hebben. En ook goed zijn in de schuld aan andere geven smiddags logicx de schuld geven en dan even later onze garage. En dan na 3,5 week vervangend vervoer aanbieden en dan zeggen: maar ja daar zijn jullie niet op in gegaan, nee daar ben je 3 weken te laat mee met aanbieden!
In de app van mijn wegenwacht staat bij het “ huidige pakket” : Pechhulp in Nederland. Op de I van info daarachter staat: PECHHULP IN HEEL NEDERLAND.
Dat is dan toch ook je woonplaats??
Maar nee hoor, dat is een extra pakket.
Slechte service na met een PLATINA kaart 45 jr lid.
We hebben afgelopen zondag pech gekregen met onze camper in Frankrijk op de A31.
Weggesleept naar een garage, conclusie koppakking ligt eruit en dan moet onze vakantie nog beginnen.
Maar dank zij de geweldige hulp van de ANWB en LogicX kunnen wij onze vakantie voortzetten in een vanuit Nederland gebrachte camper, door chauffeur Bob. Vanaf dag 1 zijn wij continu op de hoogte gehouden door de ANWB over de stand van zaken qua repatriëring van onze camper,aan elk detail word gedacht.
Het is gewoon ongelooflijk wat deze organisatie doet voor de mensen. Dikke duim voor alle hulp.
Ze horen bij de ANWB niet wat je zegt. Ze willen je niet horen en ze zullen je ook niet horen. Ze hebben maar ëën houding dit is de gang van zaken bij de
ANWB zo doen wij het en zo willen wij het doen,wat er is gebeurd interesseert hen totaal niets. Zij delen alleen maar mede wat hun verhaal is en dat is een ongemeend medeleven. Een medeleven van zoek het maar uit. Wij ANWB gaan verder NIETS doen. Wel jaammer er zijn lieve medewerkers die wel willen meeleven,maar dit wordt hen per direct afgeleerd.
Ze horen bij de ANWB niet wat je zegt. Ze willen je niet horen en ze zullen je ook niet horen. Ze hebben maar ëën houding dit is de gang van zaken bij de
ANWB zo doen wij het en zo willen wij het doen,wat er is gebeurd interesseert hen totaal niets. Zij delen alleen maar mede wat hun verhaal is en dat is een ongemeend medeleven. Een medeleven van zoek het maar uit. Wij ANWB gaan verder NIETS doen. Wel jaammer er zijn lieve medewerkers die wel willen meeleven,maar dit wordt hen per direct afgeleerd.
Vandaag 38 graden en pech gekregen op a73 om half 2 s'middags.
Gelijk gemeld en ben lid (goud) dus wacht op hulp...
Krijg om 2 uur berichtje dat anwb niet komt maar er komt een bergingbedrijf om me naar een veilige plaats te verplaatsen waar ik kan wachten op anwb.
Nogmaals bellen om 3 uur keuzemenu anwb kies 2 lopende melding word gezegd het is druk en verbinding word verbroken.
Intussen ontdekt dat de multiriem kapot is.
Om half 4 nog niemand geweest en maar besloten om zelf verder te rijden naar dichtbijzijnde garage met gevaar dat motor te heet werd maar werd gewoon gevaarlijk om zo lang te wachten.
Toch gehaald gelukkig.
Hoezo hitteprotocol ANWB??????
Ik heb nog nooit van mijn leven zo’n klant onvriendelijke organisatie meegemaakt als de ANWB. Een aantal weken geleden stonden we met pech in België. We namen contact op met de wegenwacht en deze vroegen naar ons registratie nummer. Toe we dit doorgaven werd ons medegedeeld dat we geen internationaal lid zijn en dat ze niets voor ons konden betekenen. Nu is het zo dat we reeds 31 jaar lid zijn en ook nog eens internationaal. De persoon aan de telefoon wilde ons niet helpen en gaf ons het advies om de politie te bellen. Toen we terug waren in Nederland hebben we nogmaals contact opgenomen om ons ongenoegen te uiten. Opeens bleek dat de ANWB het boetekleed had aangetrokken en ze gaven toe dat ze een fout gemaakt hadden. De volgende dag kregen we zelfs een bloemstuk toegestuurd en ons werd verzocht om de gemaakte kosten te declareren en deze zouden worden overgemaakt.
Afgelopen week hebben we deze kosten ingediend, echter vanochtend werden we gebeld door de ANWB met de mededeling dat we de kosten niet vergoed krijgen, aangezien we een fout zouden hebben gemaakt tijdens de melding. Nooit van mijn leven ben ik zo onbeschoft behandeld door een organisatie als door de ANWB. Ik ga juridische stappen ondernemen tegen deze organisatie en zal ze absoluut aansprakelijk stellen. Ik wil hierbij iedereen waarschuwen om geen lid te worden van deze oplichters bende. Zoals je kunt leze zijn er velen met vergelijkbare ervaringen.
pech gehad op de weg terug naar Nederland
bij hammelsburg (D) anwb gebeld,
heeft ons naar de dichtbijzijnde opel garage gebracht. daar gewacht op het bekende telefoontje. er zou kontakt opgenomen met het garagebedrijf.als wij niet enkele malen zelf gebeld hadden zouden wij nu nog wachten.
laatste telefoon gesprek was met Marijn Bos die ons op een zeer onbeschofte manier heeft afgepoeierd. gelukkig heb ik ook nog een reisverzekering bij de Alliance die mij wel goed heeft geholpen.
Met vriendelijke groet, Guilino
Nadat we pech gemeld hadden werden we opgesleept naar een garage met als opmerking dat als het binnen 48 uur niet gemaakt kon worden we een vervangende auto kregen. Echter toen we 10 uur verder waren kon de garage ons vertellen dat hij het niet binnen 48 uur kon maken.
Toch kregen we geen vervangende auto maar werden we naar een andere garage gesleept garage sylvestre in bayon Frankrijk waar een zeer agressieve eigenaar ons vertelde dat we in onze caravan zonder stroom/water enz”¦ moesten blijven en de kinderen van 2 en 7 niet naar de toilet konden en niet op het bedrijven terrein mochten komen. Ook wilde de eigenaar geen koffie of water aanbieden. de reparatie van onze dynamo maar liefst 1800 koste incl sleepkosten voor caravan en onderzoekskosten. Wij gingen hier niet mee akkoord omdat de dynamo in nederland 457€ kost. De anwb wilde hier niets in betekenen en vertelde dat ze niets voor ons konden doen omdat we niet akkoord waren gegaan met de reparatiepriijs die vele malen te hoog was.
Ook nadat we aangaven hoe we werden behandeld door de bij hun aangesloten garage wilde de anwb niets doen.
We hebben zelf mensen vanuit Nederland moeten laten komen om onze auto op te laten slepen en in nederland te laten maken. Ook het vervangend vervoer voor onze reis naar spanje hebben we zelf moeten regelen. De anwb waar je al vanaf 2007 lid van bent met europa service en extra pakketten doet niets”¦. En zegt : ja je gaat niet akkoord met de prijs dus kunnen we niets voor u betekenen”¦.
Zeer slecht om een gezin met twee jonge kinderen langs een 80km weg in een caravan zonder water of stroom te laten staan in Frankrijk.
De koffer Narbone 66 cm besteld op website ,
Koffer werd keurig netjes afgeleverd ,
De koffer ziet er goed uit en stevig uit , maar leek wat aan de kleine kant . de maten op gemeten , en met de wieltjes erbij gerekend komt de koffer niet eens aan de 66 cm .
Contact opgenomen met de ANWB en super geholpen , er werd een nieuwe koffer gestuurd , de volgende dag al binnen , maar het was de zelfde maat koffer .
Dus lijkt het me beter dat de ANWB de maten van de koffer aan past op hun site , want deze is zeker geen 66 cm zoals op de website vermeld staat.
Op weg naar Zeeland kregen we een lekke band. Toen we de anwb belde zou het er iemand komen en zou ongeveer een uur duren.uiteindelijk hebben we vier uur moeten wachten tot er iemand kwam. Elke keer als we belde zou er weer iemand ergens anders vandaan komen. Dit is echt super slecht. Zijn al zolang lid en hebben weinig tot nooit gebruik hoeven maken van anwb.. neemt ze dit ook heel erg kwalijk. Mijn hele suiker spoel raakte in de war omdat ik niet op tijd kon wten
Perfect geholpen door de monteur nieuwe mobine geplaatst zeer bekwaam monteur en super aardig ðŸ‘
Nadat we pech gemeld hadden werden we opgesleept naar een garage met als opmerking dat als het binnen 48 uur niet gemaakt kon worden we een vervangende auto kregen. Echter toen we 10 uur verder waren kon de garage ons vertellen dat hij het niet binnen 48 uur kon maken.
Toch kregen we geen vervangende auto maar werden we naar een andere garage gesleept garage sylvestre in bayon Frankrijk waar een zeer agressieve eigenaar ons vertelde dat we in onze caravan zonder stroom/water enz”¦ moesten blijven en de kinderen van 2 en 7 niet naar de toilet konden en niet op het bedrijven terrein mochten komen. Ook wilde de eigenaar geen koffie of water aanbieden. de reparatie van onze dynamo maar liefst 1800 koste incl sleepkosten voor caravan en onderzoekskosten. Wij gingen hier niet mee akkoord omdat de dynamo in nederland 457€ kost. De anwb wilde hier niets in betekenen en vertelde dat ze niets voor ons konden doen omdat we niet akkoord waren gegaan met de reparatiepriijs die vele malen te hoog was.
Ook nadat we aangaven hoe we werden behandeld door de bij hun aangesloten garage wilde de anwb niets doen.
We hebben zelf mensen vanuit Nederland moeten laten komen om onze auto op te laten slepen en in nederland te laten maken. Ook het vervangend vervoer voor onze reis naar spanje hebben we zelf moeten regelen. De anwb waar je al vanaf 2007 lid van bent met europa service en extra pakketten doet niets”¦. En zegt : ja je gaat niet akkoord met de prijs dus kunnen we niets voor u betekenen”¦.
Zeer slecht om een gezin met twee jonge kinderen langs een 80km weg in een caravan zonder water of stroom te laten staan in Frankrijk.
Tickets besteld voor Burger Zoo. Om 6 Euro te besparen via de ANWB besteld. Nu is ons kind ziek geworden en als reactie op het verzoek de reservering te verplaatsen: "[...]
Verwijzend naar onze voorwaarden is het niet mogelijk een deel van een order te annuleren.[...]". Burger Zoo zelfs hadden er trouwens geen probleem mee gehad het datum te verzetten. Les geleerd: Volgende keer de voorwaarden lezen. In dit geval goedkoop = duurkoop en zeker de laatste keer dat wij via de ANWB tickets hebben besteld.
Heb je pech in het buitenland met je auto en je hebt anwb denk nou niet dat ze je helpen, want enige wat je bij dit bedrijf mag doen is betalen voor saus, hulp krijg je niet in wat voor vorm dan ook. Na 19 jaar lid.
Hier mee durven ze te mee te adverteren
Als je de Wegenwacht nodig hebt, kun je met de ANWB Onderweg app makkelijk en snel pech melden. Ook in het buitenland. Als je je pech hebt gemeld, kunnen we precies zien waar je staat aan de hand van de locatiebepaling op je telefoon:
Ja het klopt als je pech heb in het buiten land. Heb je echt pech ze doen geen reet voor je ze laten je gewoon staan. Met je kinderen. Dat is echt met recht de pech service van de @ANWBeuropa @ANWB.
Uitstekende service van het begin tot het eind. Service gericht personeel. Zeer aan te bevelen!
Zeer slechte service van ANWB die ik ooit heb ervaren! Ik betaal jackpot premie voor pechhulp wereld. Bewust gevraagd tijdens het kiezen van de premie aan medewerker of dit geldt voor heel Turkije, daar kreeg ik bevestiging op dat pechhulp in heel Turkije geldig is. Nu in Turkije, zit ik met pech wordt ik niet eens geholpen. Enkel een excuus dat we verkeerd zijn geinformeerd. Bedankt ANWB. NOOIT MEER!
Snel terplekke 20min.
Uitslag binnen 5min
Vervangend vervoer meteen geregeld
Top:)
Service van niets. Jarenlang lid en nu zijn we gestrand in Frankrijk ivm autopech. We worden al ruim een week van het kastje naar de muur gestuurd. 0,0 communicatie of proactief handelen van de ANWB. Het interesseert ze ogenschijnlijk niets dat je meer dan een week zonder auto in het buitenland gestrand bent. Overal moet je zelf achteraan. Ik ben echt heel erg teleurgesteld in hun serviceverlening en houding. Waardeloos.Wanneer ik weer thuis ben dan zeg ik per direct mijn lidmaatschap bij de ANWB op!
We zijn pas een paar weken lid en we hebben afgelopen dinsdag al meteen auto pech gehad. Gelukkig waren we dus net op tijd. De service is super snel en aardig. De monteur kwam meteen kijken en het is snel opgelost.
Zit als bedrijf de hele dag op de weg en heb een zakelijk contract genomen. Klonk allemaal heel fijn. Tot je ze nodig hebt. Pech met de auto. Duurt 15 min voordat je alles duidelijk hebt kunnen maken. Duurt een uur voor wegenwacht er zal zijn. Sta nu al 1,5 uur te wachten en ze zijn nog niet eebs onderweg naar me toe. Ga maar een lokale garage bellen, dit kost teveel tojd en daardoor enorm veel geld. Mijn vermoeden is de accu. 1,5 jaar geleden exact hetzelfde probleem. 2 keer 3 mnd is de auto het laatste jaar door corona niet in bedrijf geweest. Accu was 1,5 jaar geleden door de ANWB zelf vervangen. €188,00 euro. En daar sta ik weer. Bedankt ANWB. Dit is mijn laatste jaar lid. Ik ga in het vervolg met plaatselijke garagebedrijven werken. Uiteindelijk goedkoper dan uren moeten wachten.
Onverwoordelijk dankbaar aan ANWB voor hun service and hulp, echte helden in nood! TOP TOP TOP! Zeker een grote aanrader. Ik ben vanaf nu levenslang met ANWB. Zeer tevreden 5 stars DANK JULLIE WEL beste ANWB
Twee weken geleden onderweg naar huis met pech in Duitsland gestrand op de snelweg. Pechhulp zou er binnen een half uur zijn, dat werd 2 uur. Vervolgens was het een sleepservice die ons bracht naar het desbetreffende depot om de auto en ons daar te droppen. De anwb gaf geen sturende hulp en heeft niks voor ons betekend, ook gaven zij aan dat omdat wij op zaterdag met pech stonden, wij maandag pas inzicht konden hebben in de eventuele schade van de auto, een huurauto kon dus nog niet geregeld worden, tenzij het op onze kosten verhaald werd. Zij gaven aan dat de eerst bepaald moesten hebben dat de auto binnen 48 uur niet gemaakt kon worden, voordat zij een huurauto konden vergoeden. Na ongeloof en volledige onredelijkheid besloten wij het risico te nemen om de auto in duitsland te laten staan en de huurauto aan te nemen om naar huis te rijden. De anwb gaf aan wij 21 dagen recht hadden op vervangend vervoer (met europa standaard). Omdat ook de sleepservice 3 weken duurde besloten wij de auto in duitsland te maken. Twee weken later, wanneer de auto gemaakt was en wij de huurauto wilde inleveren, geeft europcar aan de anwb de auto voor 2 dagen voor ons heeft gereserveerd en de huurauto veel te laat is ingeleverd, er staan kosten open (dit gaat over honderden euro’s tot duizend euro!). Na tig belletjes en uuuren in de wacht te staan om van pion naar pion te worden verwezen, krijgen we keer op keer te horen dat we maar twee dagen recht hadden op vervangend vervoer en zij niks kunnen betekenen. Met geen elke wijze hebben ze ons hiervan op de hoogte gesteld, noch staat het in het contract wat wij met europcar hebben getekend. Ik heb de kosten voor de huurauto niet betaald en de factuur wordt voor nu naar de anwb gestuurd, puur omdat ik weigerde te betalen. Onze situatie staat nog in behandeling en het wordt de vraag wat hier uit gaat komen. Ik en mijn partner zijn verbijsterd. de service, compassie, begrip en dienstverlening van de anwb is waar-de-loos. Wanneer gegeven wordt dat ik hiervoor de kosten moet gaan betalen, start ik een juridische procedure. Bedankt anwb voor de 'pechhulp', langs de reparatiekosten voor de auto zullen er alleen nog meer kosten bijkomen, de factuur van de huurauto gaat over meer dan duizend euro!
Blijf weg bij de anwb, ik hoop dat het failliet gaat en de mkb’s met goede service de markt weer beheersen.
Een hevige brandlucht (droog gekookte aardappels)) in de auto tijdens het rijden, heel eng dus gauw de auto langs de weg gezet en de ANWB Wegenwacht gebeld en het advies was niet verder rijden. Na 30 minuten kwam monteur Henk vanaf standplaats Ede voorgereden en hoorde mij eerst even aan om daarna op onderzoek te gaan. En binnen een mum van tijd had hij het euvel gevonden, een "slak" op het spruitstuk nabij het motorblok net zichtbaar door een sparing van 3cm bij 5cm in een beschermplaat die over het spruitstuk zit. Knap werk, toen Henk riep dat het een slak was stond ik wel even verbaasd te kijken maar hij zag het aan de kleur van het slakkenhuis dat door het gaatje zichtbaar was, dat is nou een sterk stukje ervaring en kunde wat de ANWB Wegenwacht in huis heeft. En nogmaals, hierom ben ik lid van de ANWB Wegenwacht.
Afgelopen week een probleem met mijn auto. Bij het starten had de motor een hapering en vermoedelijk een vervuiling in een benzinefilter dacht ik. De auto wilde wel starten maar bleef problemen houden om de motor draaiende te houden.
Ik belde met de ANWB waar ik al jaren lid ben en hoopte na alle contributie die ik in de tijd al had betaald toch wel goed behandeld te worden. Ze zouden een monteur sturen en die zou er met een half uurtje zijn. Maar na 40 minuten wachten was de monteur nog in geen velden of wegen te bekennen. Ze vertelde dat de monteur waarschijnlijk nog ergens vast stond in het verkeer en dat hij er met 10 minuten zou zijn.
Na 1 uur wachten werd ik wel een beetje boos omdat ik wel haast had en nog altijd niet weg kon. Nomgaals bellen en kreeg weer hetzelfde antwoord en dat ik nog even moest wachten. Vervolgens maar weer naar binnen gegaan en daar verder gewacht. Uiteindelijk heb ik bijna 1,5 uur moeten wachten tot de monteur er uiteindelijk was.
Het probleem was wel snel verholpen en was binnen 15 minuten gefixt. Wel netjes verontschuldigingen gekregen maar het lange wachten vond ik niet netjes. Liever had ik van de ANWB vernomen wat de werkelijke reden was want het bleek dat de monteur een verkeerd adres door had gekregen en hij in eerste instantie op een verkeerde plek stond. Als ze me dat nou gewoon hadden gezegd in plaats van een reden te bedenken!
ANWB werken aan je service is wel het minste wat ik verwacht.
Al jaren was ik vaste klant bij de ANWB en heb ze nooit nodig gehad. In vergelijking met andere aanbieders vond ik ANWB service gewoon te duur worden. Ik ben dus overgestapt.
Scheelt me toch een paar tientjes in het jaar.
Laatst had ik in de morgen problemen bij het starten van mijn auto. Direct met de ANWB gebeld en binnen een half uur was er al een monteur ter plekken.
Alles was snel opgelost en de service was prima.
Door stond ik dan dan plotseling op de vluchtstrook met 3 kinderen, want we waren een dagje naar het bos geweest. Na verschillende pogingen om de auto opnieuw te starten was er geen andere optie dan de ANWB te bellen. Gelukkig werd ik door een vriendelijke stem verwezen naar wat regels zoals achter de vangrail staan enz. want daar hadi k zelf niet aan gedacht.
10 minuten later kwam de ANWB en werd ik netjes geholpen en konden we weer gauw opweg. Een perfecte service en ik kan je zeggen met 3 kinderen achter een vangrail dan ben je toch blij dat ze er zo snel zijn! Helemaal goed dus
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is ANWB een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 31 beoordelingen geplaatst over ANWB. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 6 gekregen, waarbij 54% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is ANWB actief?
ANWB is vooral actief in de categorie verzekeringen en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) hulpdiensten en pechservices.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de ANWB reviews? Dan kun je naar de website van ANWB gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.