ANWB logo

ANWB ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten

22 beoordelingen • 3,8
ANWB logo
ANWB ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten
22 beoordelingen • 3,8
Beoordeling
22 beoordelingen
3,8
5 sterren
14%
4 sterren
5%
3 sterren
9%
2 sterren
5%
1 ster
68%
Bestelproces
3,8
Service
3,8
Prijs
3,8
Levering
3,7

Gerelateerde bedrijven

UnitedConsumers logo UnitedConsumers
4 beoordelingen
8
Interrail logo Interrail
0 beoordelingen
10
PartnerPete logo PartnerPete
0 beoordelingen
10

ANWB ervaringen

Bijna iedereen kent de ANWB. Naast de wegenwachtservice heeft de ANWB ook heel veel verzekeringen voor alle vervoersmiddelen en reizen. Wil jij weten wat de ANWB ervaringen zijn van mensen die gebruik maken van de ANWB verzekeringen? Lees dan verder en bekijk alle ANWB reviews en beoordelingen en oordeel zelf of deze verzekeraar interessant is om zaken mee te doen. Heb je zelf ANWB ervaringen en wil je deze delen? Schrijf dan zelf een ANWB review.

Over de ANWB

De ANWB is een organisatie die zich al meer dan 125 jaar grotendeels bezighoudt met mobiliteit. De ANWB is in ons land vooral bekend door de wegenwacht en de praatpalen die langs (snel)wegen kunt vinden. Daarnaast is het initiator van de bekende bewegwijzering in Nederland. In het verleden (tussen 2004 en 2008) had de ANWB ook enige jaren in Nederland een tiental onbemande tankstations. In het verleden het de ANWB in Nederland een monopolie positie als het ging om bijvoorbeeld de wegenwacht, maar sinds een aantal jaar heeft de ANWB niet meer deze bevoorrechte positie. Naast de wegenwacht heeft de ANWB nog vele andere activiteiten opgezet. Zo zijn er onder andere rijopleidingen van de ANWB, verzekeringen, reizen, trainingen (voor particulieren en beroepschauffeurs), verkeersinformatie op de radio etc. De ANWB is in ieder geval een grote organisatie waar je terecht kunt voor diverse zaken als het om mobiliteit gaat. Als lid van de ANWB kun je gebruik maken van de wegenwacht en kun je profiteren van kortingen. De ANWB is een zeer bekende aanbieder van diverse diensten en producten in Nederland. Toch zijn de meningen over deze grote organisatie verdeeld. Iedereen heeft natuurlijk weer andere ANWB ervaringen. Sommige zijn positief, en de andere misschien wel negatief. Door deze ervaringen te lezen kun jij bekijken of de ANWB de juiste keuze is. Ook kun je bekijken welke voor- en nadelen de ANWB heeft.

ANWB ervaringen en klachten

Heb jij ANWB ervaringen of ANWB klachten? Dan kan het vele mensen helpen door deze ervaringen met ons te delen. Andere mensen kunnen jouw ervaringen dan lezen en op basis daar van bekijken of zij ook gebruik willen maken van de diensten en producten van de ANWB of niet. Jouw ervaring en de ervaring van andere ANWB klanten kunnen dus een grote waarde hebben voor eventuele nieuwe klanten.

Start met beoordelen

Lees beoordelingen over ANWB

profielfoto van Benjamin
Benjamin
04-06-2020
10 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Ja
PERFECTIE

Onverwoordelijk dankbaar aan ANWB voor hun service and hulp, echte helden in nood! TOP TOP TOP! Zeker een grote aanrader. Ik ben vanaf nu levenslang met ANWB. Zeer tevreden 5 stars DANK JULLIE WEL beste ANWB

profielfoto van H. W.
H. W.
08-10-2017
10 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Ja
Daarom ben ik lid van de ANWB Wegenwacht

Een hevige brandlucht (droog gekookte aardappels)) in de auto tijdens het rijden, heel eng dus gauw de auto langs de weg gezet en de ANWB Wegenwacht gebeld en het advies was niet verder rijden. Na 30 minuten kwam monteur Henk vanaf standplaats Ede voorgereden en hoorde mij eerst even aan om daarna op onderzoek te gaan. En binnen een mum van tijd had hij het euvel gevonden, een "slak" op het spruitstuk nabij het motorblok net zichtbaar door een sparing van 3cm bij 5cm in een beschermplaat die over het spruitstuk zit. Knap werk, toen Henk riep dat het een slak was stond ik wel even verbaasd te kijken maar hij zag het aan de kleur van het slakkenhuis dat door het gaatje zichtbaar was, dat is nou een sterk stukje ervaring en kunde wat de ANWB Wegenwacht in huis heeft. En nogmaals, hierom ben ik lid van de ANWB Wegenwacht.

profielfoto van Anoniem
Anoniem
11-03-2014
10 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Ja
De jusite hulp wanneer ik het nodig had

Door stond ik dan dan plotseling op de vluchtstrook met 3 kinderen, want we waren een dagje naar het bos geweest. Na verschillende pogingen om de auto opnieuw te starten was er geen andere optie dan de ANWB te bellen. Gelukkig werd ik door een vriendelijke stem verwezen naar wat regels zoals achter de vangrail staan enz. want daar hadi k zelf niet aan gedacht.

10 minuten later kwam de ANWB en werd ik netjes geholpen en konden we weer gauw opweg. Een perfecte service en ik kan je zeggen met 3 kinderen achter een vangrail dan ben je toch blij dat ze er zo snel zijn! Helemaal goed dus

profielfoto van Anoniem
Anoniem
29-03-2014
8 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Ja
Thuis service is een uitkomst

Laatst had ik in de morgen problemen bij het starten van mijn auto. Direct met de ANWB gebeld en binnen een half uur was er al een monteur ter plekken.

Alles was snel opgelost en de service was prima.

profielfoto van Anoniem
Anoniem
28-04-2014
6 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Ja
Prijs te hoog

Al jaren was ik vaste klant bij de ANWB en heb ze nooit nodig gehad. In vergelijking met andere aanbieders vond ik ANWB service gewoon te duur worden. Ik ben dus overgestapt.

Scheelt me toch een paar tientjes in het jaar.

profielfoto van Anoniem
Anoniem
07-04-2014
6 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Ja
Lang wachten

Afgelopen week een probleem met mijn auto. Bij het starten had de motor een hapering en vermoedelijk een vervuiling in een benzinefilter dacht ik. De auto wilde wel starten maar bleef problemen houden om de motor draaiende te houden.

Ik belde met de ANWB waar ik al jaren lid ben en hoopte na alle contributie die ik in de tijd al had betaald toch wel goed behandeld te worden. Ze zouden een monteur sturen en die zou er met een half uurtje zijn. Maar na 40 minuten wachten was de monteur nog in geen velden of wegen te bekennen. Ze vertelde dat de monteur waarschijnlijk nog ergens vast stond in het verkeer en dat hij er met 10 minuten zou zijn.

Na 1 uur wachten werd ik wel een beetje boos omdat ik wel haast had en nog altijd niet weg kon. Nomgaals bellen en kreeg weer hetzelfde antwoord en dat ik nog even moest wachten. Vervolgens maar weer naar binnen gegaan en daar verder gewacht. Uiteindelijk heb ik bijna 1,5 uur moeten wachten tot de monteur er uiteindelijk was.

Het probleem was wel snel verholpen en was binnen 15 minuten gefixt. Wel netjes verontschuldigingen gekregen maar het lange wachten vond ik niet netjes. Liever had ik van de ANWB vernomen wat de werkelijke reden was want het bleek dat de monteur een verkeerd adres door had gekregen en hij in eerste instantie op een verkeerde plek stond. Als ze me dat nou gewoon hadden gezegd in plaats van een reden te bedenken!

ANWB werken aan je service is wel het minste wat ik verwacht.

profielfoto van C K.
C K.
02-04-2021
4 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Belachelijk

Zit als bedrijf de hele dag op de weg en heb een zakelijk contract genomen. Klonk allemaal heel fijn. Tot je ze nodig hebt. Pech met de auto. Duurt 15 min voordat je alles duidelijk hebt kunnen maken. Duurt een uur voor wegenwacht er zal zijn. Sta nu al 1,5 uur te wachten en ze zijn nog niet eebs onderweg naar me toe. Ga maar een lokale garage bellen, dit kost teveel tojd en daardoor enorm veel geld. Mijn vermoeden is de accu. 1,5 jaar geleden exact hetzelfde probleem. 2 keer 3 mnd is de auto het laatste jaar door corona niet in bedrijf geweest. Accu was 1,5 jaar geleden door de ANWB zelf vervangen. €188,00 euro. En daar sta ik weer. Bedankt ANWB. Dit is mijn laatste jaar lid. Ik ga in het vervolg met plaatselijke garagebedrijven werken. Uiteindelijk goedkoper dan uren moeten wachten.

profielfoto van Regien
Regien
16-08-2019
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Afschuwelijke service en betrouwbaarheid, belazerd met honderden euro's

Twee weken geleden onderweg naar huis met pech in Duitsland gestrand op de snelweg. Pechhulp zou er binnen een half uur zijn, dat werd 2 uur. Vervolgens was het een sleepservice die ons bracht naar het desbetreffende depot om de auto en ons daar te droppen. De anwb gaf geen sturende hulp en heeft niks voor ons betekend, ook gaven zij aan dat omdat wij op zaterdag met pech stonden, wij maandag pas inzicht konden hebben in de eventuele schade van de auto, een huurauto kon dus nog niet geregeld worden, tenzij het op onze kosten verhaald werd. Zij gaven aan dat de eerst bepaald moesten hebben dat de auto binnen 48 uur niet gemaakt kon worden, voordat zij een huurauto konden vergoeden. Na ongeloof en volledige onredelijkheid besloten wij het risico te nemen om de auto in duitsland te laten staan en de huurauto aan te nemen om naar huis te rijden. De anwb gaf aan wij 21 dagen recht hadden op vervangend vervoer (met europa standaard). Omdat ook de sleepservice 3 weken duurde besloten wij de auto in duitsland te maken. Twee weken later, wanneer de auto gemaakt was en wij de huurauto wilde inleveren, geeft europcar aan de anwb de auto voor 2 dagen voor ons heeft gereserveerd en de huurauto veel te laat is ingeleverd, er staan kosten open (dit gaat over honderden euro’s tot duizend euro!). Na tig belletjes en uuuren in de wacht te staan om van pion naar pion te worden verwezen, krijgen we keer op keer te horen dat we maar twee dagen recht hadden op vervangend vervoer en zij niks kunnen betekenen. Met geen elke wijze hebben ze ons hiervan op de hoogte gesteld, noch staat het in het contract wat wij met europcar hebben getekend. Ik heb de kosten voor de huurauto niet betaald en de factuur wordt voor nu naar de anwb gestuurd, puur omdat ik weigerde te betalen. Onze situatie staat nog in behandeling en het wordt de vraag wat hier uit gaat komen. Ik en mijn partner zijn verbijsterd. de service, compassie, begrip en dienstverlening van de anwb is waar-de-loos. Wanneer gegeven wordt dat ik hiervoor de kosten moet gaan betalen, start ik een juridische procedure. Bedankt anwb voor de 'pechhulp', langs de reparatiekosten voor de auto zullen er alleen nog meer kosten bijkomen, de factuur van de huurauto gaat over meer dan duizend euro!

Blijf weg bij de anwb, ik hoop dat het failliet gaat en de mkb’s met goede service de markt weer beheersen.

profielfoto van Aldo
Aldo
15-07-2019
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Kan niet rekenen op de Hulpdienst (afspraken en medewerker informatie)

Op zaterdag een auto storing melden bij de ANWB Centrale. Meteen een medewerkster aan de lijn die ons goed probeert te helpen, jammer genoeg moeten wij meerdere keer wat correctie doen op het opgenomen verhaal (jammer dat na het melden, geen schriftelijke document via mail of dergelijke komt voor verificatie en eventuele correctie).
Na wat discussie met de medewerkster en een ANWB deskundige, beslissing is gemaakt om de voertuig te repatriëren naar Nederland.
Ons wordt gevraagd voor de lokale adres. Die wordt meteen gegeven (lokale herstel garage < 90km verder).
Eerst is dan besproken over zaterdag en/of zondag, wij geven geen voorkeur: beide dagen zijn acceptabel voor ons. Een tijdje later, horen wij over een andere datum, het zou of de komende maandag, of dinsdag/woensdag afhankelijk van de vervoerder (wel tot 4 dagen na de eerste melding en voor 86km!).
Terug naar huis, bellen wij de garage op woensdag, die heeft nog geen nieuws. Bellen naar de ANWB Logistiek dienst, horen wij dat de voertuig op dinsdag (of woensdag) vanuit de plaats van pech naar een centrale plek in Nederland vervoerd is geweest. Dan vragen aan de medewerker waarom niet meteen naar de eind plaats, horen wij dat zij wilden daar een gecombineerde transport regelen met een vervoerder om kosten te besparen. Het voertuig zou dan om de donderdag, of vrijdag maar maximaal op de volgende maandag getransporteerde worden. Na 9 dagen, en voor <90km. Nergens wordt dit geschreven, niet op de website en niet op de algemene voorwaarden. Echt schandalig. En tussendoor geen excuses maar ook geen voertuig (die misschien bij de lokale garage op de eerste maandag na de melding gerepareerd had kunnen zijn!)

profielfoto van Petra
Petra
07-07-2019
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
incapabele medewerkers telefooncentrale

Dank je wel anwb voor de verkeerde informatie over partnerpassen waardoor ik nu niet geholpen wordt met mijn pechmelding. Schaamteloos !!!! Zelf een gouden pas mijn ouders een platina en meerdere verzekeringen bij jullie lopen. Maar op het moment dat je er een keer gebruik van moet maken geven jullie niet thuis en zitten er medewerkers bij de centrale die je continue onderbreken omdat ze de standaard tekst oplepelen en niet horen wat er gezegd wordt. En het meest onbeschofte.... de verbinding verbreken wanneer je om hun naam vraagt. Volgend jaar dan maar samen met mijn ouders voor alles een andere firma zoeken !!!!

profielfoto van Dhr
Dhr
14-06-2019
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
zeer slecht

gewoon uitermate slecht ,traag ,slecht bereikbaar,slechte teelfonisten ,slechte afwikkelingenz enz enz enz en ga maar zo door

profielfoto van N
N
15-05-2019
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Onterechte kosten.

De hulpverlening van ANWB heeft helemaal niks gedaan. Achter af krijg ik factuur van ANWB.

profielfoto van Egbertvanrossum@kpnmail.nl
Egbertvanrossum@kpnmail.nl
30-04-2019
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Slechte service ANWB

paar maanden geleden mijn autoverzekering opgezegd omdat mijn oude auto verkocht was.Op 18 maart kreeg ik een brief dat de ANWB mijn schadevrije jaren (36) op de Roy Data zou zetten. Inmiddels een nieuwe auto gekocht en een andere verzekeraar. Nu blijken de schade vrije jaren nog steeds niet (6 weken) vermeld te zijn op de Roy Data. Vorige week gebeld en kreeg duizend excuses. Binnen 48 uur zou het erop staan. Helaas vandaag weer bericht van mijn nieuwe verzekeraar: ze staan er nog steeds niet op vermeld. Nu weer gebeld en ja: binnen 48 uur. Wordt wel ongeloofwaardig die ANWB

profielfoto van Firat S.
Firat S.
06-03-2019
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Erg jammer!!!

Hierbij wil ik mijn klacht melden, ik was een korte tijd verzekerd bij de ANWB de premie zou automatisch van mijn rekening worden afgeschreven zo gezegd zo gedaan. Op een dag kreeg ik een brief van de ANWB dat zijn mijn schade jaren niet konden overnemen via Roy Data systeem.
Ik heb daarna gelijk meteen met ANWB gebeld ik had een hele arrogante mevrouw aan de telefoon die oprecht meedacht en adviseerde wat voor mij nodig en het beste was. Toen ze mij terug belde kreeg, ik geloof ene mevrouw Bos, die niet goed naar mij luisterde en enkel het advies gaf waar zij voordeel uit zou halen en ik niet extra zou betalen. Zij gaf geen goed antwoord op mijn vraag en dacht niet mee. Want ik kon mijn auto niet op de naam van mijn partner verzekeren. Je zou zeggen dat zou wel moeten. Nee hoor! Bij ANWB werken ze niet mee. Want zij willen juist meer en meer geld binnenhalen! Erg jammer! Klantvriendelijkheid is daar ver te zoeken!!!

profielfoto van Witte S.
Witte S.
23-08-2018
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Gepruts met de premie.

Eerst voegen ze iets samen maar duidelijk wat dit is zeggen ze er niet bij. Dan maken ze een maandpremie over en als je dan vraagt wat er is krijg je drie verschillende verhalen. Uiteindelijk krijg je ineens een brief van een incasso bureau. En als je daarop reageerd is het ineens je eigen schuld. Klote organisatie die liegt en voortprutst. Ik ben er gauw weg bij die arrogante kut bende.

profielfoto van Jian L.
Jian L.
06-11-2017
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
ANWB komt niet voor de 2e keer voor dezelfde probleem

Ongelofelijk, maar het is waar. Mijn auto heeft dus een probleem met de actuator van een automaat.
Een wegenwacht is op 31-10 langs geweest en heeft de auto kunnen starten na een paar tikken te geven op de actuator.
Vandaag 6-11 bel ik weer omdat het weer niet wilt starten wordt ik DAN PAS geinformeerd dat ik 24u de tijd had om het naar de garage te slepen en dat ze mijn daarom niet mee kunnen helpen!
Ongelofelijk!! En daar betaal je een abonnement van 200euro per jaar voor!
Als de wegenwacht dat had verteld had ik de auto direct naar de garage gebracht, maar dat had hij dus NIET gedaan en wordt ik via de telefoon verwezen naar de voorwaarden. Dit is gewoon een fout van een andere collega!

profielfoto van Beppie P.
Beppie P.
13-04-2017
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
meer dan een teleurstelling

Dit jaar in verband met mijn ziekte besloten toch het buitenland te gaan doen we gingen met de auto naar Spanje, Benalmadena, op aanraden van veel mensen besloot mijn man ANWB te kiezen i.p.v. eurocros die ik al had maar ja de ANWB had overal goede garages nou niet dus, op de heenweg natuurlijk problemen en dat terwijl de auto net was gekeurd een beurt had bgehad en nieuwe banden we konden veilig weg, onderweg kregen we problemen met de trekkracht en we hebben net het hotel gehaald daar de ANWB gebeld die de auto maandag hebben opgehaald die vervolgens tot vrijdag zijn kwijt geweest en die ook nog eens 30 kilometer ver weg stond in Malaga toen we hem eindelijk konden halen maakte hij bij het starten een vreemd geluid toen ik dat zei werd met veel handen en voetenwerk duidelijk gemaakt dat het om een snaartje ging maar dat we dit thuis konden laten maken na dit verschillende malen gevraagd te hebben zijn we toen toch maar vertrokken, later nog wel gesproken met Ton de Ridder die voorstelde de auto door te laten meten bij een ford dealer prima alleen die was dus dicht het was weekend we moesten wel weg, onderweg begonnen de problemen met een brandend acculampje maar de auto bleef rijden, toen viel de toerenteller uit vervolgens de snelheidsmeter en de brandstofmeter mijn vertrouwen in de ANWB verdween ook en heb eurocross gebeld die de auto heeft opgesleept naar een fordgarage daar de schrik van ons leven eerst kregen we te horen dat ons was verteld dat de dynamo kapot was niet dus anders waren we nooit weggegaan we werden dus voor leugenaars uitgemaakt en wat bleek in de garage niks dynamo veel meer aan dat, compressor kapot een olielek en speling op het linkervoorwiel vreemd allemaal dongen die er niet waren ze hebben mijn auto verkloot een schadepost van 1350 euro en ja dat is de auto dan niet meer waard dus hij staat in spanje om gesloopt te worden dus ik zeg BEDANKT ANWB voor de geweldige hulp en het niet in behandeling nemen van onze klacht echt een geweldige organisatie

profielfoto van Bart
Bart
15-01-2017
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Na 5jr nog steeds geen geld van de ANWB ontvangen

In 2011 in Frankrijk auto weggesleept na contact met alarmcentrale ANWB. Deze kosten zouden vergoed worden.
Na 5jr en 2x indienen van de papieren kunnen ze bij de ANWB (wéér) niets vinden terwijl ik beide keren bevestigd heb gekregen dat ze de papieren ontvangen hadden.
Nu meer dan 5jr later ben ik hier nog steeds mee bezig en kan de ANWB zelfs niets vinden over mijn contact met de ANWB alarmcentrale. Blijkbaar ben ik niet de enige die ontevreden is over de service van de ANWB.
Conclusie: ANWB int graag je jaarlijkse gelden maar als het op betalen aan komt duurt het een eeuwigheid. Als klant die bijna 40jr lid is zou je toch wat meer service kunnen verwachten.

profielfoto van M.laros
M.laros
16-05-2016
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
arrogant beantwoorden van gemelde klacht met niet ter zake doende feiten

Iedere dag krijg op de de mail aanbiedingen van o.a. herenkleding. Steeds weer als ik mijn maat aanklik staat er niet meer leverbaar dmv (3 x )een kruis. U medewerker schrijft dat er markt onderzoeken gedaan worden en daarom zou de grote maten niet meer leverbaar zijn. Maar als er onderzoeken gedaan worden waarom zijn er dan wel kleuren leverbaar in grote maten die schijnbaar niet in trek zijn.En haal deze dan van de aanbiedingen af
Ik heb gereageerd en heb deze persoon gemaild dat ik niet zit te wachten op kul verhalen want zo ga je niet met leden om die 50 jaar lid zijn. Doet deze medewerker dit uit zich zelf of heeft hij opdracht vanuit de ANWB.
Begrijpt men bij de ANWB dat men zo hun klanten zal verliezen?

profielfoto van Harrold S.
Harrold S.
18-02-2016
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
slechte ledenservice

27/10/15 ten onrechte 37 euro te veel van mijn rekening afgeschreven. Diverse mails gestuurd. Slechts éénmaal inhoudelijke reactie gekregen d.d. 4/1/16 waarin werd beloofd dat bedrag binnen 3 weken op mijn rekening zou staan. Tot op heden(18/02/16) geen geld en geen reacties meer van de ANWB

profielfoto van Anoniem
Anoniem
07-01-2016
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
De ANWB ; om te huilen, wat een beroerde organisatie.

Mijn dochter had mijn auto nodig, zal je juist zien ; kapotte brandstofpomp. Nu is zij ook lid van de ANWB, dus gelijk gebeld en daar kwam de wegenwacht, helaas, niet te repareren. Het betreft hier een Saab 9-5 automaat, dus mijn dochter geeft aan dat hij niet gesleept mag worden en met een bergingsvoertuig vervoerd moet worden. Maar dat doen zij niet, alleen slepen naar de dichtstbijzijnde garage, volgens de desbetreffende wegenwacht geen enkel probleem om een automaat te slepen. Zo gezegd zo gedaan, maar voordat je deze automaat sleept moet er 2 ltr. Extra ATF vloeistof in de automaatbak, dit staat ook duidelijk aangegeven in het boekje. Nee hoor, niets bijgevuld, gewoon zo gaan slepen. Ik bel nog met de wegenwacht en vraag hem of hij heeft bijgevuld, zijn commentaar is ; nee, niets bijgevuld, ik sleep altijd op deze manier en heb nog nooit klachten ontvangen.
Vervolgens bel ik de klachtenlijn om mijn beklag te doen, zij zouden een aantekening maken en als er iets aan de hand zou zijn moest ik nog maar eens bellen of een klachtenformulier invullen. De volgende dag is de brandstofpomp gerepareerd, ik haal de auto op en de automaatbak maakt een vreemd geluid. Thuisgekomen vul ik direct het klachtenformulier in en enkele dagen later wordt ik gebeld. De ANWB “ inderdaad, was misschien niet zo handig van ons, maar wij hebben bewust dit risico genomen, als er iets mankeert aan de automaatbak, moet ik maar aantonen dat het door het slepen is veroorzaakt “. Oh ja, is misschien verstandig dat ik maar niet meer met de auto ga rijden.
Ik was met stomheid geslagen ; de ANWB houd zich niet aan de sleep-instructie, willens en wetens dit risico nemen met andermans auto, en vervolgens moet ik dit aantonen !!! Voor het onderzoek moet de auto naar een transmissie-specialist met een bergingsvoertuig, kosten € 850,- Of ik die even zelf wil betalen. Indien de automaat schade heeft, komt de specialist van de ANWB en wordt achteraf bepaald of- en hoeveel zijn meebetalen aan de reparatie. Aan de telefoon krijg je dan ook nog eens te horen dat je te emotioneel reageert, is toch niet zo vreemd.
Hoe dan ook, zij blijven bij hun standpunt, en komen ons op geen enkele manier tegemoet, willen niet helpen met een bergingsvoertuig, geen cent (mee)betalen aan het onderzoek en van te voren zeker geen afspraken maken hoeveel zij bijdragen aan een evt. reparatie. Kortom, ik zit met de problemen en de kosten en zij wassen hun handen in onschuld. Ik heb nu mijn rechtsbijstand maar ingeschakeld, kijken of zij verder komen, ik ben er klaar mee.

De ANWB :
ONDESKUNDIG – de kennis mbt het slepen van een automaat ontbreekt blijkbaar, en een boekje, daar houden zij zich niet aan.
KLANT ONVRIENDELIJK – geen enkel medeleven/inlevingsvermogen met de ellende die ze veroorzaken en te beroerd om ook maar mee te denken over een oplossing, laat staan meebetalen aan de schade die zij veroorzaakt hebben.

Jullie worden bedankt !!!!!

profielfoto van Olaf
Olaf
01-12-2014
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Onterechte boete door ANWB

Mijn schoonmoeder (J. Vernooij-Van Schie, bijna 80 jaar) is al sinds decennia lid van de ANWB en daar ook verzekerd. Na een doorgegeven verhuizing in september stuurt de ANWB de post nog steeds naar het oude adres waardoor zij nu 400 euro boete moet betalen aan de RDW omdat de verzekering niet betaald kon worden. Top! Als de post op het juiste adres was bezorgd was er niks aan de hand geweest. Al haar hele leven lang betaalt ze alles op tijd en toen het incassobureau, dit keer wel op het juiste adres, haar vond heeft ze gelijk betaald. Incl een boete waar zij niet schuldig aan was.

En denk maar niet dat de ANWB schuld bekent. Twee keer aan de telefoon gehangen, maar ja regels zijn regels..... Terwijl wij gelijk hebben. Fraai hoor.

Schrijf een review over ANWB

Bestelproces *
10
/ 10
Service *
10
/ 10
Prijs *
10
/ 10
Levering *
10
/ 10

Gerelateerde bedrijven

UnitedConsumers logo UnitedConsumers
4 beoordelingen
8
Interrail logo Interrail
0 beoordelingen
10
PartnerPete logo PartnerPete
0 beoordelingen
10