Hertz reviews, ervaringen en beoordelingen
Hertz is een autoverhuur bedrijf met jaren lange ervaring en een wereldwijde dekking. Deze autoverhuurder kun je overal vinden en is een van de grootste aanbieders op de markt. Wil jij een auto huren en wil je weten of Hertz een goede keuze is? Lees dan hier de Hertz ervaringen en lees de Hertz reviews van mensen die al eens gebruik hebben gemaakt van deze autoverhuurder.
Auto huren bij Hertz
Je kan bij Hertz autos, bestelbusjes en vrachtwagens huren. Of je nou een huurauto nodig hebt om rond te reizen op je vakantiebestemming, je gaat verhuizen of wanneer je voor zakelijke doeleinden vervoer nodig hebt: bij Hertz heb je voldoende keuze, wat je redenen ook mogen zijn. Hertz is een wereldwijd vertegenwoordigd en je kan ze overal vinden. Via de website kun je eenvoudig een auto, busje of vrachtwagen huren. Via de website kun je snel en gemakkelijk zien wat het aanbod is en wat de kosten voor het huren van een auto zijn. Ook kun je via de website profiteren van scherpe aanbiedingen. Via de website reserveren is daarom een echte uitkomst.
Auto huren voor een vakantie
Ga je lekker met vakantie en wil je op de plaats van bestemming een auto huren? Dan kun je vooraf alles al regelen en voorkom je dat je vakantietijd verliest. Het regelen van een huurauto op de plek van bestemming kan onnodig tijd kosten en je voorkomt dat de auto die je wilt huren niet meer beschikbaar is. Regel dus eenvoudig en gemakkelijk je autohuur voor je vakantie vooraf via de website van Hertz.
Bestelbus huren voor een verhuizing
Ga je verhuizen of iets groots verplaatsen? Dan is het wel zo makkelijk om een busje te huren. Bij Hertz kun je kiezen uit diverse busjes van klein tot heel groot. Bespaar jezelf een hoop moeite en huur een bus waar je lekker veel in mee kan nemen. Vele malen op en neer rijden is dus niet nodig. Terugrijden is ook niet nodig. Je kan namelijk je auto of busje afleveren op een andere locatie dan waar je hem hebt afgehaald. Dit bespaard je tijd en moeite.
Hertz ervaringen en klachten
Heb jij wel eens een auto, busje of vrachtwagen gehuurd bij Hertz en wil jij je Hertz ervaringen delen met anderen? Schrijf dan een Hertz review en geef Hertz een review. Ook wanneer je geen goede ervaring hebt gehad horen we graag van je. Deel je Hertz klachten en vertel waarom jij niet tevreden bent over deze autoverhuurder.
Het bedrijf Hertz is geverifieerd door ons.
De webshop Hertz is al jaren een betrouwbare partij om te bestellen.
Hertz is lid bij de KvK (kamer van koophandel) en hun website beschikt over een SSL certificaat (het groene slotje).
Dit slotje geeft aan dat het veilig is om te bestellen via de online betaalmethodes die ze aanbieden.
Hertz maakt gebruik van de meest voorkomende betaalmogelijkheden in Nederland.
Hertz is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet.
Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd.
Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.
Wij raden het aan om eerst even op de website van Hertz te kijken voor actuele openingstijden.
Hier kun je ook hun uitgebreide assortiment bekijken.
In juni 2023 een personenbus in Tromso gehuurd via Hertz Hoofddorp. Bij aankomst op 1 novemner 2023 bleek de bus niet leverbaar. Nu, na anderhalve week, nog steeds geen geld terug. Telefonisch onbereikbaar en op mails wordt niet geantwoord.
De locatie en de autohuur is prima. De klantenservice is echt dramatisch. Het is onmogelijk hertz telefonisch te bereiken en kan alleen per mail. Per mail copy pasten ze antwoorden van de veelgestelde vragen en gaan ze niet in op je klacht. De chatfunctie is ook al beroerd, na een half uur wachten ben ik nog steeds de eerst wachtende.
Ik heb een bus gehuurd en ben naar zweden gegaan. Ik moet in zweden tol betalen in gothenburg.
Hertz krijgt een keer per maand een overzicht van the swedish transport agency van ALLE tol die al hun gehuurde auto's moeten betalen.
Omdat mijn tol op 1 juni was moet ik alle tol van alle gehuurde auto's over de hele maand juni betalen omdat blijkbaar hertz niet naar de hele bijlage kan kijken en ziet dat het een gecombineerde rekening is van al hun voertuigen.
En voor deze dienst betaal ik ook nog eens 32 euro administratiekosten.
Nu al tweemaal per mail uitgelegd wat het probleem is en dat ze de rekening moeten uitsplitsen en verdelen over de verschillende huurders.
Hun antwoord: als ik bezwaar heb tegen de heffing moet ik me wenden tot the swedish transport agency.
Ik betaal nu alle tol van alle huurders van hertz die in juni in zweden tol moeten betalen.....
Auto gehuurd op vliegveld Budapest. Amper met de auto gereden en er voorzichtiger op geweest dan ik op mijn eigen auto ben waar ik reeds vele jaren zonder schades mee rijdt. Twee dagen na het inleveren van de auto kreeg ik een e-mail dat ik schade aan de voorbumper zou hebben veroorzaakt met 390€ kosten als gevolg. Totale onzin en totale oplichterij! Huur hier geen auto!
Website voor klachten is onbereikbaar. Zomaar bedragen van mijn creditcard afgehaald zonder mijn medeweten. Om hier een reactie te verkrijgen is de service nihil. Je komt niet door het systeem heen en ik voel mij gewoon opgelicht. En denk niet dat contact mogelijk is wat dat gaat gewoon niet. Ook mijn bank geinformeerd maar die zeggen contact opnemen met Hertz. Kortom
KLOTEFIRMA
Wat een doffe ellende dit. De Hertz App is met afstand de slechtste app die ik ooit heb mogen/moeten gebruiken. Gisteren na veel gezeur een boeking kunnen maken en sindsdien zit mijn account om de één of andere reden op slot. Als je telefonisch kiest voor de optie om een Nederlandstalige persoon te spreken krijg je een slecht Engels sprekende persoon aan de lijn die je vertelt dat je bij de klantenservice moet zijn en dat die niet telefonisch bereikbaar zijn. Nu maar een e-mail gestuurd en eigenlijk al overtuigd dat dit een eindeloos verhaal gaat worden.
Auto gehuurd via bij Hertz, de auto is net een jaar oud. De Hertz man weigerde om samen rond de auto te lopen om te kijken naar de gebreken, omdat de auto toch gehuurd was via een ander bedrijf. Op een warmer dag onderweg naar bestemming komen we erachter dat de airco niet werkt! Maar nog erger de remmen trillen! Linksvoor kwam zelfs rook van de rem af.Gelijk gemeld bij Hertz, reactie we hebben het genoteerd (punt).
Ondanks dat in de er in hun rapport staat "Freshly cleaned and safety checked" klopt dat totaal niet. Alle stoelen zijn te vies om op te zitten. Op het dashboard kan je een stukje papieren tegen het dashboard aanhouden en dat blijft gewoon zitten vanwege de viezigheid. Niet echt professioneel om ze een auto mee te geven.
Nog een keer een auto gehuurd via een ander bedrijf. Deze had ook gebreken. Op de dag van inlevering moesten we deze keer wachten totdat de auto was gecontroleerd op schade. En ze hadden schade gevonden! Dat was raar, want we hadden geen schade gemaakt. Ik heb zelfs niet eens gekeken waar ik de ‘schade’ zou hebben gemaakt die dag. Toen de Hertz man erachter kwam dat we deze auto hadden gehuurd via een ander bedrijf was er ineens niets meer aan de hand. Raar!
Toch even het rapport van Hertz erbij gepakt en daar bleek dat het geen recente foto’s (van veraf en niet scherp) betreft. Wellicht hebben ze het zelf niet door, maar ik merkte in hun communicatie dat ze het niet zo nauw nemen met AVG van hun klanten.
Afschuwelijke tent. Auto vooraf via Booking.com gereserveerd en betaald. Auto die gereserveerd was is niet voorradig u krijgt een vervangende vergelijkbare auto. Na inlevering van de auto werd twee weken later ruim € 2000,= van mijn rekening afgeschreven omdat ik een upgrade geaccepteerd zou hebben. Op klachten wordt niet gereageerd, mails worden niet beantwoord. Ik ga vervolgstappen ondernemen. Aan een ieder die van plan is een auto te huren, doe dit NOOIT bij hertz
Picked up the car at London Heathrow and returned at London City Airport. There was nobody to inspect the car at the returning point. Delivered the Keys to Hertz office and within 30 minutes they semd me an invoice where it's stated that I had caused damage on left front rim. First of all I've been from Heathrow to Essex and from Essex back to London City Airport and used motorway only, so I am wondering how this happened. Obviously they refer to the general terms and conditions and I have signed for it. So I have to pay.
I will pay 110GBP for the damage with a smile, well done Hertz, today you've earned 110GBP but will loose a customer worth 25 business trips a year plus holidays.
I rather prefer to pay a bit more without hassle then using Hertz ever again.
Op Malaga airport kozen wij voor het gerenommeerde bedrijf Hertz. We sloten geen extra verzekering af voor schade. Auto teruggebracht terwijl het kantoor nog gesloten was en sleutels in de brievenbus gedaan. U raadt het al: extra bedrag op de factuur voor schade voor precies het bedrag van de schadeverzekering. Ondanks diverse mailcontacten nooit een schaderapport ontvangen, geen foto's of iets dergelijks. Creditcardmaatschappij heeft niet ingestemd met de extra factuur en dat terug laten boeken. Na een half jaar worden we nog steeds lastig gevallen met dreigingen van incassobureaus en we staan ook op de zwarte lijst bij Hertz. Wij hebben overigens wel bewijsmateriaal dat er geen schade was (video van auto rondom).
Aangekomen in luchthaven Lissabon, langer dan 1u wachtrij. Nadien per autohuurder meer dan 20min afhandeling. Qua ”˜customer journey’ lang niet zo slecht gezien. Herz, nooit meer. 😱
Je selecteert keuze 1 als je Hertz belt zodat je iemand krijgt die Nederlands spreekt. Helaas je komt nog steeds bij een zeer slecht Engels sprekende buitenlander terecht die echt geen Engels verstaat. Zelfs het woord 'Van' was onbekend.
p.s. mijn Engels is prima vanwege het werk, maar ik koos NL omdat dat toch makkelijker is.
Plus: goede auto, soepele pick up en drop off.
Zeker niet de goedkoopste, maar dat is van ondergeschikt belang.
Hoe kies je een aanbieder? Hertz was de enige die aanbood dat je auto op het Noordereiland opgehaald kon worden en op het Zuidereiland ingeleverd. Daarom kozen we Hertz en boekten een overtocht incl. auto. Eenmaal in NZ aangekomen kregen we een formulier met de mededeling: If you are going one way, you are not permitted to bring your Hertz vehicle on the Ferry, even if your booking confirmation suggesties this is possible. Dan zakt je broek af. (jammer dat ik hier geen foto van dat document kan plaatsen). Gelukkig was Inter Islander zo sympathiek het deel voor de auto-overtocht terug te boeken. Voor ons dus nooit meer Hertz.
Komt laat aan op alicante airport. krijgt een auto mee met veel schades , vies, kale banden. hij zou wit moeten zijn volgens huur papieren maar is zwart. Daaruit blijkt al dat er gesjoemeld wordt.kan niet meer naar de balie want die is gesloten. fotos van de auto gemaakt en bij inleveren vinden ze toch een kras die ze vermelden op het huur formulier. en later een rekening.Dit doen ze bewust.
Auto gehuurd via SunnyCars. 161 EUR extra berekend door Hertz voor zgn. extra bestuurder. Nooit gemeld dat er meerkosten zouden zijn. Was 50% van de originele huurprijs.
Bij inleveren wagen krijgen we mail dat alles in orde is.
Na 2 maanden zien we plots dat er 30.5€ van onze visa is gehaald, zonder een woord uitleg!
Op Skavsta vliegveld in Zweden een auto gehuurd bij Hertz. Heel onpersoonlijk werkt dat via een automaat. De auto vindt je door met de afstandsbediening door de parkeergarage te lopen en te kijken welke lampen er gaan knipperen. Dat was nog tot daaraantoe. Na het inleveren van de sleutel (let op tussen 00:00 en 07:00 gesloten) in de automaat leek alles oké. Twee dagen later krijg ik een mail dat er een kras op de voorbumper zit en dat ik die moet betalen. Terwijl ik de auto schadevrij heb ingeleverd. Het moet dus gebeurt zijn in de tijd dat ik de sleutel heb ingeleverd en Hertz de auto heeft opgehaald. Natuurlijk had ik foto's moeten maken maar dat is weer achteraf.
Er volgt een groot aantal mails waarbij stelling wordt gesteld dat ik de schade heb veroorzaakt en de rekening gepresenteerd krijg. Dit is je reinste geldklopperij. Ga niet met Hertz in zee!!!!!
we hadden een auto gehuurd en betaald via het reisbureau, bij aankomst in de luchthaven van Malaga gaan we naar de verhuurstand onze auto ophalen.
Men laat ons wat tekenen (in het Spaans ) en ze zeggen dat is voor de waarborg van de auto.
later bleek dat ze ons een verzekering, een extra chauffeur, een gps toestel, en een extra tankbeurt hebben doorgerekend via viskaart
In september een auto opgehaald op schiphol. Zoals altijd krijg je nooit de auto mee die je hebt besproken online. Echter de eerste extra kosten kregen we omdat de creditcard op mijn naam staat, en mijn man dus als chauffeur werd opgegeven. Ondanks dat ik aangaf zelf niet te kunnen/willen rijden moesten de extra kosten betaald worden.
Tijdens het verblijf kregen we een parkeer bekeuring omdat we GEEn blauwe kaart in de auto hadden en ook niet wisten waar we deze konden krijgen. De bekeuring is netjes aangekomen op ons adres maar er werd door Hertz over de bekeuring wel 5 euro tax en 25 euro administratie kosten berekend. Voor mij dus nooit geen Hertz meer. Zeer slechte services, je moet zelf de auto controleren op schade voordat je hem meeneemt want niemand die daar iets van noteert. Men probeert verde op allerlei manieren te zorgen dat je extra kosten hebt.
Van te voren een auto gereserveerd, met verzekeringen.
Kom je ter plaatse ( Fuerteventura airport), moet je 150 euro borg voor een volle tank betalen en 85,- extra verzekering. Geef herhaaldelijk aan dat ik die verzekering niet wil, nee het moet, want anders krijg ik de auto niet mee.
Ga je later klagen....ja meneer heeft er zelf voor gekozen en voor getekend... pff, voor mij nooit meer Hertz.
Bij Hertz Preveza aangekomen moest ik de benzine vooruit betalen. Ik moest EUR. 82,50 af rekenen voor 55 liter benzine. Dat was voordelig voor mij want dan betaalde ik slechts EUR. 1,50 per liter. Op mijn vraag of er wel 55liter benzine in een C3 past werd nadat zij een blik op haar scherm wierp stellig geantwoord dat dit inderdaad het geval was. Bijkomend voordeel was dat ik de tank dan kon leegrijden en de auto met een lege tank kon inleveren. De tank leegrijden gaat natuurlijk niet omdat je niet zonder wil komen te staan. In de praktijk blijft er misschien wel tussen de 5 en de 10 liter achter in de tank. Dit in combinatie met het feit dat er niet meer dan 45 liter in een C3 tank past zorgt er voor dat de literprijs uiteindelijk neerkomt op zo”n EUR. 2,00 per liter in plaats van 1,50.
Verder werd mij nog gevraagd of ik een upgrade wilde. Voor een kleine bijbetaling kreeg in een grotere auto. Hoewel ik dit natuurlijk niet kan bewijzen, viel het mij op de sleutel van de C3 al klaar lag, en de papieren al waren geprint. Blijf ik dus met het knagende gevoel zitten dat ALS ik de upgrade had genomen nog steeds de C3 had meegekregen maar wel had bijbetaald.
Ps: geen kwaad woord over de C3. Prima auto!
Normally my experiences with Hertz are good and 4 star!
But the guys at Hertz Preveza airport have there own rules....
After a 3 hour flight with 2 hours delay we arrived at Preveza airport to pick up our Terios or Renegade. Because the line was so long we decided to walk outside and we walked up the lot of Hertz... a lot of small cars and 1 SUV a jeep Renegade with our ordered childseat on board, great!
When we wanted to pick up the keys at the office the woman said (whilst our bookingform and the keys of a renegade where next to her) that we booked a Suzuki Jimny and that was not possible with two persons and two kids - I said we ordered a Terios/Renegade and pointed at our bookingform. She called her manager and we had to pay a surplus of 450 euro (!!) on top of the few hundreds of euros we already paid. So i suggested then well take a smaller car...not possible...(the price of a renegade for that week was 425 euro normally but now we had to pay it extra)
I can go on and on about these criminal practice... It doesnt suit Hertz and I would strongly suggest to remove your sign from that office.....
Happy to further inform Hertz HQ
Ik huurde via Car Hire Labs een auto bij Hertz in Timisoara, Roemenië. Afhalen ging vlot, terugbrengen ook. Maar enkele uren na thuiskomst kreeg ik telefoon dat ik diesel in de benzinetank zou hebben gedaan. Ik ben 100 % zeker dat dit niet waar is. Ik weet nog heel goed waar ik getankt heb en met welk pistool, en heb dit via Google Streetview duidelijk kunnen nakijken. Bovendien past een dieselvulpistool niet in een benzinewagen. En last but not least: na het tanken heb ik nog een kleine 10 km gereden zonder enig probleem. Volgens mijn eigen garage had de auto het geen 2 km uitgehouden. Helaas heb ik na het inleveren van de auto het bewijsje van het tanken weggegooid.
Toch bleef Hertz beweren dat ik verkeerd getankt had. Het zou me niet verwonderen dat ik niet de eerste klant ben die dit meemaakt.
Uiteindelijk kreeg ik een factuur van €158 voor het reinigen van de leidingen en het opnieuw voltanken. Zonder enige scrupule hebben ze €169 van mijn rekening gehaald. Gangsterpraktijken zijn het!
via site 5 deurs auto gereserveerd en betaald voor vijf personen. bij ophalen wilden ze een 3 deurs voor 4 personen meegeven. toen we die weigerden konden we alleen via een dure up-grade een station meekrijgen. kennelijk een truck want na heel veel bellen van onze kant bleken ze de volgende dag wel de 5 deurs/5 personen te hebben. helaas waren we toen al op weg.
we voelen ons behoorlijk opgelicht door Hertz. kennelijk gebruiken ze dit truckje om meer te verdienen. Heb bij andere verhuurbedrijven, bij het niet aanwezig zijn van de gereserveerde categorie, nooit een dure up-grade moeten nemen.
Auto gehuurd op Tenerife via Elisa was here. Na een paarcdagen op achteraf weggetje een lekke band. HERZ geveld maar die gaven niet thuis. Ook niet toen ik aangaf dat het me niet lukte de band te verwisselen. Gelukkig iemand gestopt die me naar een garage heeft gebracht. Tuiskomertje Door garage er op gemonteerd encauro gewisseld kreeg vervolgens een kleinere auto mee. Wat echt slecht is dat je gewoon aan je lot wordt overgelaten bij pech. Waar een grote verhuurder klein in kan zijn. ......
Auto gehuurd in Malaga in april. Nieuwe auto, perfect dus en snelle service op het vliegveld. Alleen na terugkomst wordt € 39,= afgeschreven van mijn Credit Card. Blijkt dat de tank niet vol zat terwijl ik in Mijas (25 km van het vliegveld) de tank bomvol heb gegooid. 100% volle tank kan nooit, ook niet als je een auto op haalt. Op het vliegveld is geen tankstation, dus later tanken kan niet.€ 39,=, daarvan is € 3,= benzine en de rest uurloon blijkt bij navraag bij Hertz Nederland. Mijn bezwaar hiertegen en mijn verzoek om dit te onderzoeken werd resoluut van tafel geveegd. Dus voor mij : Nooit geen Hertz meer !!
Auto gehuurd op Tenerife airport zuid. Ik had alle verzekeringen al geregeld via de tussenpersoon.
Werd nog wel extra verzekering aangeboden, maar niet over doorgezeurd toen ik aangaf dat de zaak al geregeld was.
Auto zeer netjes, paar kleine beschadigingen die door de persoon achter de balie al opgeschreven waren.
Bij inleveren, inspectie geen probleem of gezeur.
Bij thuiskomst bleek mijn ereader kwijt te zijn. Ik vermoedde dat hij uit mijn jaszak tussen de stoelen van de huurauto was gevallen dus mail gestuurd. Ik verwachtte er verder niets meer van, maar binnen paar dagen ontving ik een mail van de klantenservice dat ze hem gevonden hadden. Binnen een week lag hij weer bij mij thuis in de bus tegen 9 euro verzendkosten.
Prima service van Hertz!
Volgende keer weer een auto van Hertz!
Wegens omstandigheden moest onze vakantie worden ingekort met 1 dag. Dat is al vervelend genoeg, maar we moesten dus ook de auto eerder inleveren. Na een telefoontje was alles geregeld en kregen we netjes ons geld van 1 dag terug!
Van de zomer een auto gehuurd bij Hertz Florence airport. Van te voren betaald per voucher. Bij de Hertz balie vroegen ze of ik extra verzekeringen wou. Ik heb duidelijk NEE gezegd. Op het bonnetje wat mij gevraagd werd te ondertekenen om de auto mee te kunnen nemen, hadden ze toch die extra verzekeringen ingevuld, met vrij kleine lettertjes. Helaas ben er ten onrechte van uit gegaan dat ze mijn afwijzing van de extra verzekering hadden aangenomen. Ik zag wel een totaal bedrag. Maar de persoon bij de desk verklaarde dat dat een borg was voor eventuele schade. Heb ook geen kopie van dat bonnetje meegekregen.
Kortom: HERTZ probeert zijn klanten gewoon op te lichten. Ga dus nooit zomaar met HERTZ in zee. Controleer alles en ga uit van kwade trouw.
Ze proberen klagen ook moeilijk te maken door de afrekening niet mee te geven of op te sturen. En het enige contactgegeven dat ze vermelden is een (Italiaans) telefoonnummer. Geen mail of postadres.
Vanuit mijn studentenhuis verhuizen van Groningen naar Amsterdam. Vergelijking gedaan en Hertz was goedkoper dan andere aanbieders. Busje zo opgehaald in Groningen en dan afgeleverd in Amsterdam. Kost trouwens wel wat extra maar scheelt weer hoop tijd.
Ontzettend aardig personeel welke ons goed heeft geholpen. Het enigste minpuntje welke ik kon verzonnen was dat de Clio wel wat ouder was, maar wij wouden dan ook vooral een goedkope auto. Voor de rest alles netjes verlopen
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Hertz een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 34 beoordelingen geplaatst over Hertz. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,3 gekregen, waarbij 19% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Hertz actief?
Hertz is vooral actief in de categorie autos en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) autoverhuurders en verhuurbedrijven.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Hertz reviews? Dan kun je naar de website van Hertz gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.