Sixt logo

Sixt ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten

17 beoordelingen • 4,0
Bezoek de website
Sixt logo
Sixt ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten
17 beoordelingen • 4,0
Beoordeel Bezoek de website Schrijf een beoordeling
Beoordeling
17 beoordelingen
4
5 sterren
12%
4 sterren
18%
3 sterren
0%
2 sterren
0%
1 ster
71%
4
4
4
4

Gerelateerde bedrijven

333Travel logo 333Travel
0 beoordelingen
10
RentCars.com logo RentCars.com
0 beoordelingen
10
TUI Cars logo TUI Cars
1 beoordelingen
9

Sixt ervaringen zijn super handig als je een auto wilt huren bij dit bedrijf. Niet zo gek dat je dan bij Sixt terechtkomt, want dit bedrijf is één van de grootste verhuurbedrijven van Nederland en is bij veel mensen bekend vanwege de vele reclameblokken op tv. Naast korte verhuur periodes is het tegenwoordig ook mogelijk om voor hele lange verhuur periodes auto's te huren waardoor je extra goedkoop uit bent.

 

Sixt ervaringen

 

Auto nodig? Je denkt al snel aan bekende namen als Sixt. Natuurlijk heb je weleens van het autobedrijf gehoord alleen is het nog de vraag of dit positief is. Wat zijn eigen de Sixt ervaringen? Zijn de ervaringen in Nederland hetzelfde als in het buitenland? Dit soort vragen komen natuurlijk in je op als je een auto gaat huren. Vooral als je op vakantie gaat naar het buitenland en het om een paar weken gaat. Je wilt tenslotte wel goed verzekert zijn en kunnen rekenen op een degelijke auto. Op onze website kan je direct de Sixt ervaringen lezen van andere reizigers.

 

Over Sixt

 

Sixt is een internationaal bekend autobedrijf en is op vrijwel ieder internationaal vliegveld te vinden. Dit is handig want dit betekent dat jouw auto al voor je klaar staat op het vliegveld bij aankomst. In meer dan 105 landen is Sixt te vinden en met meer dan 4.000 locaties is het autoverhuurbedrijf verspreid over de wereld. Het bedrijf staat bekend om mooie en betrouwbare huurauto’s met een uitstekend huurcontract. Het maakt niet uit of je op zoek bent naar een kleine economische auto of een cabrio. Sixt verhuurt het allemaal op jouw vakantiebestemming.

 

Auto huren in Nederland

 

Heb je eigen auto en wil je tijdelijk een auto huren? In Nederland kan je ook terecht om betaalbaar een auto te huren. Je komt Sixt niet alleen tegen op vliegvelden, maar ook treinstations. Het is zelfs mogelijk om een auto voor een langer termijn te huren als je bijvoorbeeld tijdelijk geen auto hebt door een ongeluk. Sixt kan de auto compleet leveren met autostoeltjes en navigatie. Als student krijg je ook nog eens speciale studentenkorting op de huur van een auto.

 

Auto huren op vakantie

 

Niet alleen in Nederland kan je op ze rekenen, maar ook in het buitenland. Als je in het buitenland een auto wilt huren, dan kan de auto al voor je klaargezet worden op het vliegveld. Je kan zo net zo eenvoudig op vakantie reizen als thuis. Het maakt niet uit of je bestemming Tenerife is of Parijs Sixt is aanwezig om jouw auto te regelen.

Bekijk bedrijfswebsite
Start met beoordelen

Lees beoordelingen over Sixt

profielfoto van Anoniem
Anoniem
28-08-2018
10 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Ja
Super!

Afgelopen vakantie bij Sixt onze auto gehuurd op het vliegveld. Prijs is wel wat aan de hoge kant, maar we hadden inclusief volledige verzekering. We hoefden dus ook nergens naar te kijken. We konden meteen onze auto meenemen, het nieuwste model Polo met maar weinig kilometers. Halverwege de week besloten we ergens anders nog te overnachten en na een telefoontje konden we zonder problemen onze auto ergens anders inleveren dan waar we hem hadden gehaald. Ook bij het inleveren hoefden we nergens naar te kijken, leverden we de sleutels in en kregen we vrijwel meteen die week het geld wat gereserveerd stond op de creditcard terug. Al met al een topervaring gehad bij Sixt!

profielfoto van Geert
Geert
04-10-2015
10 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Ja
Prima en betrouwbare autoverhuurder

Vind Sixt een super en betrouwbare autoverhuurder. Helaas vind ik wel de website een beetje omslachtig. Zo moet je echt alles aanvinken als je dat wilt verzeker. Bijvoorbeeld ook diefstalverzekering. Toch redelijk standaard zou je zeggen?? Ook is het aan te raden zodra je de auto ophaalt of alles goed is ingevuld. Zo was bij mij de eigenrisico niet goed verwerkt. Voor de rest was bij de auto inleveren alles goed en netjes verlopen.

profielfoto van Harro
Harro
30-12-2017
8 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Ja
Sixt in Milaan

In de kerstvakantie heb ik zeer goede ervaringen opgedaan met huren bij Sixt in Milaan. Het is misschien niet de goedkoopste verhuurder, maar daar staat tegenover: geen wachtrij, goed engelstalige service, een prima auto, heldere voorwaarden, geen gedoe bij het inleveren. Tusentijds bijschrijven van een extra chauffeur op een ander kantoor ging ook soepeltjes.
Als enige nadeel kan ik bedenken dat de auto binnen beter schoongemaakt zou kunnen zijn (maar dat is bijna altijd en bij elke verhuurder zo).

profielfoto van Borris
Borris
20-10-2015
8 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Ja
Auto was prima de rest minder

Ik heb voor mijn vakantie in Juli een auto gehuurd bij Sixt Eindhoven en helaas meteen een mindere ervaring bij de bali. Ik moest opeens allerlei verzekeringen nemen welke mij niet duidelijk waren. Dit kosten mij toch het nodige waar ik geen rekening mee had gehouden, maar oke ik moest de auto hebben dus betaald (iets meer dan 100 euro). De auto was voor de rest prima en bij inleveren heb ik niks meer vernomen dus alles lijkt prima. Let dus goed op dat je wel wat meer kwijt bent dan je in eerste instantie denkt.

profielfoto van Gerben
Gerben
14-10-2015
8 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Ja
Top, beetje prijzig allen

Een auto huren bij Sixt kan je echt zonder problemen doen! Zelf twee dagen een auto gehuurd en waren dik tevreden. Het enigste is dat ik nog wel ee nbeetje schrok van de prijs om een auto te huren.

profielfoto van Ju
Ju
07-02-2020
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Eens, maar nooit weer

Wat een verschrikkelijk slechte autoverhuurder! Bij inschrijven op vliegveld Porto werd ons aangeven dat jezelf de auto niet hoeft na te lopen. Bij het afhalen krijg je eigenlijk ook niet de tijd om de staat van de auto goed te bekijken. Je gaat namelijk niet samen de auto langs op bestaande schade, dat is al gebeurd voordat jij arriveert en daarna is het snel handtekening zetten en wegwezen.
Vervolgens constateert men bij het terugbrengen een tweetal plekjes (een krasje op een velg en een kleine inkeping op het dak) waar je gaan enkele weet van hebt en die met het blote oog ook nauwelijks waarneembaar zijn.
Je bestrijdt dit, maar verzet is zinloos. Verteld wordt dat je hierover een mail zult ontvangen met de geconstateerde schade en daarna wordt gemaild over de gevolgen. De eerste mail met de geconstateerde schade ontvang je direct, maar in de twee weken daarna hoor je niets. Je belt en men vertelt dat je binnenkort een mail zult ontvangen met de uitkomst van het onderzoek naar de financiële gevolgen. Verteld wordt dat je daarna nog de mogelijkheid krijgt om te reageren met jouw zienswijze en dat je zolang nog niet hoeft te betalen.
Bijna 2 maanden later wordt er een bedrag van meer dan € 800 van mijn creditcard afgeschreven van Sixt zonder enige kennisgeving vooraf.
Kwaad weer met Sixt gebeld en wat blijkt er zijn wel 2 mails gestuurd , maar naar een verkeerd mailadres (terwijl mijn goede mailadres wel al eerder door hen gebruikt is en dus bekend was). Een kwestie van jammer dan voor Sixt. Ze sturen de eerder naar het verkeerd, niet bestaande mail adres toegestuurde mails alsnog naar het goede adres op en vertellen mij dat ik alsnog kan reageren. Mijn verzoek is om dan ook het afgeschreven bedrag eerst terug te storten, omdat men zich niet aan de toezegging heeft gehouden mij eerst hierover een mail te sturen, waarop ik kan reageren.
De dame aan de telefoon is het daar niet mee eens, want ze hebben wel zoals beloofd mails gestuurd, Dat dit naar een verkeerd adres is gegaan is volgens haar niet relevant.
Dit soort opmerkingen getuigt van een ongekende minachting van de klant.
Het is dat ik buiten Sixt om verzekerd was voor een groot deel van de schade. Er zijn mensen die zeggen dat in feite op deze manier ook sprake is van een soort van verzekeringsfraude. Hoe dan ook, deze kennismaking met Sixt was voor mij, eens maar nooit meer. Mijn advies aan anderen, blijf ver uit de buurt van Sixt.

profielfoto van Gerrit
Gerrit
08-01-2020
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Onbetrouwbaar

Meer dan dubbel zoveel betaald dan de oorspronkelijke huursom. Een hele tank benzine gerekend terwijl ik maar een halve tank heb gebruikt en schade in rekening brengen die ik niet heb veroorzaakt.

profielfoto van Laura
Laura
19-08-2019
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
schade moeten betalen terwijl wij geen schade hebben

Na het huren van een auto bij sixt waarbij wij GEEN schade hebben gereden, krijgen we toch een schadeclaim van 585 euro! De auto hebben we na sluitingstijd ingeleverd, geen idee wat er in de tussentijd gebeurd, maar zij hebben hun zaken niet op orde. Ook bij het ophalen van de auto hebben wij erg lang moeten wachten. Er was duidelijk chaos bij het ophaalstation: Amstel Businesspark. Het personeel leek weinig ervaren en stonden met maar twee man personeel. Ik weet zeker dat hier fouten zijn gemaakt en wij moeten hiervoor nu de schade betalen. Wij gaan hier niet mee akkoord en gaan er alles aan doen om de 585 euro niet te hoeven betalen. Het schadeformulier is al ingeleverd, maar dat heeft Sixt alweer ingetrokken. Slechte recensies dus voor familie en vrienden en ik hoop ook op deze manier via Social Media.

profielfoto van Vincent
Vincent
11-07-2019
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Very disappointed: they have added an extra insurance without reporting this

Very disappointed in sixt. Online booking and the car itself were perfect but at the counter they have added an extra insurance without reporting this. It was our honeymoon so I was very tired after the wedding and only checked everything verbally. I was verbally confirmed that no costs had been added. This has cost us 320 euros extra. I will never rent here again.

profielfoto van Eva
Eva
26-06-2019
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Commerieel gepush en zeer slordig

De huur van de aurto is 2x inrekening gebracht. Dat constateer ik nadat de creditcard afschriften binnenkomen.
Eén keer via de boekingssite autohuren.nl . Maar ter plaatste werd ons ook gevraagd af te rekenen.
Ik had een kopie van de reservering bij me. Maar daar is dus te weining notie aan gegeven.
Bovendien hebben we ter plaatse bijna 50 euro meer moeten afrekenen dan Autohuren.nl ons had voorgerekend.

profielfoto van Paul O.
Paul O.
12-10-2018
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
verborgen klachten

Auto gehuurd bij Sixt op Schiphol voor 3 dagen.
Na 40 minuten wachten bij de balie en dan nog eens 15 minuten bij het ophalen van de auto, eindelijk op weg.

Na het inleveren blijkt het volgende :
- eerst 20 euro extra kosten voor "banden en voorruit bescherming" : nooit van gehoord en nooit op gewezen of gevraagd. Ergens verborgen in de kleine lettertjes

- en dan, tot mijn grote verrassing, komt Sixt 3 weken later met : er schade aan de auto (er was niemand aanwezig bij het inleveren van de auto op Eindhoven luchthaven) terwijl ik 100% geen scahde heb veroorzaakt. Wagen is waarschijnlijk sinds dien al 10 keer verhuurd aan anderen.

Sixt mijden. Wat een rotzooi daar.

profielfoto van Tinus
Tinus
18-09-2018
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Slechte service

Na een botsing buiten onze schuld om, kregen we geen vervang auto, maar moesten we nog 800 km door Marokko rijden met een kapotte achteras. Gelukkig is alles goed gegaan. Tijdens het ongeluk is Sixt komen kijken en de politie betrokken. Bij het inleveren van de auto, bleek dat er een papiertje ontbrak. Waardoor we ons eigen risico niet terug hebben gekregen. Sixt is niet bereikbaar voor commentaar.

Ik raad niemand Sixt aan! Als er problemen zijn ze slecht bereikbaar bij een ongeluk en de handelingen daarna ook.

profielfoto van Maureen
Maureen
29-06-2018
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Slechte ervaring

Auto gehuurd in Faro bij de luchthaven, het was drama om de auto op te halen aangezien er 32 wachtenden voor ons waren en dus anderhalf uur hebben zitten wachten( personeel deed hun best). Na drie weken breng je de auto terug staan er wel zeker 20 wachtenden voor ons om de auto in te leveren en dat ging zo tergend langzaam dat we de auto aan de kant gezet hebben en de sleutels achtergelaten omdat we anders onze vlucht niet zouden redden, niu die hebben we ook maar net gered terwijl we voldoende tijd in acht hadden genomen maar Sixt er een mega puinzooi van heeft. Voor ons nooit meer!!!

profielfoto van De B.
De B.
14-01-2018
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Heel slecht

Dieven. Als je met je credit card betaald en je annuleert tijdig ben je gewoon je geld kwijt

profielfoto van LAMBERT
LAMBERT
02-01-2018
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
WAARDELOOS BEDRIJF

AUTO OPHALEN WAARDELOOS.

AUTO INLEVEREN WAARDELOOS.

FINANCIEELE AFWIKKELING WAARDELOOS.

BEOORDELING HUURAUTO WAARDELOOS, NIET VERGELIJKBAAR MET EIGEN AUTO.

NEVER NOOIT MEER EEN HUURAUTO VAN SIXT.

profielfoto van Randy
Randy
04-12-2017
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
Oplichters

NOOIT MEER!

Vooraf tekenen voor de auto en achteraf deze handtekening gebruiken op een schadeformulier met daarop schade die wij niet veroorzaakt hebben.

profielfoto van Ferry
Ferry
18-09-2016
2 / 10
Bestelproces
Prijs
Service
Levering

Zou je hier nogmaals kopen? Nee
SIXT komt afspraken niet na

Vanwege drukke verkeersomstandigheden kwam ik nog geen half uur te laat aan om onze huurauto in te leveren. De betreffende medewerker maakte me enorm blij door mij te vertellen dat ik geen extra kosten zou krijgen.
Een week later ontvang ik toch de rekening voor een extra dag. Dit netjes gemeld bij Sixt, maar de toezeggingen van hum medewerker worden niet gehonoreerd en ik moet de extra dag gewoon betalen.
Als de medewerker dit gewoon had verteld, had ik dit geaccepteerd maar nu zeker niet.
Voor mij geen SIXT meer.

Schrijf een review over Sixt

Bestelproces *
10
/ 10
Service *
10
/ 10
Prijs *
10
/ 10
Levering *
10
/ 10

Gerelateerde bedrijven

333Travel logo 333Travel
0 beoordelingen
10
RentCars.com logo RentCars.com
0 beoordelingen
10
TUI Cars logo TUI Cars
1 beoordelingen
9