Winparts reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en ervaringen Winparts
Als je zelf handig bent of gewoon graag aan je auto sleutelt, dan bestel je gemakkelijk en snel auto-onderdelen om die zelf op je auto te monteren. Winparts is een van de aanbieders van auto-onderdelen die je in dat kader bij kan staan. Om je meer informatie te geven over wat Winparts is en wat het te bieden heeft, hebben we een samenvatting gemaakt van de door bestaande klanten gemaakte reviews en ervaringen. Op basis daarvan kun je besluiten om al dan niet ook voor Winparts te kiezen.
Over Winparts
Winparts werd in 2004 opgericht door de gebroeders Van Essen uit het Groningse Winneweer. Directe aanleiding was hun eigen zoektocht naar een geschikte versnellingsbak voor een BMW E12. Het idee om auto-onderdelen te gaan verkopen bleek een buitengewoon goed idee. Ondertussen is deze specialist namelijk ook al actief in België en Zweden. Winparts biedt alle denkbare auto-onderdelen en is ondertussen een factor van belang geworden binnen de wereld van de auto-onderdelen.
Waarom kiezen voor Winparts?
Heel simpel, door zelf je auto-onderdelen te bestellen bij Winparts, en die ook nog eens zelf te monteren bespaar je heel erg veel geld. Daarnaast vind je zo goed als alle auto-onderdelen die je op basis van jouw kenteken gemakkelijk kunt ontdekken in het indrukwekkende aanbod. Maar er is meer; zo geniet je als je zaken doet met Winparts de mogelijkheid om de bestelde producten gedurende een periode van dertig dagen te ruilen. Zowel bestellen als betalen is zeer veilig en de levering van Winparts is altijd snel. Handig is zeker ook de deskundige helpdesk waarover Winparts kan beschikken. En zo kan er eigenlijk niets misgaan bij het bestellen van auto-onderdelen. Het is onmogelijk om een bloemlezing te geven van alle auto-onderdelen die door de onderneming uit Winneweer aangeboden worden. Wel kunnen we aangeven dat bougies, acculaders, bobines, kentekenplaathouders, startkabels en autogordels bij de best verkochte producten horen. Overigens zijn de onderdelen voor de klant wel overzichtelijk ingedeeld en gerubriceerd. Je moet dan denken aan automatten, dakdragers, accu's, carrosserie en plaatwerk, remsystemen en filters en vloeistoffen. Maar ook dit is slechts het topje van de ijsberg.
Is Winparts betrouwbaar?
Winparts kan omschreven worden als een betrouwbare onderneming. Je koopt er betrouwbare onderdelen voor de auto en dat van verschillende merken. De bij het kenteken aangegeven producten kloppen altijd bij de auto die je rijdt en je kunt er ook al veilig betalen met iDeal. De betrouwbaarheid blijkt ook wel uit het feit dat Winparts het Thuiswinkel Waarborg en de Ecommerce Europe Trustmark Code of Conduct in het bezit heeft. Dat zegt eigenlijk alles over de mate van betrouwbaarheid van deze specialist uit de provincie Groningen.
Klantenservice en klachten
Winparts is een grote speler in de wereld van de auto-onderdelen. Daar hoort een goede klantenservice bij, en daar beschikt Winparts dan ook over. Mocht je een vraag willen stellen of een klacht in willen dienen, dan kun je dit doen door telefonisch contact op te nemen met de aanbieder van auto-onderdelen of door het sturen van een e-mail. Je kunt ook nog contact leggen via de social media kanalen Facebook, Instagram en Twitter. Als je de zekerheid wenst dat je nooit meer een aanbieding mist van deze specialist, schrijf je dan in voor de gratis nieuwsbrief die regelmatig verschijnt.
Wil jij ook beoordelen?
We maken van de gelegenheid gebruik om je te vragen om voortaan ook een beoordeling achter te laten. Dit omdat deze onafhankelijke beoordelingen iedereen kunnen helpen bij het maken van de juiste keuzes. Kunnen wij op je rekenen?
Ik vind de verzendkosten te hoog het paste door de brievenbus
Jammer
Rechter buitenspiegel gekocht voor mijn Cmax op Whatsapp advies van Winparts. Omdat dit volgens hun de juiste voor mijn auto was had ik de kap al laten spuiten.
Na demontage van de kapotte spiegel bleken de stekkers niet overeen te komen. Winparts gaf niet thuis omdat de kap al gespoten was. De spiegel zonder kap omruilen voor het juiste type van hetzelfde merk met dezelfde kap kon niet. 190,00 weggegooid. Uiteindelijk toch gemonteerd zonder alle functies en blijkt de stabiliteit waardeloos. Correct gemonteerd maar constructie van draaigedeelte blijkt slap.
Voor ons en onze collega’s geen Winparts meer.
Ze logen ook nog achteraf door de stellen dat ze niet met zekerheid hadden gesteld dat deze spiegel de juiste was. Ik heb hun Whatsapp berichten maar bewaard.
Gister voor 3e keer spullen/onderdelen besteld bij Winparts. Bestelling gedaan om half 11 alles wat ik besteld heb zal op voorraad zijn. Ook staat er voor 15 uur besteld morgen in huis. Gisteravond bericht dat het niet gelukt is om bestellingen op tijd te leveren. Ik had een monteur nog zo ver kunnen krijgen dat hij eind van vandaag mijn auto zal repareren de monteur gaat zondag op vakantie. Echt FLUT service WINPARTS beloven is op voorraad beloven voor 15 besteld is morgen in huis allemaal lokkertjes dit is nu 3e keer dat ik bestelling later krijg ook bij collega’s van mij laatste keer !! Aan iedereen denk na voor je hier besteld als je het de volgende dag nodig hebt!
Beloofd is 24 uur levering. Ze werken met Transmission als vervoerder, de 24 uur is inmiddels 3x24 uur geworden en de helpdesk kan niets zien of doen. Pas na 5 dagen onderzoek mogelijk. Laatste bestelling hier. Dit is mij al eerder gebeurd met winparts
PAS OP BESTEL HIER NIET! Meest slechte klantenservice die ik ooit heb meegemaakt!!! Weken geleden een accu besteld, zou de volgende dag geleverd worden, niks ontvangen. Na 5 dagen wachten zonder iets ontvangen te hebben, een accu elders besteld en klantenservice gemaild dat de order geannuleerd mag worden en dat ik mijn geld terug wil. Hebben ze niks mee gedaan. Na herhaaldelijk opnieuw te mailen met verzoek tot annulering helemaal geen reactie meer. Na 10 dagen staat het transport bedrijf met de accu ineens voor de deur. Geweigerd aan de deur waarna deze retour afzender is gegaan. Dat is nu 11 dagen geleden en Winparts heeft de retour nog steeds niet verwerkt. Klantenservice reageert niet meer en mijn geld heb ik nog steeds niet terug. Ik ben bezig dit nu juridisch aan te pakken, maar bespaar je aub een hoop kopzorgen en BESTEL HIER NIET!! Voor ons nooit meer Winparts!
Slecht. Bestelde spiegel werkt niet, maar nul reactie terug, niet via mail, whatsapp, en die live chat werkt voor geen meter. Telefonisch oneindig in de wacht en neemt nooit iemand op
Onbetrouwbaar met levertijd.
Nog nooit een bestelling op de afgesproken tijd geleverd. Lekker als je de onderdelen nodig hebt en 1 dag voor de afgesproken tijd wordt het weer uitgesteld
Toch maar weer gaan bestellen bij misterauto
1 maart een bobine besteld het is nu 21 mei neem je contact op sturen ze terug dat het vertraagd kan zijn vanwege verhuizing…
Ben al een maand bezig om mijn bestelling te ontvangen.
Komt het binnen is het niet kompleet.
Wil je dat ze wat tegemoet komen krijg je korting voor de volgende keer.
Not ik bestel hier nooit meer wat een ellende dit bedrijf.
De service is heel ver te zoeken.
Begin er niet aan om bij dit bedrijf iets te bestellen.
Je krijg het niet of niet kompleet
Bestelling plaatsen gaat prima.
Maar daarna is het één groot drama. Levertijd is niet haalbaar meneer wordt een dag opgeschoven. Vervolgens niet geleverd. Via chat geprobeerd. We zijn druk bezig met uw order jaja. Wees eerlijk in je levertijden en zeg niet zomaar wat om mensen te lokken.
Gezegde is nog altijd doe wat je zegt.
2 keer besteld, beide keren vertraagd
Onderdeel zou op voorraad zijn dus niet maar werd redelijk snel verzonden .alleen de transporteur was slecht . Eerst krijg je na een tijd door ze niet en vervolgen krijg je weer een tijd voor volgende dag staan ze ‘s ochtends voor de deur zonder berichtje . Daarna bellen pakket zoek depo en ja hoor weer een dag verder .
6 Februari een aantal lampjes besteld omdat er vermeld werd dat het de volgende dag geleverd zou worden. De volgende dag kreeg ik een mail dat het een dag later zou worden bezorgd.
Okay, kan gebeuren, alleen was dat niet zo. Pas op 12 februari een mail ontvangen dat de lampjes 15 februari bij Winparts binnen zouden zijn (zonder uitleg of excuses).
"bij Winparts binnen zouden zijn"??? Op de website stond bij de status van mijn bestelling dat het artikel "klaar lag voor verzending"!? Dit gemaild naar klantenservice, met de vraag om uitleg. Daar werd mijn melding in twijfel getrokken: "Dat is vreemd dat u die mail ontvangen. Ik zie namelijk niet dat wij deze binnen hebben gehad. ALS u deze mail ontvangen heeft dan is dat niet de bedoeling geweest dus mijn excuses daar voor.".
Geen idee over welke mail dat ging, maar goed: een voorwaardelijk excuus dus. Dan maar wachten tot 15 februari.
Op 15 februari een mail ontvangen dat het 22 februari zou worden (weer korte mededeling zonder uitleg of excuses). Op 23 februari een mail dat het 23 februari zou worden.
Lang verhaal kort: uiteindelijk werd het 24 februari geleverd, 3 weken te laat zonder uitleg of excuses. Dit kan echt niet! Als bepaalde onderdelen een lange levertijd hebben, zet dat dan op de site ipv "wordt de volgende dag bezorgd".
Foutjes en (kleine!) vertragingen kunnen gebeuren, maar 3 weken lang steeds weer mails met lange vertragingen (zonder uitleg of excuses) is iig niet klantvriendelijk en veroorzaakt wantrouwen.
TIP: geef klanten duidelijke uitleg over dergelijke enorme vertragingen en bied (onvoorwaardelijk) excuses aan!
Product besteld verkeerd/ goed koper product ontvangen,
Dus op gelicht en willen niet mee werken aan een opossing,
Zeer slechte comunicatie
Onder tussen al honderden euro’s besteld
Maar een oplossing zit er niet in…
Bestelling gedaan, duidelijk alles ingevuld, daar ik zelf weet welke materialen ik nodig heb gezien studie autotechniek krijg ik bevestiging dat het zaterdag bezorgd werd, vandaag nog steeds niks en ineens mailtje systeem zeg het pas niet??? Of ik het duurdere alternatief wil. oplichters. Klantenservice er onvriendelijk en dom nul auto verstand en absoluut niet klantvriendelijk..bestel hier nooit mensen !!!
De klantenservice is een drama, er helemaal geen sprake van service. Onzinnig antwoorden via de Chat, Telefoon word niet opgenomen en op emails wordt niet geantwoord.
Leverinen via Transmission gaan 9 van de 10 keer fout. Helaas maar mij zien ze niet meer terug.
Eerst te laat leveren en dan ook nog het verkeerde artikel. Op geen enkele wijze is er contact te krijgen. Zitten ze tegen een faillissement aan ofzo? Mij zijn ze kwijt als klant.
Goede service, ik ben zelf een onderdeel kwijt geraakt van een dakdrager en ik heb 4 onderdelen opgestuurd gekregen van Lisette helemaal blij mee en wat een topservice ! Chapeau hoor dank je wel
Voorkom frustratie en bestel ergens anders!
Informatie die ze geven klopt niet. Er staat duidelijk "Op werkdagen voor 21:00 uur besteld is morgen in huis". Maar volgens de klantenservice is dit indicatief. Als het indicatief is zet dit er dan bij! Is de productinformatie dan ook indicatief? Dat is wel heel makkelijk zaken doen zo. Oplossing is er niet. Ze geven alleen aan dat ze een 30-dagen leverplicht hebben. Maar daar kan ik weinig mee.
Gewoonweg slecht!
Ik heb onderdelen besteld op 26 juni,4 juli is het bij jullie retour gekomen omdat DHL in gebreke is gebleven,gisteren gebeld en de onderdelen zouden vandaag verstuurd worden wat dus ook weer een leugen blijkt te zijn,mocht ik dinsdag 11 juli geen onderdelen hebben ontvangen of mijn geld terug op mijn rekening dat schakel ik mijn rechtbijstand verzekering in,ben helemaal klaar met winparts!!
Inmiddels een week verder en nog geen terug betaling ontvangen,rechtsbijstand is ingeschakeld!
Levering niet compleet, na veel bellen en whatsapp en mail en nog is bellen heb ik nog altijd niks, dienst na verkoop is ongeïnteresseerd en willen liever van je af , dan na al die moeite te doen om de rest te krijgen sturen ze nog de verkeerde retour bon op ??? Winparts ? Nee dank u nooit meer !!!
Ik kocht dakdragers van G3, waarbij op de website stond met sloten. Foto's lieten sloten zien.
Toen het product thuis kwam bleken er PLASTIC SLOTEN in te zitten. Draaibaar met je vinger!!!!
Ik moest dus extra sloten bestellen Inclusief verzendkosten voor een pakket terwijl het in een brievenbuspost kwam.
Wil je extra veel betalen, bestel dan hier
Volgens website op voorraad na bestelling is de levertijd nu al 3 X aangepast en is inmiddels al 4 weken.
Op de website staat nog steeds vermeld op voorraad.
Klantenservice per tel niet bereikbaar en op whatsapp word niet gereageerd.
Ik had een accu bij winparts gekocht en na 6 weken starte de auto niet meer. Ik had er toch wat kilometers mee gereden. Vervolgens belde ik winparts en na ruim een half uur had ik eindelijk contact . Ik moest maar eens een garantieformulier invullen dan werd alles snel geregeld. Nou ..na ruim 1 week mailde me de garantieafdeling . Ik moest maar eens een oplaadrapport sturen van de dynamo. want zo te horen was de dynamo de boosdoener .
Nou dat werd me te veel Of er iemand me snel en gratis een. oplaadrapport zou opmaken van de dynamo.
Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en zij zeiden dat ik een termijn moest vast stellen en een ingebrekeformulier kreeg toegestuurd.
Ik heb toen nog een keer gemaild met de garantieregeling, maar zij reagerenden niet.
Vervolgens had ik de accu eens opgeladen en in de auto geplaatst. De auto starte .
Ik had nog een serieuze koper die heeft hem ook meteen gekocht.
Zo zie je hoe je bij winparts aan het lijntje wordt gehouden.
Ik wens winparts heel veel geluk maar ik zal er niets meer kopen
Eerst wordt er een verkeerde dubbelpolige bobijn geleverd (moest 3 polig zijn) onderdeel in originele verpaking terug gestuurd ongemonteerd. Na veel 5 en 6en nubijna een maand later no altijd geen terug betal8ng. Rommel. Als jll nog niet eens knn onderdelen voor j78ste modellen vinden in jll mag... very dis. Total wast of time.
Helaas heeft dit bedrijf vandaag laten zien dat het eigenlijk maar prutsers zijn.
Vandaag zijn de prijzen zomaar spontaan verhoogd (dag prijzen zeggen ze dan)!
Klantenservice die zegt dat je eerst moet bestellen om te zien of ze bepaalde spullen wel op voorraad hebben(dat is al kansloos)
Klantenservice die dus niet in het assortiment kan kijken of iets op voorraad is.
37 minuten aan de telefoon in de wacht gezet!
4 uur voor niks gereden omdat er dus niks op voorraad was omdat deze klantenservice hun eigen computer systeem niet kan bedienen.
Hele slechte service denken met sorry de mensen te kunnen helpen! Schandalig bedrijf!!
Heb zaterdag onderdelen besteld en zou normaal vandaag geleverd worden maar omdat klantendienst geen contact wou opnemen met dhl heb ik zelf gebeld blijkt dat mijn bestelling nog in nederland ligt en vandaag niet geleverd wordt en ze weten niet wanneer
levering ging wel snel.. maar ze hebben het verkeerde onderdeel geleverd.
maar het retour sturen dat is totaal geen service.
proberen er met elke manier onderuit te geraken voor de terugbetaling.
Gisteren besteld, en zou vandaag arriveren volgens hun email. Heb dit onderdeel DRINGEND nodig om mijn wagen niet stuk te rijden.
Hoop dat ik het alleszins morgen ontvang, anders kan ik beter zelf rondrijden om het onderdeel direct te vinden.
Komen levertijd niet na , enorm vervelend , moeilijk contact met winparts . Indien je iets o p redelijk termijn wenst , bestel niet bij winparts
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Winparts een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 908 beoordelingen geplaatst over Winparts. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 8,2 gekregen, waarbij 86% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Winparts actief?
Winparts is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) auto onderdelen.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Winparts reviews? Dan kun je naar de website van Winparts gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.