
Winparts reviews, ervaringen en beoordelingen

Reviews en ervaringen Winparts
Als je zelf handig bent of gewoon graag aan je auto sleutelt, dan bestel je gemakkelijk en snel auto-onderdelen om die zelf op je auto te monteren. Winparts is een van de aanbieders van auto-onderdelen die je in dat kader bij kan staan. Om je meer informatie te geven over wat Winparts is en wat het te bieden heeft, hebben we een samenvatting gemaakt van de door bestaande klanten gemaakte reviews en ervaringen. Op basis daarvan kun je besluiten om al dan niet ook voor Winparts te kiezen.
Over Winparts
Winparts werd in 2004 opgericht door de gebroeders Van Essen uit het Groningse Winneweer. Directe aanleiding was hun eigen zoektocht naar een geschikte versnellingsbak voor een BMW E12. Het idee om auto-onderdelen te gaan verkopen bleek een buitengewoon goed idee. Ondertussen is deze specialist namelijk ook al actief in België en Zweden. Winparts biedt alle denkbare auto-onderdelen en is ondertussen een factor van belang geworden binnen de wereld van de auto-onderdelen.
Waarom kiezen voor Winparts?
Heel simpel, door zelf je auto-onderdelen te bestellen bij Winparts, en die ook nog eens zelf te monteren bespaar je heel erg veel geld. Daarnaast vind je zo goed als alle auto-onderdelen die je op basis van jouw kenteken gemakkelijk kunt ontdekken in het indrukwekkende aanbod. Maar er is meer; zo geniet je als je zaken doet met Winparts de mogelijkheid om de bestelde producten gedurende een periode van dertig dagen te ruilen. Zowel bestellen als betalen is zeer veilig en de levering van Winparts is altijd snel. Handig is zeker ook de deskundige helpdesk waarover Winparts kan beschikken. En zo kan er eigenlijk niets misgaan bij het bestellen van auto-onderdelen. Het is onmogelijk om een bloemlezing te geven van alle auto-onderdelen die door de onderneming uit Winneweer aangeboden worden. Wel kunnen we aangeven dat bougies, acculaders, bobines, kentekenplaathouders, startkabels en autogordels bij de best verkochte producten horen. Overigens zijn de onderdelen voor de klant wel overzichtelijk ingedeeld en gerubriceerd. Je moet dan denken aan automatten, dakdragers, accu's, carrosserie en plaatwerk, remsystemen en filters en vloeistoffen. Maar ook dit is slechts het topje van de ijsberg.
Is Winparts betrouwbaar?
Winparts kan omschreven worden als een betrouwbare onderneming. Je koopt er betrouwbare onderdelen voor de auto en dat van verschillende merken. De bij het kenteken aangegeven producten kloppen altijd bij de auto die je rijdt en je kunt er ook al veilig betalen met iDeal. De betrouwbaarheid blijkt ook wel uit het feit dat Winparts het Thuiswinkel Waarborg en de Ecommerce Europe Trustmark Code of Conduct in het bezit heeft. Dat zegt eigenlijk alles over de mate van betrouwbaarheid van deze specialist uit de provincie Groningen.
Klantenservice en klachten
Winparts is een grote speler in de wereld van de auto-onderdelen. Daar hoort een goede klantenservice bij, en daar beschikt Winparts dan ook over. Mocht je een vraag willen stellen of een klacht in willen dienen, dan kun je dit doen door telefonisch contact op te nemen met de aanbieder van auto-onderdelen of door het sturen van een e-mail. Je kunt ook nog contact leggen via de social media kanalen Facebook, Instagram en Twitter. Als je de zekerheid wenst dat je nooit meer een aanbieding mist van deze specialist, schrijf je dan in voor de gratis nieuwsbrief die regelmatig verschijnt.
Wil jij ook beoordelen?
We maken van de gelegenheid gebruik om je te vragen om voortaan ook een beoordeling achter te laten. Dit omdat deze onafhankelijke beoordelingen iedereen kunnen helpen bij het maken van de juiste keuzes. Kunnen wij op je rekenen?

Gerelateerde bedrijven



Gerelateerde blogartikelen
Goede service, ik ben zelf een onderdeel kwijt geraakt van een dakdrager en ik heb 4 onderdelen opgestuurd gekregen van Lisette helemaal blij mee en wat een topservice ! Chapeau hoor dank je wel
Voorkom frustratie en bestel ergens anders!
Informatie die ze geven klopt niet. Er staat duidelijk "Op werkdagen voor 21:00 uur besteld is morgen in huis". Maar volgens de klantenservice is dit indicatief. Als het indicatief is zet dit er dan bij! Is de productinformatie dan ook indicatief? Dat is wel heel makkelijk zaken doen zo. Oplossing is er niet. Ze geven alleen aan dat ze een 30-dagen leverplicht hebben. Maar daar kan ik weinig mee.
Gewoonweg slecht!
Ik heb onderdelen besteld op 26 juni,4 juli is het bij jullie retour gekomen omdat DHL in gebreke is gebleven,gisteren gebeld en de onderdelen zouden vandaag verstuurd worden wat dus ook weer een leugen blijkt te zijn,mocht ik dinsdag 11 juli geen onderdelen hebben ontvangen of mijn geld terug op mijn rekening dat schakel ik mijn rechtbijstand verzekering in,ben helemaal klaar met winparts!!
Inmiddels een week verder en nog geen terug betaling ontvangen,rechtsbijstand is ingeschakeld!
Levering niet compleet, na veel bellen en whatsapp en mail en nog is bellen heb ik nog altijd niks, dienst na verkoop is ongeïnteresseerd en willen liever van je af , dan na al die moeite te doen om de rest te krijgen sturen ze nog de verkeerde retour bon op ??? Winparts ? Nee dank u nooit meer !!!
Ik kocht dakdragers van G3, waarbij op de website stond met sloten. Foto's lieten sloten zien.
Toen het product thuis kwam bleken er PLASTIC SLOTEN in te zitten. Draaibaar met je vinger!!!!
Ik moest dus extra sloten bestellen Inclusief verzendkosten voor een pakket terwijl het in een brievenbuspost kwam.
Wil je extra veel betalen, bestel dan hier
Volgens website op voorraad na bestelling is de levertijd nu al 3 X aangepast en is inmiddels al 4 weken.
Op de website staat nog steeds vermeld op voorraad.
Klantenservice per tel niet bereikbaar en op whatsapp word niet gereageerd.
Ik had een accu bij winparts gekocht en na 6 weken starte de auto niet meer. Ik had er toch wat kilometers mee gereden. Vervolgens belde ik winparts en na ruim een half uur had ik eindelijk contact . Ik moest maar eens een garantieformulier invullen dan werd alles snel geregeld. Nou ..na ruim 1 week mailde me de garantieafdeling . Ik moest maar eens een oplaadrapport sturen van de dynamo. want zo te horen was de dynamo de boosdoener .
Nou dat werd me te veel Of er iemand me snel en gratis een. oplaadrapport zou opmaken van de dynamo.
Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en zij zeiden dat ik een termijn moest vast stellen en een ingebrekeformulier kreeg toegestuurd.
Ik heb toen nog een keer gemaild met de garantieregeling, maar zij reagerenden niet.
Vervolgens had ik de accu eens opgeladen en in de auto geplaatst. De auto starte .
Ik had nog een serieuze koper die heeft hem ook meteen gekocht.
Zo zie je hoe je bij winparts aan het lijntje wordt gehouden.
Ik wens winparts heel veel geluk maar ik zal er niets meer kopen
Eerst wordt er een verkeerde dubbelpolige bobijn geleverd (moest 3 polig zijn) onderdeel in originele verpaking terug gestuurd ongemonteerd. Na veel 5 en 6en nubijna een maand later no altijd geen terug betal8ng. Rommel. Als jll nog niet eens knn onderdelen voor j78ste modellen vinden in jll mag... very dis. Total wast of time.
Helaas heeft dit bedrijf vandaag laten zien dat het eigenlijk maar prutsers zijn.
Vandaag zijn de prijzen zomaar spontaan verhoogd (dag prijzen zeggen ze dan)!
Klantenservice die zegt dat je eerst moet bestellen om te zien of ze bepaalde spullen wel op voorraad hebben(dat is al kansloos)
Klantenservice die dus niet in het assortiment kan kijken of iets op voorraad is.
37 minuten aan de telefoon in de wacht gezet!
4 uur voor niks gereden omdat er dus niks op voorraad was omdat deze klantenservice hun eigen computer systeem niet kan bedienen.
Hele slechte service denken met sorry de mensen te kunnen helpen! Schandalig bedrijf!!
Heb zaterdag onderdelen besteld en zou normaal vandaag geleverd worden maar omdat klantendienst geen contact wou opnemen met dhl heb ik zelf gebeld blijkt dat mijn bestelling nog in nederland ligt en vandaag niet geleverd wordt en ze weten niet wanneer
levering ging wel snel.. maar ze hebben het verkeerde onderdeel geleverd.
maar het retour sturen dat is totaal geen service.
proberen er met elke manier onderuit te geraken voor de terugbetaling.
Gisteren besteld, en zou vandaag arriveren volgens hun email. Heb dit onderdeel DRINGEND nodig om mijn wagen niet stuk te rijden.
Hoop dat ik het alleszins morgen ontvang, anders kan ik beter zelf rondrijden om het onderdeel direct te vinden.
Komen levertijd niet na , enorm vervelend , moeilijk contact met winparts . Indien je iets o p redelijk termijn wenst , bestel niet bij winparts
Artikel 2 x maal verkeerd geleverd.
Mag zelf voor de verzendkosten opdragen .
Vervolgens zeer slechte klantenservice
Top service!!
Automat besteld deze zou passend zijn voor mijn auto, dit was helaas niet het geval.
Vroeg een oplossing
Vanuit winparts kwam snel de reactie dat ik mn geld retour gestort kreeg en niet de moeite hoefde te nemen om de mat retour te sturen!
Dit is klantvriendelijkheid niet alleen op papier maar in de praktijk!
Bestelling gedaan,5 dagen later mail dat levering niet gehaald kan worden.
Als de levering er is is het net een rammelaars.Binnenverpakking grootste deel beschadigd (dus niet post nl),.
Zo te zien ,een reeds gebruikt,geroutineerde product (kachelventilator)
Meermaals bellen en mail; geen reactie!
Bestelling wordt niet op tijd geleverd dus vervolgens gebeld en gemaild dat ik de bestelling niet meer hoef te hebben geen reactie daarop vervolgens kom ik thuis staat de bestelling gewoon in de regen dus weer gebeld dat ik het niet hoef te hebben en mijn geld terug wil vervolgens heeft heeft het transportbedrijf steeds een ander smoeje om maar niet de bestelling te komen ophalen dus vervolgens schuilen ze zich achter het feit dat de bestelling eerst retour meteoor er gecrediteerd kan worden de klantenservice is ook woordeloos denk totaal nietaan de klant dus niks daar kopen zeer slecht bedrijf
besteld en na 16 dagen niks geleverd, geen reactie op email, zeer slechte service nooit meer
Bestelling moest op 09-12 geleverd worden.
Tweede keer beloven ze 21-12 geleverd worden.
Is al weer weekend voorbij die nog niet binnen is.
Misleidende informatie op de site. “Vandaag besteld morgen in huis” in vaak niet waar. Op de site word gezegd onderdeel “op voorraad”. Maar dit is niet zo het is op voorraad bij hun leverancier niet bij Winparts zelfs. Door deze misleidende en onduidelijke informatie zit je zomaar net als ik straks 4 dagen op je bestelling te wachten. Loop je je afspraak in de garage mis en of ben je niet thuis op t moment dat je pakket dan uiteindelijk wel aankomt. Er zijn genoeg andere..Winparts begin ik niet meer aan!
Ik kocht een large pingi auto ontvochter. Volgens gebruiksaanwijzing in de oven gedroogd, maar dat moet blijkbaar niet op een rooster, want toen was toch een stukje stof gesmolten dus mijn pingi lek. Gelijk een nieuwe gekregen na melding ervan, top!
De tweede keer besteld en komt veel te laat (3 dagen later dan gepland ) Hierdoor wil ik delen terugsturen omdat het te laat was en ik mijn klant ook kwijt ben moet ik ook nog zelf de retour betalen !
Vlot geleverd,s'middags besteld en de volgende dag al binnen. En wat zeker niet onbelangrijk is een hele goede klantenondersteuning.
Na bestellen van iets wat op voorraad staat en volgende dag geleverd zou worden krijg je de standaard mail dat het druk is en je langer moet wachten en zo. Ze hebben het allemaal niet op voorraad. Gewoon bedrog.
Ik waarschuw iedereen als ze iets verkeerd leveren met een ingevoerd kenteken laten ze je gewoon barsten Blijven zeuren dat die verkeerde antenne universeel is nu heb ik bij een sloopbedrijf geïnformeerd dat zoiets bij een Ford Focus niet bestaat Nu weer een ander voorstel Moet ik voor een antenne er 5 bestellen en geld terug geven doen we niet aan want ik heb een universeel product besteld . Dus we ruilen alleen maar ook als het niet kan .Nog nooit z `n slecht bedrijf meegemaakt want elk stort uiteindelijk wel je geld terug als er geen oplossing meer is .
Verder nog steeds 5 dagen wachten eer je mail wordt beantwoord .
Overigens ik heb niets aan reacties zoals die van Lina . Ik ben al meer dan een maand bezig en jullie gaan bij mij volledig zwart op het internet .Niet eens voor de 16 euro maar ik kan het gewoon niet hebben dat men zo handel drijft .
Bestellen en betalen gaat altijd goed,zou volgende dag verzonden worden niet dus.levering gebeurd NOOIT zoals beloofd je krijgt dan 10%op volgende aankoop wel er komt geen volgende aankoop betaal nog liever een paar tientjes meer zodat geleverd wordt zoals belooft
Ik heb een artikel gekocht dat nooit is aangekomen. Klantenservice was onbestaande en gaf altijd de verlader de schuld (die door hen was gecontracteerd!!). Nu heeft de verzender gezegd dat het artikel zal worden teruggestuurd naar Winparts en nog steeds geen restitutie. Bijna 200 euro weggegooid. Dit bedrijf is een complete oplichterij. Juridische actie gestart.
Op maandag besteld, zou dinsdag worden geleverd. Geen bevestiging per mail ontvangen. Telefonisch zijn ze niet (meer) bereikbaar. Er wordt verwezen naar de chat, deze is niet te vinden. Uiteindelijk staat op dinsdag op de site bij "mijn bestellingen" dat het is verstuurd.
DHL geeft aan dat de zending is aangemeld maar nog niet ontvangen.
Ik heb een mail gestuurd, geen reactie. Ik hoop nu dat ik het onderdeel donderdag ontvang, maar ik heb er geen vertrouwen meer in.
Is in verwachting ieder geval mijn laatste bestelling geweest.
onbetrouwbare site
1 ster is er nog één teveel.
Voor de derde keer op rij is mijn bestelling voor Winparts niet interessant. 29-5 besteld, alles op voorraad. Voor meerdere auto's, erbij vermeld dat ze het niet hoeven te controleren, het klopt. De dag erna: wij twijfelen erg aan de juistheid, we zetten uw bestelling op blok. Lezen blijft moeilijk.
Contact gezocht, klopt wel, doet leveren. 4 dagen na bestellen reageren ze op mijn originele opmerking met ok, we gaan de order verwerken. Blijken er diverse delen niet op voorraad die op de website wel voorradig worden getoond. Hoe dan?
7-6 gebeld, men zou een deellevering doen die dag met de spullen die er zijn. Nu ruim 2 dagen verder en er is nog NIETS verstuurd. Denken zeker dat ik voor de lol 2 weken wacht op onderdelen. Nee hoor WInparts, er staat helemaal niet iets stil nu dat niet afgemaakt kan worden omdat jullie al 1,5 week verzaken en een ongeorganiseerde bende zijn.
Nu echt de laatste keer geweest dat ik hier geld heb achtergelaten. De vorige keren was het verpakken ronduit ruk. Bougies kapot geleverd, want stel je voor dat je die niet onderin legt met 2x een 5 liter blik remvloeistof er bovenop. Komt helemaal goed.
Ik lees hieronder dat ze een jaar of wat geleden overgenomen zijn. Ik begrijp het nu wel. Voorheen prima, altijd goed geholpen. Sinds 2021 is het inderdaad waardeloos. Autodoc en Autoonderdelen24 leveren inmiddels sneller vanuit DE dan Winparts en zijn een stuk goedkoper. Winparts was altijd de juiste optie als 5 werkdagen levertijd niet paste, dat tijdperk is duidelijk klaar.
Verneem het graag als de bezem door jullie organisatie is getrokken, tot die tijd gaat de omzet elders heen. Mocht het tot die tijd iemand aan de zijde van Winparts interesseren, regel dat mijn order WP222-270688 pronto geleverd wordt. Ik zal jullie 'help'desk morgen maar weer gaan contacteren.
Schrijf een review over Winparts
Gerelateerde bedrijven



Gerelateerde blogartikelen
Andere gerelateerde bedrijven










FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Winparts een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 891 beoordelingen geplaatst over Winparts. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 8,3 gekregen, waarbij 87% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Winparts actief?
Winparts is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) auto onderdelen.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Winparts reviews? Dan kun je naar de website van Winparts gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.
Vincent V.
30-06-2023