Hema reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen HEMA
HEMA streeft ernaar het dagelijks leven leuker en makkelijker te maken. Een brede waaier aan producten voor jong én oud biedt voor iedereen wat wils. Vooraleer je met een bedrijf in zee gaat, toets je uiteraard graag af in welke mate je het kan vertrouwen. Op welke mate van betrouwbaarheid reken je bij HEMA? Waarin onderscheidt HEMA zich van een branchegenoot? Op basis van ervaringen en beoordelingen van zij die eerder voor deze overweging stonden, ontdek je het allemaal.
Over HEMA
HEMA staat voor Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam. Het is Nederlands van oorsprong en vandaag de dag beschikt het over maar liefst 800 vestigingen. Nederland neemt er maar liefst 541 in. België komt op een tweede plaats met 97 filialen en Frankrijk haalt brons met 76. Verder verspreiden deze vestigingen zich doorheen negen landen — België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Luxemburg, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Mexico — en twee continenten. HEMA is één van de voornaamste franchisenemers binnen Nederland. Het assortiment wordt bovendien exclusief voor HEMA ontworpen en geproduceerd.
Waarom kiezen voor Hema
Het aanbod bij HEMA straalt een speels, optimistisch karakter uit. Het ontwerp is uniek en eigen aan HEMA’s filosofie. Je vindt er je gading voor werkelijk iedere gelegenheid — denk hierbij aan culinaire, textiele, decoratieve, creatieve categorieën. Met een fotodienst omkader en bewaar je je fijnste herinneringen. Vandaag de dag zetten bedrijven meer en meer in op duurzaamheid. Ook HEMA brengt verscheidene waardevolle initiatieven naar voren. Zo wordt er uitsluitend met duurzaam, verantwoord katoen gewerkt. Bij inkoop kijkt men nauwlettend naar biologische katoenstandaarden zoals GOTS en OCS, evenals BCI (Better Cotton Initiative. Cacao, thee, koffie en (een deel van) het visassortiment werden voorzien van keurmerken. Daarnaast zijn HEMA’s verzorgingsproducten dierproefvrij, worden humane arbeidsomstandigheden hoog in het vaandel gedragen en engageert zich op maatschappelijk niveau.
Is Hema betrouwbaar?
Vraag het aan je vriendinnen, moeder, partner, collega — HEMA is geliefd bij een ruim publiek. Ontdek het gerust zelf. Het ruime aanbod laat niets aan het toeval over. Het is budgetvriendelijk en biedt een ideale balans tussen prijs en kwaliteit. Prijskaartjes komen verrassend laag uit de hoek. HEMA zet zich actief in voor een kleurrijke, duurzame toekomst. Dankzij een betrouwbare klantenservice bereikt HEMA haar klanten. Een grootschalige samenwerking, bestaande uit experts, designers en medewerkers helpen je met een glimlach op weg. Op basis hiervan stellen we vast dat HEMA erg betrouwbaar is.
Klantenservice en klachten
HEMA's experts staan te allen tijde voor je klaar. Aarzel niet en neem alvast een kijkje in een lijst met veelgestelde vragen. Hiermee word je wellicht al op weg geholpen. Je krijgt er antwoorden op vragen met betrekking tot ruilen en retourneren, bestellen en betalen, bezorgen en afhalen, je account, HEMA-filialen, acties en betreffende voorwaarden, noem maar op. Bij schade neem je contact op met HEMA Verzekeringen. Wens je de status van je (foto)bestelling op te volgen? Ook deze informatie vind je terug. Heb je een andere vraag, opmerking of suggestie? Zit je met een klacht? Je bereikt HEMA’s klantendienst telefonisch tijdens werkdagen en op zaterdag. Ook via Twitter en Facebook word je spoedig (binnen een tijdspanne van drie uur) verdergeholpen.
Wil jij ook beoordelen?
Vandaag leerde je HEMA wat beter kennen. Je ontdekte in welke mate je het bedrijf kan vertrouwen, welke kernwaarden het uitstraalt, en meer. Heb je ondertussen ervaring met het bedrijf? Contacteerde je HEMA's klantenservice en ben je tevreden over de afhandeling van je vraag of klacht? Wens je een eigen beoordeling vast te leggen? Dit helpt zij die voor eenzelfde overweging staan weer verder.
In november ging ik bij Hema Basilix (Sint-Agatha-Berchem) mijn fotobestelling afhalen. Ik had hun mail aan me mee met alle gegevens, alle formaten, prijs etc, bij. Ik had verschillende formaten.
Ik krijg welgeteld… één formaat. Ik zeg tegen de verkoopster dat ze mijn mail in haar handen heeft en dat het 4 formaten zijn. Ik krijg als antwoord dat “ze me niet begrijpt, want dat ze Franstalig is”.
Ik spreek zelf geen Frans. Los daarvan “zou” je denken dat het aan de verkoper is om zich aan te passen aan de klant, en niet omgekeerd, toch ?
Ik vraag om de verantwoordelijke erbij te halen. Dat gaat niet… “want ze begrijpt me niet”.
Waarna mevrouw me vervolgens… doodleuk negeert en me letterlijk gewoon simpel voor paal laat staan aan de kassa.
Na een minuut of twee volstrekt verbaasd daar staan, denkende “wat gebeurt hier nu in Godsnaam” bel ik de klantendienst. Die vragen om haar even door te geven. Maar mevrouw “spreek dus geen NL”. De klantendienst is dan wat slimmer en vraagt blijkbaar of ze Engels spreekt”. Ook niet beweert ze.
De verkoopster geeft mij mijn telefoon terug. Ik vraag de klantendienst waar en hoe ik klacht kan neerleggen voor dit gedrag. Dat kan meteen bij hen aan de telefoon. Ik geef hen ook de naam van de verkoopster door. Ik vraag de dame ook letterlijk te vermelden wat mijn vraag is : dat er actie ondernomen wordt door Hema en dat mij dat ook aangetoond wordt. Want dat ik zulk gedrag totaal niet pik.
Dat was vorige maand. Reactie van het bedrijf Hema ? Niks. Twee weken geleden gaf ik hen tot nu de tijd om alsnog aantoonbare actie te ondernemen. Alweer : niks van bedrijf Hema. Vandaar deze -eerlijke- review op zoveel mogelijk sites. Blijf weg bij Hema, en dan al zeker in het Brusselse. Want hun Franstalige personeel discrimineert hun klanten op basis van de taal.
Ik zie op de website een aanbieding voor hemden 1+1 gratis voor 22 Euro, ik bestel het product 2x 1+1 gratis, samen voor 44 Euro, en heb netjes betaald. Een dag later ontvang ik de zending, echter de inhoud was niet correct, ik ontvang slechts 2 hemden, terwijl ik er 4 besteld heb(2x 1+1 gratis). Ik attendeer Hema op het probleem, en vraag hen de resterende 2 gratis hemden na te sturen. Zij beroepen zich op een fout van de Hema, de aanbieding had niet op de website moeten staan (maar stond er wel, ik heb een printscreen), en weigeren de levering correct af te handelen. Graag contact met mij opnemen Hema. Zie casenummer 01620624
Dan koop je een product en krijg je een cadeaukaart. Alléén die cadeaukaart is al een hele tijd niet meer geldig. Eigenlijk heel erg triest!!!
Ontbijt bij de Hema was normaal leuk en gezellig en een hoop keus. Nu kwamen we de 3 croissants 1 boter 1 jam 2 eieren 1 glaasje jus en koffie. Maar er was geen kaas of ham los te koop. Dus wij vragen aan de jongste medewerker voor een plakje kaas en dan verrekenen met een ei of zo. De team leidster komt eraan en gaat tekeer tegen haar collega omdat ze geen kaas meer los verkopen. Het ligt al op een bordje en ik had al met me handen eraan gezeten en werd terug genomen en weg gegooid. Dat snap ik niet. In deze tijd van het jaar dat alles zo duur is en mensen geen geld hebben voor eten. Word dit gewoon weg gegooid. Je bent een goede teamleider en je komt er wel
.
Gisteren een moltonhoes gekocht. In de gauwigheid per ongeluk de bon weggegooid in plaats van het boodschappenbriefje. Vandaag wilde ik ruilen ivm de verkeerde maat. Kon niet want geen bon. Medewerkers kenden mij van de dag daarvoor maar ruilen onmogelijk want geen bon.
Gebeld met klantenservice, zelfde verhaal: Heb je geen bon dan heb je pech. Het is niet mogelijk om te ruilen.
Ronduit schandalig!! En dan willen ze ook nog graag dat je de winkel bezoekt ipv online aankopen doet. Voor mij is het duidelijk: never nooit meer HEMA met waardeloze klantenservice!
Hoi,je kon niet ruilen zonder bon? Koop je gewoon de juiste maat en dan doe je de ene in de andere verpakking en breng je m terug, weten die sukkele toch niet
Ik koop ledkaarsen bij Hema.nl. LEUKE kaars bevalt goed. Vervolgens krijg ik elke week spam van de Hema. Niet uit te zetten in Mijn Hema. Via chat aangegeven aan Hema medewerker, deze kon er niets mee. Ook via de mail aan HEMA geen resultaat, medewerkers zeggen kunnen we niet uitzetten, alleen sturen. Zet het maar uit via blokkeren in de mail.... Ik zeg echt HEMA, wel sturen maar niet kunnen uit zetten 🤪
Ik koop ledkaarsen bij Hema.nl. LEUKE kaars bevalt goed. Vervolgens krijg ik elke week spam van de Hema. Niet uit te zetten in Mijn Hema. Via chat aangegeven aan Hema medewerker, deze kon er niets mee. Ook via de mail aan HEMA geen resultaat, medewerkers zeggen kunnen we niet uitzetten, alleen sturen. Zet het maar uit via blokkeren in de mail.... Ik zeg echt HEMA, wel sturen maar niet kunnen uit zetten 🤪
Mijn 3 gangen diner voor 2 bon is door Corona verlopen en heb gevraagd of deze termijn i.v.m. corona verleng kan worden. Helaas was niet mogelijk termijn was verstreken. Zijn al wat ouder dus hebben ons door Corona veel thuis opgehouden. Geen klantvriendelijkheid om dit zo te doen. Een ander bon die wij hadden van een andere uitgever is wel verlegd met 1 jaar, dat is pas klantvriendelijk.
Sinds 2012 maak ik hema fotoboeken, echter sinds 2020-21 verschrikkelijk slechte kleurafdrukken, waarvoor ik andere fotoservice ga zoeken en niet meer ga weken met hema.
24 januari 3 vouchers gekocht twv 133 euro om te gaan skiën, wegens corona maatregelen is dit niet kunnen doorgaan. Nu willen we de vouchers gebruiken en zijn ze niet meer geldig. Geen enkele tegemoetkoming van Hema, geen geld terug, geen nieuwe vouchers! Maar onze 133 euro, die willen ze wel! pure diefstal!!
Bestelling via website geplaatst. Met duidelijke vermelding voor 22.00u besteld morgen in huis. 8 okt 18.00u bestelling geplaatst, zou 9 okt geleverd worden. Het is nu 12 okt. Contact gehad met klantenservice wordt de schult bij DHL gelegd. En vervolgens wordt ik netjes afgewimpeld. Hema beloofd mij een leverdatum, niet DHL. Misschien deze regel verwijderen van de site? Valse/ niet kloppende informatie .
Is vindt de Hema geen goede winkel , fototaart besteld maar niet geleverd gekregen vanwege de foto belachelijk , mijn taart en de worsten moeten verpakt worden iedereen kan er met ze handen aan zitten on hygiënisch
kom er al m'n hele leven online en in de winkel. werkt prima. goede prijs en goede service voor niet zo veel geld
Ik bestel 25 november wijn voor Kerstmis. 1 doos ontbreekt. Aan de mail van DHL kan ik zien dat bij DHL al een doos te weinig is ingeladen. Ik mail dit aan de Hema 3 x!!! geen reactie.
Uiteindelijk bel ik 19-12 de klantenservice. Ja mevrouw, dan moet er eerst een onderzopek komen dat 2 weken duurt. Ja, dan is het half januari. Protesteren dat uit de mail van DHL toch blijkt dat mij te weinig bezorgd is levert slechts op dat ik ze dan maar zelf bij een winkel moet gaan kopen. Ik ben daartoe nu wel gedwongen, omdat ik dezelfde wijn wil hebben.
Een wijze les: koop niet meer bij de Hema, zeker niet online. Shitservice!
Wat een ellende om iets te bestellen via de webshop van de Hema over een toilet
Verkleiner . Gebeld met klantenservice, weten niet of ze die hebben, de ander zegt die moet je in de winkel bestellen en weer een ander zegt is in de winkel uitverkocht dan kunt U deze online bestellen. Weer ander zegt die kunt u niet online bestellen verbind U door en dan krijg je de winkel weer ?
Wat loopt de Hema hier aan omzet mis zeg, de hele web shop deugt niet, als je toiletbril in voerd krijg je vitaminen enz.
Weer een fijn begin van de dag?
Raad mensen ook aan hier ook nooit meer iets te kopen, via die snauwende medewerkers van de webshop!
Hema maakt steeds de fout om iets aan te bieden.
Wat ze al doen sinds vorig jaar.
1+2 aan bieden maar leveren doen ze het niet.
Een oplossing zou zijn 24 stuks gewoon leveren .
Kan ik andere mensen daar blij mee maken.
Vorige week een fotoboek besteld bij de Hema en ik moet zeggen, ze hebben mij enom verrast! Snelle service, programma om te uploaden dat erg makkelijk werkt en het boek ziet er gewoon erg goed uit! Gaan zeker vaker bestellen, want duur is het niet!
Update van onderstaande review:
Tot mijn verbazing toch nog een reaktie via email mogen ontvangen met een 15% kortingscode, eind goed al goed en nu maar hopen dat ze dit serviceniveau vast gaan houden.
Zondag 13-11-2016 was er een 15% aktie op alles in de webwinkel van Hema. Website was bijna niet bereikbaar en er 2 uur over gedaan om de gewenste artikelen in de winkelmand te krijgen en te kunnen afrekenen. Na veel geklik en ergernis via ideal kunnen betalen maar wat bleek, de 15% was niet verrekend. Email achteraan gestuurd maar tot op heden geen reaktie. Vandaag gebeld met de klantenservice en daar was geen land mee te bezeilen. Achteraf verrekenen kon niet en ik moest de bestelling maar retour sturen!?
Voor mij nooit meer bestellen bij Hema dus, jammer want op deze manier gaan ze V&D achterna.
Bestel al jarenlang fotoboeken tot volle tevredenheid
tot dit jaar
Mijn vakantiefotoboek
Levertermijn volgens opgave 5 werkdagen.
Inmiddels zijn er 15 verlopen.
Nauwelijks bericht van de HEMA over oorzaak.
Slechter reclame
klant-onvriendelijk
De arbeidsomstandigheden bij deze Hema filialen: Driebergen en Bunnik (onder leiding van de desbetreffende filiaalmanager: mw. Eijsink) zijn ver onder de maat. Zo is er zeer frequent sprake van de volgende zaken:
-intimidatie op de werkvloer
-zeer regelmatig gedwongen ontslagen (vaak met ongegronde redenen en om financiële redenen
-niet aan afspraken houden wat betreft de werktijden
-beloftes van de werkgever (mw. Eijsink) worden niet nagekomen
-medewerkers tegen elkaar opzetten wat leidt tot een zeer vervelende werksfeer
-contracten worden niet verlengd wegens ziekte van medewerkers
(ex)medewerkers kunnen dit niet aan het licht brengen omdat ze het zwijgen opgelegd worden met gedragscodes van Hema (tegen reputatieschade) waar in geen geval van afgeweken mag worden.
Voor mijn dochters verjaardag een leuke witte damesfiets online besteld bij hema. Met bruine handvatten en bruin zadel. Werd al niet op afgesproken datum geleverd en kwam dus na de verjaardag. Excuses gekregen voor de vertraging maar wat schiet ik daar mee op. Toen na een paar dagen al een slag in het wiel. Slechte kwaliteit aluminium velgen. Moest binnen een week als twee nieuwe stalen velgen op laten leggen bij de fietsenmaker. Helemaal klaar met hema.
Via webshop bestelling gedaan bij Hema en keuze gemaakt uit de leverdatum. Product is niet op leverdatum geleverd. Vervolgens gebeld hierover, er werd beloofd dat het product de dag erop geleverd zou worden, dat was niet het geval. Kortom: veel beloftes, weinig resultaat
Heb afgelopen tijd 2x via de webshop een bestelling gedaan bij de Hema. Bij Mijn Hema staat een vermoedelijke leverdatum. Krijg op en na die datum geen bericht dat ik mijn bestelling kan afhalen. Telefonisch blijf ik steeds in de wachtrij staan. E-mail wordt niet beantwoord. Als ik in de winkel ga vragen of mijn bestelling er is, ja hoor, die is er. Een kwartier na afhalen van de bestelling krijg ik een e-mail: we zien dat je je bestelling hebt afgehaald, zodoende hoeven we je klacht niet meer te behandelen. Slechte service. Ga er voortaan geen bestellingen meer doen
Ik heb 23/11/14 een bestelling geplaatst voor 5 dec.
Het kan 5 tot 7 werkdagen duren voordat het binnen is.
Afgelopen week werd er een mail verstuurd dat ze vertraging hadden. En dat bestellingen na 27/11 niet op tijd bezorgt zouden worden. En bestellingen voor de 27 e wel op tijd zijn.
Pakjesavond is aantocht maar tot nu toe zonder pakjes.
Dit is volgens mij niet Echt Hema!!
Met een woord slecht!!
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Hema een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 27 beoordelingen geplaatst over Hema. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,6 gekregen, waarbij 26% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Hema actief?
Hema is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) bonnen en giftcards , kledingwinkels , modeaccessoires , tassen , lingerie & ondergoed en speelgoed.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Hema reviews? Dan kun je naar de website van Hema gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.