Bol.com reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen Bol.com
Bol.com is al jarenlang een gevestigde waarde in Nederland. Iedereen kent de webshop van naam maar is dat terecht? Voor je gaat bestellen op de webshop wil je natuurlijk zeker zijn dat je de juiste beslissing neemt. Lees dan maar snel verder! Op deze pagina hebben we de reviews van Bol.com op een rij gezet. Lees meer over de ervaringen van andere kopers en neem een weloverwogen beslissing om bij Bol.com te kopen.
Over Bol.com
Bol.com is de winkel van ons allemaal sinds 1999. Dankzij het uitgebreide assortiment is de webshop uitgegroeid tot de grootste webwinkel van Nederland en België. De hoofdkantoor vind je in Utrecht en de webwinkel biedt werkzekerheid aan bijna 2.000 werknemers. Bol.com verkoopt niet alleen zijn eigen productassortiment maar biedt sinds 2011 ook producten aan van onderaannemers. Sinds 2012 is de webshop in handen van Ahold, de holding achter Ahold Delhaize.
Waarom kiezen voor Bol.com?
Op Bol.com vind je véél producten in ontzettend veel categorieën. Heb je zin om een filmpje te kijken? Bestel dan een DVD. En voeg ineens een nieuwe game voor je tienerzoon toe aan je bestelling. Je dochter verras je met een trendy nagellakkleurtje en je vrouw wordt gegarandeerd gelukkig van een nieuw gezelschapsspelletje. Bij Bol.com vind je producten voor het hele gezin, voor alle aspecten van het leven. Van dagelijkse aankopen tot cadeautjes voor speciale gelegenheden. Dankzij de Select Deals van Bol.com ben je altijd verzekerd van de laagste prijs voor je producten. Daarnaast worden de pakketjes in de avond en op zondag geleverd, zodat je zeker thuis bent als de bezorger voor je deur staat.
Is Bol.com betrouwbaar?
Het is bijna vanzelfsprekend dat Bol.com betrouwbaar is. Toch wil je niet alleen op je gevoel verder gaan en ga je liever zelf op onderzoek uit. Je zal al snel merken dat de webshop op meerdere reviewplatforms, zoals het onze, goede punten scoort. De snelle levering en het uitgebreide assortiment worden daarbij het vaakst genoemd. Uiteraard zit er af en toe een slechte ervaring tussen maar dat overkomt de beste webshops. Over het algemeen mag je er zeker van zijn dat Bol.com een betrouwbare webshop is.
Klantenservice en klachten
Als je op de link van de klantenservice van Bol.com klikt, kom je vanzelf terecht op de pagina met de meest gestelde vragen. Daar vind je vaak al een antwoord op jouw vraag. Staat het antwoord er niet tussen dan heb je de keuze om met Billie de chatbot te praten. Ook kun je gebruik maken van je telefoon, je e-mail of de live chat van de webshop.
Wil jij ook beoordelen?
Heb jij onlangs iets besteld bij Bol.com en lag het de volgende werkdag al op je stoep? Of heb je problemen ondervonden met een bestelling en heb je hemel en aarde moeten bewegen om je producten te ontvangen? Vertel er ons alles over! Laat hieronder jouw beoordeling van Bol.com achter en help zo andere kopers een weldoordachte beslissing te nemen om bij Bol.com te bestellen.
Bol is echt een trieste zaak.
laten we beginnen bij het eerste probleem, toen wij naar dit adres zijn verhuisd bleek dat de vorige huurder ( bekend bij de politie) iemand is die dingen koopt maar nooit betaalt. Dus amper 2 weken na dat wij hier kwamen wonen begon de onzin. ineens werd ons account bij bol geblokkeerd, dus bol gecontroleerd en toen kwamen ze aanzetten met het verhaal dat op dit adres steeds werd besteld en nooit betaalt werd, wij gave aan dat deze persoon hier niet meer woonde en dat wij toch al jaren klant waren zonder problemen. toch beschuldigde bol ons dat wij leugenaars waren want aldus hun woonde die persoon hier nog en werd dus ons account niet vrij geven tot we bewijzen hadden. ik heb dit dan met de politie besproken en die vonden gelijk dat dit onzin was dat bol vertelde, ook gaf de politie ons twee mogelijkheden om dit proberen op te lossen, 1 klacht neerleggen en de politie achter bol aansturen of via het gemeentehuis een document met de samenstelling van het gezin opvragen. al vertelde de politie oik dat bol eigenlijk geen rechten heeft dit document te verkrijgen. nu wij hebben dit toen toch gaan halen en op het gemeentehuis vonden ze dit ook schandalig van bol. na het versturen van een copy van dit document werd uiteindelijk zonder iets van excuses ons account vrijgeven na 4 dagen.
en dan nu, steeds hebben wij problemen via bol als bpost hun pakjes leverd. of de pakjes komen niet toe of ze zijn beschadigd. verschillende keren bol foto's gegevens van scheuren in pakjes en paar keer aangegeven is niet geleverd, want bpost vind het normaal dat ze aangeven in brievenbus afgeleverd terwijl ze nog aan hun ronden moeten beginnen. nu na een paar klachten viel ons op dat steeds onze naam en adres werden omcirkeld op de adres sticker. dus ik contacteer bol met de vraag waarom dit is, zegt de klantenservice ja dat wotd gedaan op bepaalde personen hun naam en adres te verifiëren! Toen ik aangaf dat dit er op leek dat ze ons de schuld willen geven van de problemen bij bpost, kwam het antwoord daar kunnen wij van de klantenservice niet op reageren, ik zet dit door naar het hoofdkantoor en deze zullen u contacteren. Nu hebben wij het dus dik gehad met bol.com want jarenlange vaste klanten op zulke manier behandelen doe je niet. of de verifiëren die namen opdat ze ons niet vertrouwen terwijl bpost de prutsers zijn, of ze gaan weer met hun onze van voorheen aangezet komen. nu ik kan jullie bijdeze zeggen bol, als jullie weer onze account blokkeren op aangeven dat die persoon die jullie destijds bestal hier woont dan laat ik het niet zo en stap ik naar de politie. verder zullen jullie als er deze keer geen deftige verontschuldigen volgen een jarenlange vaste klant verliezen want dan ga ik volledig over op Amazon nog nooit zulke onzin mee gehad. dit verhaal blijft ook staan dat iedereen hun werkwijze is kan lezen zeg de waarheid dus i dont care dat het slechte reclame is voor hun. volgende maand zegt mijn vrouw ook haar select op wij vullen jullie zakken niet langer, jullie zullen deze keer zelf alkes rechtzetten en niet met een domme bon van 5euro wees dat maar zeker. of zet het recht bol of verlies een goede klant en deze review komt op nog plaatsen wees maar zeker
klantnummers: 3081694712
9004760658
Wat een klantvriendelijk bedrijf! Problemen gehad met bestelling doelando.nl ( binnenland en buitenland waarvan binnenland gescheurd was ) hadden zelf mail gestuurd om foto door te sturen doch ontkenden ze de mail en GOOIDEN ZE TELEFOON DICHT (onbeschoft!!) Meermaals heeft bol.com contact gezocht met doelando.nl doch geen reactie van hen .Vanmiddag tel.gekregen van bol.com dat ze zelf de aankoopsom zullen terug storten hetgeen ze niet verplicht zijn ! DANKJEWEL voor de klantvriendelijke service TOP! !!!
Ik koop al jaren kleine en iets grotere dingen op Bol.com (geen hele dure zaken of electronica, dat zeg ik er ook bij) en heb er inmiddels veel vertrouwen in. Zo zocht ik een tijd geleden iets voor de tuin, waarvan ik dacht, waar ga ik dat in godsnaam vinden en ja hoor, bij Bol.com.
Als ik prijzen van non-food artikelen in de supermarkt vergelijk met die op website van Bol.com is het vaak voordeliger online (maar niet altijd, dat zeg ik er ook bij) .
Van alle bestellingen die ik ooit op hun site deed, heb ik 2x een probleem gemeld, 2x werd ik correct naar hun leverancier doorgestuurd en telkens werd het probleem correct afgehandeld.
Wat wel een beetje vervelend is, is dat je op hun eigen site ook verschillende prijzen vindt voor
identiek hetzelfde artikel. Ik begrijp wel hoe dat komt, maar vanuit de consument bekeken is dat niet zo leuk. In een fysieke winkel zie je ook niet 2 dezelfde artikelen met 2 verschillende prijzen, he.
Koop daar niets in de hoop een goeie dienst na verkoop. Onze droogkast al 3 weken out, 2 bezoeken gehad van techniekers, pos op, enkel om te kijken, na contact met bol, MOET ik geduld hebben, misschien nog 2 weken, of 3... bij coolblue zijn ze er in 48u, en binnen de 10 dagen hersteldt...bol volgt ook niks op
Levering meer dan 1week te laat en nog onvriendelijk ook.
plus d'1 mois qu'ils ont reçu mon aspirateur sous garantie pour réparation et toujours pas en cours de réparation , je n'ai jamais vu un service après vente aussi mauvais ,plus jamais d'achat sur ce site malhonnête !!!
Jarenlang een tevreden klant geweest… de laatste maand is gewoon slecht!
Levering via post nl trekt op niets, achteraf betalen lukt niet meer terwijl dit vroeger steeds werkte. Uitleg: systeem kiest daarvoor, als je 1 keer onmiddellijk betaalt, werkt het terug… ik betaal al een hele tijd onmiddellijk en nog steeds werkt het niet…
Mijn espressomachine is nu al twee keer teruggestuurd. Zelfs een ingebrekestelling heeft geen zin om mijn geld te retourneren. Ik moet hem keer op keer weer opnieuw ter reparatie insturen. Dit bedrijf heeft lak aan de klant en aan de wetgeving.
Trustpilot reviews
Bedankt! Jouw review kan het verschil maken.
bol.com
Voeg foto toe
Robert
3 reviews
BE
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren
Zojuist geüpdatet
Bol.com
Bol.com - is geen service na verkoop.
Allemaal goed tot als er iets is. Onlangs een salontafel gekocht via bol.com. Aangekomen met elementen die gebarsten zijn hier en daar een hoekje af - alle kanten beschadig. De tafel toch in elkaar gezet met hoop dat de beschadigde elementen aan de binnenkant zitten en ze niet zichtbaar zijn. Dat is het niet geval. Wij hebben betaald voor een nieuw tafel en een tafel gekrijgen die nog geen 50 euro waard is.
Oplossing van bol.com ? Neemt contact met de verkoper. Dit hebben wij gedaan - maar levert niets op.
Retour stuuren ? Tafel in elkaar moeten zetten met meer dan 80 schroeven en verschillende elementen. Nu dit allemaal losmaken en terug inpakken omdat ze zo een rommel verkopen als nieuw zie ik echt niet zitten.
Een schande is om zo iets te verkopen voor zo veel geld.
Dit was ons laatste bestelling bij bol.com.
Als je iets nieuw koopt voor een prijs van 130€ wil je geen product krijgen die aan alle kanten beschadigd is.
Update :
Partner verwacht dat wij de tafel terug stuuren.
Dus alles terug los maken (ongeveer 1,5u werk), inpakken, naar post brengen - uitendelijk moeten wij voor alles zelf opdraaien omdat jullie zo iets verkopen. Dit vind ik er over.
Na 3 weken tijd kregen wij een oplossing van de partner (Disqount Deals Be) :
25€ geld terug
Retour sturen
Belachelijk is dit...
De levering van bestellingen via PostNL is niet betrouwbaar. In 90% van de gevallen (over de afgelopen maanden) wordt het pakje niet zoals gevraagd aan huis geleverd, maar naar een ophaalpunt ergens in een andere gemeente. Dit terwijl wij betalen voor een levering aan huis!
Soms verstuurt bol.com via Bpost, deze pakjes werden wel allemaal perfect afgeleverd.
Aangezien je bij bol.com niet kunt kiezen met welk bedrijf verzonden wordt, raden wij bol.com af. De meeste leveringen worden namelijk via PostNL gedaan.
Eerste bestelling van hoofdtelefoon en laptop betaald met oa kado bonnen. Na zelf bellen met de leverancier (bol.com is alleen tussenpersoon) ivm niet geleverde laptop bleek deze helemaal niet beschikbaar. Vabwege een vakantie snel een andere laptop besteld maar na 2 uur een bericht dat ook deze niet leverbaar is.
Van de tweede bestelling heb ik binnen 3 dagen geld terug ontvangen. Een ruime week na de eerste bestelling had ik nog niks. Weer een mail gestuurd en toe kreeg ik snel een gedeelte van het geld terug, en de kado bonnen terwijl het wel geleverde product duurder was dan de ingeleverde bonnen. Na contact met de klantenservice kan hier niks aan veranderd worden (met een smiley)
Nu zit ik dus weer met die bonnen en geen garantie dat bestellingen uberhaupt aankomen. 3x niks dus!
ik heb een fake sdcard gekocht voor 149 euro, die juist hetzelfde eruit ziet als scandisk, die maar 40 euro waard is, nxtgoal verkoopt niet meer bij bol, dus kan ik ook niet mijn geld terug vragen, maar ik zou toch niets meer kopen bij bol. vermijd deze winkel.
Ik ben heel tevreden met de service om achteraf te betalen. Producten worden meestal geleverd volgens de geschatte datum.
Retour zonder probleem.
in de ochtend een bestelling gedaan BIJ BOL.COM via seleckt waar we aan mee doen en extra voor betalen stond er vanavond geleverd. ik afwachten staat er bij verzending niet ontvangen door transporteur wel aan gemeld. Bol gebeld en kreeg te horen moet nu twee werkdagen wachten eer dat zij wat kunnen doen. bestelling was op vrijdag nu wachten tot woensdag dan pas contact opnemen en dan misschien vrijdag in huis. als ik gewoon had besteld was hij er maandag geweest het moraal betaal extra en wacht langer
Een Nespresso koffiezet gekocht: Dit toestel ter reparatie aangemeld omdat er regelmatig een plas leidingwater onder het toestel lag.
Oplossing Bol.com reparateur Zes Goes: Oorzaak probleem niet gevonden/vastgesteld maar ligt buiten de garantie (???)
Hun oplossing: =Apparaat blijft bij reparateur > Apparaat kwijt / geld weg.
Of: Ik betaal € 20,= en krijg het apparaat ongerepareerd (!) terug.
Beste Bol.com, dà t gaan we dus zo niet doen.
Ik heb het apparaat opgestuurd omdat het defect was/is, dus NIET voor mijn plezier.
Dat Bol.com's reparateur in Goes (Ik heb ze even gegoogled, ze hebben veel 1 ster recensies dus dat zegt al iets) niet in staat is om een defect te repareren is één zaak.
Dat zij stellen dat dit defect (een defect dat ze dus naar eigen zeggen niet hebben vastgesteld!) buiten garantie valt snap ik niet.
Ik heb niks met de reparateur van Bol.com te maken, de verkoper is Bol.com. En =zeg het me als ik iets gemist heb= bij Bol.com geldt de wettelijke garantie termijn van 2 jaar.
Op 22 september 2021 heb ik bestelling 1270345406 geplaatst. Deze order is helaas niet bezorgd bij ons. De TT link van PostNL gaf aan dat er vertraging was, vervolgens gaf de link aan dat deze bezorgd is bij de buren, kort daarna dat het niet bij de buren maar bij een PostNL locatie was bezorgd, na het verversen van de pagina was het opeens opgehaald. Nog even verder stond er weer bij ophaalpunt en dan opeens opgehaald.
Tijdens dit proces van hierboven heb ik een chat gestart met Bol en de mederwerker die meekeek (top persoon die mij top heeft geholpen overigens) vond het ook vreemd en vroeg mij even af te wachten. Dagen tot weken afwachten was er helaas nog steeds geen pakketje in (eigen) handen. Dan moest ik telkens gaan wachten omdat het 'hogerop' besproken zou worden.
Maanden verder en ik heb niets gehoord. Ik start een chat vandaag 27 december 2021 en krijg te horen dat er is besloten dat ik het pakketje heb ontvangen en dus niets kan doen. Belachelijk en onacceptabel!
Bol is op z'n bol gevallen!!
Altijd grote Lego Technic sets besteld en netjes verpakt ontvangen. Sinds vandaag GEEN verzenddoos meer! Ze plakken een verzendlabel op de Lego doos...doos dus beschadigd!!
"Een doos"...voor heel veel Lego liefhebbers is de Lego doos een belangrijk onderdeel van hun Lego set. Zie ook Marktplaats...daar worden zelfs lege dozen aangeboden en verkocht.
De bezorger had het pakket laten vallen, waardoor de inhoud beschadigd was. Krijgen we onverwachts en doos koekjes. Als goed maker zo lief
Bestelde een paar dagen geleden 2 usb stickje.zouden binnen 2 werkdagen worden geleverd met de postbode door de brievenbus.kreeg na de betaling direct mailtje over de bezorging.. vrijdag.kreeg al snel een mailtje van post.nl vrijdag dus 2 dagen later komt mijn stick.vrijdag niet ff zaterdag afwachten dacht ik. Kreeg niks en nam contact op met bol.het pakket komt eraan hoor tot 22.00 kan het komen .niks zaterdag ook niet.de dame aan de lijn vond het rot .terwijl ik met haar in gesprek was kreeg ik een melding dat het pakket was afgeleverd...nou niet mij mij hoor hahaha.maandag weer gebeld en die jongen medegedeeld...houd het pakket maar ik annuleer het.hij zou het in orde gaan maken.ik moest wel ff de mailbox van bol. In de gaten houden.nu nog steeds aandag belde ik wederom met bol... en nu weten ze ineens van niks,er is geen gesprek geweest vertelde die jongen.annuleren kan niet ik moet maar gewoon geduld hebben en afwachten.,leuker kunnen ze het bij bol .com niet maken NOOIT geenBOL.com meer voor mij
Een matras bestel via bol.com Matras zou vrijdag zijn afgeleverd in de (hal ) neem aan dat ze portiek hier mee bedoelen. Maar helaas geen matras te bekennen en heb nu al 3 x gebeld met bol.dom die leggen de schuld weer neer bij de bezorger en komen met geen enkele oplossing. Heb al aangegeven stuur een nieuw matras of me geld retour en geen van beide gebeurt. Wij bestellen al jaren lang bij bol.com en zijn deze slechte service zeker niet gewend. Jammer bol.com maar wij bestellen nooit weer via de site.
Ik heb bij jullie een mobiele gekocht wat was ik blij. Maar tuis zag ik dat er geen NFC op zat en dat zou er wel op zitten. Jullie zijden stuur maar terug. Ik gedaan maar zag dat er wat fout ging met terug sturen ik weer bellen jullie hebben het zo lief leuk en tof opgelost zelfs met een kaartje en koekjes ben zeer blij en koop zekker nog bij jullie mensen koop hier echt top service.
Een zwembad gekocht en betaald bij levering geen frame aanwezig. Gemeld via klantendienst doorgestuurd naar partner doorgestuurd naar bestway ondertussen meer dan 1 maand later en nog steeds geen frame. Bol.com onderneemt zef geen enkele actie. Onze centen weg geen zwembad en voor de Kids geen zwembad tijdens het mooie zomerweer.
Omdat Bol aangegeven had dat een pakket binnen 24 uur er is heb ik toch maar op donderdag besteld en er rekening mee gehouden dat het vrijdag net niet zou lukken. Ik had het presentje immers zaterdagavond pas nodig.
Kreeg nog een mail met de bevestiging dat het uiterlijk zaterdag zou komen. Natuurlijk niet!!
Maandag zijn ze van postnl langs geweest en ondanks dat mijn vrouw ruim binnen gehoorafstand van de bel in haar kantoor zat hebben wij niets vernomen. Zelfs is er briefje achtergelaten!
Per mail kreeg ik een bericht dat ik het dinsdag in een andere wijk bij de Turkse buurtsuper op kon halen.
Dit terwijl ik extra had betaald voor levering aan huis!!!!!
Wellicht krijg ik straks een mail dat Bol het wel heel vervelend vindt dat het zo is gegaan en dat dit wordt teruggekoppeld om dit te bespreken. Allemaal marketingtechnische fake..... Ik wil gewoon mijn extra betaling voor aan huis-bezorging terug!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Deze week heb ik een wake-up light besteld via Bol.com. Omdat het via hun systeem gaat voelt het toch als een soort extra garantie dat de webshop waarbij je eigenlijk besteld bestaat en te vertrouwen is.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Bol.com een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 24 beoordelingen geplaatst over Bol.com. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 6,2 gekregen, waarbij 38% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Bol.com actief?
Bol.com is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) warenhuizen.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Bol.com reviews? Dan kun je naar de website van Bol.com gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.