Studystore reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en ervaringen Studystore
Als student heb je natuurlijk studieboeken nodig om uit de voeten te kunnen. Je kunt daarbij gaan voor nieuwe studieboeken of voor tweedehands boeken. Ben jij op zoek naar boeken voor het Hoger Onderwijs? Dan kan je misschien wel bij het bekende Studystore terecht. Deze winkel verkoopt zowel nieuwe boeken als tweedehands boeken aan studenten. Maar is Studystore de beste keuze? Hoe tevreden zijn de klanten van Studystore? Wat zijn hun ervaringen? Hoe beoordelen studenten de diensten van de website? Je leest het allemaal in de reviews op deze pagina. Zo weet je welk vlees je in de kuip hebt.
Over Studystore
Studystore is een website die gespecialiseerd is in de verkoop van studieboeken, eBooks en andere schoolspullen. Je vindt op de webshop een ruim assortiment aan alles wat je nodig hebt om als student aan jouw opleiding te beginnen. De missie van Studystore is om studenten hun leven gemakkelijker en vooral goedkoper te maken. Zo krijg je bij Studystore fikse kortingen op heel wat boeken en kan je ook tweedehandsboeken kopen bij het bedrijf. Bovendien zijn er geregeld interessante studietips, deals en acties die je op de website terug kunt vinden. Studystore heeft in verschillende Nederlandse steden een fysieke winkel. Je vindt ze terug in Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, Maastricht en Wageningen. Van alles rond Studystore op de hoogte blijven? Dan kan je de sociale media accounts van het bedrijf volgen. Ze hebben een Facebook, een Twitter en een Instagram.
Waarom kiezen voor Studystore?
Bij Studystore vind je een ruim aanbod aan boeken terug voor studenten. De website is onderverdeeld in de volgende categorieën: boeken verkopen, studieboeken kopen, tweedehands boeken en schoolspullen. Je kunt bij Studystore dus ook jouw oude boeken verkopen om al een centje bij te verdienen. Op de website vind je meteen terug wat je zoekt dankzij de handige zoekbalk. Je kunt hier per opleiding, per installing en zelfs per studievereniging opzoeken. Studystore biedt bovendien ook diensten aan voor het onderwijs zelf. Zo is er de gratis digitale omgeving Bundle, een leermiddelenlijstservice en een studiekostenservice. Deze diensten maken de administratieve last als onderwijsinstelling net weer iets minder groot. Heb je gevonden wat je zocht? Dan geniet je bij Studystore altijd van gratis verzending. Wat de levertijd betreft krijg je bij elke bestelling een mail met de inschatting van de levertijd.
Is Studystore betrouwbaar?
Studystore is een website die al enkele jaren actief is en bovendien een naam als een klok is binnen de sector. Bovendien heeft het bedrijf goede banden met heel wat onderwijsinstellingen en aanverwanten in Nederland. Op de website vind je ook bedrijfs- en contactgegevens terug zoals het nummer van de Kamer van Koophandel en het adres van de hoofdzetel. Studystore beschikt over meerdere fysieke winkels en je kunt op de website ook op een veilige manier betalen. Je kunt bij Studystore betalen via iDeal, kredietkaart, PayPal, IN3 of achteraf betalen door middel van een betaallink. Ten slotte beschikt Studystore ook over een eigen klantenservice die je bij vragen en/of problemen kunt contacteren. Kortom: Studystore is absoluut een betrouwbare webshop.
Klantenservice en klachten
Heb je een vraag? Dan kan je best eerst even bij de veelgestelde vragen op de website kijken. Staat het antwoord dat je zoekt hier niet tussen? Dan kan je op diverse manieren de klantenservice contacteren. Dat kan door telefonisch contact op te nemen, door een mail te sturen, door het contactformulier in te vullen, door fysiek langs te gaan in de winkel of door een brief te sturen. Ook kan je op sociale media een berichtje sturen. De klantenservice van Studystore geeft in de regel een antwoord binnen de 24 uur op vragen en bij klachten. Bij klachten kan je best het contactformulier invullen of via mail een berichtje sturen. Ten laatste veertien dagen later krijg je een inhoudelijk antwoord terug. Een klacht kan ook ingediend worden via het ODR-platform van de Europese Commissie.
Wil jij ook beoordelen?
Heb jij al eens gebruik gemaakt van de diensten van Studystore? Een boek verkocht of eentje gekocht? Dan zijn wij op zoek naar wat jij te vertellen hebt over deze website. Wat is jouw beoordeling van de kwaliteit van de service? Hoe zou jij het aanbod beoordelen? Hoe zit het met de levertijd? Is de klantenservice van het bedrijf vriendelijk? Is de website handig in gebruik? Schrijf op deze pagina jouw review over Studystore en help onze bezoekers hun keuze maken.
Wat een enorme grote desillusie dit bedrijf. Reeds 5 keer gebeld waar een boek blijft dat niet geleverd is. Eerste opmerking: dat boek is geleverd. Oh nee in mijn andere systeem staat van niet. Ze stoppen ermee omdat de systemen niet werken. Dat lijkt me meer dan duidelijk. Klantenmedewerker kan ook nog met droge ogen beweren dat het heel goed is dat ze twee systemen hebben, met verschillende info. Goede interne beheersing! CHAPEAU. Laat het voltallige management aub opstappen. Mensen ronduit onbeschoft aan de telefoon terwijl ze weten dat het een grote chaos is bij dit bedrijf. Snappen niet dat boeken worden niet geleverd en geld wordt niet teruggestort. Je moet echt tot het uiterste gaan om je geld terug te krijgen. Dit is een zusterbedrijf van Van Dijk boeken. Duidelijk, daar koop ik dus ook NOOIT meer!
Naar aanleiding van de slechte levering en communicatie heb ik de school gecontacteerd. Zij hebben contact gehad met Studystore. En ja hoor, ik krijg bericht! Ze hebben de boeken nogmaals voor me in bestelling gezet. (Levering 31 augustus volgens het systeem) Later die dag krijg ik een mail dat de verwachte levertijd 8 september zal zijn. Dit terwijl de boeken 11 juli besteld zijn. Het eerste pakket is niet aangeboden aan postnl en staat dus ergens in hun magazijn.
Nu hoor je een bandje wanneer je belt. Download de postnl app en dan kan je je pakket volgen. Dan moet je wel een code hebben! Weer gebeld..... Nee track and tracecode is niet bekend aangezien ik de boeken gisteren pas besteld heb. Duidelijk gemaakt dat het om een bestelling van 11 juli ging. Helaas kon de
(wederom) vriendelijke telefoniste verder niks voor me doen. En zo gaat het maar door......
Wel betalen, maar leveren ho maar. Klantgericht en oplossingsgericht zijn ze zeker niet.
Vandaag 7 september 2022:
Nog steeds geen boeken ontvangen. Meerdere keren weer gebeld. Boeken staan nog in bestelling!
Wederom een zeer onbetrouwbaar antwoord.
Hieronder een kort relaas van mijn (eerste) ervaring met Studystore:
10/02/2022 : Uitgaande mail - Ik vraag Studystore om mijn klassiek boek mogelijks te vervangen met een digitale versie
23/02/2022 : Inkomende mail - Ursula zegt dat ik simpelweg kan inzoomen op mijn tablet (?!?!)
14/03/2022 : Uitgaande mail - Ik vraag Studystore om de ontbrekende CD-rom met de 'oefen scripts' en kaart de niet werkende download link aan in het boek
18/03/2022 : Inkomende mail - Mirte meldt dat ze een vervangend exemplaar zal opsturen
18/03/2022 : Uitgaande mail - Ik mail dat een boek sturen onnodig is, tenzij het een CD-rom of een werkende link bevat
18/03/2022 : Inkomende mail - Mirte meldt dat ik een factuur ontvang en het originele boek kosteloos mag terugsturen
25/03/2022 : Postpakket ontvangen, identiek boek ontvangen, geen CD-rom, geen werkende link + factuur STS1895497
25/03/2022 : Begeleidende brief in postpakket bevat als bijlage dat er een krasbon in het boek zit om digitale versie te kunnen downloaden, er zit niks in!
25/03/2022 : Uitgaande mail - Ik meld aan Studystore dat ik nu 2 onbruikbare en identieke boeken heb!
28/03/2022 : Inkomende mail - Mirte bevestigd dat er geen CD-rom in zit en zegt dat ik het nieuwe boek kosteloos mag terugsturen
04/04/2022 : Postpakket terugsturen, de bediende stelt dat ik het nieuwe boek niet gratis kan terugsturen
04/04/2022 : UItgaande mail - Ik meld aan Studystore dat ik het boek niet kosteloos kan terugsturen
04/04/2022 : Inkomende mail - Mail van Gerdien die stelt dat gratis terugsturen vanuit ander land dan Nederland niet mogelijk is en er kosten aan verbonden zijn
Op de site wordt niet duidelijk aangegeven of het boek een digitaal of fysiek boek betreft. Ik heb een digitaal boek besteld, wilde een fysiek boek bestellen. Bij ontvangst van het digitale boek dacht ik dat het een informatie folder was, deze heb ik geopend. Op advies is het digitale boek teruggestuurd, het fysieke boek naar mij toegestuurd. Na een aantal dagen heb ik het digitale boek wederom ontvangen. Reden: "ik heb de zegel verbroken". Telefonisch dus geadviseerd om het digitale boek terug te sturen, dit was geen probleem, is het uiteindelijk toch een probleem. De telefonist kon mij zojuist niet helpen om een manier te vinden het digitale boek van het fysieke boek op de site te onderscheiden behalve dan dat je vooraf belt met Studystore. Kortom, ik heb nu 2 boeken gekocht! Frustrerend. Erger nog: er zijn in mijn groep zeker 3 studenten die hetzelfde is overkomen.
De klantenservice is echt slecht: eerst wel terugsturen, vervolgens niet accepteren (ben ook nog 4 euro kwijt voor het retoursturen).
Omslachtig, matige kwaliteit, studiemateriaal spontaan niet toegankelijk en in het weekend niet bereikbaar om probleem op te lossen.
Een licentiecode voor Engelse les besteld bij Studers of Studystore. Schijnt hetzelfde te zijn. De link/code kregen we maar niet aan de praat. Na 10-tallen keren bellen, chatten en mailen werd het maar niet opgelost. Ook kon het niet meer terug want 'de code was reeds geopend'. Totaal geen begrip voor de klant. Uit nood het product via school besteld, wat wel werkte. Diverse mails vd klantenservice dat ik het 'ongeopende product kon retourneren via PostNL'. Tuurlijk, een digitale licentie... Na 4 maanden uiteindelijk de toezegging dat het zou worden gecrediteerd. Na bijna 4 weken staat het geld nog niet op de rekening. Waardeloos bedrijf en klantenservice, ik ga hier nooooit meer bestellen.!
Met dit bedrijf geen zaken doen!! leveren niet of verkeerd, geen enkele service en terwijl wij alle boeken hebben ingeleverd blijven ze aanmaningen sturen.
Diverse keren bellen en mail sturen helpt ook niet!
Boeken leveren kunnen ze niet en extra betaald voor snelle levering, wat ook niet helpt.
Ik will hier geen woorden meer aan vuil maken. BESTE MENSEN BESTEL HIER NOOIT JE SCHOOLBOEKEN want ze hebben hier niks voor elkaar hele administratie is een zootje.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Studystore een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 7 beoordelingen geplaatst over Studystore. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,5 gekregen, waarbij 0% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Studystore actief?
Studystore is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) boeken en magazines en kantoor.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Studystore reviews? Dan kun je naar de website van Studystore gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.