
MediaMarkt reviews, ervaringen en beoordelingen

Reviews en Ervaringen MediaMarkt
Wil je snel beoordelingen van MediaMarkt lezen? Wij hebben de mening van vele consumenten van MediaMarkt overzichtelijk op een rij gezet. Lees hun ervaringen waardoor je zelf goed voorbereid een filiaal van MediaMarkt zal bezoeken.
Over MediaMarkt
MediaMarkt is een van oorsprong Duitse winkelketen die zich richt op consumentenelektronica. Het merk opende zijn eerste winkel in 1979 in de stad München. Momenteel is Media Markt met meer dan 1000 winkels actief in 14 Europese landen, waarvan er 50 in Nederland zijn gevestigd. Vanaf 2012 beschikt het bedrijf over een online winkel. De winkelketen werkt via een franchise-model waarbij een filiaal voor 10% eigendom is van de filiaalhouder. De manager mag zelf beslissen over het assortiment, prijzen, voorraadbeheer en personeelskosten. De gemeenschappelijke missie is eenvoudig: 'Gaan voor tevreden klanten. Dit is alleen haalbaar met tevreden medewerkers. We bieden klanten zowel online als offline de beste winkelervaring. Sinds 2018 voeren ze een slagzin: ' Altijd op zoek naar de WOW voor jou.'
Waarom kiezen voor MediaMarkt
Klanten kiezen voor de Media Markt door het grote aanbod van allerhande consumentenelektronica. Door de omvang van de winkels beschikken ze over een groot assortiment aan producten van verschillende merken waardoor er door de consument ook echt iets te kiezen valt. De verschillende categorieën staan overzichtelijk bij elkaar uitgestald in een bepaalde sectie van de winkel. Daarnaast verkopen ze een groot assortiment aan bijbehorende randapparatuur. Hierdoor is het voor de klant in de regel niet nodig om een andere winkel te bezoeken. Het assortiment van de webwinkel is nog velen male groter. De klant heeft de keuze of online bestelling verstuurd worden naar het huisadres of dat hij ze zelf ophaalt in een winkel naar keuze.
Is MediaMarkt betrouwbaar?
MediaMarkt is landelijk bekend en heeft in vele grote steden 1 of meerdere vestigingen. In 2020 was de verkoop in alle winkels en online bestellingen goed voor een omzet van 4,1 miljard euro. Media Markt voert het Thuiswinkel Waarborg Certificaat en voert het Kieskeurig keurmerk voor een bovengemiddelde goede service en/of verkoop en (leverings)voorwaarden. Ze zijn officiële dealer van 123 verschillende merken in consumentenelektronica. Garantiebepalingen en mogelijkheden tot ruilen zijn zowel online als offline beschikbaar. Online bestellingen worden in de meeste gevallen binnen de beloofde 24 uur aan huis geleverd.
Klantenservice en klachten
Reparatie van niet goed werkende producten zoals laptops en smartphones zijn mogelijk bij een Smartbar waar geschoolde medewerkers het product proberen te repareren. Iedere winkel beschikt over deze service en het is zonder afspraak te bezoeken. Het is daarnaast ook mogelijk om producten op te sturen naar een eigen reparatiecentrum. Zowel online als in de winkel is de klantenservice bereikbaar. Het is mogelijk om online vragen te stellen via facebook, twitter of chat met een virtuele assistent. Retourneren van een gekocht product is binnen 100 dagen mogelijk in een winkel of per post.
Wil jij ook beoordelen?
Heb je ervaringen met de MediaMarkt en wil je deze ervaring met anderen delen dan kan je nu een beoordeling achterlaten. Hiermee help je andere consumenten om gericht de beste winkel te kiezen als je op zoek bent naar consumentenelektronica.
Gerelateerde bedrijven



Gerelateerde blogartikelen
Het bedrijf MediaMarkt is geverifieerd door ons.
De webshop MediaMarkt is al jaren een betrouwbare partij om te bestellen.
MediaMarkt is lid bij de KvK (kamer van koophandel) en hun website beschikt over een SSL certificaat (het groene slotje).
Dit slotje geeft aan dat het veilig is om te bestellen via de online betaalmethodes die ze aanbieden.
MediaMarkt maakt gebruik van de meest voorkomende betaalmogelijkheden in Nederland.
MediaMarkt is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet.
Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd.
Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.
Bekijk zeker even de website van MediaMarkt.
Dit geeft je een beter beeld van de webshop.
Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van MediaMarkt.
Op 29/06/2023 bestelde ik bij mediamarkt een spiegelreflexcamera-pakket van canon bij jullie. Aangezien het pakket met vertraging zat, heb ik deze uiteindelijk ergens anders gekocht. Op 5/7 kwam mijn bestelling dan eindelijk aan. Ik heb het pakket ongeopend dezelfde dag teruggestuurd. Op 6/7 is mijn retourpakket aangekomen. Hiervan heb ik ook het bewijs. In de algemene voorwaarden staat ook vermeld dat een retour na 14 dagen wordt terugbetaald. Maar na verschillende keren contact opgenomen te hebben met de klantendienst, blijf ik steeds tegen een muur oplopen. Telkens krijg ik een andere reden te horen. Of ze zijn het aan het verwerken, of ze hebben mijn pakket niet ontvangen. Of er zijn problemen op de retourafdeling. Op de vraag wanneer ik mijn geld €570 dan terugkrijg kan of wil er niemand een antwoord geven. We zijn nu bijna een MEER maand verder. Ik heb ondertussen een klacht lopen bij testaankoop, ik heb 3 keer gebeld, 5 keer een bericht/mail gestuurd naar de klantendienst. Er worden steeds maar 'rappels' gestuurd waaraan geen antwoord wordt gegeven.
Vandaag wou ik boodschappen doen in de mediamarkt Oostakker met een volledig complete lege fietstas. Na enkele minuten werd ik er op gewezen dat ik de winkel met een lege fietstas de winkel niet binnen mag en werd er gevraagd de winkel te verlaten indien ik niet akkoord ging met de huisregels. Uiteraard ging ik hier niet op in daar er dames zijn met een grotere tas dan mijn fietstas die wel de winkel in mogen. Hierop werd de politie gebeld en werd er een pv opgemaakt omdat ik met een lege fietsttas de winkel binnenkwam en weigerde die buiten te laten. Na mijn aankopen die dan wel getollereerrd werden, werd er mij gezegd dat ik nooit meer welkom was in winkel. Hoe belachelijk kan het zijn.
Op 15 mei 2023 heb ik een (JBLLIVE460NCBLK) gekocht bij MediaMarkt ter waarde van 84,99 euro. Nadat ik de koptelefoon 20 minuten had gebruikt, kreeg ik echter vreselijke hoofdpijn door de druk van de hoofdband en merkte ik dat het geluid slecht was bij winderige omstandigheden. Daarom besloot ik om hem terug te brengen naar de MediaMarkt in Antwerpen. Tot mijn verbazing vertelde het personeel daar mij dat dit vanwege hygiënische redenen niet mogelijk was. Dus nu zit ik vast met een apparaat dat ik slechts 20 minuten heb gebruikt. Is dit de enige optie die MediaMarkt biedt om een duurzaam milieu te waarborgen?
Helaas is er geen mogelijkheid om 0 sterren te geven.
2 weken voor kerst 2022 een drone besteld bij de outlet waarbij de omschrijving stond: Nieuw, alleen doos open. Krijg ik de bestelling binnen zit er inderdaad een doos in van een drone. Na het openmaken van de doos was mijn verbazing groot, er zat geen drone in wel een accu. En een afstandsbediening van een oud type drone. En dat was het!. Na heel veel heen en weer gemail met allemaal domme vragen en antwoorden die nergens over gingen. Uiteindelijk 2 maanden verder de vraag om de drone doos terug te sturen en als de set compleet was kreeg ik mijn geld terug. Ja gekke Henkie! Terugsturen is dus geen optie aangezien de set bij lange na niet compleet was. Met andere woorden, 699 euro kwijt en een verdrietige zoon. Ga zo door Mediamarkt met deze maffia praktijken!
Ik heb hier een step besteld bij Mediamarkt
Die ging dienen als dagelijks vervoer helaas is dit uitgedraaid in een nachtmerrie, Ik heb hier al zo veel spullen gekocht maar dit was de laatste keer dat ik hier iets koop! Er werd aan gegeven door pakjes bedrijf VPD dat mijn pakje geleverd is terwijl ik niets heb ontvangen na verschillende malen telefonisch contact te hebben op genomen met mediamarkt zeggen zij dat mijn pakje is geleverd terwijl dat niet het geval is pakje dienst heeft een handtekening geplaats die niet eens op de mijne lijkt en een
Foto van het pakje beneden in de inkom hal van mijn appartement waar iedereen binnen kan en deur 24/7 open staat.. Nu ben ik al meer als 15 dagen bezig met mediamarkt maar zij doen helemaal niets om een oplossing te bieden zij zeggen dat ik naar de politie moet gaan en dat zij dit voor mij zullen onderzoeken.. Terwijl dat ik aan geef dat ik de step dringend nodig heb ook heb ik mijn geld terug geeist maar helaas geen gehoor voel mij heel zwaar opgelicht !!!
Oude review verwijderd, omdat het probleem was verholpen.
Mediamarkt blijft mijn winkel waar ik genoeg keuzes heb.
2022 1 nieuwe wasmaschine gekocht zoals afgesproken op tijd geleverd, duidelijk uitleg ivm gebruik en netjes aangesloten.
Oude is zonder extra kosten meegenomen.
Alsnog bedankt Mediamarkt,
Pauline.A
Hoi,
Ik ben gisteren door Wendie in mediamarkt Wilrijk geholpen.
hij was heel behulpzaam.
Bedankt hiervoor.
30 euro voor een nieuwe screenprotector, vingerafdruk werkt niet en een en al bubbels onder het scherm na 4 weken...randen lieten al los, diverse keren aangedrukt maar blijven loskomen. Hoe moeilijk kan het plakken van een scherm zijn voor 30 euro? Kortom verspilde moeite tijd en geld. Twee weken garantie op een prutsklus zou niet mogen.
Nog 1 ster waard.
Online 1februari nieuwe mobiel bestelt en nog steens niks geleverd. Abonnement verlenging is allang en breed goed gekeurd door me provider. Al paar keer contact gehad met klanten service en die weten het ook niet en die schuiven het af naar afdeling telecom.
WAT EEN WAARDE LOZE TOKKO, DOE ER NOOIT GEEN ZAKKEN MEER MEE!!!
Smartphone online besteld eind november 2022. Vertraging en onduidelijkheid met aflevering door Bpost.
Bleek inhoud van pakket gestolen. Formulier ingevuld, klacht ingediend MET bewijsstukken (filmpje) van lege verpakking.
5 weken later: nog steeds geen nieuws (ik informeer ELKE dag), niemand bij Media Markt neemt je dossier ter harte. Bpost echter liet echter wel iets weten : dossier was rond bij hen en alles lag nu in handen van Media Markt.
Commerciële ingesteldheid = 0
Klantgerichtheid = 0
Media Markt incasseert wel je geld, maar denkt niet mee na over oplossing!!
Bevoegde diensten van overheid ingelicht, onderzoek is gestart.
Benieuwd hoe lang het zal duren vooraleer Media Markt zijn verantwoordelijkheid EINDELIJK zal opnemen.
Media Markt: shame on you!! SHAME ON YOU!!
Hoi Hoi,
Wij hebben vandaag een platenspeler gekocht en zijn heel fijn door Nada geholpen.
Zij was erg vriendelijk en behulpzaam.
bedankt Nada.
M.vr.Gr. Jacqueline.
Ik bestel 2,5 week geleden een laptop van 500 euro , ik krijg twee dagen later een pakje van 17 x 14 x 11 cm afgeleverd DAAR zit dus geen laptop in . Heb inmiddels tien keer moeten uitleggen dat er er iets fout is gegaan MAAR ZE SNAPPEN HET NOG STEEDS NIET . Ze zeggen we zijn bezig met onderzoeken dat duurt al twee weken...ze blijven herhalen pakket is afgeleverd. Onderzoek bij post.nl levert ook niets anders op dan er is een pakket afgegeven. Ik heb nog 4 getuigen. Mediamarkt zegt nu net weer ga eens bij de buren vragen ...pfff.... daar wordt je toch moe van . Er is een pakket afgegeven en in ontvangst genomen DOCH ZE SNAPPEN NIET DAT ER IN DAT KLEINE DOOSJE NIET DIE LAPTOP ZIT .. echte SUKKELS . Wij sturen nu een klacht naar hoofdkantoor in Duitsland en Nederland t.a.v. de directie. We zullen dit ook in de Media verder bekend maken. wordt vervolgt....
Op vrijdag 25-11-2022 iets besteld. Dit zou zondag 27-11-2022 geleverd worden. Hele zondag thuis gewacht maar niets ontvangen. Geen bericht op zondag, geen bericht op maandag. Nu dinsdag 29-11-2022 nog geen bericht. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Een klacht gestuurd maar een reactie ontvangen ""We streven ernaar om je binnen 3 dagen van een antwoord te voorzien. Wil je sneller ...... "". Hoelang nog te wachten wat al is betaald?
Op 24 juli 2022 (nu 11 weken geleden!) heb ik via de webshop van Mediamarkt een IPhone besteld. Tot op heden is die door Mediamarkt niet geleverd. De klantenservice heeft mij niet geholpen, ondanks veelvuldig contact. Ook een klacht via het keurmerk Thuiswinkel Waarborg heeft niet tot levering geleid. Al die 11 weken reageerde Mediamarkt traag of nietszeggend op berichten of telefoontjes.
Product is met fabrieksfout geleverd. Ik ben nu al twee Weken bezig om een nieuwe product.
Op 12-04 het spel Truck Driver Premium Edition voor de Playstation 5 gekocht, omdat deze mij wel leuk lijkt... Helaas door uitgever Soedesco een paar keer uitgesteld, omdat er problemen (bugs) in t spel zaten en dezd zou vandaag gegarandeerd uitkomen...
Op de webshop adverteerde MM gister (29-09) met: Voor 20-09-2022 voor 23:59uur besteld, morgen in huis... Let op: dit is een HARDE garantie!!! U raadt t al, ik heb NIKS ontvangen... MM zal nu met een verdomd goede optie moeten komen, met alleen sorry komt MM niet weg...
Zij blunderen met de levering, dan is enkel sorry wel heel goedkoop...
Een aantal weken mijn ereader van nog geen jaar oud ter reparatie opgestuurd. Zou ongeverr 2 weken duren. Het retour sturen was al een crime omdat ik de retoursticker niet goed ontvangen had en na 2 telefoontjes en lang in de wacht kreeg ik alsnog een retoursticker opgestuurd. Na 2 weken gebeld en het bleek dat de ereader nog niet bij de reparateur was. Na een paar dagen een boze mail gestuurd met het verzoek er spoed achter te zetten of mij een nieuw exemplaar op te sturen ivm mijn vakantie. Als antwoord kreeg ik dat er een nieuwe naar mij opgestuurd zou worden omdat de reparatie te lang op zich liet wachten. Chapo dacht ik, maar helaas te vroeg gejuicht. Nu weer bijna 2 weken en ettelijke telefoontjes verder is 2 keer de verbinding verbroken tijdens een gesprek en heb ik nog steeds geen antwoord laat staan een ereader. Ik heb zojuist een nieuwe besteld bij een betrouwbaar bedrijf en kan morgen hopelijk mijn ereader vullen voor de vakantie. De Media Markt hoort nog van mij, en het mag duidelijk zijn dat ik er nog geen kabeltje meer aanschaf. Ik heb nog nooit zo'n slechte service meegemaakt. Als je antwoord geeft op de vraag, wat wilt u dat ik voor u doe? Krijg je steevast het antwoord, "nee, mevrouw dat kan ik niet, dat is een andere afdeling" doorverbinden naar de juiste afdeling kan niet en terugbellen al helemaal niet. Hoezo klantvriendelijk? Ik ben blij dat het om een produkt van € 119.- gaat, je zult een dure tv of ander apparaat van duizenden euro"s gekocht hebben. Dan ben je pas echt ziek. Maar het lijkt erop dat dit alles Media Markt niet echt boeit.
Nooit koop ik nog iets bij MEDIAMARKT.Luidsprekers van laptop werkte niet .In de winkel is laptop 1 dag geweest om oorzaak uitte zoeken . En bij afhaling moest ik 30 € betalen .Daar hij nog onder wettelijk garantie van 2 jaar was .
Koop een telefoon van €700 euro is gewoon kapot. Doet niks gaat gewoon niet aan. Heel erg slecht voor zo een hoog bedrag verwacht je kwaliteit, en gezeik.
Mijn Senseo was nog in garantie turn ik deze binnenbracht. Toen ze deze aanpakten hebben ze niet vermeld dat er eventuele kosten aan verbonden zijn. Wat op zich niet mogelijk was want ging om toestel van amper 1 jaar oud. Toch kreeg ik een mail dat er geen garantie was want het was externe schade, en dat hier extra kosten aan verbonden zijn die ik diende te betalen. Toen ik me hierop verzette mocht ik mijn onhersteld toestel komen halen. De kosten ging uit goedheid mediamarkt betalen. Pure afzetterij, nooit koop ik nog 1 ding wat in het verleden wel anders was.
Vorig jaar magnetron gekocht, na 1 jaar haakje stuk, moest ik de inbouwmagnetron brengen, voor ons 1 uur heen rijden, was niet mogelijk om 1 haakje op te sturen.
Hebben rechtstreeks ETNA gemaild , binnen een paar dagen haakje opgestuurd.
Voor ons geen aankopen meer bij Mediamarkt
je mag hier wel kopen en hoop geld voor iets betalen maar als er iets niet in orde is denken ze niet mee komen ze met oplossing koop maar andere kabel terwijl je net de laptop in huis hebt
Op vrijdag een camera gekocht. Volgens de wbsi8te was die in voorraad, maar dat bleek niet zo te zijn. Kon wel in de winkel online die camera bestellen, dan zou die de volgende dag (zaterdag dus) thuisbezorgd worden.
NIET DUS. Ook geen track&trace ontvangen.
Chatten wordt niet beantwoord. Bellen betekent 35 minuten in de wacht zitten. Dan krijg je iemand met een zwaar dialect, die van toeten noch blazen weet.
Jammer!!! Mijn kleindochter was zondag jarig. Ik moest dus met lege handen naar haar toe.
Ik koop nooit meer iets bij Mediamarkt!!!!!!!!
Ik wil de Mediamarkt in Drachten een zeer dikke pluim geven voor de geleverd service door een WhatsApp fraude hebben ze ons bedrijf behoed van een schade van € 700,00. door flexibel op te stellen en in te zien dat het hier echt ging om een Fraude. hebben zij laten zijn dat er bedrijven zijn die nog wel betrouwbaar zijn.
Ik wil Mediamarkt Drachten namens ons bedrijf bedanken en wil jullie een hele grote pluim geven.
Ik heb een controle en een usb kabel besteld krijg ik 2 kinder koptelefoons retour gestuurd wel een keer of 6 gebeld dat ze de juiste bestelling moeten sturen doen erg moeilijk nu storten ze het geld terug maar ik wil gewoon een controle en een usb kabel is dat nu zo moeilijk nou voor mijn geen mediamarkt meer kan niet eens een excuus van af erg jammer
Op 29-5-2022 een vaatwasser gekocht op maandag bezorgt met uitpakken bleek er deuken in te zitten netjes in de winkel gemeld en bewijs foto’s late zien ze gaven me gelijk het hoorde niet klacht door gemaild naar andere afdeling zou met 2dagen bericht ontvangen na 4 dagen zelf gebeld was wegens drukte uitgelopen 2 dagen later mail ontvangen wilde ze een tegemoetkoming van 30euro doen zijn er niet mee accoord gegaan weer bellen hoorn er op geleg door hun naar een lastige vraag dag later weer gebeld weer het zelfde verbinding verbroken vandaag 13-6 weer gebeld eindelijk een afspraak gemaakt zodat vaatwasser wordt opgehaald hoop nu wel dat ze de wettelijke tijd van 14 dagen aan houden voor terug storten van het aankoop bedrag
Op 8 mei een koelkast besteld. "Vandaag besteld, morgen geleverd". Niet dus!!! Inmiddels 2 weken verder (2 weken zonder koelkast!) en levering wordt weer uitgesteld. Mijn conclusie: MediaMarkt is niet te vertrouwen. Tip: Bespaar je frustraties en kies een een ander bedrijf.
Ik had bij MediaMarkt een magnetron besteld, vooral omdat de oude meegenomen zou worden. Omdat post.nl hem bracht werd de oude niet meegenomen. Ik kon de nieuwe ook niet gelijk weer meegeven. Nu wil ik de nieuwe weer op laten halen, maar dan moet ik hem naar een winkel of een ophaal punt van post.nl brengen. Het is pure misleiding dan moeten ze op de website zetten dat bepaalde bezorgers de oude apparaten niet meenemen. Nu wil ik de magnetron bij een bedrijf bestellen die wel de oude meeneemt. Kan ik eerst de nieuwe zelf wegbrengen, wat ik niet kan.
Anders had ik hem wel in een winkel gekocht. Ik hoef de nieuwe niet van hun na deze ervaring. Er schijnen veel mensen te klagen. Maar op directie niveau doet men er niets aan.
kan niemand bereiken als je een vraag hebt over een ordernummer ook als je geen order nummer hebt ontvangen kan je niemand contacteren
Op 30-04-2022 is bij mij een irobot roomba 7+ geleverd voor de prijs van €639.00 maar deze was reeds gebruikt en kon niet geregisteerd worden op mijn naam. Aangegeven dat het voor een nieuw apparaat omgeruild kon worden.
Gemeld bij de klantenservice op dezelfde dag en op 02-05-2022 kreeg ik bericht dat ik hem terug mocht sturen naar Goes en dat ik een nieuw apparaat zou ontvangen.
Mijn apparaat op 04-05-2022 retour gestuurd via post nl en op 07-05-2022 is hij ontvangen op ZES GOES B.V.
Het betreffende opdrachtnummer is .
Er was een nieuw apparaat verstuurd en deze zou ik op 06-05-2022 ontvangen echter deze kwam niet en kreeg te horen, via mail, dat de bezorging was verzet naar 07-05-2022.
Vermoedelijk, dachten wij, omdat ons pakket was vertraagd en nog niet ontvangen was door mediamarkt. Door post nl werd op 07-05-2022 en 08-05-2022 dezelfde melding doorgegeven terwijl er, vermoedelijk, een pakket voor mij klaar staat op het depot in Eindhoven.
Op 06-05-2022 werd door mediamarkt bevestigd dat de retourzending goed was ontvangen.
Vandaag kreeg ik van mediamarkt het bericht dat ik het aankoopbedrag retour krijg binnen 5 werkdagen en dat was/is niet de afspraak.
Het artikel zou omgeruild worden door een nieuw artikel, zoals toegezegd.
Nu blijkt ook nog eens dat inmiddels de prijs is verhoogd met €10,00 door alle winkels.
Ik kon tegen de hogere prijs een nieuw artikel bestellen en geen compensatie voor de hogere prijs.
Mediamarkt maakt een fout en legt de consequentie volledig bij de klant. Top firma list en bedrog. Klantgericht denken nihil.
Schrijf een review over MediaMarkt
Gerelateerde bedrijven



Gerelateerde blogartikelen
Andere gerelateerde bedrijven








FAQ (Veelgestelde vragen)
Is MediaMarkt een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 40 beoordelingen geplaatst over MediaMarkt. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,7 gekregen, waarbij 26% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is MediaMarkt actief?
MediaMarkt is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) computer , elektronica , muziek en telefoon accessoires.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de MediaMarkt reviews? Dan kun je naar de website van MediaMarkt gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.