iBood reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en ervaringen iBood
Het internet staat propvol deals, sales en aanbiedingen in tal van sectoren. Ben jij zo iemand die ook echt op zoek gaat naar de beste koopjes voor jou? Dan is een website als iBood misschien wel exact wat je zoekt. Dit platform is eigenlijk een deal community waar je altijd topaanbiedingen voor de kiezen krijgt. Maar in hoeverre kan je dat vertrouwen? Zijn de deals wel echt deals en krijg je echt kortingen? Zijn de ervaringen van hun klanten echt positief? Ben jij op zoek naar reviews en beoordelingen over iBood? Dan vind je dat terug op deze pagina. Zo kan je zonder vraagtekens in het verhaal stappen of net vriendelijk bedanken.
Over iBood
iBood is een website die kort gezegd elke dag de beste deals van het internet voorstelt. De naam zelf is een acroniem dat staat voor internet’s best online offer daily. Dit e-commerce bedrijf is een heuse Europese community die sinds september 2005 online terug te vinden is. De website steunt vooral op het enorme aanbod aan deals die elke dag binnen komen en op de sterke community. Die zogenaamde iBood-community telt vandaag de dag rond de twee miljoen leden en is ook een handige kennisbank om op te leunen. Op het productforum kan je bijvoorbeeld ervaringen over bepaalde deals met elkaar delen. Daarnaast biedt iBood ook regelmatig een gesprek aan met een zogenaamde Product Expert. Aan deze persoon kan je al jouw vragen over bepaalde producten en deals kwijt. Je moet er vaak wel snel bij zijn want zoals bij aanbiedingen in de winkel geldt ook hier: op = op. Wil je nooit de nieuwste deals een aanbiedingen bij iBood missen? Dan kan je je inschrijven op de nieuwsbrief of één van de social media accounts van het bedrijf volgen. iBood heeft een Facebookpagina, een Twitter, een Instagram en ook een YouTube-kanaal.
Waarom kiezen voor iBood?
iBood is dus een website die deals aan de man brengt. Ze doen dat in een brede waaier aan categorieën. Zo vind je op de website de volgende categorieën terug: Elektronica, wonen, doe het zelf, sport & mode, bulk, extra, keuken & diner en ook business & basics. De deals die je bij iBood terug kunt vinden kunnen ruwweg verdeeld worden over vier verschillende secties. Er zijn eerst en vooral de dagdeals die enkel één dag beschikbaar zijn tot middernacht of tot de voorraad op is. Daarnaast zijn er de zogenaamde FlashSales die thematisch bij elkaar horen. Dit omdat het bijvoorbeeld sales zijn van hetzelfde merk of allemaal in eenzelfde genre passen. Ten derde is er de zogenaamde hunt. Bij hunt volgen deals voor een periode van 24 of 48 uur elkaar in een snel tempo op. Door je in te schrijven op de nieuwsbrief mis je nooit een hunt. Ten slotte zijn er ook nog de zogenaamde secret deals. Deze deals kan je niet op de website zelf terugvinden, maar wel via bijvoorbeeld één van de social media kanalen of per mail. Heb je een deal kunnen verzilveren? Dan hangen de verzendkosten sterk af van het product in kwestie net zoals de levertijd. Beide zie je echter meteen in het winkelmandje verschijnen zodat je altijd geïnformeerd bent. Wat de betalingsmogelijkheden betreft kan je betalen met Visa, met Mastercard, met PayPal, met bancontact en met Sofort.
Is iBood betrouwbaar?
Het internet lijkt voor veel mensen al niet te vertrouwen en zeker als het om deals gaat is dat gevoel nog sterker aanwezig. Maar hoe zit dat bij iBood? Eerst en vooral vind je op de website alle belangrijke informatie al meteen terug. Er is een btw nummer, er is een adres van de hoofdzetel, er is een klantenservice en je kunt ook meteen de algemene voorwaarden en een privacy statement nalezen. Tevens verloopt de verbinding met de website via een veilige SSL-encryptie. Dat betekent dat derden de data die jij verstuurt naar de website niet op kunnen vragen/kunnen lezen. Daarnaast heeft iBood doorheen hun geschiedenis heel wat prijzen en awards gewonnen. Zo werden ze vijf keer op rij winnaar van de e-commerce categorie bij de uitreikingen van Website van het jaar award. Bovendien is iBood niet alleen een website die op zichzelf staat maar heeft een grote speler als Media Markt een meerderheidsbelang in de website. Er zitten dus heel wat legitieme en grote bedrijven achter iBood. Kortom: iBood is absoluut een betrouwbare webshop om aankopen op te doen.
Klantenservice en klachten
iBood heeft een duidelijke sectie waar je in diverse categorieën de meest gestelde vragen terug kunt vinden. Heb je een vraag is dat dus de plek om te starten. Vind je het antwoord op jouw vragen hier niet terug? Dan kan je de klantenservice van iBood contacteren op werkdagen. Dat kan via bijvoorbeeld de social media profielen op Facebook of Twitter. Dat kan ook via het contactformulier op de website, per mail of telefonisch. Het webcare team van iBood reageert in de regel binnen de 24 uur op werkdagen op al jouw vragen en/of problemen. Heb je een klacht? Dan kan deze via eenzelfde manier worden overgebracht. Je krijgt van iBood altijd een ontvangstbevestiging van jouw klacht en binnen de 14 dagen een inhoudelijk antwoord. Alternatief kan je een klacht ook melden via het ODR-platform van de Europese Commissie.
Wil jij ook beoordelen?
Jaag jij op deals bij iBood? Of kocht je ooit een deal die er eigenlijk geen bleek te zijn? Wij zijn op zoek naar wat jij te vertellen hebt. Beschrijf op deze pagina jouw ervaringen met iBood in de vorm van een review. Hoe zou jij hun service beoordelen? Was je tevreden van de kwaliteit van het product? Van de levertijd? Van de prijs? Zou je iBood aanraden aan derden of net niet? Jouw review kan het verschil maken!
Ik heb een Dreame T20 accustofzuiger gekocht en was in het begin tevreden met de prestaties. Helaas is tijdens de garantieperiode een wieltje van de vloerborstel losgekomen, wat duidelijk een fabricagefout lijkt. Tot mijn grote verbazing weigert IBOOD dit te dekken onder de garantie. Dit is echt teleurstellend voor een product dat je niet goedkoop aanschaft en verwacht dat het langer meegaat.
Een stofzuiger moet tegen normaal gebruik kunnen en als zo'n essentieel onderdeel als een wieltje zomaar loskomt, verwacht ik dat dit netjes wordt opgelost. Helaas toont IBOOD geen enkele bereidheid om verantwoordelijkheid te nemen of het probleem op te lossen. Dit soort service is erg frustrerend en teleurstellend.
Kortom, ik raad deze stofzuiger niet aan vanwege de gebrekkige duurzaamheid en de slechte klantenservice van IBOOD. Als je een product wilt dat zowel kwalitatief goed is als ondersteund wordt door een fatsoenlijke garantie, kijk dan vooral verder.
Racebaan besteld voor 5 december. Zou 24nov2023 worden verzonden. Nog steeds niet verzonden door Ibood. Moet zoontje dadelijk uitleggen dat hij minder cadeau's krijgt? Diverse malen contact gehad, diverse beloften, geen enkele wordt nagekomen.
dekbed besteld, na enkele weken niet leverbaar. Eenzijdig overeenkomst ontbonden zonder enige service
Ik heb al veel besteld via iBOOD en 9/10 zonder een enkel probleem.
Maar als er wel een probleem is, hou dan vooral je zenuwen en frustraties in toom.
Begin december 2022 bestelde ik een bestekset en een vulpen. Deze zouden ten vroegste 6 dagen later geleverd kunnen worden. Daar heb ik geen probleem mee. Tot ik na 8 dagen nog niets heb ontvangen. Dan krijg je een automatische email dat ze uitzoeken waarom er na de verwachte leveringsdatum nog steeds niets geleverd is.
Een dag of 2 later krijg je een nieuwe leveringsdatum. Ook deze datum verstrijkt zonder levering.
Dan krijg ik een mail (opgesteld door een echt persoon neem ik aan) met de excuses van de vertraging en vraag of ik wens te wachten op beschikbaarheid of terugstorting van bedrag. Ik wenste te wachten tot artikel beschikbaar is.
Ondertussen zijn we januari 2023 en heb ik na een zoveelste mail beslist om niet meer te wachten en bedrag te laten terugstorten. Dit ging wel vlot.
Het zou dus gewoon beter zijn dat iBOOD meteen zegt dat er een probleem is met beschikbaarheid van artikel, of dat er een software issue is waardoor ze meer verkopen dan ze hebben of weet ik veel. Dan gaan de mensen hier meer begrip voor hebben en alsnog blijven kopen op de site. Stop met de mensen aan het lijntje te houden.
De reden dat ik het zolang volhield was omdat ik helemaal geen nood had bestek.
maar als alles wel in orde is, gaat alles wel zeer vlot!
Wou een mini-printertje kopen, er staat dat er alleen vandaag 50 procent korting is. Ik vertrouw het niet helemaal, heb ook al de recensies gelezen en zien er ook niet goed uit. Ik denk niet dat ik daar mijn printertje zal kopen...
Problemen met leveren van een product
Klant heeft volledig betaald echter product word niet geleverd
Bij vraag om item dan maar te annuleren word en geld te restitueren word er doodleuk gezegd dat dit niet kan moet eerst 10dagen onderzoek afwachten en dan gaan we terugbetalen dus word het probleem van de winkel het probleem van de klant gemaakt
Anno 2023 not done maar slechte reclame is ook reclame zullen we maar denken
Klant geen product en geen geld 🤷🏻♂️
Vandaag in mijn E-mail: een code voor gratis verzending!
Ik bestel dus enkele artikelen. Bij het afrekenen: ALLEEN geldig voor wie via smartphone bestelt. Als oude(re) heb ik dit gedoe niet en kan ik de code via mijn laptop niet verzilveren. Met een klein pensioen kan ik geen smartphone kopen (laat staan bedienen). Waarom word ik gediscrimineerd? Toon enig respect (indien dat nog bestaat) en stuur geen fake-mails, wat dat zijn uw reclameboodschappen! Ik ben zeer teleurgesteld....
actie online zetten, gedeeltelijk leveren en vervolgens na een klacht laten ze je weten dat er in de "deal" een foutje zit. De "deal" zoals hij weergegeven zou zijn zou normaal duurder zijn, zodus leveren ze maar gedeeltelijk. Om je te plezieren geven ze je een bon die net je verzendkosten dekken. dit noem ik mensen bedriegen...
Wat begon als klein en goed bedrijf met goede service is geworden tot een groot bedrijf waarbij slechte ervaringen zich opstapelen. Slechte verpakkingen met veel defecte spullen. Spullen aangekocht en na weken blijkt het er toch niet te zijn. Strooit met simpele kortingsbedragen nadat dingen niet goed gaan maar inmiddels ben je wel al weken verder.
We hadden de beardoil and wax kit besteld, alleen ontbrak de was en we hadden het HG pakket besteld en daar zat een lege fles bij. Er was geen lekkage in de doos.
Ik hoef geen refund, maar een eerste bestelling die gelijk al zo slecht wordt uitgeleverd, vind ik een onbetrouwbare winkel waar ik niet nogmaals zal bestellen.
Ik heb een Smeg koelkast gekocht welke kapot is gegaan binnen 4 maanden.
Omdat het een mooie deal was wil ik deze graag omgeruild hebben voor een ander of gerepareerd.
Bij Smeg geven ze vervolgens aan dat hij niet gemaakt kan worden dus omgeruild moet worden.
Echter kunnen ze niet overgaan tot omruiling omdat Ibood niet via Smeg zelf heeft besteld.
Vervolgens wil Ibood het geld terug doen. Dit vindt ik geen oplossing want zo'n deal vind ik nooit weer.
Ik vind dat Ibood zelf iets moet regelen om dit goed op te lossen. Dan kost het hun maar een paar euro's meer.
Ibood heeft zelf voor een rare koopconstructie gezorgd en daar mag de klant nooit de dupe van worden.
Door een slechte foto en onduidelijke omschrijving led-lampen besteld en met retour melding retour gestuurd. Na 2 maanden nog geen geld terug. Na diverse telefoontjes, omdat ik niet terug gebeld werd bleek het opgegeven retourlabel door hun verkeerd was afgegeven. Zending weg, geld weg €130. Moest zelf maar bewijzen dat ik lampen opgestuurd had zij hadden niets ontvangen.
Koop er nooit wat betaling is zo gedaan, maar dan.
2x een servies besteld. Lever data werden steeds aangepast en daarna kreeg ik een mail dat het product niet geleverd ging worden. Krijg keurig mijn geld terug en 12 euro 50 shop tegoed om te besteden. DAN VERHEIG JE JE OP EEN ARTIEKEL EN KRIJG JE NIETS geleverd
Sorry maar ik bestel er nooit meer wat
Helaas zijn de meeste aanbiedingen geen echte aanbiedingen of zijn slechts een paar euro's goedkoper. Maar soms zijn er ook echte koopjes. Verder leveren ze bij mij altijd.
Heel tevreden over iBood! Goede en duidelijke site, goede aanbiedingen die zeker de moeite waard zijn! Op zondag een Macbook Air besteld die een stuk goedkoper was dan in de winkel, op woensdag al netjes afgeleverd door DHL. Nog geen gebruik gemaakt van garantie etc. dus daar kan ik helaas niets over zeggen. Verder heel tevreden, kan de site zeker aanbevelen!
Ik had eind januari 2017 een Tablet gekocht bij Ibood. Omdat hij niet werkte, heb ik hem ter reparatie opgestuurd. Vorige week kreeg ik netjes het volledige bedrag teruggestort. Ik geef Ibood een 10 met een griffel! Ik blijf zeer zeker klant bij hun.
Al verschillende dingen besteld via iBood, elke keer mooie korting, goed product, op tijd geleverd. Refurbished iphone6 gekocht, heel mooi in orde, geen krassen op. werkt perfect.
Altijd tevreden over ibood tot op heden :)
heb op 18 januari een Inventum airfryer besteld en moet zeggen dat alles netjes en op tijd was geleverd kreeg een mail waar instond wanneer het verzonden was en wanneer er geleverd werd alles keurig op tijd ook alles was aanwezig tot nu toe geen vervelende ervaring met ibood zal zeker meer bestellen.
Jammer dat Ibood geen moeite wil doen om een verkeerd geleverd product te ruilen. Meerdere keren gemaild en uiteindelijk maar gebeld omdat er geen reactie kwam. Nu sturen we alles terug. Waarom niet even contact opnemen met de leverancier zodat het verkeerde artikel omgeruild kan worden met het bestelde?
De laatste paar bestellingen worden erg laat geleverd.
over een periode van ca. 6 maanden.
Nu ook weer, waarbij ik al een 2e mail heb met uitgestelde levering.
Als je iets graag wilt hebben zeker niet op iBood bestellen.
Ik ben al jaren trouwe bezoeker van iBood en zo nu en dan koop ik wel eens iets. De acties zijn soms grappig en soms gewoon erg interessant.
Met de iBood dagen heb ik 13 bakjes gekocht voor weinig en ik moet zeggen wij zijn er uitermate tevreden over. De bakjes kunnen prima in de magenetron en vriezer zonder dag ze kwaliteit verliezen. Als de aanbieding nog een keer komt zal ik ze direct nog een keer aanschaffen!
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is iBood een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 22 beoordelingen geplaatst over iBood. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 6,5 gekregen, waarbij 51% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is iBood actief?
iBood is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) elektronica , koopjes en voordeelshops.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de iBood reviews? Dan kun je naar de website van iBood gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.