Belvilla logo

Belvilla reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten

Bezoek de website
Belvilla reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten
Beoordeel Bezoek de website Schrijf een beoordeling
Belvilla logo
Website
belvilla.nl
Categorie
Vakantie & reizen
Bezoek de website

Reviews en Ervaringen Belvilla

Lekker op vakantie, dát wil je! En uiteraard wel zonder stress en vervelende toestanden. Op vakantie wil je. En uiteraard naar een plek om alvast stiekem van te gaan dromen. Een heerlijk vakantiehuis zoek je dan ook, maar wel via een betrouwbare organisatie. Zodat je weet dat je krijgt wat je verwacht. Zonder gezeur. Zonder ellende. Zo kwam je aan bij Belvilla. Wat een keuze en wat een prachtige omgevingen komen je hier tegemoet. Je ziet je droomvakantie waarschijnlijk al helemaal voor je. Maar nu toch nog maar even eerst checken hoe de ervaringen van andere vakantiegangers is met Belvilla. Krijg je ook echt wat ze vertellen? Hoe gaat het met reserveren? Is het allemaal duidelijk? En als er iets mis gaat (want ja, dat kan nu eenmaal altijd gebeuren): hoe reageert Belvilla op zo’n moment? Vragen dus waar jij antwoord op wilt voordat je die mooie reis gaat boeken. Gelukkig kunnen anderen hier hun recensie achterlaten over Belvilla, zodat jij deze nu rustig kunt lezen. Leer van de beoordelingen van anderen én als jij ook een vakantie bij Belvilla hebt geboekt: schrijf jij jouw review dan ook voor ons? O ja, naast deze beoordelingen kan je hier ook heel handig zien hoe de klantenservice te bereiken is en hoe deze reisorganisatie verder te werk gaat!

Over Belvilla

Belvilla heeft al 40 jaar ervaring op het gebied van het verhuren van vakantiehuizen. Inmiddels verhuren zij al meer dan 40.000 vakantiehuizen in maar liefst 20 landen. Daarmee zijn ze dan ook uitgegroeid tot één van de grootste aanbieders binnen Europa. Ieder jaar weer verblijven er meer dan 660.000 mensen in een vakantiewoning, die verhuurd werd door Belvilla. De reizigers komen niet alleen uit Nederland, maar ook uit België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en de UK. Belvilla hoort sinds 2019 bij OYO-vakantiehuizen. Belvilla spreekt zelf over hun 5 zekerheden, waardoor ze voor jou een fijne vakantiepartner zijn: de huizen worden gecontroleerd, ze hebben al meer dan 40 jaar ervaring, de klanttevredenheid is heel hoog, er is voor iedereen een passende Belvilla en de service is betrokken (en tijdens je vakantie 24/7 bereikbaar).

Waarom kiezen voor Belvilla

Kiezen voor Belvilla is kiezen voor een aanbod dat zo groot is, dat kiezen bijna niet meer te doen is. Maar daardoor is er altijd een vakantiewoning te vinden die helemaal past bij jouw wensen en dromen. Moet je wel eerst even een keuze zien te maken uit 40.000 vakantiewoningen, welke zijn gelegen in Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Italië en nog vele andere landen (20 landen staan tot je beschikking). Wat voor soort vakantie voor jou als droomvakantie geldt: dat is natuurlijk voor iedereen anders. Maar iedereen kan bij Belvilla terecht, want of je nu van een zonvakantie houdt of juist van wintersport, of je gewoon een paar dagen in november weg wilt of midden in de zomervakantie, of je nu een actieve vakantie wilt of juist lekker lui: alles is er te vinden. Wil je de bergen in of hou je juist van de stad? Ook dat kan. En dan nog over de huizen zelf. Ook deze zijn er in alle soorten en maten. Een luxe landhuis met zwembad, een romantisch agriturismo, een authentiek bergchalet of gewoon een vakantiehuisje op de Veluwe. Voor iedereen is er precies dat huis(je) te vinden waar ze van dromen. Het boeken is heel eenvoudig te doen via de site.

Is Belvilla betrouwbaar?

Belvilla is lid van Thuiswinkel. Ieder vakantiehuis wordt persoonlijk beoordeeld door Belvilla. Dit wordt gedaan door specialisten en door mensen die ook de regio goed kennen. Hierdoor wordt er eerst goed bekeken of een vakantiehuis wel in het aanbod wordt opgenomen. Voor jou als klant geeft dat toch een fijn gevoel. Je hoeft dus niet bang te zijn om ergens weggestopt te worden in een klein, donker vertrek, waar ook nog eens niks te doen is. De kwaliteit van de huizen wordt goed bewaakt, in samenwerking met de huiseigenaren. Hierbij wordt er ook goed gekeken naar de ervaringen van de gasten.

Klantenservice en klachten

Het boeken is niet moeilijk. Je zoekt heel eenvoudig via de site uit welk huisje voor jou ‘de ware’ is. Dit gaat gewoon heel simpel via de zoekopdrachten die je geeft op de site. De hele reservering is zo eigenlijk kinderspel. Kom je er toch niet helemaal uit, dan kan je natuurlijk even contact opnemen met de klantenservice. Dit kan telefonisch en per mail. Heb je vragen of wil je gewoon advies? De betrokken medewerkers zullen je met plezier en toewijding helpen. Uiteraard geldt dit ook als er onverhoopt iets tijdens je vakantiereis zelf gebeurt. Er is zelfs een noodlijn hiervoor, welke maar liefst 24 uur per dag bereikbaar is. Klachten geef je door via mail of via de site (onder contact, als onderwerp kies je dan voor ‘iets anders’ en dan ‘ik heb een klacht’). Heb je een klacht tijdens je vakantieverblijf, dan bel je uiteraard direct.

Wil jij ook beoordelen?

Ben jij ook op vakantie geweest met Belvilla? Wij zijn benieuwd naar jouw ervaring met dit bedrijf. Hoe was je vakantie? Hoe was het huisje? Klopte de omschrijving met wat je aantrof, of was het verhaal mooier dan de werkelijkheid? Of andersom kan natuurlijk ook... Had je problemen met de reservering of was dit op een fijne manier? Als je de klantenservice nodig gehad hebt: hoe was daar je ervaring mee? Kortom: wat zijn jouw ervaringen met Belvilla? Door jouw duidelijke beoordeling kunnen wij het verhaal over Belvilla compleet maken. En kunnen anderen ook een goed besluit nemen of ze wel of niet op vakantie gaan naar een Belvilla vakantiehuis. Wij willen je alvast bedanken voor jouw review!

Reviews over Belvilla

Gerelateerde bedrijven

Oostappen Vakantieparken logo
Oostappen Vakantieparken
4 beoordelingen
7,5
Comfortvilla logo
Comfortvilla
2 beoordelingen
9
Tritt logo
Tritt
3 beoordelingen
8,3
6,2
49% zou hier weer kopen
32 beoordelingen
Ervaringen met Belvilla

Belvilla is geverifieerd door ons expert team. De webshop Belvilla bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen. Daarnaast is Belvilla lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje). Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via Belvilla. Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.

De reputatie van belvilla.nl is positief te noemen. Het Nederlandse bedrijf is namelijk ook al een lange tijd actief op het internet. Je kunt zelf ook meehelpen andere gebruikers een goede keus te maken bij hun aankopen. Dit kun je doen door een review achter te laten op deze pagina.

Wij raden het aan om eerst even op de website van belvilla.nl te kijken voor actuele openingstijden. Hier kun je ook hun uitgebreide assortiment bekijken.

Geplaatst op: 05-03-2021
Geschreven door: ErvaringenSite.nl

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Expert review
Weinig service gekregen bij late annulatie door Belvilla zelf

14 dagen voor vertrek belde Belvilla om ons vakantiehuis te annuleren. Weinig uitleg erbij "dat er een mankement was". "of dit plots was of al even?" "Ja, al even, maar door corona te druk en jullie niet kunnen verwittigen" ?!
Ook geen tegenvoorstel bij die telefoon. Wel bereidheid om iets te zoeken, maar ja... dat had men al kunnen doen. De criteria waren vanzelfsprekend gelijklopend aan de boeking of men kon een voorstel doen. Natuurlijk vond men niets meer... 14 dagen op voorhand. We moesten dus zelf op zoek en vonden iets via andere boekingspartner.
Het verhaal stopt nog niet: nu blijkt dat we pas in september ons bedrag terugkrijgen! Terwijl eind juni de boeking geannuleerd werd en we dus al 2de vakantieverblijf moesten betalen. Dit erbij getuigt van weinig klantvriendelijke service voor ons. Heel jammer.

Geplaatst op: 15-08-2021
Laatst bewerkt op: 15-08-2021
Geschreven door: Leen D.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Klantenservice waardeloos

Vanwege coronamaatregelen vakantie maar geannuleerd. Nou ja, dat voorgesteld in een mail. De mail die ik terugkrijg meldt dat het mailadres niet meer gebruikt wordt (ik reply een vier dagen oude mail...) en wordt doorgezet naar een standaard faq. In mijn account kan ik mijn boeking niet meer vinden ook niet onder geannuleerde boekingen. Consequentie is dat er dan absoluut geen mogelijkheid is contact met de klantenservice te krijgen. Je hebt in je account een boeking nodig anders kan hé geen contact opnemen. Telefonisch hetzelfde verhaal. Lekker voor elkaar Belvilla....

Geplaatst op: 04-08-2021
Laatst bewerkt op: 04-08-2021
Geschreven door: Geert S.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Super!

Bij Belvilla een mooie villa geboekt in Frankrijk. We wilden weer eens wat anders dan een camping maar een mooi huisje met eigen zwembad. Dat hadden we hier en de omgeving was ook erg mooi, geen andere mensen in de buurt en ook geen strand. Ik vond dat een voordeel voor de rust, maar mijn man had eigenlijk meer drukte gewild. Dus het is maar net wat je wil. Verder was alles uitstekend geregeld. We hadden er ook een auto bij gehuurd, ook wel nodig, want we zaten dus best ver van het centrum af. Het is wel iets duurder dan we gewend waren maar ook wel veel mooier en exclusiever. 

Geplaatst op: 30-06-2021
Laatst bewerkt op: 09-07-2021
Geschreven door: Anoniem

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Niets op aan te merken

Enorme keuze, kwaliteit is altijd goed. Maar de huisjes zijn vaak wel aan de prijs. Maar voor kwaliteit moet je ook willen betalen. Zeker als je na een jaar lekker tot rust wil komen.

Geplaatst op: 15-07-2015
Laatst bewerkt op: 15-05-2021
Geschreven door: Josianne

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Mooie villas in heel Europa

Het aanbod van Belvilla is enorm en we hebben al meerdere landen bezocht met de familie en verblijven als sinds 1998 in huisjes van Belvilla. Altijd top keuze en de prijs...ja het is niet altijd even goedkoop maar kwaliteit krijg je altijd.

Daarom nooit een andere aanbieder geprobeerd..en waarom zou ik ook.

Geplaatst op: 24-01-2015
Laatst bewerkt op: 15-05-2021
Geschreven door: Fam V.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Prima partij

Goede partij om een villa te huren. Website heeft een goede interface waardoor je gemakkelijk het process doorloopt. Volgende keer weer deze betrouwbare aanbieder!

Geplaatst op: 25-06-2021
Laatst bewerkt op: 09-07-2021
Geschreven door: Karlijn B.

9 / 10
5/5 3/5 5/5 4/5
Nogmaals kopen? Ja
Al meerdere keren geboekt

We hebben al meerdere keren bij Belvilla geboekt en elke keer verloopt het hartstikke soepel. Ik ben altijd tevreden over hoe georganiseerd ze te werk gaan. Alles gaat altijd probleemloos en het online reserveren is super snel geregeld. Ook voor last minute reizen!

Geplaatst op: 28-04-2021
Laatst bewerkt op: 23-06-2021
Geschreven door: Pieter S.

9 / 10
5/5 5/5 4/5 4/5
Nogmaals kopen? Ja
Duidelijke communicatie

Afgelopen jaar was er een klein misverstand bij het boeken maar dit is super snel opgelost. Ze hebben een duidelijke communicatie en reageren ook altijd erg snel. Ze geven ook altijd veel informatie over het huis en het boeken gaat altijd heel gemakkelijk en vlot.

Geplaatst op: 06-04-2021
Laatst bewerkt op: 23-06-2021
Geschreven door: Jesse B.

9 / 10
5/5 3/5 4/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Overzichtelijke site

De site is super overzichtelijk en duidelijk. De verwerking gaat ook heel snel en alles wordt snel voor je geregeld. Er zijn veel mogenlijkheden in de betalings methodes en je krijgt meteen bericht als alles gepland en geregeld is.

Geplaatst op: 17-06-2021
Laatst bewerkt op: 23-06-2021
Geschreven door: Jarno V.

8 / 10
5/5 3/5 4/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
Heel eenvoudig

Het boeken van een huisje is heel gemakkelijk. Alles was super duidelijk beschreven en het was heel duidelijk. Ook tijdens het verblijf was het ook allemaal goed geregeld.

Geplaatst op: 25-04-2021
Laatst bewerkt op: 23-06-2021
Geschreven door: Gerrit D.

8 / 10
4/5 3/5 5/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
BEDANKT

BEDANKT VOOR HET NETJES OPLOSSEN VAN MIJN PROBLEEM BELVILLA. DE VOLGENDE KEER BOEK IK ZEKER WEER VIA JULLIE! THANKS

Geplaatst op: 07-04-2021
Laatst bewerkt op: 09-07-2021
Geschreven door: Jessica G.

8 / 10
5/5 3/5 5/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
Super

Heerlijke vakantie gehad in een huisje van Belvilla in Spanje. Luxe ingericht.

Geplaatst op: 13-03-2021
Laatst bewerkt op: 09-07-2021
Geschreven door: Jim W.

7 / 10
4/5 3/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
Dramatische service

Krijg je een paar dagen voordat je het huisje in kan een belletje met een smoes dat het is overboekt.
Geld in 1x terugstorten ho maar. Klantenservice 1 en al drama! Mensen die hier zouden willen boeken, wil ik erop wijzen om dat niet te doen. Ze nemen je geld en nu moet jij achter je eigen held aanzitten!!
BOEK HIER NIET

Geplaatst op: 30-09-2021
Laatst bewerkt op: 30-09-2021
Geschreven door: Anoniem

6 / 10
1/5 1/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Nee
Ondanks all risk annuleringsverzekering en doctors attest word het bedrag niet volledig vergoed

Voor de 50e huwelijksdag van mijn ouders hebben wij hier een weekendje weg geboekt. Omdat mijn moeder in slechte gezondheid verkeerd wilden wij nog een keer met de hele familie weg. Daarom hadden wij ook een all risk verzekering afgesloten. Helaas moesten wij dit weekend af zeggen omdat mijn moeder enorm achteruit ging afgelopen week dus geprobeerd online te annuleren maar dat lukte niet wel werd er vrijwel direct gereageerd op mijn mail. Van meer dan 700€ word ondanks alles toch nog 138€ niet geretourneerd ondanks het aanbod om een attest voor te leggen. Een bevestiging van annulering laat op zich wachten en komt pas na navraag. Heel jammer dit!

Geplaatst op: 13-09-2021
Laatst bewerkt op: 13-09-2021
Geschreven door: Birgit R.

6 / 10
5/5 2/5 4/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Weinig service gekregen bij late annulatie door Belvilla zelf

14 dagen voor vertrek belde Belvilla om ons vakantiehuis te annuleren. Weinig uitleg erbij "dat er een mankement was". "of dit plots was of al even?" "Ja, al even, maar door corona te druk en jullie niet kunnen verwittigen" ?!
Ook geen tegenvoorstel bij die telefoon. Wel bereidheid om iets te zoeken, maar ja... dat had men al kunnen doen. De criteria waren vanzelfsprekend gelijklopend aan de boeking of men kon een voorstel doen. Natuurlijk vond men niets meer... 14 dagen op voorhand. We moesten dus zelf op zoek en vonden iets via andere boekingspartner.
Het verhaal stopt nog niet: nu blijkt dat we pas in september ons bedrag terugkrijgen! Terwijl eind juni de boeking geannuleerd werd en we dus al 2de vakantieverblijf moesten betalen. Dit erbij getuigt van weinig klantvriendelijke service voor ons. Heel jammer.

Geplaatst op: 15-08-2021
Laatst bewerkt op: 15-08-2021
Geschreven door: Leen D.

6 / 10
5/5 1/5 5/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Klantenservice WAARDELOOS!!

De informatie die Belvilla ons had gegeven over de inchecktijden klopte totaal niet. We konden tussen 16:00 en 18:00 inchecken volgens deze informatie. De receptie van ons appartement was echter open van 14:00 tot 17:00. Ook klopte het adres waar we sleutel op moesten halen niet. Wij stonden hierdoor op de verkeerde plek om 17:45 en er was helemaal niemand of niets te bekennen. Wij dachten dat we genept waren en probeerden Belvilla te bereiken. Dit is dus echt NIET mogelijk. Ik heb 3 telefoonnummers gebeld. Je kunt ze sowieso alleen bereiken als je klant bent en je telefoonnummer geregistreerd staat... ik heb het SOS nummer gebeld en kreeg niemand te pakken. Ik heb ingesproken zsm teruggebeld te willen worden. Ik ben dus NOOIT teruggebeld. De service is dus echt super slecht! Als ik echt genept was (want uiteindelijk vonden we gelukkig zelf het goede adres), had je daar gewoon gestaan met lege handen zonder Belvilla te kunnen bereiken.

Geplaatst op: 10-08-2021
Laatst bewerkt op: 10-08-2021
Geschreven door: Iris U.

6 / 10
4/5 1/5 4/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Zeer slechte ervaring met hun service en oplichterij

Een boeking gedaan. Eerste instantie geannuleerd door ons maar binnen geen uur later ons bedacht om de boeking weer toch door te laten gaan maar dat kon niet meer. Kreeg geen geld terug, geen ander optie, geen uitzondering, geen mederwerking enof service. Alleen een omboeking voor meerwaarde. Zeer slechte kwaliteit deze bellvilla.

Geplaatst op: 20-07-2021
Laatst bewerkt op: 20-07-2021
Geschreven door: Moh M.

6 / 10
5/5 1/5 5/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Belachelijk

4 dagen voordat we erheen zouden gaan, worden we gebeld, dat het park te vol is. Onze reservering wordt dus geannuleerd. "Er is nergens in Nederland meer een optie voor dit weekend". Dat betekent dus dat wij zelf op zoek moeten naar een ander huisje. En niet alleen is het kort dag, maar zal onze terugbetaling ook pas na 2 weken kunnen. Dit is in één woord: belachelijk.

Aan de telefoon wordt gezegd dat de betaling met spoed verwerkt gaat worden (binnen 2/3 werkdagen moet het op uw rekening staan). Niks van waar! En wanneer je ze wilt bereiken op donderdag om 15:00 zijn ze gesloten.

Geen goed woordje voor over

Geplaatst op: 30-09-2021
Laatst bewerkt op: 30-09-2021
Geschreven door: Arsenio

5 / 10
5/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Late Annulering, weinig medewerking

Ons vakantiehuisje is 4 dagen voor aanvang plots geannuleerd met het verhaal dat ons huisje dubbel geboekt zou zijn.

De mevrouw aan de telefoon gaf vervolgens aan dat er in het hele land geen enkel vakantiehuisje meer beschikbaar was die pastte in ons profiel.

Verder geen excuus of voucher aangeboden gekregen.
Hals over kop moesten wij dus 4 dagen voor tijd op zoek naar een andere overnachting bij een andere aanbieder.

Ons geld liet ook minimaal een week op zich wachten terwijl dit met spoed geregeld zou worden.

Geplaatst op: 30-09-2021
Laatst bewerkt op: 30-09-2021
Geschreven door: Damien G.

5 / 10
5/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Onbetrouwbaar, oneerlijk, zeer slechte klantenservice

Mijn vakantie (paasvakantie 2020) kon door Corona niet doorgaan, Belvilla beloofde (eind maart 2020) een voucher voor de waarde van de reservatie, dit kwam niet in orde. Nu, nadat ze 18 maanden kwasi niet reageerden sturen ze me wandelen. Schandalige service, ze WEIGEREN te antwoorden op de essentie van wat er gebeurt (het beloofde voucher dat niet in orde komt).

Geplaatst op: 17-09-2021
Laatst bewerkt op: 17-09-2021
Geschreven door: Anoniem

5 / 10
3/5 1/5 4/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Ik voel me bedrogen

We kozen een vakantiehuis met WIFI. Op het verblijfsticket dat we kregen ter bevestiging van onze boeking stond zwart op wit vermeld : Gratis WIFI. Bij aankomst bleek er geen WIFI of andere vorm van internetconnectie beschikbaar. De manier om je klacht door te geven is zeer ontmoedigend; eerst de huiseigenaar die dan doorverwijst naar Belvilla waar je zowel telefonisch als via internet moeilijk je klacht doorgegeven krijgt. Niet de 24/7 service zoals ze beweren. Na enkele dagen pas en na tegen beter weten in te blijven ontkennen dat de site niet vermeldt dat er géén WIFI is en nadat Belvilla de bewijslast bij ons als klant legt komt er een voorstel van een schamele compensatie van 50 euro; nog geen 3% van de factuur. Daarnaast werkte de vaatwasser aanvankelijk niet, was de badge er niet om het afval te kunnen wegdoen, was de conciërge niet op de hoogte van de ons door Belvilla bevestigde (en bijbetaalde) badhanddoeken, ... Het huis kan nu een week later voor 1000 ipv. 1900 euro gehuurd worden.

Geplaatst op: 08-08-2021
Laatst bewerkt op: 09-08-2021
Geschreven door: Anoniem

5 / 10
4/5 1/5 2/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Zeer asociale klantenservice.

Op een Zaterdag avond geboekt bij Belvilla, op een reclame site met alleen maar diervriendelijke huisjes. Direct betaald want we gingen binnen 4 weken. Alles uitgeprint en op Zondag ochtend kwamen wij er achter dat we de hond niet aangevinkt hadden. Wij bellen en kregen contact met Roompot die konden ons niet helpen want dit bleek een huisje te zijn waar geen dieren in mochten. Wij moesten bij belvilla zijn. Die gebeld maar hier kregen we een computer. Toen direct een mail eruit maar daar hebben we nooit een reactie op gehad. Maandag gebeld en toen kreeg ik iemand aan de lijn en die bevestigde dat wij inderdaad een huisje hadden waar geen hond in mocht, ik vroeg of hij misschien een huisje had waar wel een hond in mocht. Hiervoor moesten wij dan wel 367.65€ voor betalen vanwege omboekingskosten , we konden ook annuleren dit kosten €485 . Hij stelde ook nog voor om op ze oude hond naar een pension te doen (de kloot zak). Dit waren de oplossingen van dit waardeloos bedrijf. Voor ons nooit geen belvilla meer. Belvilla is er voor Belvilla.

Geplaatst op: 24-09-2021
Laatst bewerkt op: 24-09-2021
Geschreven door: Ad R.

4 / 10
3/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Klanten service kennen ze niet, schandalig behandeld

6 persoons appartement in zuid Frankrijk geboekt, die per ongeluk door het appartementen park geannuleerd is. Belvilla heeft ons als gezin niet het gevoel gegeven er voor ons te zijn in de oplossing. Het werd ons 3 weken voor vertrek gemeld door hun en hierdoor is het in augustus onmogelijk om zo snel iets anders te vinden voor 4 personen en 1 hond. Hun oplossing was een 4 persoons appartement, waar twee personen dan in de woonkamer moeten slapen, of ons geld terug. Telefonisch werd er afgesproken ons dagelijks op de hoogte te brengen van de status in oplossing. Dit hebben ze niet gedaan en ook niet met een goede oplossing gekomen. Hierdoor geen vakantie voor ons. Zal nooit meer voor deze organisatie kiezen, heb ze als onbetrouwbaar ervaren.

Geplaatst op: 29-07-2021
Laatst bewerkt op: 29-07-2021
Geschreven door: Wen J.

4 / 10
3/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Verschrikkelijk om via Belvilla te verhuren

Belvilla is echt een blamage! We verhuren meerdere vakantiehuisjes via Belvilla maar het is echt verschrikkelijk. Komen afspraken niet na, er wordt niet schoongemaakt en er wordt veel, erg veel stukgemaakt door gasten. Gasten worden ook niet gecompenseerd en laten ze in de kou staan (letterlijk). Nu is mijn huis onverhuurbaar door schade en mailen ze alleen naar de gasten dat de huiseigenaar de boeking heeftgeannuleerd. Erg slecht! Gasten hadden een leuke vakantie gepland en die valt totaal in het water nu! Het aansluiten bij Belvilla is zo geregeld, maar daarna...

Geplaatst op: 19-07-2021
Laatst bewerkt op: 19-07-2021
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
5/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Nooit meer Belvilla

Je boekt een vakantie maar kan vanwege code oranje niet naar de bestemming, tenzij je onverzekerd op reis wil gaan en het hele verblijf in quarantaine moet. Dit is voor Belvilla geen reden om te annuleren, zij komt immers haar verplichtingen na.
Verzetten kan tegen meer dan de helft van het bedrag van de reissom. Communicatie loopt zeer stroef, ze draaien een script af aan de telefoon, denken niet oplossingsgericht, leven zich niet in in de situatie van de klant en gaan enkel voor het eigen gewin. Je moet je schamen als je voor zo’n organisatie wil werken. Voor ons NOOIT meer Belvilla.

Geplaatst op: 02-05-2021
Laatst bewerkt op: 15-05-2021
Geschreven door: G T.

4 / 10
3/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Huisje huren niet beschikbaar, klachten behandelen zeer slecht

Hoi, wij wilden een vakantie huisje boeken op 27 dec t/m 31 dec voor 7 personen in Emmen op parc Sandur via Belvilla. Dit huisje was nog beschikbaar, en heb vervolgens alle gegevens ingevuld en wil betalen en op het moment dat je wil betalen is het huisje niet meer beschikbaar. Heb vervolgens opnieuw telefonisch contact opgenomen en dit bespreek baar gemaakt. Deze mevrouw was vriendelijk en vond het erg vervelend, we kregen te horen dat er inderdaad in foutje in het systeem zat en dat er helaas niets anders opzat om iets anders te boeken. Wij hebben dit vervolgens gedaan en we hadden iets leuks gevonden maar dan in de buurt van Rotterdam. Ik heb dit meteen geboekt de prijs was bijna het zelfde, en ik moet veel meer betalen voor de annulerings verzekering. Ik heb direct telefonisch contact gezocht met Belvilla en kreeg een zekere Bas aan de telefoon, en heb Bas vriendelijk verteld wat er gebeurd was. Ik kreeg geen duidelijk antwoord op mijn vraag en kreeg meteen weer te horen dat dit huisje helemaal niet beschikbaar was, ik heb gezegd er kan best eens iets fout gaan maar twee keer achter mekaar en ook nog meer betalen voor de annuleringsverzekering waar ik geen duidelijk antwoord op kreeg vind ik heel slecht . Ik kreeg als antwoord van de heer Bas dat het hier op houd als je zo tegen mij praat, ik heb vervolgens gezegd dit vind ik prima. Hij wenste mij nog een prettige dag en het contact was verbroken. Ik heb toch noch de moeite genomen om terug te bellen en dit te melde en de mevrouw was zeer aardig luisterde naar het verhaar en begreep mij volledig de tip die ik kreeg was om het te melden bij Belvilla klachtenservice. Ik heb de site helaas niet kunnen vinden, je word van het kasje naar de muur gestuurd vandaar dat ik het hier geplaatst heb. Vriendelijke groet Familie Kuepers.

Geplaatst op: 20-10-2021
Laatst bewerkt op: 20-10-2021
Geschreven door: Pascal K.

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Niet menselijk

Ik heb een boeking geplaatst op de verkeerde datum. Ik bel per direct de volgende ochtend om te vragen dit te veranderen, maar er worden gelijk omboekingskosten gerekend van 375euro.

Ik snap de regeling maar als er zo’n foutje wordt gemaakt waarna zo snel wordt gereageerd verwacht ik wel een menselijke reactie. Bedrijven die in zo’n geval geen empathie laten zien doen het wat mij betreft ook niet op andere momenten.

Ik zal nooit nog eens boeken en het iedereen afraden. We gaan namelijk liever naar plekken waar mensen redelijk zijn :)

Geplaatst op: 06-09-2021
Laatst bewerkt op: 06-09-2021
Geschreven door: Sergio M.

3 / 10
1/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Nooit meer Belvilla - klantenservice waardeloos

In verband met de geldende coronamaatregelen hebben wij ons verblijf in België in oktober 2020 omgeboekt naar april 2021. Ook in april 2021 kleurde België wederom rood op de kaart en hebben we besloten om onze boeking om te boeken naar Nederland. In een telefoongesprek met Belvilla Nederland om te controleren of onze boeking correct was verwerkt, werd ons gevraagd of we uit dezelfde gezinssamenstelling bestonden, welke niet het geval was. Belvilla heeft aangegeven dat we om deze reden ook niet in Nederland konden verblijven, waarop teleurgesteld maar begrijpelijk van onze zijde werd ingestemd. Vervolgens verzaakt Belvilla de boeking in Nederland te annuleren en brengt het volledig bedrag als no-show in rekening. Ons inziens impliceert het bericht van Belvilla een annulering. 3,5 uur bellen, tig mails en 6 maanden later wordt er gereageerd, zonder de mailwisseling gelezen te hebben. We krijgen ons geld niet terug. Belvilla steekt hier zonder behoorlijk communicatie 344 euro in hun zak. Waar Belvilla hun laatste e-mail nog signeert met "customer service" zou ik deze schrijfwijze heroverwegen. Wat mij betreft: Nooit meer Belvilla! Dit na zo'n tien jaar trouwe klant te zijn geweest.

Geplaatst op: 20-10-2021
Laatst bewerkt op: 20-10-2021
Geschreven door: Sacha H.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
OPLICHTERSBEDRIJF

DENK JE MET JE VRIENDEN EEN LEUKE TIJD TE BELEVEN, WORD JE GEBELD MET EEN KUTSMOES DAT ZE TEVEEL BOEKINGEN HEBBEN GEACCEPTEERD. ZOALS GEWOONLIJK BIJ ZULKE OPLICHTERBEDRIJVEN, MOET JE ZEUREN OM JE EIGEN CENTEN DIE ER BINNEN 2 WERKDAGEN ZOUDEN ZIJN. ZE KUNNEN OPEENS NIEMAND TE WOORD STAAN..

MENSEN BOEK NIET BIJ DEZE BOEVEN!!

Geplaatst op: 30-09-2021
Laatst bewerkt op: 30-09-2021
Geschreven door: Glenn S.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Oplichters

Waardeloos! Wij hebben in 2019 een reis geboekt naar Denemarken die helaas in 2020 niet kon doorgaan vanwege de coronacrisis. Wij hebben toen uit loyaliteit omgeboekt ipv de geld terug optie. In 2021 was Denemarken helaas nog oranje toen onze vakantie zou plaatsvinden. Hetgeen betekent dat je alleen voor noodzakelijke reden ernaartoe mocht. Volgens Belvilla konden we er echter gewoon naartoe dus we zijn bijna het volledige bedrag Vd vakantie kwijt. Ik heb echter ook vernomen van mensen die hun huisje verhuren via Belvilla dat zij juist vaak ervaren dat er vanuit Belvilla last minute gecanceld wordt en dan ontvangen zij geen cent. Dus als je lastminute (noodgedwongen) moet cancelen beweren ze van Belvilla dat ze het huisje ook moeten betalen maar dat is dus helemaal niet waar.. een ding weet ik zeker ik boek noooooit meer bij Belvilla. Ze zijn me daarnaast totaal niet op wat voor manier dan ook tegemoet gekomen. Ik kreeg nog 50€ terug Vd 600€ En daar kon ik 8 tot 12 weken op wachten. Verder ook gewoon nul reactie meer gekregen op mijn bezwaar. Makkelijk verdiend!

Geplaatst op: 26-08-2021
Laatst bewerkt op: 26-08-2021
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja

Schrijf een review over Belvilla


Bestelproces *
10
/ 10
Service *
10
/ 10
Prijs *
10
/ 10
Levering *
10
/ 10


Gerelateerde bedrijven

Oostappen Vakantieparken logo
Oostappen Vakantieparken
4 beoordelingen
7,5
Comfortvilla logo
Comfortvilla
2 beoordelingen
9
Tritt logo
Tritt
3 beoordelingen
8,3

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is Belvilla een betrouwbaar bedrijf?

Er zijn 32 beoordelingen geplaatst over Belvilla. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 6,2 gekregen, waarbij 49% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

In welke sectoren is Belvilla actief?

Belvilla is vooral actief in de categorie vakantie & reizen en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) vakantiehuizen en vakantieparken.

Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

Heb je een positieve indruk gekregen door de Belvilla reviews? Dan kun je naar de website van Belvilla gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.

Alle subcategorieën uit deze categorie