Transavia reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen Transavia
Je hebt binnenkort een vliegreisje te boeken? Twijfel je nog enigszins over de maatschappij die je kiest? Je overweegt Transavia en nu wil je graag meer weten over beoordelingen van Transavia? Wij hebben de reviews van Transavia op een rij gezet. Lees wat de ervaringen zijn en neem een weloverwogen beslissing om bij Transavia je vlucht te boeken. Er wordt beweerd dat de prijzen laag zijn. Misschien twijfel jij nog of dat klopt. Het kan handig zijn om de ervaringen van andere klanten hierover te lezen. Was er daadwerkelijk geen sprake van extra bijkomende kosten?
Over Transavia
Transavia is een low cost luchtvaartmaatschappij. Wil je dus voor geen al te hoge prijs een ticket kopen, dan zit je hier helemaal goed. Het bedrijf bestaat al jarenlang, want het is opgericht in 1965. Al meer dan 50 jaar worden passagiers naar allerlei mooie bestemmingen in Europa gebracht. Er zijn zeker meer dan 100 bestemmingen waar je een ticket voor kunt kopen. Bij Transavia weet je zeker dat je een scherpe prijs betaalt, want dat is een belangrijk uitgangspunt van dit bedrijf. Er is nooit geen sprake van boekings- en betalingstoeslagen. Wil je dus voordelig vliegen, dan vlieg je met Transavia. Het comfort van de passagiers staat hoog in het vaandel. Dat merk je onder meer in de prettige stoelen die je in het vliegtuig vindt.
Waarom kiezen voor Transavia?
Wil je goedkoop vliegen, dan kies je voor Transavia. De eerste vlucht vloog in 1966 vanuit Nederland. Je weet dus dat de betrouwbaarheid inmiddels ruimschoots bewezen is. Dat kan een goede reden zijn om juist voor deze maatschappij te kiezen. Transavia is onderdeel van de AIR FRANCE KLM Groep. Dit betekent al met al dat Transavia behoort tot de grootste luchtvaartgroep van Europa. Er wordt naar ruim 100 bestemmingen in Europa en ook een aantal bestemmingen buiten Europa gevlogen. Onder meer naar Noord-Afrika en naar Dubai. Er zijn in Nederland en Frankrijk 6 thuishavens, maar er wordt ook wel gevlogen vanuit Spanje, Italië en Portugal. Een reden om voor Transavia te kiezen kan zijn dat je dan zeker weet dat je te maken hebt met een redelijk nieuw vliegtuig. Deze organisatie vliegt namelijk met een jonge en milieuvriendelijke vloot van 73 Boeing 737 vliegtuigen. Het gaat dan met name om het type 800. Voor kenners altijd leuke informatie om even paraat te hebben. Verder staat een stukje moderniteit hoog in het vaandel. De vliegtuigstoelen zijn extra comfortabel, maar zorgen tegelijkertijd voor een besparing op de brandstof.
Is Transavia betrouwbaar?
Dat Transavia betrouwbaar is, is onder meer te zien aan de jonge vloot waarmee gevlogen wordt. Ook het behoren tot een van de grootste luchtvaartgroepen maakt een maatschappij extra betrouwbaar. Verder neemt Transavia klachten heel serieus. De tickets zijn goedkoop, maar dat wil niet zeggen dat je het moet accepteren dat er dingen niet naar wens gaan. Dat is zeker niet wat Transavia wil. Als je verder bedenkt hoe lang Transavia mensen vervoerd door de lucht, dan zegt dat meer dan genoeg over de veiligheid en de betrouwbaarheid.
Klantenservice en klachten
Heb je klachten over deze maatschappij? Is er onverwachts een vlucht geannuleerd? Had je enorm veel vertraging? Kwamen je koffers nooit aan op de plek van de bestemming? Werd je onvriendelijk toegesproken door een steward? Transavia stelt het zeer op prijs dat deze klachten en negatieve ervaringen worden gemeld. Er is een speciale website voor, dus dat zegt genoeg. Er wordt vervolgens alles aan gedaan om de klant een goede oplossing te bieden. Je kunt contact opnemen via de website. Welke vragen of klachten je ook hebt, het is altijd mogelijk om even een e-mail te sturen.
Wil jij ook beoordelen?
Heb je recent gevlogen met Transavia? Hoe vond je het om een ticket te regelen? Had je echt te maken met een scherpe prijs? Wat vind je van de behandeling door de stewardessen? Kortom, hoe is jouw ervaring met deze maatschappij? Andere mensen kunnen er veel aan hebben als jij even een review achterlaat. Door meer te lezen over de beoordelingen en ervaringen van eerdere klanten, kunnen ook zij een weloverwogen beslissing nemen. Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn welkom. Vermeld het ook gerust als je klachten had. Beschrijf je ook hoe er met deze eventuele klacht werd omgegaan?
Ons team van experts heeft Transavia geverifieerd op een aantal punten.
De webshop van Transavia bestaat al sinds 1996 en staat bekend als een betrouwbare speler in de markt.
Transavia is al vanaf hun oprichting ingeschreven bij de kamer van koophandel en hun website is beveiligd door middel van een SSL certificaat (groene slotje).
Alle grote betaalmethodes van Nederland zijn beschikbaar op deze webshop.
Transavia is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet.
Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd.
Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.
Bekijk zeker even de website van transavia.com.
Dit geeft je een beter beeld van de webshop.
Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van Transavia.
Zouden op 29 september met een groep van 19 personen naar Bordeaux gaan , ging om een jubileum van 40 jaar, vroeg geboekt , alles geregeld hotelovernachtingen , restaurants , excursies , rondleiding met gids .
Een 5 tal weken voor vertrek worden we verteld dat de terugvlucht niet meer gaat , en dat we dus alternatief vervoer moeten zoeken , dat hebben we gedaan betekend dat we dan met de TGV terug moeten en extra reistijd en dat we middagprogramma moesten aanpassen , extra kosten die we moeten maken voor de treinreis worden niet vergoed !!.
Op dag van vertrek verzameld in Eindhoven , en werkelijk waar 5 minuten voor vertrek , we zijn al door alle afhandeling heen, koffers ingecheckt , staan buiten voor het vliegtuig , krijg je een app !! om te zeggen dat toestel niet gaat vertrekken , niemand van Transavia om iets te vertellen of uit te leggen , je mag je melden bij de service balie , maar die weet niks anders te vertellen dan dat je contact op moet nemen met Transavia en daar een klachtenformulier kan downloaden op de site ,werkelijk schandalig hoe dit is gegaan !!!
Transavia zelf is niet te bereiken
Onze 4 dagen zijn verloren , we zijn nog uren bezig geweest om te bellen met frankrijk om alles uit te leggen en te annuleren voor zover dat mogelijk was .
Net schadeformulier en claim ingediend ,men geeft direct aan dat het minimaal 6 weken gaat duren voordat je iets hoort
Personeel gierend van de lach om 1 uur snachts,niemand kon slapen,niemand had zijn bagage,zgn vergeten in Amman niemand van Transavia kwam om uitleg te geven en wij passagiers ontredderd om 4 uur ‘snachts, MENSONTEREND,geen huis en autosleutel en niemand die helpt, zij van Transavia liggen op één oor, vreselijke mensen.
Enige optie voor alleenreizende kids 14-15. Maar 2 tot 3 keer duurder dan ieder ander
Wij hebben onze koffers tijdens de reis naar Marokko pas 5 dagen later gekregen. Geen communicatie. Na klacht zou men ons na 6 weken contacteren. Geen reactie...
Al de extra aankopen om verder te kunnen tijdens de reis??? Zelfs geen excuses, niks. FOEI TRANSAVIA!
Prettige reis en goed geïnformeerd.
Vlucht verliep prima en alles was snel geregeld .
Vriendelijk personeel en ,veel uit leg waar we vlogen .
Vlucht 2 weken voor vertrek aangepast en 2,5 dag verschoven, vervolgens geannuleerd omdat ze geen vliegtuigen hebben. Dat is toch jullie core-business???
Wat een waardeloze dienstverlening en slechte communicatie. Mij zien jullie nooit meer en ik ken talloze mensen die er zo over denken.
Wil je op vakantie? Boek dan niet bij Transavia!
Krijg je twee weken voor vertrek dat er een wijziging is in de tijd. Retour gepland op vrijdag 09.45 verplaatst naar zondag 20.45 want er zijn geen vliegtuigen beschikbaar?? Serieus? Is dit niet jullie core-business? Half jaar vantevoren geboekt en dan krijg je dit soort onzin te horen? Het is gewoon ordinaire koehandel met die maatschappijen, bespottelijk. Helemaal klaar met de vliegbranche, lazer maar op!!
Wegens ziekte mag mijn reisgezel niet vliegen
Bij vraag voor annulering zou ook voor mijn vlucht geannuleerd worden en dan terug geboekt voor mijn reisgezel zou ik geen terugbetaling krijgen daar ik zelf annuleer bij de vraag om de geboekte bagage op mijn naam te zetten gaat dit niet daar we een plus ticket hebben geboekt ik zou tegen betaling een extra bagage kunnen aankopen
Dus dit was de laatste keer transavia net zoals velen enkel goed om te betalen maanden op voorhand maar bij anulering vinden ze altijd wel een uitleg om niet terug te betalen
Ik vind dit een heel fijne maatschappij.
Ik boek meestal een flexticket zodat ik met de datum kan schuiven , werkt goed.
Ook met de whatsapp support heb ik goede ervaringen.
Schandalig! Ik wil inchecken en nu blijkt dat ik al ingecheckt ben en geen ruimbagage kan toevoegen. Omdat ik al ingecheckt ben!!!!! Ik sta nu voor de derde keer in een eindeloze wachtrij nadat ik er twee keer uitgegooid ben.
Onze vlucht in juni 2022 naar Sevilla werd gecanceld. Nog steeds aan t wachten op teruggave geld, terwijl ik dit zwart op wit heb staan in een mail. Al zo vaak contact gehad met Transavia hierover. Nu al 9 maanden verder... slecht hoor Transavia!!
We hadden om 06.55 uur een ticket naar Lissabon en na een tijdje toen we op onze stoelen zaten, zei de kapitein dat we vanwege de weersomstandigheden niet konden vliegen en dat het 1 uur en 20 minuten zou duren om er veilig doorheen te komen. Toen, na lang wachten, zeiden ze dat de microfoon een technisch probleem had en dat we niet konden vliegen. Gedurende deze drie uur brachten ze alleen drankjes mee waarvoor we moesten betalen. Ik liet mijn vriend tijdens deze uren op me wachten op het vliegveld op de bestemming. Niemand verontschuldigde zich voor deze vertraging. en we hebben nog steeds geen vergoeding ontvangen. Dit gebeurde allemaal op de laatste dag van het jaar toen ik veel plannen had voor mijn oudejaarsavond .
Ze zoeken gewoon hun enige voordeel ten koste van het comfort van de passagiers. Ik zal nooit met Transavia vliegen, ook al bieden ze me gratis tickets aan. Ik raad het ook NOOIT aan iemand aan
Eerste vlucht geboekt met annuleringsverzekering.
2 maart aangeklikt ik kijk twee weken later staat er 2 februari dus ik wil hem omboeken omboekings kosten van maar liefst 62 euro leuk feitje de vlucht zelf was nog goedkopen.
Klantenservice gebeld werd neerbuigend te woord gestaan.
Mij werd verteld dat ik het maar allemaal zelf moet gaan uitzoeken met mijn vluchtverzekeraar.
Verzekeraar gebeld en verzekerd geen cent wegens geen geldige reden.
Conclusie ik moet nu nog een x boeken hopen dat hij op de juiste datum blijft- wat maakt dat ik nu 130 euro betaal voor een enkele reis van innsbruck naar eindhoven wat normaal dus maar 62 euro zou kosten op deze datum.
Advies : reis niet met Transavia want ze lichten je op waar je bij staat + ze willen je totaal niet te woord staan als er ook maar iets mis gaat.
Dat is mijn ervaring en mening
Ik heb een vliegticket Gekocht en mijn vlucht is geannuleerd vanwege de weersomstandigheden en voor dezelfde vlucht begonnen ze tickets te verkopen die vijf keer duurder waren
Ze spelen vals om zo geld te verdienen!
VRESELIJK TRANSAVIA NOOIT MEER!!!
Betaling van eten en drinken is tweemaal van mijn rekening afgeschreven tijdens een vlucht omdat de stewardess dacht dat de betaling niet gelukt was. Diverse mails verzonden en gegeven opgestuurd en na vier weken nog steeds mijn teveel betaalde bedrag niet terug ontvangen.
Een zeer onbetrouwbare maatschappij die nergens op reageert. Vlieg niet meer met deze onbetrouwbare maatschappij.
Een zeer boze klant
Wij boekten een vlucht met formule “Max” voor een meerprijs van 89€. Let op: er is GEEN fast lane (bestaat niet bij Transavia), je krijgt niets meer service op vlucht (geen drank, geen eten), je betaalt om een stoel te kiezen maar ze zijn ALLEN dezelfde, zogezegd is jouw bagage priority maar we hebben tot de laatsten moeten wachten op onze bagage. En daarbij komt nog dat het personeel zelf niet goed weten wat Max inhoudt. Wij nemen nooit meer een Transavia vlucht.
Waardeloos. Geen informatie bij gate, cabine koffertje moet in ruim, daar gaat ons voordeel om zonder grote koffer te reizen. Staan weer uren te wachten bij de band voor de koffer. Geen compensatie voor dit ongemak!!
Terugvlucht 3 uur vertraging waardoor ipv er op Eindhoven naar Amsterdam werd gevlogen. Nadien ijskoude bus naar Eindhoven, konden we onze eigen bagage nog in en uit laden en zoeken. Geen compensatie wegens Eindhoven gesloten en dit is dan blijkbaar een geldige reden.
Ik belde omdat ik een fout had gemaakt dat heb ik ook toegegeven en vroeg om hulp het enige wat ik kreeg was onvriendelijkheid en beschuldigingen mijn richting in.
Verschrikkelijke klantenservice totaal niet klant gericht.
Nadat Transavia ruim 3 maanden geleden mijn vlucht naar Kos 2 dagen voor vertrek heeft geannuoleerd heb ik nog altijd niets ontvangen van de wettelijk vastgestelde compensatie die ze mij hadden moeten geven. Al mijn mails blijven onbeantwoord. Walgelijk bedrijf is dit!!! Ik vlieg NOOIT meer met ze! 🤮 Ik hoop dat ze failliet gaan.
tot nu toe eigenlijk nooit problemen gehad met transavia. alleen de laatste keer was het eten op bij de terugreis. aangezien dit een ochtendvlucht was, was dat niet zo leuk.
voor de rest ben ik al die keren goed geholpen en heb altijd een goede vlucht gehad.
Iedere keer als ik met transavia reis heb ik zoveell vertraging en wordt ik zonder enige hulp zo laat op Eindhoven achter gelaten dat ik niet meer thuis kom.... alleen doen als je eigen vervoer hebt....
Dinsdag 26 juli om 06.35 zou het vliegtuig vertrekken naar Larnaca/Cyprus. 5 Personen waaronder 3 kinderen. Maandagmiddag de grote koffers klaar want die zouden worden opgehaald door de kofferservice van Transavia. ( moet je voor betalen, maar is wel handig) Heerlijk alleen met handbagage naar Schiphol en gelijk bij aankomst door kunnen lopen naar Security. Maandagochtend bericht van Transavia dat wij kunnen inchecken. Helaas, maandagmiddag bericht dat de vlucht is geannuleerd. Dat sloeg natuurlijk in als een bom. Verschrikkelijk die schrik en stress. Kinderen huilen, wat een domper, zo uitgekeken naar de vakantie en nu ineens niks. Ja, een volgende vlucht boeken, maar de eerstvolgende is vol. Op zondag, 31 juli kun je nog wel mee. Maar je moet wel terug op de datum waarop je oorspronkelijk ook weer naar Nederland zou vertrekken. 9 Augustus. Dus erg korte vakantie en geen compensatie voor de bungalow die 15 dagen is gehuurd. Geen woorden voor dat Transavia zo omspringt met zijn (trouwe) klanten. Wat een narigheid en verdriet bij al die mensen die dit ook hebben meegemaakt en voorlopig gaat dit nog wel door met de annuleringen. Helaas geen geld terug van Transavia. Beroepen zich op overmacht. Wat achterbaks om je daar achter te verschuilen. Ik neem aan dat Transavia weet hoeveel passagiers er ongeveer komen op een dag. Is toch te zien aan het aantal boekingen. Maar dan op het laatste nippertje de reis annuleren. Ik vind dit minachting voor de reiziger. Zelfs vroeg in de morgen berichtje ontvangen dat je thuis kunt inchecken en om 14.00 uur berichtje dat de vlucht is geannuleerd. En niks kunnen terugvragen. Toch wel makkelijk verdiend op die manier. Er worden toch wel aardig wat vluchten geannuleerd op een dag. Wat denkt Transavia, ach, men komt wel weer, je wil toch op vakantie, nietwaar? Hebben altijd met plezier gevlogen met Transavia, helaas nu even niet.
Heenvlucht prima . Terugvlucht een ramp een strategie van hen?? Dag ervoor 9 aug na! Inchecken een mail en bericht dat de vlucht gecanceld zou! zijn op dashboard van AirPort immers staat alles normaal. Van Transavia geen enkele actie we boeken dan maar uit zekerheid zelf aan andere vlucht voor 700 euro via Bologna met Ryanair! Dag zelf uur voor vertrek geen reactie op mail bericht telefoon enz. We moeten voor ons werk ( Europese school en journalist) in Brussel zijn denken ze nu echt dat alle reizigers toeristen zijn?? Dus nee niet boeken nu niet nooit meer
Dit wil ik even van mijn hart! Vlucht op donderdag 21/07/2022 om 16:00 naar Las Palmas. Crew was top! Na een helse nacht/dag van problemen op de luchthaven van Schiphol, zijn wij ik en mijn partner en baby van 3maand super goed opgevangen! Ik heb maar 1 woord voor jullie - jullie waren top! Respect, het schouderklopje waarderen wij enorm!
We hadden een dure reis van Eindhoven naar Heraklion (Kreta). Expres via Eindhoven gegaan, want Schiphol is een puinhoop. Heen ging prima. De laatste avond waren we onze koffers aan het pakken, want we zouden de volgende ochtend (dinsdag) om 8:30 uur opgehaald worden en om 12:30 uur vliegen. 's morgens al online ingecheckt, dat is handig. Om 22 uur werden we gebeld door een mevrouw van FTI dat onze vlucht gecancelled was. Zonder opgaaf van reden. We konden kiezen, of zondag terugvliegen (5 dagen langer blijven!!!) of dinsdag naar Düsseldorf en dan moesten we zelf maar verder met de trein oid. Onze auto staat in Eindhoven en kunnen we ophalen tot 00:00 uur. Maar hopen dat dat lukt, anders moeten we daar nog een hotel nemen ook. Om te wachten totdat we de auto kunnen ophalen....We hadden geen enkel mailtje, of berichtje van transavia gehad. Dat vond de dame van Fti ook heel gek. Nu hopen we nog dat we wel op tijd kunnen inchecken, want op de borden staat inchecken om 16:50 uur, terwijl we om 15:15 uur zouden moeten vertrekken....maar goed mooi tijd om een fijne review te plaatsen....Dit is schandalig, geen service en geen goede oplossing. Ze laten je maar aanmodderen.....nooit meer met transavia!!!!!
Gewoon prima
Vlucht 2 dagen voor vertrek geanuleerd, ze hebben ons gewoon in de steek gelaten , ze hebben geen andere vlucht voor ons gezocht, wij hebben zelf een vlucht dag erna gevonden via eurowings,
Airhelp is ons nu aant helpen om ons geld terug te claimen.
Transavia is onbereikbaar voor wijzigen/annuleren van de geboekte tickets. Urenlang aan de telefoon, dan word je er weer automatich uitgegooid… via whatsapp beloven ze binnen 24h reactie… mijn Appjes hangen al meer dan een week in hun systeem…ze wachten gewoon net zolang tot de klant hun geld niet meer kan terugvragen.
Vijf uur lang krijsende k.u.t. kinderen en op de terugreis....weer!!! Lekker op vakantie zo. Was blij dat ik weer naar mijn werk mocht.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Transavia een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 49 beoordelingen geplaatst over Transavia. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,5 gekregen, waarbij 28% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Transavia actief?
Transavia is vooral actief in de categorie vakantie & reizen en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) familiereizen , hotels , strandvakanties , vakantiehuizen , vakantieparken en zonvakanties.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Transavia reviews? Dan kun je naar de website van Transavia gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.