Transavia logo

Transavia reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten

Bezoek de website
Transavia reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten
Beoordeel Bezoek de website Schrijf een beoordeling
Transavia logo
Website
transavia.com
Categorie
Vakantie & reizen
Bezoek de website

Reviews en Ervaringen Transavia

Je hebt binnenkort een vliegreisje te boeken? Twijfel je nog enigszins over de maatschappij die je kiest? Je overweegt Transavia en nu wil je graag meer weten over beoordelingen van Transavia? Wij hebben de reviews van Transavia op een rij gezet. Lees wat de ervaringen zijn en neem een weloverwogen beslissing om bij Transavia je vlucht te boeken. Er wordt beweerd dat de prijzen laag zijn. Misschien twijfel jij nog of dat klopt. Het kan handig zijn om de ervaringen van andere klanten hierover te lezen. Was er daadwerkelijk geen sprake van extra bijkomende kosten?

Over Transavia

Transavia is een low cost luchtvaartmaatschappij. Wil je dus voor geen al te hoge prijs een ticket kopen, dan zit je hier helemaal goed. Het bedrijf bestaat al jarenlang, want het is opgericht in 1965. Al meer dan 50 jaar worden passagiers naar allerlei mooie bestemmingen in Europa gebracht. Er zijn zeker meer dan 100 bestemmingen waar je een ticket voor kunt kopen. Bij Transavia weet je zeker dat je een scherpe prijs betaalt, want dat is een belangrijk uitgangspunt van dit bedrijf. Er is nooit geen sprake van boekings- en betalingstoeslagen. Wil je dus voordelig vliegen, dan vlieg je met Transavia. Het comfort van de passagiers staat hoog in het vaandel. Dat merk je onder meer in de prettige stoelen die je in het vliegtuig vindt.

Waarom kiezen voor Transavia?

Wil je goedkoop vliegen, dan kies je voor Transavia. De eerste vlucht vloog in 1966 vanuit Nederland. Je weet dus dat de betrouwbaarheid inmiddels ruimschoots bewezen is. Dat kan een goede reden zijn om juist voor deze maatschappij te kiezen. Transavia is onderdeel van de AIR FRANCE KLM Groep. Dit betekent al met al dat Transavia behoort tot de grootste luchtvaartgroep van Europa. Er wordt naar ruim 100 bestemmingen in Europa en ook een aantal bestemmingen buiten Europa gevlogen. Onder meer naar Noord-Afrika en naar Dubai. Er zijn in Nederland en Frankrijk 6 thuishavens, maar er wordt ook wel gevlogen vanuit Spanje, Italië en Portugal. Een reden om voor Transavia te kiezen kan zijn dat je dan zeker weet dat je te maken hebt met een redelijk nieuw vliegtuig. Deze organisatie vliegt namelijk met een jonge en milieuvriendelijke vloot van 73 Boeing 737 vliegtuigen. Het gaat dan met name om het type 800. Voor kenners altijd leuke informatie om even paraat te hebben. Verder staat een stukje moderniteit hoog in het vaandel. De vliegtuigstoelen zijn extra comfortabel, maar zorgen tegelijkertijd voor een besparing op de brandstof.

Is Transavia betrouwbaar?

Dat Transavia betrouwbaar is, is onder meer te zien aan de jonge vloot waarmee gevlogen wordt. Ook het behoren tot een van de grootste luchtvaartgroepen maakt een maatschappij extra betrouwbaar. Verder neemt Transavia klachten heel serieus. De tickets zijn goedkoop, maar dat wil niet zeggen dat je het moet accepteren dat er dingen niet naar wens gaan. Dat is zeker niet wat Transavia wil. Als je verder bedenkt hoe lang Transavia mensen vervoerd door de lucht, dan zegt dat meer dan genoeg over de veiligheid en de betrouwbaarheid.

Klantenservice en klachten

Heb je klachten over deze maatschappij? Is er onverwachts een vlucht geannuleerd? Had je enorm veel vertraging? Kwamen je koffers nooit aan op de plek van de bestemming? Werd je onvriendelijk toegesproken door een steward? Transavia stelt het zeer op prijs dat deze klachten en negatieve ervaringen worden gemeld. Er is een speciale website voor, dus dat zegt genoeg. Er wordt vervolgens alles aan gedaan om de klant een goede oplossing te bieden. Je kunt contact opnemen via de website. Welke vragen of klachten je ook hebt, het is altijd mogelijk om even een e-mail te sturen.

Wil jij ook beoordelen?

Heb je recent gevlogen met Transavia? Hoe vond je het om een ticket te regelen? Had je echt te maken met een scherpe prijs? Wat vind je van de behandeling door de stewardessen? Kortom, hoe is jouw ervaring met deze maatschappij? Andere mensen kunnen er veel aan hebben als jij even een review achterlaat. Door meer te lezen over de beoordelingen en ervaringen van eerdere klanten, kunnen ook zij een weloverwogen beslissing nemen. Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn welkom. Vermeld het ook gerust als je klachten had. Beschrijf je ook hoe er met deze eventuele klacht werd omgegaan?

Reviews over Transavia

Gerelateerde bedrijven

De Jong Intra logo
De Jong Intra
4 beoordelingen
7,5
H10Hotels logo
H10Hotels
2 beoordelingen
9,5
Travelhome logo
Travelhome
2 beoordelingen
8,5
5,8
20% zou hier weer kopen
6 beoordelingen
Lees onze review over Transavia

Ons team van experts heeft Transavia geverifieerd op een aantal punten. De webshop van Transavia bestaat al sinds 1996 en staat bekend als een betrouwbare speler in de markt. Transavia is al vanaf hun oprichting ingeschreven bij de kamer van koophandel en hun website is beveiligd door middel van een SSL certificaat (groene slotje). Alle grote betaalmethodes van Nederland zijn beschikbaar op deze webshop.

Transavia is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet. Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd. Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.

Bekijk zeker even de website van transavia.com. Dit geeft je een beter beeld van de webshop. Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van Transavia.

Geplaatst op: 08-03-2021
Geschreven door: ErvaringenSite.nl

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Expert review
Top service

Op 23.9 t/m 30.9 2021 vakantie geweest vua Alicante naar La Marina. Vanwege mijn ziekte kan ik geen lange afstanden lopen. Transavia is door een vriendin hiervan op de hoogte gesteld. Transavia zou zorgdragen voor mijn vervoer vanaf Airport Rotterdam naar Alicante en terug.
En zo is het ook gegaan op vlucht 5053 7.00 uur. Met een rolstoel nasr her vliegtuig en met een lift naar boven gedragen. En kreeg ook nog een zitplaats samen met mijn vriendin op rij 2 ipv rij 23. Aangekomen op Alicante stond de rolstoel en begeleider al klaar. Voortgeduwd vanaf vliegtuig tot aan het autoverhuurbedrijf in de hal. En ook op de retourvlucht was alles prima geregeld. Dus bij deze wil ik een groot compliment maken voor de goede zorgen en ook vooral het meedenken. Bedankt Transavia.👍👍👍

Geplaatst op: 11-10-2021
Laatst bewerkt op: 11-10-2021
Geschreven door: Carmen B.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Je passagiers meer dan 2 uur op de koffers laten wachten is geen service!

“Sind Transavia de bagage afhandeling heeft uitbesteed aan Viggo, lijkt veel mis te gaan.” Dit kregen wij mee van passagiers die ook stonden te wachten op hun koffer en vaker vlogen met Transavia. Wij kwam 26 sept in de nacht aan rond 00 uur. Meerdere vluchten kregen geen koffers. Communicatie was belabberd en behalve een standaard tekst van telkens 30 minuten vertraging meerdere malen kwam er niet uit. Pas nadat veel mensen met baby’s en ouderen boos aan de desk kwamen staan, kwam er pas beweging in. Echte reden voor 2 uur vertraging van koffers, zou zijn dat VIGGO geniet genoeg personeel zou hebben voor de afhandeling van bagage.
Hoe kan Transavia tickets verkopen, als men niet eens kan afregelen dat de daarbijbehorende service niet geleverd kan worden?
Ik vind dat Transavia met dit soort calamiteiten een communicatie protocol moet hebben, zodat
1. klanten weten waar ze aan toe zijn.
2. Pro actief opties krijgen aangeboden voor levering van bagage aan huis.
3. Kop koffie voor de wachtende mensen.

Wij hebben extra kosten gemaakt omdat wij vooraf een taxi hadden besteld die nu moest blijven wachten op ons.

Bottom line:
A) verkoop geen tickets als je de service niet kan waarmaken.
B) communiceer eerlijk naar je klanten en laat mensen niet 2 uur in ongewisse staan in een bagage hal midden in de nacht.
Ik hoop dat jullie hier wat mee gaan doen, want dit zijn situaties die ik van maatschappijen uit Africa of zuid Amerika verwacht, maar niet van Transavia

Geplaatst op: 04-10-2021
Laatst bewerkt op: 04-10-2021
Geschreven door: Robbert S.

5 / 10
4/5 1/5 4/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slechte service

Bestelproces is makkelijk maar de service uitermate slecht. Annuleringsverzekering afgesloten maar dit is een andere verzekeringsmaatschappij waarbij zeker niet alles vergoed is als je annuleert. Je moet bewijsstukken aanleveren en alleen onder bepaalde voorwaarden krijg je vergoed. Dit mag duidelijker worden weergegeven bij het bestelproces. Dus kijk uit met de annuleringsverzekering.

Geplaatst op: 14-09-2021
Laatst bewerkt op: 14-09-2021
Geschreven door: Anoniem

5 / 10
4/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Opgelicht door TRANSAVIA

Eind mei op de vlucht Bologna (Ita) - Eindhoven is op een zondagmiddag onze boardingspass door medewerkers van TRANSAVIA geweigerd omdat onze coronatest een paar uur verlopen was. Vervelend, temeer omdat de commerciële testcentra op zaterdag daar gesloten zijn en op dat moment de testuitslag maar 24 uur oud mocht zijn. Speciaal daarom op vrijdagmiddag laat laten testen. Helaas dus, en ook de eigen zelftesten mochten daar geen verschil in maken. En zo bleven wij met verschillende andere passagiers (die ook geen tijdige test konden overleggen) achter in Italië. Awel, c'est la vie :-(

Die coronaregels begrijp ik nog wel (hoewel een tijdig testresultaat dus niet mogelijk was op dat moment). Maar vanaf dat duidelijk was dat we achter zouden blijven ging het nogmaals mis. TRANSAVIA bleek op geen enkele manier bereikbaar te zijn om onze vlucht om te boeken. Niet telefonisch (15+ pogingen) en niet via Twitter, Facebook en Whatsapp). Nu na ruim 2 maanden heb ik daar nog steeds geen reactie op gehad. En dat terwijl ze op hun site breeduit pretenderen 24/7 bereikbaar te zijn van 08:00 uur tot 22:00 uur. En dat gestelde vragen via Whatsapp of Social Media vandaag nog beantwoord worden. Niet dus :-(. Een mooi schoolvoorbeeld van misleidende reclame-uitingen (was dat niet strafbaar gesteld?).

Terug in NL schriftelijk melding gemaakt dat ik mijn vlucht niet kon omboeken met een bijhorende claim. Binnen 2 dagen was de afwijzing van TRANSAVIA al binnen (ze lezen de inkomende berichten dus wel). Aangezien die reactie nergens op gestoeld was heb ik wederom gereclameerd. Inmiddels zijn daar ook 4 schriftelijke herinneringen achteraan gegaan want TRANSAVIA reageert nergens op. Zelfs brieven naar bestuursleden van TRANSAVIA worden niet beantwoord. En inmiddels zijn we ruim 3 maanden (!) verder.

Helaas kan ik niet anders dan te concluderen dat ik te maken heb gekregen met oplichters die opereren onder de naam TRANSAVIA. Inmiddels ben ik ook in de weer met de Italiaanse evenknie van het ILT en de politie om aangifte te doen tegen deze vliegmaatschappij en ben ik de stukken aan het voorbereiden om die over te zetten naar de advocaat.

Mensen, wees gewaarschuwd voor deze malafide vliegmaatschappij die we beter kennen onder de naam TRANSAVIA ......

Geplaatst op: 13-08-2021
Laatst bewerkt op: 13-08-2021
Geschreven door: Erik V.

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Ga je schamen Transavia!

Wat een schandalige organisatie!! Mijn oom die ongeneeslijk ziek is, is afhankelijk van Transavia omdat hij beperkt kan reizen. Nu hebben ze hem twee keer op rij grof behandeld waarbij zelfs één keer sprake was van mishandeling omdat ze de door hem gereserveerde stoel aan iemand anders hadden gegeven. Ze hebben hem opgepakt en letterlijk kermend van de pijn tussen een andere stoel gepropt! Ondanks dat hij getuigen genoeg heeft volgde hij de raad van familie niet op om aangifte van de mishandeling te doen. Hij besloot nooit meer te reizen. Nu hij alle moed verzameld heeft om toch nog een keer naar Spanje te gaan hebben ze geprobeerd dit keer alles nog beter dan best te regelen door een stoel ' te kopen'. Hiervoor moet je extra betalen maar dan ben je zeker van je plaats. Het is bijna knap van Transavia om voor de derde keer zo grof de fout in te gaan want opnieuw is zonder dit te communiceren de gereserveerde stoel omgezet naar een gewone stoel. Ze kunnen dus niet op vakantie nu terwijl elke vakantie de laatste kan zijn... Ze moesten zich echt kapot schamen!!

Geplaatst op: 28-08-2021
Laatst bewerkt op: 28-08-2021
Geschreven door: Petra V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee

Schrijf een review over Transavia


Bestelproces *
10
/ 10
Service *
10
/ 10
Prijs *
10
/ 10
Levering *
10
/ 10


Gerelateerde bedrijven

De Jong Intra logo
De Jong Intra
4 beoordelingen
7,5
H10Hotels logo
H10Hotels
2 beoordelingen
9,5
Travelhome logo
Travelhome
2 beoordelingen
8,5

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is Transavia een betrouwbaar bedrijf?

Er zijn 6 beoordelingen geplaatst over Transavia. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,8 gekregen, waarbij 20% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

In welke sectoren is Transavia actief?

Transavia is vooral actief in de categorie vakantie & reizen en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) familiereizen , hotels , strandvakanties , vakantiehuizen , vakantieparken en zonvakanties.

Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

Heb je een positieve indruk gekregen door de Transavia reviews? Dan kun je naar de website van Transavia gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.

Alle subcategorieën uit deze categorie