Stena Line reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen Stena Line
Wie tijdens het reizen het vasteland verlaat, kan gebruik maken van de ferrydiensten van Stena Line. Ben je nog niet overtuigd van de kwaliteit van hun diensten? Geen probleem. We hebben alvast heel wat informatie over het bedrijf verzameld, samen met enkele beoordelingen van klanten die in het verleden met Stena Line hebben gereisd.
Over Stena Line
Tegenwoordig is Stenaline een rederij met een uitgebreid routenetwerk verspreid over Europa. Zo heeft het inmiddels een vloot van 37 vaartuigen die verbindingen leggen tussen Engeland, Ierland, Scandinavië en Letland. Het heeft zijn hoofdkantoor in Göteborg en is dan ook van oorsprong Noord-Europees. Zo werd het opgericht in 1962 door de Zweed Sten Allan Olsson. Hij kocht de verbinding Skagen-Göteborg op.
Op deze manier is Stena Line ook uitgegroeid tot een grote speler op de markt van ferrydiensten. Zo heeft het doorheen zijn geschiedenis tal van routes geopend en andere rederijen overgenomen. Zo nam het bijvoorbeeld Stoomvaart Maatschappij Zeeland en Sealink British Ferries over.
Sinds 1998 werkt het samen met concurrent P&O Ferries voor de veerdiensten tussen Europa en Dover. Naast het vervoer van passagiers heeft het ook een aantal trajecten uitsluitend voor de vracht.
Waarom kiezen voor Stena Line
Stena Line is een van de grootste ferrydiensten in Europa. Een van de bekendere routes is wellicht die van Hoek van Holland naar Harwich. Deze verbindt Nederland met het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast is het ook mogelijk om vanuit Cherbourg (Frankrijk) naar Rosslare in Ierland te reizen. Ook tussen Ierland en het Wales zijn er een aantal verbindingen.
Stena Line is niet alleen actief rondom het Verenigd Koninkrijk maar heeft ook trajecten in Scandinavië. Zo vaart het naar Göteborg vanuit Kiel of Frederikshavn. Vanuit Zweden zijn er ook verbindingen met Polen en Letland. Met dit grote aantal aan vaarroutes, beschikt het over het meest uitgebreide vaarroutenetwerk in Europa.
Stena Line vervoert niet alleen passagiers, maar laat ook toe om voertuigen zoals vrachtwagens, campers en auto´s mee te nemen. Hierdoor is het niet alleen een belangrijk reismiddel voor reizigers die naar Scandinavië of het Verenigd Koninkrijk reizen, maar ook voor vrachtwagentransport.
Is Stena Line betrouwbaar?
Stena Line bestaat nu inmiddels al enkele decennia en vervoert jaarlijks tot 2,2 miljoen passagiers naar tal van bestemmingen. Hiermee is het wellicht de grootste aanbieder van ferry overtochten in Europa. Zeker wat betreft de omzet van 10 miljard SEK (ongeveer 1 miljard euro).
Het beschikt over een moderne vloot en blijft hun producten en diensten verbeteren. Dit doen ze onder meer door zo dicht mogelijk bij de klant te staan, waardoor ze een betrouwbaar vervoer over zee kunnen aanbieden. Stena Line investeert ook in duurzaamheid door te streven naar energiezuinigheid, een verantwoorde consumptie aan boord en een minimale impact op het leven in zee te hebben.
Stena Line won ook tal van awards. Zo won het al 15 keer de prijs van 'Beste Ferrymaatschappij' van Nederland en 9 keer die van World's Leading Ferry Operator.
Klantenservice en klachten
Stena Line probeert zo goed mogelijk bereikbaar te zijn voor hun klanten. Daarom hebben ze een klantendienst die op verschillende manieren bereikbaar is. Zo kun je hen telefonisch bereiken tijdens de openingsuren van hun kantoor van maandag tot zaterdag. Ook via email zijn ze bereikbaar voor al je vragen. Heb je een klacht? Dan kun je via mail een klachtenprocedure starten waarbij ze je een zo goed mogelijke oplossing bieden.
Wil jij ook beoordelen?
Heb je in het verleden al gebruik gemaakt van de diensten van Stena Line? Had je een goede of slechte ervaring met de overtocht? We nodigen je graag uit tot het schrijven van een beoordeling van je ervaring met Stena Line. Zo help je toekomstige reizigers op weg.
Het bedrijf Stena Line is geverifieerd door ons.
De webshop stenaline.nl is al jaren een betrouwbare partij om te bestellen.
Stena Line is lid bij de KvK (kamer van koophandel) en hun website beschikt over een SSL certificaat (het groene slotje).
Dit slotje geeft aan dat het veilig is om te bestellen via de online betaalmethodes die ze aanbieden.
Stena Line maakt gebruik van de meest voorkomende betaalmogelijkheden in Nederland.
Stena Line is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet.
Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd.
Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.
Wij raden het aan om eerst even op de website van stenaline.nl te kijken voor actuele openingstijden.
Hier kun je ook hun uitgebreide assortiment bekijken.
De reservering was in eerste instantie niet goed verlopen, ik laat in het midden waardoor, is wat mij betreft niet duidelijk, waar de medewerker van de klantenservice zich op het starre standpunt stelde, helaas pindakaas, geld weg (we hadden in econamy ticket geboekt). In tweede aanleg keurig opgelost door Stena Line, waardoor we alsnog in de mei vakantie de overtocht naar Harwich kunnen maken. Top opgelost, hartelijk dank.
Heerlijk, weer wat jaartjes geleden, nu weer naar het mooie Engeland, de vakantie begint al aan boord, hut geboekt, diner en ontbijt erbij. Maar wat een gewacht, wachten vh inchecken en dan lang wachten voor het boarden, maar dan wat een gehaast, en wat een geklim naar dek 11 voor je hut vanaf dek 4 waar de auto staat, mag wel wat duidelijker zijn, in alle haast om te wijken voor de aankomende auto's en uit je auto te klimmen, er was letterlijk weinig ruimte!!?geen lift gezien. Ben je eindelijk aan boord, moet je wel weer snel zijn om te dineren", laatste rondje bar luidt al snel, volgende morgen ontbijt, je wordt wakker geluid en dan heb je een uur om je voor te bereiden voor douche, ontbijt en dan luidt weer het bericht, alle passagiers naar het cardeck, en dan weer het volgende ritueel, wachten voor je uit mag rijden en dan heel lang wachten voor de douane, Engelsen Nederlanders door elkaar en de laatste was al met al, 12 seconden erdoorheen, dus waarvoor?
Tja gelukkig geen Schiphol taferelen al met al.
Wij waren klaar om op vakantie te gaan naar Zweden en we hadden alles super goed geregeld met de corona vaccinaties toen we eenmaal aankwamen bij de douane voor de boot werden we weggestuurd omdat we onze 2e corona vaccinatie 2 weken gelden haaden moeten hebben volgens de douane en op de website stond een link naar de rijksoverheid waar in stond dat we in 1 week na de 2e vaccinatie al op vakantie mochten nu hebben wij super veel extra kosten moeten betalen aan een hotel waar ook 2 honden in kunnen, extra benzine, tol omdat we via Denemarken zweden in zijn gekomen dus kort gezegd:: stena line moeten hun rehels duidelijk maken
We zijn net terug van NI naar Liverpool en ik kan het personeel op de veerboot niet hoog genoeg prijzen. Wat een geweldige ervaring. Het personeel is altijd meedenkent als je een probleem hebt. Dit bedrijf is echt aan te bevelen.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Stena Line een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 5 beoordelingen geplaatst over Stena Line. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 8,4 gekregen, waarbij 75% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Stena Line actief?
Stena Line is vooral actief in de categorie autos en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) taxibedrijven.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Stena Line reviews? Dan kun je naar de website van Stena Line gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.