Raisin logo

Raisin reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten

Bezoek de website
Raisin reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten
Beoordeel Bezoek de website Schrijf een beoordeling
3210
Raisin logo
Website
Raisin
Categorie
Financieel
Bezoek de website

Reviews en Ervaringen Raisin

Heeft u plannen om geld te storten of een rekening te openen bij Raisins? Wellicht wilt u weten of uw geld veilig is bij hun. Lees daarom de reviews van klanten die ervaring hebben bij Raisins. Zo kunt u zelf een besluit maken of uw hen genoeg vertrouwt.

Over Raisin

Raisin Bank, opgericht in 1973, heeft tientallen jaren ervaring als gerenommeerde Duitse kredietinstelling. De bank combineert visie en deskundig advies met efficiënte oplossingen, met name bij de verwerking van kredietportefeuilles en debiteuren van zorgvuldig geselecteerde kredietnemers. In 2005 werd de bank, toen nog MHB-Bank AG geheten, een dochteronderneming van de Amerikaanse investeringsmaatschappij Lone Star, met een bijzondere focus op het beheer van kredietportefeuilles. De bank is sinds april 2019 volledig in handen van Raisin DS GmbH en opereert sinds augustus 2019 onder de naam Raisin Bank AG. Innovatieve financiële producten zijn het belangrijkste expertisegebied van Raisin Bank.

Waarom kiezen voor Raisin

Het FinTech-bedrijf biedt een open bankinfrastructuur voor de wereldwijde depositomarkt van meer dan 50 biljoen dollar, waarvan zowel banken als spaarders profiteren. ... Raisin DS werkt samen met ongeveer 400 banken en financiële dienstverleners uit meer dan 30 landen. Het bedrijf bedient meer dan 550.000 directe klanten.

Hun doel is om langdurige spaarders de beste rentes voor te schotelen in heel Europa. Hierdoor zijn ze uitgegroeid tot een marktleider op het vlak van investeringen.

Raisin Bank stelt klanten in staat om spaarrekeningen te openen in verschillende landen in Europa waar de rente hoger is, zoals Frankrijk, Letland, Polen, Oostenrijk en Italië.

Op de depositomarktplaats van Raisin Bank kunnen spaarders kiezen uit meer dan 45 verschillende spaarrekeningen van 7 Europese banken. Alle betrokken banken zijn gedekt door EU-bankgaranties - dus alle fondsen tot € 100,000 zijn veilig.

In april 2021 was de hoogste beschikbare rente op Raisin 1,36% (5-jaars looptijd).

Bij Raisin kunt u meer dan het dubbele krijgen van de beste rentetarieven die door andere banken in worden betaald op 2- en 3-jarige termijndeposito's.

Is Raisin betrouwbaar?

Met Raisin worden uw deposito's in elke fase van het proces beschermd. Omdat alle banken bij Raisin worden gedekt door EU-bankgaranties worden alle stortingen tot 100.000 euro beschermd.

Als u overweegt meer dan € 100.000 opzij te zetten, kan Raisin een slimme oplossing zijn, omdat u hiermee uw geld kunt verdelen over verschillende spaarproducten met één enkel aanvraagformulier. Zolang u € 100.000 of minder op elke rekening zet, is uw geld veilig en wel, wat er ook gebeurt met de partnerbank waarmee u spaart.

Samenvattend, Raisin is de moeite van het bekijken waard als u geïnteresseerd bent in het beleggen van geld op een spaarrekening. U krijgt niet alleen enkele van de beste deals te zien die momenteel beschikbaar zijn, maar Raisin geeft u ook de mogelijkheid om met één klik op de knop in meerdere banken te investeren.

Normaal gesproken zou u bij elke provider afzonderlijk een account moeten openen en beheren. Door u eenvoudig aan te melden bij Raisin, kunt u beleggen bij zoveel aanbieders als u wilt, zonder dat u zich hiervoor hoeft aan te melden. In plaats daarvan zal Raisin de aanvraag namens u indienen met de informatie die u tijdens het registratieproces hebt verstrekt.

Klantenservice en klachten

In een tijd waar de digitale technologie vaak het menselijk contact heeft vervangen, ook in de banksector, kan het belangrijk zijn om een kijkje te nemen naar de klantenservice van Raisin.

Zo zien we dat het klantenserviceteam van Raisin graag al uw vragen en opmerkingen beantwoordt en bereikbaar is per e-mail of telefonisch tussen 08.30 uur en 16.30 uur. CET van maandag tot en met vrijdag. U kunt ook gebruik maken van het contactformulier dat beschikbaar is in het Online Banking Systeem.

De klantenservice is enkel bereikbaar voor voor vragen of opmerkingen. Ze fungeren niet als een bankbediende die persoonlijke aanbevelingen of informatie verstrekt met betrekking tot een investeringsbeslissing voor een specifieke termijndeposito. Wel kunnen ze je informeren over de verschillende spaarproducten van hun partnerbanken.

Wil jij ook beoordelen?

Met verschillende banken die tegenwoordig erg lage rentes bieden voor uw spaargeld, kan het de moeite lonen om de grenzen even te verleggen en te kijken wat de Europese markt te bieden heeft. Heeft u in het verleden al een rekening geopend bij Raisins? Hoe verliep het proces en wat zijn uw bevindingen van hun klantenservice? We horen graag uw ervaringen en hopen dan ook dat je een review schrijft voor andere mensen die overwegen met Raisins samen te werken.

Gerelateerde bedrijven

Bigbank logo
Bigbank
2 beoordelingen
9,5
Bunq business logo
Bunq business
11 beoordelingen
5
Santander logo
Santander
15 beoordelingen
6,5

Gerelateerde blogartikelen

4,4
32% zou hier weer kopen
17 beoordelingen
Ervaringen met Raisin

Het bedrijf Raisin is geverifieerd door ons. De webshop Raisin is al jaren een betrouwbare partij om te bestellen. Raisin is lid bij de KvK (kamer van koophandel) en hun website beschikt over een SSL certificaat (het groene slotje). Dit slotje geeft aan dat het veilig is om te bestellen via de online betaalmethodes die ze aanbieden. Raisin maakt gebruik van de meest voorkomende betaalmogelijkheden in Nederland.

De reputatie van Raisin is positief te noemen. Het Nederlandse bedrijf is namelijk ook al een lange tijd actief op het internet. Je kunt zelf ook meehelpen andere gebruikers een goede keus te maken bij hun aankopen. Dit kun je doen door een review achter te laten op deze pagina.

Wij raden het aan om eerst even op de website van Raisin te kijken voor actuele openingstijden. Hier kun je ook hun uitgebreide assortiment bekijken.

Geplaatst op: 22-09-2021
Geschreven door: ErvaringenSite.nl

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Expert review
Waardeloos

Volledige videoverificatie werd gecancelled, omdat ik een letter van mijn paspoortnummer niet goed zou uitspreken. Dus eens en nooit meer.

Geplaatst op: 30-11-2022
Laatst bewerkt op: 30-11-2022
Geschreven door: Anton V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Te traag verwerkingsproces

Geen problemen gehad met aanmelden, dat ging goed, maar voor een modern online bedrijf vind ik het verwerking proces veel te traag. Ook is het onduidelijk wat de status is na het uitvoeren van een opdracht. Let op dat je ruim de tijd neemt (meerdere dagen tot bijna een week) als je weer over je geld wilt beschikken. Voor mij werkt dit niet, dan liever m’n geld met (veel) minder rente stallen bij m’n eigen bank.

Geplaatst op: 07-11-2022
Laatst bewerkt op: 07-11-2022
Geschreven door: Marcel K.

7 / 10
3/5 3/5 4/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
Klantonvriendelijk en onbetrouwbaar

Tijdens het openen van een reden word je plotseling zonder waarschuwing in een persoonlijke video call met een van de medewerkers gedwongen. Het is alsof je terug in de tijd gaat naar een ouderwets bankkantoor waar je langs moet om een spaarrekening te openen.
Proces afgebroken, ik zoek wel verder want als de tendens gelijk aan het begin al 1985 is, verwacht ik, zeker als ik andere reviews lees ook als ik klant ben weinig verbetering.

Geplaatst op: 10-11-2022
Laatst bewerkt op: 10-11-2022
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Raisin heeft nooit gehoord van klantvriendelijkheid

De communicatie met dit bedrijf is ronduit bedroevend te noemen. Een e-mail naar de afdeling klantenservice wordt eenvoudigweg niet beantwoord.
Het identificeren lijkt een rampenplan. Ergens in de toelichting van Raisin staat dat tijdens kantooruren Nederlandstalige medewerkers de identificatie verzorgen. Dat bleek in het geheel niet waar te zijn. Voor mij persoonlijk is dat geen probleem, maar laat wel een vreemde indruk achter. Nadat de identificatie met paspoort voor de computer gelukt was volgens de medewerker, kon ik de volgende werkdag niet meer inloggen bij Raisin met de aanduiding 'ongeldige login'. De dag erop lukte het weer wel, maar het scherm verscheen weer, dat ik mij moest legitimeren. De medewerker legitimatie kon of wilde mijn vraag waarom dit een tweede keer moest niet beantwoorden en verbrak plompverloren de verbinding. De tweede medewerker waarmee ik verbinding kreeg - net iets minder horkerig dan de eerste - gaf ook geen antwoord maar mompelde iets als: "We zijn allemaal mensen". Waarom er dan geen berichtje vanaf kon dat iets niet goed was gegaan wist hij niet te beantwoorden. Uiteindelijk was de identificatie ook nu weer goed verlopen volgens hem. Ik zie niet echt meer uit naar het vervolg... Raisin lijkt weinig oog te hebben voor de behoeften van de klant.

Geplaatst op: 03-11-2022
Laatst bewerkt op: 03-11-2022
Geschreven door: Eugène

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Eindelijk weer een beetje normake rente voor mijn spaargeld!

Raisin zorgt ervoor dat je weer een beetje rente krijgt voor je spaargeld. Aanmelden loopt via een digitaal formulier, uploden van een brief met je adres en online identificatie. Daarvoor moet je wel in het Engels of Duits communiceren. Tip: Van tevoren op de website even kijken wat ze allemaal gaan vragen (bijvoorbeeld buigen van je paspoort), anders word:je tijdens de sessie verrast. Website is eenvoudig maar overzichtelijk. Bedrijf is Duiits maar de klantenservice spreekt Nederlands.

Geplaatst op: 23-10-2022
Laatst bewerkt op: 23-10-2022
Geschreven door: Lodewijk W.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Waardeloos en langdurig aanmeldproces

Het aanmelden gaat zeer moeizaam. Medewerkers ongeïnteresseerd en kortaf. Zit nu al 4 dagen te wachten op terugkoppeling maar krijg nergens reactie op.

Geplaatst op: 14-07-2022
Laatst bewerkt op: 14-07-2022
Geschreven door: Jack V.

4 / 10
1/5 1/5 4/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Een en al frustratie, blijkbaar wil Raisin alleen klanten die het niet erg vinden om dagenlang een identificatieproces te doorlopen!

Op 2 verschillende dagen geprobeerd een rekening te openen. Het identificatieproces is uitermate frustrerend. Als je al eenmaal contact hebt met een ID medewerker, dan laat die je eindeloos je paspoort tegen de camera houden. Steeds opnieuw moet je je paspoort kantelen zodat ze het nummer kan zien. Daarna werden allerlei vragen gesteld die al beantwoord zijn via het paspoort. En volslagen onverwacht (terwijl ik de medewerker goed in beeld had en goed kon verstaan) kreeg ik het verzoek het over 10 minuten nog eens te proberen, omdat haar beeld vastliep.... Absoluut niet vertrouwenwekkend dit hele proces. Via de klantenservice klacht ingediend en duidelijk gemaakt dat ik geen rekening meer hoef bij Raisin.

Geplaatst op: 24-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Zeer, zeer slechte service. Ongekend slechte toegang tot je eigen geld.

Regelrechte stimulans om elders je geld te storten.

Geplaatst op: 01-03-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Identificatie afgebroken wegens ”˜onduidelijk’probleem’

Moeizame ( en wat bizarre als zijnde verdachte ) identificatie, plotseling afgebroken om onduidelijke ( niet verklaarde) redenen, benoemd als probleem? (...) Voel me niet prettig/safe over uitwisseling ID gegevens die uitvoerig bevraagd en geregistreerd zijn. Vervelende nasmaak. Geen behoefte aan deze ontoegankelijke bank.

Geplaatst op: 01-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Tineke V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Identificatieprocedure niet veilig

Tijdens identificatieprocedure slecht beeld van Raisin medewerker. Zij accepteerde niet een beveiligde afbeelding van ID , zoals met met streep of watermerk (te maken via via ID app van Nederlandse overheid)

Geplaatst op: 03-01-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Wat een waardeloze bank.

Minstens 6x geprobeerd de verificatiestap te nemen, maar stuit elke keer op nieuwe problemen/vragen. Uiteindelijk werkt de vingerscan ook niet meer. Heb het opgegeven. Kortom waardeloos.

Geplaatst op: 06-12-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Martin D.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Nee
Zeer klantonvriendelijk

Nadat ik al bijna een week vruchteloos bezig ben geweest me te identificeren, kwam ik er vandaag wel door. Helaas heel snel einde verhaal: u moet uw paspoort tonen. Maar daar is toch helemaal geen sprake van als je de website van Raisin leest. Dus om mijn spaargeld op de Renaultbank te zetten, moet ik eerst een paspoort aanvragen en enkel voor dit doel, want mijn ID kaart was tot nu toe voldoende om heel Europa door te reizen. Ook zeer kwalijk dat je geen enkele ondersteuning krijgt van Raisin: ze schuiven het door naar een externe firma die voor het identificatieproces zorgt.

Geplaatst op: 03-12-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Inge V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Ronduit: waardeloos

Het identificatieproces is met een medewerker die nauwelijks Nederlands spreekt en bijzonder onvriendelijk is ondoenlijk. Hij maakt zelfs geforceerd een einde aan het gesprek. Wanneer ik de klantenservice vervolgens bel kom ik in een oneindige wachtrij.

Tip voor verbetering: alles!!!!

Geplaatst op: 16-12-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Bert K.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Prima contact met Raisin

Ik heb al een aantal jaren een deposito rekening zonder problemen. Contact verloopt steeds goed. Soms staat je deposito bij een buitenlandse bank en dan moet je wat formulieren invullen, maar de begeleiding was steeds heel goed.

Geplaatst op: 23-11-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Elly H.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Hoe klantonvriendelijk kun je het maken

Na 2 dagen inloggen en wachten op contact via de computer om me via video te identificeren is mijn vertrouwen in Raisin nul geworden. De klantenservice adviseerde (toen ik hierover belde) eerst hun app te installeren op mijn smartphone en het dan weer te proberen via mijn mobieltje. Ik heb geen behoefte aan weer een app op mijn mobiel en vind het allemaal misleidend, niet transparant en onbetrouwbaar overkomen.

Geplaatst op: 11-11-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Jeannette S.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Arrogant en vervelend.

Ik heb geprobeerd een spaarrekening te openen via Raisin.nl maar het is mij - gelukkig - niet gelukt.
De video-identificatie is door onbekende oorzaak verbroken en kon ik de spaarrekening niet openen.
Ik heb Raisin.nl tot twee keer schriftelijk gevraagd om mijn gegevens te verwijderen van hun database maar ze doen dat niet en benaderen mij brutaal via email om de identificatie voltooien.

Geplaatst op: 29-10-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Alexander P.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee

Schrijf een review over Raisin


Bestelproces *
0
/ 10
Service *
0
/ 10
Prijs *
0
/ 10
Levering *
0
/ 10


Gerelateerde bedrijven

Bigbank logo
Bigbank
2 beoordelingen
9,5
Bunq business logo
Bunq business
11 beoordelingen
5
Santander logo
Santander
15 beoordelingen
6,5

Gerelateerde blogartikelen

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is Raisin een betrouwbaar bedrijf?

Er zijn 17 beoordelingen geplaatst over Raisin. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,4 gekregen, waarbij 32% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

In welke sectoren is Raisin actief?

Raisin is vooral actief in de categorie financieel en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) sparen.

Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

Heb je een positieve indruk gekregen door de Raisin reviews? Dan kun je naar de website van Raisin gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.

Alle subcategorieën uit deze categorie