Luggo reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen Luggo
Wil jij licht reizen? Dat kan met Luggo! Met Luggo boek je jouw bagagetransport naar je vakantiebestemming en weer terug. Je bespaart flink wat tijd wanneer je niet eerst je bagage af hoeft te geven op het vliegveld. Daarbij is je bagage extra beveiligd en reduceer je jouw CO2 voetafdruk wanneer je zonder koffers reist. Natuurlijk wil jij er zeker van zijn dat jouw bagage op tijd en in uitstekende staat aankomt op jouw vakantiebestemming. Lees dus direct de Luggo reviews om te ontdekken wat de ervaring van anderen is met dit bedrijf. Wij hebben de recensies over Luggo voor je op een rij gezet om het je makkelijk te maken. Lees direct verder. Heb jij zelf weleens gebruik gemaakt van de diensten van Luggo? Twijfel dan niet en laat direct jouw ervaring achter op deze pagina!
Over Luggo
Luggo maakt deel uit van Luggage Care BV, een Nederlands bedrijf dat is gevestigd op Schiphol-Rijk. Luggo is opgericht in 2018 en heeft als doel om innovatieve oplossingen te bieden aan reizigers in het logistieke proces rondom reizen met bagage. Luggage Care is de eerste Nederlandse partij die de bagage incheck service aan huis aanbied. Dit doen ze sinds 2020. In korte tijd zijn er tal van samenwerkingen afgesloten om de service aan te kunnen bieden. Er wordt continu gewerkt aan het uitbreiden van de partnerships, zodat iedereen eenvoudig van de diensten gebruik kan maken.
Waarom kiezen voor Luggo
Luggo komt jouw bagage thuis ophalen en levert deze af op de luchthaven waar je naartoe reist. Je kiest een ophaalmoment dat in jouw agenda past. Vervolgens haalt Luggo je bagage op en checkt deze in. De Luggo Agent controleert jouw reisdocumenten en verzegelt je bagage, zodat deze veilig wordt vervoerd. Net als op het vliegveld wordt de koffer gewogen en vervolgens ingecheckt. Luggo selecteert de beste route voor je bagage en combineert bestemmingen op een slimme manier. Dit verkleint de voetafdruk van jouw reis. Na de vlucht haal je jouw bagage op bij de bagageband, net als je gewend bent. Een unieke security code zorgt ervoor dat ieder bagagestuk van manipulatie is uitgesloten en zorgt ervoor dat je jouw bagage eenvoudig kunt volgen. Luggo biedt veel voordelen. Zo heb je geen omkijken meer naar je bagage, reis je eenvoudiger met het openbaar vervoer naar de luchthaven en begin jij ontspannen aan je reis. Je hoeft namelijk niet eerst in de rij te staan om je koffer in te checken voordat je eindelijk je handen vrij hebt.
Is Luggo betrouwbaar?
Luggo onderneemt diverse stappen om ervoor te zorgen dat jouw bagage 100% veilig wordt vervoerd. De gecertificeerde medewerkers voldoen aan strikte veiligheidseisen. Je ontvangt een verificatiecode in de app, zodat jij zeker weet dat de juiste medewerker jouw bagage komt ophalen. Onderweg zijn je koffers veilig dankzij de verzegeling met unieke security code. Met de app op je telefoon hou jij de controle, van start tot aan de eindbestemming. Download digitale bagagelabels en bewerk en pas je boeking gratis aan.
Klantenservice en klachten
Er is een uitgebreid online supportcentrum waar je terecht kunt met al jouw vragen. Hier lees je alles over het maken van een boeking, het wijzigen van je boeking en de levering van jouw bagage op je eindbestemming. Heb je nog vragen? Dan neem je gemakkelijk contact op met een medewerker door te bellen of door een e-mail te sturen. Je krijgt binnen 1 werkdag reactie op jouw vraag.
Wil jij ook beoordelen?
Reis jij graag zonder koffers en heb je gebruik gemaakt van de diensten van Luggo? Laat dan jouw review over Luggo achter op deze pagina. Je helpt anderen bij het maken van de juiste keuze en kunt unieke informatie verstrekken over Luggo. Vertel bijvoorbeeld hoe het ophaalproces in zijn werk ging en of jouw bagage gewoon op tijd op de band lag bij aankomst. Wat vind je van het gebruiksgemak van de app? En heb je contact gehad met een medewerker van de klantenservice? Hoe ben je geholpen bij vragen? Bedankt voor het delen van jouw ervaring!
Het bedrijf Luggo is geverifieerd door ons.
De webshop Luggo is al jaren een betrouwbare partij om te bestellen.
Luggo is lid bij de KvK (kamer van koophandel) en hun website beschikt over een SSL certificaat (het groene slotje).
Dit slotje geeft aan dat het veilig is om te bestellen via de online betaalmethodes die ze aanbieden.
Luggo maakt gebruik van de meest voorkomende betaalmogelijkheden in Nederland.
Luggo is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet.
Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd.
Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.
Wij raden het aan om eerst even op de website van Luggo te kijken voor actuele openingstijden.
Hier kun je ook hun uitgebreide assortiment bekijken.
Koerier aan de deur maar het systeem werkt niet. Neem de koffers maar zelf mee.........
Asociale chauffeur die de straat blokkeert en grote muil geeft als je er wat van zegt. Zijn klanten idem. Oplichters en tuig die een slaatje slaan uit de hedendaagse maatschappij.
Met 2 kinderen onder 3 jaar leek Luggo een uitkomst. Bagage van te voren mee en alleen zorgen om de kids op Schiphol.
Helaas bleek niets minder waar. De bagage kon niet worden meegenomen en de helpdesk neemt niet op (nu +30min in de wacht.) Dit is ook zo te zien aan de eerdere recensies niet de eerste keer dat het bij Luggo voorkomt. Geen aanrader.
Mijn koffer op laten halen door Luggo ik zal dit nooit en dan ook nooit meer door Luggo laten doen.
Mijn koffer werd een dag voor mijn vlucht opgehaald.Een dag later kom ik aan in Turkije iedereen had zijn koffer behalve ik.
Koffer spoorloos bel je vanuit Turkije met de Luggo agent die de koffer op heeft gehaald word je uitgelachen en krijg je een grote bek.
En word de verbinding verbroken .
Door de inzet van mijn dochter in Nederland komen we er achter na drie dagen dat mijn koffer nog in Nederland is.
Tot onze stomme verbazing stond onze koffer bij een hele andere bagage afhandelaar de koffer stond bij Viggo????!zo gaat Luggo dus met je spullen om.
Leuk begin van je vakantie zit je daar in Turkije zonder je spullen je vakantie is gelijk verpest.
Luggo bedankt voor de fantastische service jullie komen er bij mij NOOIT meer in.
Zes koffers gereserveerd en betaald voor de ophaalservice. Vijf wilden ze niet meenemen want die konden in de vliegtuigcabine. Dat snap ik maar dat was dus niet de bedoeling. Stond niks vermeld bij orderproces etc dus zou mijn geld terugkrijgen. Direct gemaild met de koerier nog op de stoep. Nooit reactie gekregen laat staan mijn geld terug. Oplichting
Agent staat aan de deur, maar kan de koffers niet meenemen vanwege een storing bij Transavia. Wat een waardeloze bedoeling. Is dit echt waar? Ben benieuwd of ik mijn geld terug krijg. Gezien de eerdere berichten waarschijnlijk niet. Zo waardeloos dat je nergens een telefoonnummer van dit bedrijf kunt vinden.
Netjes op tijd thuis de koffers laten ophalen. Vriendelijke bezorger en alles netjes geregeld aan de deur. Enigste - punt we hebben geen bevestigings sms gehad dat de koffers waren in gecheckt! Dus dat was ff zweten bij aankomst op vakantie, maar gelukkig ze waren er. Dankjewel
Zes koffers gereserveerd en betaald voor de ophaalservice. Vijf wilden ze niet meenemen want die konden in de vliegtuigcabine. Dat snap ik maar dat was dus niet de bedoeling. Stond niks vermeld bij orderproces etc dus zou mijn geld terugkrijgen. Direct gemaild met de koerier nog op de stoep. Nooit reactie gekregen laat staan mijn geld terug. Oplichting
Het leek ons zo ideaal. De chauffeur kwam op de afgesproken tijd. Bij het inchecken van koffer 2 ging het mis. Het systeem lag eruit en de 4 koffers konden niet mee. We zouden ons geld terugkrijgen . Bij andere familieleden die tegelijkertijd met ons op vakantie gingen, lag het systeem er ook uit. Direct gebeld naar Luggo, na een uur in de wacht de verbinding maar verbroken. Nu 5 mailtjes en 5 berichten via messenger verder nog steeds geen duidelijkheid wanneer we het geld terugkrijgen. Wij doen dit geen 2de keer meer. Zo jammer dit.
Geweldige service. Alles gaat zoals de website vermeld. Dag van tevoren een mail met uiteindelijke tijdslot ( was eerder op die dag) half uur van tevoren gebeld door de chauffeur dat hij er aan kwam. Zeer vriendelijke jongeman die de koffer verzegeld, weegt en incheckt. Wij komen zorgeloos en zonder gesjouw met de trein basr schiphol en hiefde daar alleen in de rij van de security dat op 28/7 maar een half uur duurde!!!
De koffer is keurig in Sicillie aangekomen. Een echte aanrader, zouden het ook wel willen voor de terugreis….
Ik was in aanvang super enthousiast over de service die werd aangeboden. Het aanmelden van de service ging makkelijk en het betalen ook. De mailtjes over de instructies waren ook duidelijk.
Twee dagen voor vertrek werd helaas onze vlucht geannuleerd en toen begon het.... Ik dacht ik bel ze even op dat de koerier niet de koffers hoefde op te halen omdat onze reis niet door ging. Tot mijn grote verbazing was er geen telefoonnummer op de site. Mijn volgende acties: formulier op Luggo site ingevuld, naar 3 emailadressen die ik kon vinden van Luggo heb ik heen gemaild met de mededeling dat de koffers niet opgehaald hoefden te worden.
Ik kreeg nul reactie en 2 dagen later stonden er 2 koeriers voor de deur voor het ophalen van onze koffers. Deze heren waren heel vriendelijk en leken er niet van op te kijken dat ze voor niets kwamen.
Nu 3 weken later heb ik nog niets vernomen van Luggo, geen berichtje op wat voor manier dan ook.
Door de onbereikbaarheid is deze dienst voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Bij een probleem laten ze je in de steek.
1 koffer kwam niet op de bestemming, die was achtergebleven op Schiphol.
Aan luggo om hulp gevraagd maar geen enkele reactie.
Bedroevend noem ik dit.
Wij hebben lang getwijfeld om deze koffer service te boeken vanwege de hele slechte en hele goede reviews want wat klopt er dan van? Besloten om het toch te proberen en wat zijn wij blij dat we dat gedaan hebben! Kreeg de dag voor vertrek een sms met een tijdslot waarvan ik in eerste instantie niet happy van werd (19.00-22.00) omdat we om
1.00 uur alweer uit bed moesten maar de jongen kwam om 20.00 uur. Prima! Keurige identificatie middels je Luggo account en een pincode. Koffers gewogen en geseald en vervolgens een foto van je koffer(s) met het seal nummer in je luggo account. Dit alles duurde ongeveer een kwartiertje. Een keurige, vriendelijke jongeman ondanks de hitte op deze dag (dinsdag 19 juli) en een busje vol met koffers. Geen sms gekregen dat koffers op Schiphol waren maar vanwege de AirTag in mijn koffer vond ik dat geen probleem omdat ik kon volgen waar de koffers waren. Op de eindbestemming kwamen de koffers als een van de eersten van de band. Het meest prettige is wel dat we op Schiphol direct in de rij van security konden en daardoor één a twee uur hebben bespaard door het overslaan van kofferincheck. Wij (4 koffers) zijn in ieder geval heel tevreden!
Luggo is waardeloos. Koffer zou tussen 17:00 en 20:00 worden opgehaald. Om 20:15 proberen te bellen maar niemand neemt op, bandje blijft oneindig muziek afspelen.
Na een boze e-mail worden we 23:30 gebeld dat er een storing is en koffers niet worden opgehaald. Maar dat wisten ze vast om 20:00 ook al maar de klant staat duidelijk niet op eerste plaats bij Luggo
Top service! In het aangegeven tijdklok stond de chauffeur voor de deur. Koffer meegeven. Zelf relaxed naar Schiphol. Vervolgens lag de koffer als 1ste op de band bij aankomst. Voortaan altijd Luggo!
Heerlijke ervaring gehad. Nooit meer op reis zonder Luggo.
Het tijdsblok voor het ophalen van de koffer werd een dag van te voren eenzijdig gewijzigd door Luggo van 17/19u naar 11/13u. De koerier was er rond 12u maar kon de koffer niet meenemen omdat er volgens hem een storing was. Waar t aan lag wist hij niet en hij adviseerde om de klantenservice te bellen. Na een half uur in de wacht te hebben gestaan zei de medewerker dat hij mij niet kon helpen (letterlijk antwoord). Hij adviseerde om een e-mail te sturen naar Luggo. Dit gedaan en later op de dag een antwoord van Luggo ontvangen. Ze hadden contact gehad met Transavia en volgens hen lag het aan het feit dat onze paspoort gegevens niet correct of niet volledig waren ingevuld. Nergens hebben wij tijdens het boekingsproces echter onze paspoort gegevens moeten invullen dus dit is complete onzin. De vliegtickets en boarding passen hadden we al in ons bezit. Nu maar zien of we ons geld ooit zullen terugkrijgen. Zeer slecht en onprofessioneel bedrijf!
Samen met mijn zoontje deze bagageservice geboekt voor onze meivakantie. We hebben 1,5 week van tevoren dit geboekt en ik kan niet anders zeggen dat het vlekkenloos is verlopen! Het was een stuk relaxter vliegen op deze manier, aanrader!
Daags van te voren werd s avonds de ophaaltijd vervroegd van 17-19 naar 10-12 uur. Omdat dit totaal niet uitkwam ben ik om 21.30 gaan bellen , om 22.30 had ik eindelijk aan de telefoon die een terugbel verzoek invulde. Omb23.30 werd ik eindelijk teruggebeld en deze meneer vertelde me alles aan te zullen passen en dat ophaaldienst na 17.00 zou komen. Maar ze zouden ruim van te voren bellen. Op de ophaaldag belde de koerier 9 min van te voren dat hij er aan kwam. Alles compleet boardingpassen en paspoorten meegenomen naar de koerier. Konden we niet inchecken , vaag verhaal, moest rekening hebben van het inchecken. Die hadden we niet. Dus kon hij de koffer niet meenemen. Daar stonden we dan. Koffer zelf meenemen en €55 lichter. Nog geprobeerd even later de koerier terug te laten komen maar die begon er noet aan. Transavia gebeld, koffer was wel gewoon ingechecked. Luggo gebeld, weer uur in de wacht . Ze kwamen dus echt niet meer nog een keer terug als ik dat soms dacht. Dus..... neem zelf gewoon je koffer mee, bespaard je veel geld, ergernis en tijd
Toevallig kwam ik een advertentie van Luggo tegen op linkedin. Uit nieuwsgierigheid toch maar geboekt want het klonk en klinkt allemaal niet florissant tijd-technisch gezien. Om wat extra buffer in te bouwen heb ik 5 dagen voor vertrek geboekt. Prima contact met de knul van de ophaalservice en nog belangrijker, koffer keurig teruggevonden op de bagageband in zonnig Spanje. Wij waren met een gezin van 4 en deze ‘licht-gewicht’ manier van reizen vonden we erg prettig.
Geen contact mee te krijgen,jouw geld verdwijnt gewoon en men houdt zich nergens aan....uren bellen,mailen,ze laten je gewoon staan en reageren nergens op.66 euro gewoon weg.Dat dit mag in nederland....belachelijk
Ik weet 1 ding: reizen zonder Luggo doe ik dus niet meer. Wat heerlijk. Thuis worden koffers ingecheckt dus hoppa rij op Schiphol overslaan. Keurige chauffeur. Kwam wel iets te laat, maar dat snap ik met deze toestanden. Wat een werk moeten die chauffeurs verrichten. Niets dan lof en die koffers kwamen keurig aan op mijn reisbestemming.
Geboekt met name door de onheilsberichten qua wachtrijen op schiphol. Eenvoudig proces! 4 dagen voor vertrek besteld. Koerier was erg behulpzaam en stelde ons gerust, het is toch een dingetje om 3 grote koffers met spullen zomaar af te geven. Heerlijk om met slechts een rugtas door de terminal te flaneren, ontspannen! Onze koffers vonden we keurig op de bagageband bij onze bestemming (Spanje). Zeker een herhaling waard!
Geweldige service. Echte aanrader als je zonder bagage wilt zeulen op Schiphol.
Koerier is niet verschenen. Nu dus zelf koffer meenemen, naar mijn geld kan ik wrs fluiten
Naast alle Schiphol-stress nu dus dit bedrijf dat absoluut niet doet wat t beloofd
je boekt het ophalen in een tijdsblok van 2 uur uur. In ons geval tussen 17:00 en 19:00.
Dits dan opeens eenzijdig door Luggo aangepast naar 16:00 tot 19:00.
Helaas is er geen koerier komen opdagen en is de klantenservive niet bereikbaar.
Gisteren 06-06-'22 koffers door Jeffrey opgehaald bij ons thuis. Hij belde om een tijd af te spreken en toen hij er was nog een keer. Koffers netjes geseald, gewogen en ingechekt zoals op de site geschreven staat. Kreeg een SMS dat de koffers op Schiphol waren en later dat deze in het vliegtuig waren. Op de luchthaven van Thessaloniki kwamen deze keurig van op de band. Dus onze ervaring is zeer positief, en gaan er zeker weer gebruik van maken.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Luggo een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 28 beoordelingen geplaatst over Luggo. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 6,2 gekregen, waarbij 41% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Luggo actief?
Luggo is vooral actief in de categorie diensten.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Luggo reviews? Dan kun je naar de website van Luggo gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.