
Feenstra reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten

Reviews en Ervaringen Feenstra
Heb je een nieuwe cv-ketel nodig of wil je graag airco in je woning, dan kun je zomaar in contact komen met Feenstra. Ook als je de ventilatie in je huis of kantoor wilt aanpakken is de kans groot dat je dit bedrijf tegenkomt. Voor veel mensen is Feenstra een bekende speler op de markt. Wellicht voor jou nog niet. Of je wilt gewoon eerst eens wat meer weten over de ervaringen van andere consumenten met dit bedrijf. Ga je een warmtepomp of airco kopen, dan is dat tenslotte niet de meest goedkope uitgave. Groot gelijk om er eerst wat reviews op na te slaan. De recensies over Feenstra zijn al door ons op een rijtje gezet. Je vindt ze hier handig samengevat. Bekijk de beoordelingen van anderen en beslis vervolgens of jij wel of niet bij deze webshop wilt bestellen.
Over Feenstra
Heb je het over Feenstra, dan heb je het over een bedrijf dat klanten graag voorziet van een passende techniek. Feenstra is er niet alleen bij de aanschaf, maar ook tijdens het gebruik mag je terugvallen op hun service. Feenstra verzorgt namelijk ook het onderhoud. Dit bedrijf vindt het belangrijk dat mensen zorgeloos kunnen wonen en werken. Ze hebben veel kennis en ervaring op het gebied van verwarming, ventilatie, zon en veiligheid. Feenstra heeft al een vrij lange geschiedenis. Ze zijn al opgericht net na de oorlog, in 1947. Inmiddels werken er meer dan 800 gecertificeerde vakmensen bij dit bedrijf. Er is veel aandacht voor de overdracht van deze kennis en ervaring aan de nieuwe generatie. Dit gebeurt door middel van onder meer bijscholing, interne opleidingen, begeleiding en het koppelen van ervaring aan jong talent.
Waarom kiezen voor Feenstra
Een van de redenen waarom je zou kiezen voor Feenstra is de lange geschiedenis. Een bedrijf dat al zo lang actief is op het gebied van onder andere verwarming, ventilatie en veiligheid, heeft zeker kennis van zaken. Verder is het ideaal dat er altijd een monteur in de buurt is. Heb je op een vervelend moment een storing, dan weet je dat er snel iemand langs kan komen voor een reparatie. Zelfs midden in de nacht kun je een beroep doen op deze service. Dat is natuurlijk een groot voordeel van een bedrijf met zoveel medewerkers. Staat duurzaamheid bij jou hoog in het vaandel, dan is dat ook nog een reden om te kiezen voor dit bedrijf. Tenslotte is het ideaal dat er op de site een ruim assortiment beschikbaar is. Zo weet je zeker dat er ook voor jouw situatie de beste oplossing mogelijk is.
Is Feenstra betrouwbaar?
Veel mensen hebben weleens gehoord van Feenstra. Vraag je op een verjaardag of mensen ervaring hebben met dit bedrijf, dan is de kans groot dat er bij heel wat mensen een lampje gaat branden. Er zijn in heel wat woningen apparaten van Feenstra aanwezig. Hun lange historie vertelt je al veel over hun betrouwbaarheid. Ook is het veelzeggend dat Feenstra zelf de eigen mensen opleidt. De klantenservice is uitstekend bereikbaar, zelfs midden in de nacht als dat nodig is. De reviews van andere consumenten vertellen over het algemeen alleen positieve verhalen en tenslotte zie je dan op de website ook nog dat er heel wat certificaten aanwezig zijn. Een aantal voorbeelden zijn onder andere: InstallQ, Techniek Nederland, Kiwa en VCA.
Klantenservice en klachten
Voor niet dringende vragen is Feenstra op werkdagen bereikbaar via Twitter en via de telefoon. De klantenservice is ook bereikbaar via de mail en via onder andere Facebook. Nu zijn er echter heel wat vragen die je ook op de website al beantwoord ziet. Heb je dringend iemand nodig, zelfs midden in de nacht, dan is daar een speciaal storingsnummer voor dat je kunt bellen.
Wil jij ook beoordelen?
Ben jij tevreden over de ventilatie in je woning? Is dit verzorgd door Feenstra? Voel je je veilig in je eigen woning, omdat er een medewerker van Feenstra langskwam voor advies en installatie? Schrijf dan een review om andere consumenten te helpen. Wellicht had je een keer midden in de nacht een monteur nodig in verband met een dringend probleem. Het is dan altijd even spannend of er daadwerkelijk snel een monteur op de stoep staat. Heb jij dit een keer meegemaakt met dit bedrijf, dan is het fijn als je dat beschrijft in je recensie. Zo help je andere mensen die nog twijfelen of ze wel of niet bij Feenstra willen kopen.

Gerelateerde bedrijven



Gerelateerde blogartikelen
Ons team van experts heeft Feenstra geverifieerd op een aantal punten.
De webshop van Feenstra bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare speler in de markt.
Feenstra is al vanaf hun oprichting ingeschreven bij de kamer van koophandel en hun website is beveiligd door middel van een SSL certificaat (groene slotje).
Alle grote betaalmethodes van Nederland zijn beschikbaar op deze webshop.
Feenstra is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet.
Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd.
Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.
Bekijk zeker even de website van feenstra.com.
Dit geeft je een beter beeld van de webshop.
Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van Feenstra.
Reageren nergens op maar dat lijkt hun trend te zijn want je leest niet anders!!!
Echt een onvoorstelbaar klant onvriendelijk zooitje.
Het is dat ik hierboven aantal ster moet aankruisen maar dat zijn er zeker 0
I switched providers and signed up for the annual heating maintenance service with Feenstra this year. I expected a routine maintenance and check-up service as the heating was working perfectly before Feenstra came. On the first visit, Feenstra technicians said there was a problem, removed some parts, and turned off the heating system, saying they would look into a repair quote. On the next day I got a call saying they could not repair the problem and that I would need to buy an entirely new heating system. In the meantime, Amsterdam hit the coldest days of the year and my family and I are patiently waiting in the cold for a new system to be installed. 6 days later (and after 10-12 calls asking for the quote and installation date), Feenstra simply tell they decline the quote, cancel my subscription as a customer, and tell me to go find someone else to repair or replace my system. My small children are literally freezing for 10 days now. I cannot believe the arrogance and utter disregard for customers. Avoid this company.
CV ketel kapot en Firma Feenstra denk barst maar
Er is een hoge Frequente toon te horen uit de cv ketel waar een ieder hoor en dol van word.
Firma Feenstra geprobeerd te bellen al een week lang en in totaal 4 uur telefoon gebruik maar deze Firma is totaal niet te bereiken.
Ook op diverse e-mail berichten aan de service dienst van hen komt geen enkel respons.
Het was vroeger al slecht maar nu is het een zeeeeeeer klant onvriendelijk bedrijf.
Nog steeds bezig om ze te bereiken maar dit gaat gewoon nooit lukken of ik moet er heen rijden.
Datum van ervaring: 17 december 2022
In de periode 2010-2022 huurden wij (helaas) een hr- ketel met onderhoudscontract van Feenstra.
De ervaring met Feenstra in één woord? Rampzalig.
Ten eerste zat de zogenaamd nieuwe hr-ketel binnen no time vol met kalk. Niet lang daarna hadden we te maken met een lekkend expansievat. Echter, het ergst waren de zogenaamde 'onderhoudscontroles' van die praatjesmakers.
1. Het cv-ketelhok op zolder zag eruit als een varkensstal wanneer ze met hun vieze modderschoenen over de vloer hadden gelopen. Ze hadden niet eens het fatsoen om hun voeten af te vegen of een werkdeken mee te nemen.
2. Na de tweede controle hadden we geen warm water. Twee dagen mogen wachten op de onderhoudsmonteur.
3. Na een andere controle liep het water met straaltjes uit de leidingen omdat de monteur alles maar halfslachtig had vastgedraaid. We hebben diverse emmers met water geleegd. De onderhoudsmonteur van Feenstra kon het probleem niet oplossen binnen 48 uur. Infantiele, onprofessionele reacties aan de telefoon. Ze hebben ons nooit meer teruggebeld. Die lekkage hebben we zodoende zelf opgelost. Uiteraard bood Feenstra later geen excuses aan en de onkosten waren voor ons.
4. Ten slotte nog de kers op de faaltaart: na 12 jaar waren wij Feenstra meer dan beu. We zeiden het contract op via aangetekende post en kochten de ketel. Een onafhankelijke onderhoudsmonteur constateerde onlangs dat de hoogrendementsketel 12 jaar geleden VERKEERD was aangesloten.
Let op: we hebben telkens ANDERE onderhoudsmonteurs in huis gehad. Ja, u hoort het goed: het is NIEMAND in 12 jaar tijd opgevallen dat de hr-ketel verkeerd aangesloten was.
De rekensom laat zien dat we in die twaalf jaar tijd een bedrag tussen twee- en drieduizend euro zijn misgelopen. Dat is voor ons een klein jaarlijks bedrag, gelukkig besparen wij enorm op energieverbruik door onze zonnepanelen en ons aircosysteem- maar dan nog. Het gaat om het principe. Je gaat geen tweehonderd euro per jaar verbranden of door de wc wegspoelen.
Conclusie: mijd Feenstra!
Het zijn een stel onfatsoenlijke, onsympathieke en onkundige klungels waar je alleen ellende en ergernis van hebt.
Afspraak gemaakt in augustus voor onderhoudsbeurt CV ketel op dinsdag 22 november tussen 8 en 10 uur. Dat doe ik al jaren, via Feenstra, alhoewel dat niet echt noodzakelijk is. Om het jaar kan ook maar ik ga ‘op zeker’. Om 10.30 gebeld of de monteur wellicht was vertraagd want hij was er nog niet. Toen werd mij doodleuk gemeld dat hij ook niet kwam. Er was een brief gestuurd eind oktober waarin werd gemeld dat de afspraak eenzijdig was afgezegd. Te druk. In het voorjaar, notabene ná het stookseizoen, was er weer ruimte. Die brief nooit ontvangen. Maar ik zou diezelfde dag worden teruggebeld. Het is nu vrijdag en zelf maar weer eens contact opgenomen. Zelfde verhaal, geen excuses of wat dan ook. Gewoon bot geweigerd als klant. Binnenkort nieuwe ketel nodig. Raad eens wie die gaat plaatsen? Inderdaad, Feenstra NIET!
Waardeloos
Advies en offerte aangevraagd bij feenstra, de antwoord was (kijk op de website en kunt zelf kiezen voor een cv-ketel.)
Vreselijk klantenservice.....
Never en nooit .... doei.
Gevraagd om de verwarmingsketel van onze aangekochte woning te onderhouden. Eindelijk na enkele e-mails te hebben gestuurd en telefonisch contact komt een monteur kijken. Er dient bij het onderhoud een een defecte afsluiter van de vloerverwarming te worden vervangen. Eindelijk komt na een aantal weken wachten een monteur de situatie bekijken om eerst een keuring en daarna onderhoud uit te voeren.
Gezien het feit dat eerst nog een aantal onvolkomenheden dienen te worden opgelost wordt er beloofd dat er weer contact wordt opgenomen om een afspraak in te plannen om dit te verhelpen en de afsluiter te vervangen. Na weer enkel weken later zelf maar weer eens contact opgenomen. Nu kregen we te horen dat er geen afspraak gemaakt kon worden omdat de administratie niet in de agenda van de monteurs kan kijken (?????). Toch wordt weer beloofd dat ze terug zullen bellen. Wederom naar enkele weken weer contact opgenomen. Nu krijgen we te horen omdat de afsluiter defect was voordat we het onderhoudscontact hadden afgesloten, zij deze niet willen vervangen. Daarop gezegd dat ze ons uit hun systeem moeten verwijderen en dat we op zoek gaan naar een beter bedrijf die hun (toekomstige) klanten wellen willen helpen.
Ons advies is om geen zaken met dit waardeloos bedrijf te doen omdat ze onbetrouwbaar zijn. Ze beloven veel, maar komen hun beloftes en afspraken niet na.
CV werd gemonteerd door 2 leerlingen, zijn bijna 2 dagen bezig geweest en in totaal 3 dagen aanwezig, achteraf op 5 plekken water lekkage waarvan 1 totaal niet aangesloten was. Rolgordijn afgebroken, plinten gezwollen, afvoer op cv verkeerd om geplaatst dus onnodige gaten in de muur, ruim 1,5 dag niet kunnen werken als zzp-er. En wat wil Feenstra? Die vraagt om aankoopbonnen van de schade die ik niet heb en foto's van de schade. Ik heb aangegeven de bonnen niet te hebben. Of ik mijn verzekering ingeschakeld heb? Nee, dat heb ik niet. Een inschatting van Feenstra is dat 't bij mekaar niet veel zal kosten, dus er is € 50 geboden. Bijna 2 dagen niet kunnen werken mevrouw? Jammer, maar in onze voorwaarden staat dat wij daar niet aansprakelijk voor zijn. Wat een slechte service. Die € 50, die mogen juliie houden, daar gaat t mij niet om. Juliie hadden bijv ook kunnen aanbieden dat het onderhoud het eerste jaar gratis is, was leuk geweest. Ik heb de plinten vervangen want ja, ik had er nog 1 op voorraad. Hoe gaat mijn vloer zich houden? Die is ook nat geworden. Hoe oud is uw rolgordijn mevrouw? Waar gaat t om, al was hij 30 jaar oud, hij is afgebroken en er zullen nieuwe steunen moeten komen. De hoofdmonteur Erik heeft toegegeven dat er een personele onderbezetting is, en dat de leerlingen er niet klaar voor waren, waarom dan zonder toezicht laten werken? Het gaat mij niet om het geld, de ergernis is heel groot. Ik wilde geen klacht indienen, maar Erik zei me, het wel te doen. Ik ben zo afgeknapt op Feenstra. Nogmaals, die € 50 euro mogen juliie houden, het vertrouwen komt daar niet mee terug
vandaag een intergas ketel geinstalleerd. Monteur heeft alle leidingen aangepast. Dit heeft hij op een zeer professionele wijze gedaan Zelf heb ik zijdelings ook in dit vak gewerkt De monteur heeft gewoon perfect en keurig werk afgeleverd in een super snelle tijd. Ik zal Feenstra zeker aanbevelen bij familie en kennisen
Schrijf een review over Feenstra
Gerelateerde bedrijven



Gerelateerde blogartikelen
Andere gerelateerde bedrijven




FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Feenstra een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 11 beoordelingen geplaatst over Feenstra. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,3 gekregen, waarbij 20% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Feenstra actief?
Feenstra is vooral actief in de categorie diensten.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Feenstra reviews? Dan kun je naar de website van Feenstra gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.