Simpel reviews, ervaringen en beoordelingen
Simpel reviews
Bijna iedereen heeft wel een smartphone op zak, want het is tegenwoordig heel belangrijk om altijd bereikbaar te zijn en om je favoriete momenten direct te kunnen delen op Facebook of Instagram. Bij een mooie smartphone hoort ook een goed abonnement. Waar je alles mee kunt doen wat je ermee wilt doen en waar je ook niet teveel voor betaalt. Goedkope en betrouwbare telefoonabonnement vind je op de website van Simpel. Een provider die sim-only abonnement aanbiedt en opereert via het betrouwbare netwerk van T-Mobile.
Wie zijn Simpel?
Simpel is een mobiele provider die goedkope en kwalitatief goede telefoon abonnementen aanbiedt. In tegenstelling tot veel concurrenten concentreert Simpel zich alleen op het aanbod van sim-only abonnementen. Het bedrijf werd in 2007 opgericht en is al meer dan 10 jaar een gevestigde speler in de markt. Die hoog staat aangeschreven en waar veel consumenten al reeds gebruik van maken en/of hebben gemaakt. Simpel staat voor eerlijkheid en transparantie en rekent op de seconde of kb met haar klanten af. Zo garanderen zij dat je nooit een euro teveel betaalt voor het abonnement dat je kiest.
Het aanbod van Simpel
Simpel is een mobiele provider die goedkope en kwalitatief goede sim-only abonnementen verkoopt. Toestellen bieden zij niet aan. Ook niet in de losse verkoop. De sim-only abonnementen worden aangesloten op het uitgebreide en betrouwbare netwerk van gigant T-Mobile en je hebt enorm veel keuze in welk soort abonnement het beste bij jou past. Zo is er voor iedere gebruiker wel een passende oplossing. Of je nu juist veel belt of juist veel WhatsApp-berichten verstuurt. Daarnaast biedt Simpel de opties om je abonnement elke maand te verhogen of te verlagen met meer of minder belminuten en/of MB’s en je kunt ook uitbreidingen aanschaffen als je een bepaalde maand in de knel komt met het aantal MB’s dat je op je abonnement mag verbruiken.
Sim-only abonnementen
De sim-only abonnementen die Simpel aanbiedt worden aangesloten op het betrouwbare netwerk van T-Mobile. Je hebt een ruime keuze in verschillende abonnementsvormen. Zo kun je goedkope abonnementen kiezen als je minder belminuten nodig hebt en weinig data verbruikt, maar je kunt ook kiezen voor bijvoorbeeld een onbeperkt aantal MB’s en belminuten. Uiteraard betaal je dan wel meer voor het abonnement.
Er zijn ook variaties met juist weinig belminuten, maar heel veel MB’s die je mag verbruiken. En andersom natuurlijk. Zo kun je echt een abonnement kiezen dat bij je gebruik past. Je hoeft dus ook geen onnodige kosten te maken door voor zaken te betalen die je helemaal niet gebruikt! Kom je aan het einde van de maand in de knoei met het aantal MB’s dat je mag verbruiken? Dan kun je uitbreidingen van 250, 500 of 1000MB kopen.
Bij Simpel kun je ook heel eenvoudig per maand je abonnement omlaag of omhoog aanpassen. Als je echt voor het minimale hebt gekozen, maar gaandeweg ontdekt dat je meer belminuten en MB’s nodig hebt, kun je voor de maand daarop je abonnement iets verhogen. Zo heb je complete vrijheid en kun je heel eenvoudig switchen naar een uitgebreider abonnement. Je kunt je abonnement ook downgraden als je bijvoorbeeld veel minder belt en data verbruikt als waar je vanuit was gegaan. Zo kun je weer een aantal euro’s op je abonnementsprijs besparen.
Zakelijke abonnement
Simpel bedient niet alleen de consumentenmarkt, maar staan ook klaar voor zakelijke klanten. Voor B2B klanten worden er speciale tarieven berekent en heb je keuzes uit zowel eenjarige als meerjarige contracten. Ook bij zakelijke abonnementen geniet je van dezelfde vrijheden als bij abonnementen voor consumenten. Dus ook op- en afschalen is een fluitje van een cent.
Fair Use policy
Simpel hanteert wel een Fair Use policy voor het dataverbruik en misbruik van het netwerk kan resulteren in een tijdelijke of zelfs permanente verlaging van de internetsnelheid. Voor dataverbruik werken de abonnementen van Simpel nog op het 4G-netwerk terwijl 5G door de meeste providers als de nieuwe standaard wordt aangeboden. Toch is de landelijke dekking met 4G de beste keuze.
Volledig in controle
Naast de mogelijkheid om abonnementen op- en af te schalen via de klantenservice of in je eigen mijn Simpel-omgeving kun je ook veel zaken zelf instellen en regelen. Zoals het aanpassen van je abonnement of een plafond voor het aantal belminuten of MB’s instellen. Zodat je altijd in controle bent over het verbruik en dat je nooit meer verbruikt dan waarvoor je betaalt. Overigens hoef je niet via een laptop of een computer de omgeving te bezoeken, want je kunt ook de mijn Simpel-app downloaden. Zo kun je jouw zaken met betrekking tot het mobiele abonnement direct op je smartphone regelen.
Keep it Simpel
Simpel staat voor eerlijkheid en transparantie. Dat komt overal wel terug. Op de website en in de documentatie met betrekking tot de abonnementen die zij aanbieden. Ze zijn straight-to-the-point en een klant weet precies waar hij of zij aan toe is wanneer ze een abonnement bij Simpel afsluiten. Daarnaast worden gesprekken op de seconde afgerond en het dataverbruik wordt berekend op basis van kb’s in plaats van mb’s. Zo voorkomen zij dat je teveel betaalt voor het daadwerkelijke verbruik.
Is Simpel een betrouwbaar bedrijf?
Wij denken dat Simpel een betrouwbare mobiele provider is. De reviews over de webshop zijn dan ook overwegend positief en de provider is ook al meermaals uitgeroepen tot de beste provider van Nederland. In de reviews wordt vooral gesproken over dat klanten zeer tevreden zijn over de heldere communicatie en dat ze nooit teveel betalen voor de abonnementen die ze bij Simpel afsluiten. De overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website is bereikbaar via simpel.nl en beveiligd met een SSL/TLS-certificaat. Te herkennen aan het groene slotje dat voor het webadres in de browserbalk staat. Daarnaast is Simpel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en zijn de algemene voorwaarden zeer duidelijk.
Is Simpel goed te bereiken?
De klantenservice van Simpel is te bereiken via e-mail en via de live chat op de website. Klachten worden serieus behandeld in behandeling genomen terwijl je ook jouw vragen met betrekking tot de abonnementen van Simpel aan de community kunt stellen. Naast een goede klantenservice is er op de website ook een uitgebreide kennisbank aanwezig waar je de antwoord op veelgestelde vragen kunt terugvinden.
Waar moet je op letten
Er zijn nog een aantal zaken waar je op moet letten als je bij Simpel een abonnement wilt afsluiten.
Uitsluitend sim-only abonnementen
Bij Simpel kun je uitsluitend sim-only abonnementen afsluiten en je kunt geen abonnementen met een toestel afsluiten. Veel klanten prefereren een abonnement met toestel, maar Simpel focust zich alleen op sim-only abonnementen.
Flexibiliteit
Met een mobiel abonnement van Simpel ben je enorm flexibel in het verlengen en beëindigen van het contract terwijl je ook per maand je abonnement kunt verhogen of verlagen. Zo heb je de complete vrijheid over hoeveel belminuten en/of MB’s je nodig hebt en kunt verbruiken. De contracten die je bij Simpel afsluit zijn doorgaans voor 1 of 2 jaar.
Zelf regelen
Simpel heeft een klantenservice die je graag per e-mail of via de chat te woord staat, maar het doel van Simpel is dat consumenten zoveel mogelijk zelf regelen. Op de website en in de mijn Simpel-app kunnen abonnees heel eenvoudig hun abonnementen afsluiten, oversluiten, verlengen, opzeggen, uitbreiden of afschalen.
Extraatje voor jou en een nieuwe abonnee
Simpel heeft een leuk bonussysteem voor bestaande klanten. Als klanten een nieuwe abonnee werven krijgt zowel de bestaande als de nieuwe klant een korting van € 10,-. Dat is toch mooi meegenomen!
Wil jij ook beoordelen en een review schrijven?
Heb jij bij Simpel een mobiel abonnement afgesloten en wil jij jouw ervaringen met ons en onze bezoekers delen? Wij zijn ontzettend benieuwd! Door jouw duidelijke en eerlijke review kunnen we het verhaal over Simpel compleet maken. Terwijl de consumenten die ons platform bezoeken en op basis van jouw review een goed besluit kunnen nemen of zij zaken willen doen met Simpel. Omschrijf dan ook zo gedetailleerd mogelijk hoe jouw ervaring met Simpel was, wat er goed ging en wat er eventueel beter kan. Denk dan bijvoorbeeld aan het beschrijven van hoe simpel of moeilijk het was om een abonnement af te sluiten of hoe gebruiksvriendelijk de mijn Simpel-app is. Wij willen je alvast bedanken voor jouw review over Simpel!
Het bedrijf Simpel is geverifieerd door ons.
De webshop Simpel is al jaren een betrouwbare partij om te bestellen.
Simpel is lid bij de KvK (kamer van koophandel) en hun website beschikt over een SSL certificaat (het groene slotje).
Dit slotje geeft aan dat het veilig is om te bestellen via de online betaalmethodes die ze aanbieden.
Simpel maakt gebruik van de meest voorkomende betaalmogelijkheden in Nederland.
Simpel is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet.
Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd.
Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.
Het is verstandig de website van Simpel te bekijken voor actuele openingstijden.
Daar vind je uiteraard ook het uitgebreide assortiment van Simpel.
Simpel liegt. Ze gooien tussentijds gewoon de prijzen vam contracten omhoog
Dan heb je een top vakantie in Portugal en heb je door het sturen van foto’s naar familieleden iets meer mb’s nodig, koop je een Mb Aanvuller waar je, in mijn ogen al genoeg voor betaald. Dan sta je op de laatste dag op het vliegveld in Portugal en dan werkt niks meer. Heel raar. Wat blijkt nou, dat ik blijkbaar om 5uur s’ochtends in de nacht 850mb heb verbruikt! Hier rekenen ze 0,50 per mb voor terwijl ik sliep. Zo krijg je een rekening van meer dan 60,-. Na meerdere keren contact te hebben, omdat ik de SMS berichten niet op het juiste moment heb gekregen, wat zelfs aan de telefoon werd bevestigd, kreeg ik het antwoord: “duidelijk.” te horen. Geen vergoeding, geen menselijk oplossing. Na meer dan 2 jaar hier te zijn heb ik besloten om hier weg te gaan. De prijs als abonnement is goedkoop, net zoals hun service en daar is ook alles mee gezegd.
Waardeloos bedrijf. Slechte service. Het kost weinig maar dan krijg je ook weinig. Datanetwerk is volledig onbetrouwbaar. Niet geschikt om teams meetings te houden of voor mobiele hotspot voor je werk. Data onderweg valt regelmatig uit zodat navigatie uitvalt en in het grensgebied ia bereik ook voor telefonie heel slecht. Ik heb aangeboden mijn contract voor de rest van de looptijd te blijven betalen met bij een A merk netwerk over te stappen wn mijn nummer mee te nemen. Ze weigeren daaraan mee te werken. Gevangen in een contract blijft gevangen. Wat een klantonvriendelijke en asociale mentaliteit.
583 MB internet buiten de bundel gebruikt en € 50. Echt belachelijk. Hoe kunnen ze 50 euro van mijn bank krijgen voor 583 MB internet. het is officieel oplichting.
Ik heb op 11 oktober al een mail gestuurd met de vraag dat ik een maand gratis abonnement krijg bij de verlenging. Toch eens abonnementsgeld afgeschreven.
Ik heb een 4 mail gestuurd geen enkele reactie erop. Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat jullie zo met klanten omgaan
Heb een abonnement van 2000 MB voor 7.50 per maand. Elke maand hou ik daarvan verschillende mb's over. Helaas vorige maand 18 minuten internet buiten de bundel gebruikt en daar betaal je dan maar liefst €18 voor!! Echt belachelijk. Helaas zit ik hier nog tot volgend jaar december aan vast. Daarna voor mij geen Simpel meer!
Ik ben twee uur beziggeweest om een derde abonnement te bestellen. Ik wilde gebruik maken van de via via korting. Ik kon dat niet voor elkaar krijgen. Gebeld, gechat, weer gebeld, gechat, ingelogd op account, formulier ingevuld, uit het account geknikkerd, alles opnieuw geprobeerd, enz. enz. Na twee uur de moed opgegeven. Niemand kon/wilde me helpen. 20 euro misgelopen. Heel jammer!
ik ben overgestapt van tele2 naar Simpel en het leven is een stuk makkelijker
Simpel zijn oplichters, voordat je het weet ben je al 50€ over je bundel heen, neem geen abbonement!!
De belofte 'voor 23.30 uur besteld, morgen in huis' komen ze helaas niet na. Bedenk dus goed, als je haast hebt met het toestel, of je wel hiervoor bij bel simpel wil bestellen.
Een grote oplichtersbende is dat hele simpel. Als je een vraag stel dan word je als een kleuter behandeld en dan word je nog opgelicht ook Kosten bovenop kosten rekenen ze. En geen bericht sturen als je 100% van je bundel heb bereikt. Zo'n spijt dat ik ooit klant ben geworden. Ik wil van dat rot contract af! Echt mensen trap niet in die te mooi om waar te zijn acties maar ga bij een betrouwbare provider en niet bij deze dievenbende.
Ik heb een abonnement besteld met een nieuw nummer maar het nummer dat ik kreeg bleek in gebruik door iemand anders voor WhatsApp. Ik werd ook via het netwerk door zijn vrienden gebeld dus waarschijnlijk was hij niet zo lang geleden gewoon het nummer aan het gebruiken. Ik kon het nummer voor WhatsApp niet overnemen omdat hij het had beschermd met 2-staps authenticatie en ik zijn pincode natuurlijk niet wist.
Kan gebeuren, dacht ik, en nam contact op met klantenservice Simpel. Van hen moest ik een nieuw nummer aanvragen en 15 euro betalen maar volgens de medewerker zou dat hoogstwaarschijnlijk vergoed worden. Nou, nee dus. Na meerdere mails en belletjes met de klantenservice heb ik het opgegeven. Maar ik wil anderen hiervoor waarschuwen. Het zal waarschijnlijk niet heel vaak voorkomen maar als dit een teken is van hoe ze met problemen omgaan dan stap ik als dit abonnement afgelopen is over naar een andere provider...
Bel vrij veel. Vooral bij uitlaten vd hond. Direct bij de overstap van Vodafone naar Simpel veel verschil in ontvangstkwaliteit. Zeker binnen en in de tuin. Meerdere gesprekken gehad met de servicedesk (en daarbij viel de verbinding zelfs 2x weg). Op advies getest met ander toestel. Toch krijg ik na ”˜onderzoek’ te horen dat er geen problemen waren in de gesprekken en dat t aan mn toestel zou liggen. Zo is goedkoop toch best duurkoop.
Ik ben nu al jaren bij simpel ,heerlijk!!
Onbeperkt bellen ,goede service prima internet, wat wil je nog meer,ik raad het eenieder aan, zo goedkoop krijg je het nergens.
Als je je abonnement verlengd dan werkt het plafond blijkbaar niet in die maand. dit wordt niet gecommuniceerd van te voren.dit zie je op je factuur!! Na check bij klantenservice geven zij aan dat dit inderdaad zo is en ze vinden het vervelend, daar blijft het bij.
Maandelijks opzegbaar make heel gezeur met opzegfen
Heb bij Simpel het 1GB internet abonnement afgesloten waar ik een paar jaar lang bij Vodafone had gezeten. En god wat een prijsverschil. Ik betaal nu nog maar 7,50 waar ik bij Vodafone 22,50 betaalde. Wat een verschil!
Ben nu denk ik 3 weken lid bij Simpel en alles bevalt meer dan goed. Lache kosten en een prima service. Voordat ik online alles afsloot even gebeld met Simpel voor wat vragen en kreeg een vriendelijk persoon aan de lijn welke alles netjes beantwoorde. Betrouwbaar en doen wat ze beloven!
Ik heb echt een prima bereik en geen problemen gehad met het overstappen naar simpel. Moest alleen de startdatum instellen en ik hoefde voro de rest niks te regelen. Saldo checken is wel aan de langzame kant (de website dan).
Ik heb het nieuwe abbonnement van 10 euro per maand voor 1gb en dat is echt super kan het nergens zo goedkoop vinden. Ook krijg je hierbij gratis bellen en smsen dus het is echt super goedkoop. Overstappen is allemaal goed gegaan en alles werkt dus een goede en voor al goedkope overstap
Super tevreden! Altijd goed ontvangst en betaal echt veel minder dan bij KPN. Helemaal tevreden met mijn Simonly abo
Ik kon niet in het buitenland bellen. Volgens Simpel kon het aan de telefoon liggen. Dit heb ik getest door een andere simkaart van mijn vrouw erin te doen, maar die deed het gewoon. Weer met Simpel gebeld waarna zij het probleem netjes hebben opgelost. Alles werkt en nadat ze eerst dacht dat het aan mijn mobiel lag hebben ze het toch nog goed opgelost. Mag ook wel een gezegd worden als een bedrijf het dan wel oplost
Een abonnement bij Simple heeft vele voordelen zoals geen kredietcheck, behoud van nummer en controle over je kosten. Eigenlijk allemaal dingen die ik normaal verwacht van een telecomprovider. Tot op heden erg tevreden alleen de serviceverlening kan beter. Maar goed ik denk dat 9 van de 10 telecomproviders daar een potje van maakt....
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Simpel een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 24 beoordelingen geplaatst over Simpel. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 6,5 gekregen, waarbij 57% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Simpel actief?
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Simpel reviews? Dan kun je naar de website van Simpel gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.