NLE reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen NLE
Een zoektocht naar een degelijke energieleverancier kan best uitdagend zijn. Tarieven en kwaliteiten durven te schommelen en zeker niet per se ten goede van elkaar. Het is daarom van bijzonder belang je op voorhand grondig in te lezen. Welke leveranciers bieden het beste aanbod, passend bij je specifieke noden en wensen? NLE behoort tot de kwalitatieve spelers binnen de branche van energie. Vooraleer je met hen verdergaat, kom je uiteraard graag meer te weten over het bedrijf. Op welke mate aan betrouwbaarheid reken je? Wat maakt NLE’s visie uniek? Waarin biedt het meer voor eenzelfde tarief? Lees zeker verder — na vandaag maak je een beslissing waar je geen spijt van krijgt
Over NLE
NLE’s initiële concept werd bedacht en uitgewerkt vanaf 2004. Het bedrijf is afkomstig uit Nederland — al in 2005 werd het eerste kantoor geopend en dit op Rivium Quadrant. Er werd een eerste samenwerking aangegaan met ONS — Openbare Nutsbedrijven Schiedam. Omstreeks 2006 verhuisde het filiaal naar een tweede vestiging: Veerkade 1. Ook het KISS-principe werd ingeluid — Keep It Stupid and Simple. 2007 bracht een heuse overwinning met zich mee — het klantenbestand verzevenvoudigde. Nieuwe aandeelhouders toonden interesse en op deze manier kende het bedrijf een blijvende groei. Door de jaren heen verscheen mijlpaal na mijlpaal. Wanneer we doorspoelen naar vandaag de dag, zet NLE zich actief én gevarieerd in. Samenwerkingen binnen reclame, sponsoring en dergelijke zijn het concept allesbehalve vreemd. Wie aan energie denkt, denkt aan NLE. Het aanbod is ruim en biedt niet enkel energie, maar ook telecom aan. Ook NLE Electric Lease werd op startblokken geplaatst. NLE vormt een kenmerkende speler binnen de Nederlandse energiemarkt. Prijzen zijn en blijven uiterst scherp. Benieuwd naar wat NLE uniek maakt? Hieronder ontdek je het allemaal.
Waarom kiezen voor NLE
Wordt NLE je eerste leverancier? Meld je aan via NLE Energie. Wanneer je overstapt van een andere leverancier, hoef je je geen zorgen te maken om een administratieve chaos. NLE verzorgt je overstap tot in de puntjes, zonder dat je er zelf al te veel bij hoeft stil te staan. Wil je graag weten hoe dit proces juist verloopt? Bij aanmelding ontvang je een eerste bevestiging en dit binnen slechts één minuut. Je contract, vooropgestelde tarieven, je startdatum én inloggegevens bij Mijn NLE worden hierin bijgevoegd. Vanaf het moment van verzending, gaan je 14 dagen bedenktijd van start. Hierbij krijg je uitgebreid de tijd je afweging verder aan te gaan. Hierna zorgt NLE er eigenhandig voor dat je niet zonder energie komt te zitten. Zij zetten het contract bij je huidige leverancier stop en regelen je overstap naar NLE’s diensten. 7 werkdagen voor aanvang van je overstap ontvang je een eerste termijnbedrag. Daarnaast wordt er een incassomoment bepaald. Meterstanden worden opgenomen, tenzij je over een slimme meter beschikt. Hierna geniet je zonder zorgen van groene, degelijke energie voor je woning of pand.
Is NLE betrouwbaar?
Als er iets is wat NLE’s aanpak kenmerkt, is het duurzaamheid. NLE gelooft heilig in groene energie, overal en voor werkelijk iedereen. Ben je als particulier of bedrijf op zoek naar de beste energieleverancier voor je noden? Bij NLE ben je aan het juiste adres. Een cliënteel van maar liefst honderdduizenden Nederlanders blijft trouw en gesteld met NLE’s kwaliteiten. Op basis hiervan stellen we vast dat je bij NLE op beide oren slaapt. Een voortdurend aangescherpte duurzaamheid, aantrekkelijke tarieven, een hands-on, communicatieve service zijn zaken die van NLE een betrouwbaar NLE maken. Wanneer je rondvraag doet binnen je omgeving, merk je wellicht een aanstekelijke tevredenheid op. Ben je er klaar voor het zelf te ontdekken? Wij alvast wel.
Klantenservice en klachten
Zit je met een vraag, opmerking of klacht die je wenst neer te leggen? NLE’s team staat te allen tijde voor je paraat. Dit doen ze met een glimlach. Is je vraag eerder algemeen van aard? Filter een overzicht aan eerder gestelde vragen op onderwerp en kom er meer over te weten. Is je vraag gebonden aan een contract of andere persoonsgebonden kwestie? Surf naar Mijn NLE en kijk je gegevens in. Ook via een chatbot en telefonische weg bereik je NLE’s klantenservice.
Wil jij ook beoordelen?
Hierboven ontdekte je alles wat je wilde weten over NLE en haar aanbod. Is het veilig met het bedrijf in zee te gaan? Het is een vraag waar je intussen volmondig ja op kan antwoorden. Legde je een eerste contact vast en ben je tevreden? Pen je graag een eigen ervaring neer om anderen ermee verder te helpen? Dit kan zeker en vast.
Ons team van experts heeft NLE geverifieerd op een aantal punten.
De webshop van NLE bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare speler in de markt.
NLE is al vanaf hun oprichting ingeschreven bij de kamer van koophandel en hun website is beveiligd door middel van een SSL certificaat (groene slotje).
Alle grote betaalmethodes van Nederland zijn beschikbaar op deze webshop.
NLE is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet.
Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd.
Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.
Bekijk zeker even de website van NLE.
Dit geeft je een beter beeld van de webshop.
Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van NLE.
Als je een vast contract hebt dan zeggen hun het gewoon op. Omdat ze de prijs dan niet kunnen aanpassen .
Dan geven ze hun fout toe in een mail dat alles word terug gezet , maar helaas doen ze het toch maar niet.
Oplichters zijn het
Als je moet verlengen krijg je van NLE een aanbod wat slechter is dan het aanbod wat nieuwe klanten krijgen. Voor elektra betekent dat voor zowel normaal als dal tarief € 0,06 per kwH meer betalen als bestaande klant. Gas is goedkoper (€0,04108 m3), maar als je dat niet of weinig gebruikt heb je daar niets aan. Een slechte zaak!!!!!!!
Ter aanvulling vorige review
Het valt me op dat negatieve reacties onderaan komen te staan. Ze deze op volgorde van binnenkomst, dan ben je eerlijk.
Als je moet verlengen krijg je van NLE een aanbod wat slechter is dan het aanbod wat nieuwe klanten krijgen. Voor elektra betekent dat voor zowel normaal als dal tarief € 0,06 per kwH meer betalen als bestaande klant. Gas is goedkoper (€0,04108 m3), maar als je dat niet of weinig gebruikt heb je daar niets aan. Een slechte zaak!!!!!!
Ze zijn heel snel met extra kosten in rekening brengen. Ben je ergens niet mee eens nou dan mag je wel een halve dag vrij nemen. Ze zijn heel slecht te bereiken, je staat 30 min in de wacht en gooien ze de lijn op. In 1 woord WAARDELOOS
Het mag dan goedkoop zijn maar ze zijn vrijwel onbereikbaar.
op de app krijg je geen reactie, chat duurt het antwoord zo lang van NLE dat de verbinding wordt verbroken, telefonisch na een half uur nog niemand aan de lijn.
Ben nu al twee dagen aan het proberen contact te krijgen....
Let op ! Je doet mee aan een actie van overstappen.nl je krijgt duidelijke energietarieven. Ga je inloggen en kijken op de MijnNLE site zijn het allemaal HOGERE tarieven. Pure vorm van misleiding.
Geen reactie op email /telefonisch niet bereikbaar /geen reactie op klachten website
Wij zijn belazerd door deze maatschappij,. Zij laten je een bandje inspreken met het het juridische deel en wat vooraf is besproken laten ze weg. Bij het opnemen van het bandje worden de prijzen uitgesplitst genoemd en deze zijn anders dan afgesproken. Zij spiegelen je iets voor wat niet klopt. en je betaald achteraf de rekening. Nooit maar dan ook nooit in zee gaan met deze maatschappij
Ongelofelijk slechte firma.
Klantenafdelingen weten van elkaar niet wat ze doen. Ik had een optie tot een contract,dit heb ik geannuleerd vervolgens ontvang ik een mooie bevestiging van de annulering. Ik blij aangezien het een bijna onmogelijke opgave is om iemand aan de lijn te krijgen. Duurt minimaal een half uur om erdoorheen te komen.
Dus er is nooit een contract geweest...wat schetst mijn verbazing. Ze schrijven gewoon centen van de bank af!
Wij zijn naar NLE gegaan omdat zij een mooie welkomstkorting hadden. Inmiddels 3 jaar lid omdat zij ook echt wat voor bestaande klanten doen. Je hoeft bij NLE echt niet ieder jaar over te stappen om de laagste prijs te behouden.
Prima energieleverancier met een van de goedkopere verbruikstarieven. Alles was goed gegaan alleen vond ik het raar dat mijn automatisch incasso niet meteen actief was. Het bleek dat dit niet kon en je dit eerst moest aangegeven. Jammer genoeg krijg je dna wel eerst een acceptgiro waar 2,50 voor betaald.
Stap je dus naar NLE over geef dit dan meteen even aan bespaart je 2,50 ;)
Wij zijn echt al jarenlang tevreden klant bij NLE, maar netzoals alle ander klanten hebben wij ook de brief gekregen dat wij even in September 2 keer het maandbedrag moeten betalen. Dit amper een maand van te voren gecommuniceerd! Als je het mij vraagt echt belanchelijk en heel bizar. Ik kan er opzich nog mee leven dat we vooruit moeten betalen maar niet zo kort van te voren. Het is ook erg makkeijk om bij zo een 700.000 klanten 150 euro in 1 keer af te schrijven. Hoppa 10 mil op de bank erbij en lekker rente trekken! Goed gedaan hoor NLE. Nogmaals als energieleverancier en qua prijs is het top! Maar qua service mag het nog wat leren!
Ik moet NLE sprekn maar geen contact mee te krjigen. Gisteren hadden ze storing en nu is er niemand bereikbaar! Nou shoot me!
Hebben al twee jaar achter elkaar korting bij NLE waardoor ik al zeker twee keer 100 euro heb terug gekregen. Echt super blij mee :D
Ik stap elk jaar over en zo afgelopen jaar naar NLE, omdat zij de goedkoopste waren. Ik sluit altijd een jaarcontract af en deze is nu weer afgelopen. Moet zeggen dat bij NLE de overstap erg goed ging en de jaarrekening gewoon is zoals het hoort.
geen problemen gehad bij NLE en ook dit jaar zijn ze weer erg goedkoop dus ga weer contact met jullie opnemen
Simpel gezegd. We zijn een week geleden overgestapt en puur om het geld. We hebben bij de overtap geen problemen ervaren en zijn alleen maar tevreden. Het bespaard ons echt 400 euro per jaar vergeleken met Nuon. Nu hopen dat het ook zo goed is als de Nuon
We wilde weg bij De Nederlandse Energie Maatschappij. Maar wat doen die schurken: ze houden de boete vast. Eerst moesten we laten zien dat we ergens anders een contract hadden. We konden dus niet boete vrij opzeggen blijkbaar.
Alles hebben we op de mail staan maar de Nederlandse Energie Maatschappij heeft daar lak aan.
Alles aan die tent is slecht en ik verklaar iedereen die zaken met hun doet voor gek.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is NLE een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 18 beoordelingen geplaatst over NLE. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,4 gekregen, waarbij 42% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is NLE actief?
NLE is vooral actief in de categorie energie aanbieders.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de NLE reviews? Dan kun je naar de website van NLE gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.