Engie reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen Engie
Wil jij energie afnemen bij Engie? Dan is het verstandig om eerst de ervaringen van andere klanten te lezen. Wij hebben de reviews van Engie op een rij gezet. Lees wat de ervaringen zijn en neem een weloverwogen beslissing om jouw stroom en gas af te nemen bij Engie. Je berekent eenvoudig en snel jouw energiekosten op de website. Aan de hand van je het door jou ingevulde stroom- en gasverbruik, toont Engie gelijk jouw energiekosten. Als je je verbruik niet weet, helpt Engie je bij het maken van een schatting op basis van jouw woonsituatie. Zo weet je snel wat jij kunt besparen op je energiekosten. Iedere maand weer bespaar jij een mooi bedrag dankzij de voordelige energietarieven van Engie. Weet jij al waar je het aan uit gaat geven?
Over Engie
Engie is een energie- en servicesbedrijf dat internationaal opereert en zich inzet voor duurzame verandering. De Nederlandse tak van dit bedrijf bestaat uit ENGIE Services en ENGIE Energie. Engie speelt in maatschappelijke ontwikkelingen door slimme innovatieve technische oplossingen te ontwikkelen. Denk aan energiezuinige slimme gebouwen en een groene opwekking en levering van energie, zoals wind- en zonne-energie maar ook groen gas, aardwarmte en waterstof. Dit energiebedrijf helpt jou op weg bij het zetten van duurzame stappen. Zo neem je bijvoorbeeld voordelig Nederlandse zonne-energie af, of krijg je tips met betrekking tot het isoleren van je woning. Engie pakt voor bedrijven en overheden grotere uitdagingen aan met betrekking tot het slimmer, schoner en efficiënter omgaan met energie. Dit is mogelijk dankzij de unieke combinatie van duurzame energieleverancier en technisch dienstverlener.
Waarom kiezen voor Engie
De voornaamste reden om te kiezen voor Engie is de combinatie van duurzaamheid en een vaste lage prijs. Veel Nederlandse huishoudens maken nog gebruik van gas om hun woning te verwarmen, te douchen en te koken. Engie ondersteunt verschillende maatschappelijke projecten om de CO2-uitstoot van dit gasverbruik te compenseren. Zo doet het bedrijf onder andere een donatie aan de stichting Trees for All. Sinds de start van dit project in 2016 zijn er zo al ruim 80.000 bomen geplant. Op de website zie je in een oogopslag hoeveel jij kunt besparen op je energierekening. Door te kiezen voor Engie, kies je voor 100% groene stroom uit Nederland. Met de gratis app heb je altijd inzicht in jouw energieverbruik, waardoor je weet waar je op kunt besparen. Ook kun je zo eenvoudig en snel wijzigingen doorgeven of een termijnbedragcheck uitvoeren.
Is Engie betrouwbaar?
Engie is een beursgenoteerd bedrijf met een goede reputatie. Het Franse multinationale energiebedrijf is opgericht in 2001 en is na overname van het Britse International Power het grootste nutsbedrijf ter wereld. Om te weten of het prettig is om klant te zijn bij Engie, raden wij je aan om beoordelingen over Engie te lezen. Hierdoor weet je wat andere klanten te zeggen hebben over de diensten en service van dit bedrijf. Volg Engie ook op social media om geen enkel nieuwtje mis te lopen. Af en toe zijn er speciale acties die hier gedeeld worden met de volgers. Doe de gratis online energiescan om direct te zien waar jij op kunt besparen.
Klantenservice en klachten
Op de website kun je jouw vraag stellen of het onderwerp kiezen waar je vraag over gaat. De virtuele assistent van Engie helpt je vervolgens verder. Heb je geen antwoord kunnen vinden op jouw vraag? Dan is het mogelijk om persoonlijk contact met Engie op te nemen. Dit doe je door een livechat te openen, via Facebook of Whatsapp of telefonisch. Met de app regel je eenvoudig zelf digitaal jouw energiezaken. Niet alleen krijg je inzicht in jouw verbruik en kosten, maar ook regel je zelf praktische zaken zoals het aanpassen van je termijnbedrag of het doorgeven van een verhuizing.
Wil jij ook beoordelen?
Ben jij klant bij Engie? Dan horen we graag jouw mening over dit internationale nutsbedrijf. Schrijf jouw Engie beoordeling om anderen consumenten te helpen bij het maken van de juiste keuze. Vertel bijvoorbeeld wat je vindt van de service van Engie, of de app prettig in gebruik is en wat je vindt van de prijs die jij betaald voor jouw energie. Heb je al eens contact opgenomen met de klantenservice? Ben je toen snel te woord gestaan? Vertel zoveel mogelijk als jij kunt in jouw Engie review. Voor jou is het een kleine moeite, maar je helpt een ander hier gigantisch mee. Op Ervaringensite vind je ervaringen van echte klanten met duizenden bedrijven.
Ons team van experts heeft Engie geverifieerd op een aantal punten.
De webshop van Engie bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare speler in de markt.
Engie is al vanaf hun oprichting ingeschreven bij de kamer van koophandel en hun website is beveiligd door middel van een SSL certificaat (groene slotje).
Alle grote betaalmethodes van Nederland zijn beschikbaar op deze webshop.
Engie is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet.
Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd.
Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.
Bekijk zeker even de website van engie.nl.
Dit geeft je een beter beeld van de webshop.
Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van Engie.
Geen ster waardig.
Je kan gewoon nergens terecht.
Foute facturen worden blijkbaar gewoon toegestaan door de overheid. Klacht willen indienen bij politie, er werd geweigerd. "Iedereen heeft foutieve facturen betaald voor zijn energie" is het antwoord. Ombudsdienst doet niets, je kan dus niet mailen, bellen, of chatten met een echt mens.
Eindelijk hier vertrokken, helaas nog steeds mails aankrijgen van facturen die niet correct zijn, zij moeten ons nog geld daar we een vast contract hadden, legale criminaliteit!
Het appartement dat ik kocht stond 6maanden leeg voor ik er in trok, ik zette de zekering uit zodat er geen verbruik zou zijn. De vorige bewoner bleek een klant geweest te zijn van engie. Ik was voor deze woonst nog nergens klant. na 2 jaar kreeg ik een faktuur van engie ; verbruik volgens hen rond de 40 euro(raar want de meter stond stil) met allerlei kosten erbij geflanst accijnsen, transportkosten, nogeens transportkosten, distributiekosten x 2 enz...zodat ze uiteindelijk aan een bedrag kwamen van 170 euro!! De faktuur is gekomen van een gerechtsdeurwaarder, ik heb ze uiteindelijk betaald uit schrik om nog extras te moeten betalen maar mij zien ze nooit meer bij Engie!!! Ik vertel het aan zoveel mogelijk mensen want dit zijn wanpraktijken.
Ik ben een alleenstaande van 34 jaar. Na jarenlang correct betalend klant te zijn van Engie en jaarlijks een opleg te krijgen van 1200-2800€ wat met een afbetaalplan correct werd afgehandeld kreeg ik ook dit jaar weer een gepeperde rekening. Alweer werdt een afbetaalplan opgesteld. Ik betaalde maandelijks 245€ en 200€ voor het afbetaalplan. Ik begon dit jaar mails te krijgen dat dit plan stopgezet was nadat ik niet betaald zou hebben. Ook een tweede afbetaalplan werd door hun stopgezet nadat ik het o.c.m.w. er bij betrokken had en ook zij getuige waren dat ik correct betaald had. De site van Engie zegt bij mijn facturen dat deze betaald zijn maar desondanks besloten zij mijn contract stop te zetten. Na herhaaldelijk te bellen naar verschillende nummers die op internet te vinden zijn als klantendienst en herhaaldelijk te horen dat het nummer niet meer in gebruik is heb ik de moed opgegeven. Dit zijn gangster praktijken.
Engie verkoopt en is dan onbereikbaar of geeft vage antwoorden en stelt steeds uit naar de volgende afrekening.
Afrekening 2022 nog niet ontvangen
Afrekening 2023 natuurlijk ook nog niet ontvangen
chatten doen ze geweldig ze beloven van alles en doen jammer genoeg niks.
Ik kreeg een jaarlijkse afrekening van 500€.
Ik belde om dit maandelijks te betalen.
Ze gingen mijn factuur herberekenen...
Ik kreeg een nieuwe factuur van +1000€.
Opnieuw belde ik hiervoor voor een afbetalings plan maar toen ik drie maal vroeg hoeveel ik nu juist moest betalen bleef hij de vraag ontwijken... Ik weet nog steeds niet hoeveel ik nu maandelijks moet betalen. De persoon in kwestie was onduidelijk sprak enorm snel en had ontwijkende antwoorden. 100 procent zeker een gen z kind!!
na afloop van ons professioneel contract (1 augustus 2022) deed ik een aanvraag naar een prive-contract reden : pensioen
ik kreeg dit nieuwe contract vrij snel thuis gestuurd met de activeringsdatum erbij : 23 augustus 2022
na verscheidene telefoontjes naar engie met de vraag wanneer dit contract nu eindelijk ging geactiveerd worden heb ik er vorige week na 4 maanden wachten de brui aan gegeven en heb een aanvraag ingediend bij een andere leverancier
door het slechte werk bij engie loop ik nu wel de steunmaatregelen van de overheid mis en moet ik van 5 maanden btw betalen aan 21% i.p.v. 6% alees bij mekaar zo'n 500 euro bedankt engie
Genoeg tijd om mails te versturen, zoals deze:
´Beste Franky
Is je ketel toe aan vervanging maar is je woning momenteel niet klaar voor een warmtepomp? Dat hoeft niet te betekenen dat je niet kan investeren in een energiezuinige verwarmingsoplossing. Je kan immers opteren voor een gascondensatieketel in combinatie met een warmtepompboiler waarmee je onmiddellijk bespaart op je verbruik.
De installatie hiervan vergt géén ingrijpende renovatie en is geschikt voor de meeste woningen. Bovendien verbruik je met een warmtepompboiler zo’n 66% minder elektriciteit om je sanitair water te verwarmen dan met een klassieke boiler én bespaar je tot 30% op je gasverbruik met een energiezuinige condensatieketel. Alleen maar voordelen dus!´
Maar een ticket beantwoorden, lukt nog steeds niet na 2 maanden!
Hebben jullie eigenlijk zelf al gemerkt hoe de waardering (recensies) de laatte tijd is gedaald?
I.p.v. mails te versturen, zou de prioriteit misschien bij o.a. jullie klantendienst kunnen aangepakt worden en de termijn dat jullie handhaven, welke deze ook mag zijn, om jullie klanten te beantwoorden, drastisch in te korten.
En ik doel hier niet op de medewerker die de zaak telefonisch of per e-mail moet behandelen maar eerder op het beleid dat blijkbaar niet kundig genoeg is om een gepaste aanpak te waarborgen en prioriteiten weet te stellen i.p.v. het vullen van eigen zak!
Ik ben sinds dit jaar klant bij engine en heb een contract met enkel online support. Maar de vragen die ik doorgeef worden helemaal niet beantwoord!!! Deze zijn nu al een laan geleden gesteld en opnieuw gesteld. Echter zonder reactie. Telefonisch krijg ik onmiddellijk de melding dat ik geen telefonische support krijg.
Hoe krijg ik dan een antwoord op mijn vragen ??????
mijn email adres is in de fout gegaan en ik krijg met niemand contact ook niet via het 078 nummer alle wordt afgebroken onder het mom het is druk. Ik krijg nu geen rekeningen en kan dus niet betalen.
Ik ben er diverse malen mee bezig geweest.
Onbeschrijflijk gewoon en een papieren rekening krijg ik niet. Nu dan betaal ik toch niet. Willem
Op 1/11/2021 ben ik overgestapt van ENGIE naar een andere energieleverancier voor gas. Het heeft 3 maand (!!!) geduurd vooraleer Engie dit administratief in orde heeft gebracht en ondertussen bleven ze maar voorschotfacturen doorsturen! Toen ik eindelijk bericht kreeg dat mijn contract inderdaad bij hen beëindigd is op 31/10/2021 kreeg ik mijn afrekeningsfactuur.
De ellende was nog niet voorbij: mijn tegoed wordt op die afrekeningsfactuur verminderd met de ONTERECHTE voorschotten die me aangerekend werden NA het afsluiten van mijn contract op 31/10/2021. Heb met alle mogelijke middelen (telefonisch, via mail, via whatsapp, via chat) geprobeerd de klantendienst te bereiken maar tervergeefs! Zo'n slechte service van een energieleverancier heb ik nog nooit meegemaakt!
Zonet de jaarafrekening ontvangen. Ik zit sinds 1 jaar bij Engie. Ik heb in 30 jaar nog nooit zoveel hoeven bijbetalen echt 0ngelooflijjk veel, ik vertrouw het bedrijf niet.
Via babbeltruck wordt een nieuw contract aangesmeerd. Nadat we het telefonisch ongedaan gemaakt hebben blijkt toch onze huidige energie provider contract te beeindigen.
Onbeschofte behandeling.
De prijzen waren goed en de keuze was dus snel gemaakt. Het overstappen ging vlekkenloos. Binnen no time was ik aangemeld en binnen no time kreeg ik bericht dat alles was geregeld. Daarbij nog eens duurzame energie dus helemaal blij
Heb tot nu toe geen negatieve ervaringen met Engie. Ik zou de energieleverancier dan ook zeker aanraden, omdat dit als een van de weinig echt informatief klopte. De prijzen op de website kloppen met de overeenkomst.
Ben met Engie wel erg tevreden alleen degene die aan de deur kwam om mij aan een contract te helpen was vreselijk opdringerig. Hou hier echt neit! Het was dat de prijs en welkomstkorting zo goed was.
Was een beetje bang dat overstappen naar een nieuwe energieleverancier een hoop ellende zou meebrengen. In tegendeel is waar! Ik ben onwijs tevredne over Engie en hou ook nog de nodige centjes over.
Ik had nog nooit van Engie gehoord dus volgens mij zijn ze vrij nieuwe. Nu hadden ze 150 euro cashback waardoor ik klant ben geworden bij Engie. Alles lijkt goed geregeld en de overstap ging goed.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Engie een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 18 beoordelingen geplaatst over Engie. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,5 gekregen, waarbij 30% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Engie actief?
Engie is vooral actief in de categorie energie aanbieders en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) groene energie.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Engie reviews? Dan kun je naar de website van Engie gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.