Kamera Express reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen Kamera Express
Maak je binnenkort een fantastische reis en leg je de momenten maar al te graag vast op de gevoelige plaat? Ben je in blijde verwachting en wil je graag het leven van je kindje zo mooi mogelijk gaan fotograferen? Of fotografeer je juist op professioneel niveau en ben je daarom op zoek naar de beste gear van hoogwaardige kwaliteit? In alle gevallen doet het je erg goed om eens een bezoek te brengen aan de webshop van Kamera Express. Je leest de belangrijkste informatie over Kamera Express op deze pagna, samen met tal van reviews van andere klanten.
Over Kamera Express
Kamera Express staat vandaag de dag al meer dan 90 jaar bekend als dé specialist als het aankomt op video, audio en foto. Je hebt daardoor de keuze uit een erg breed aanbod op het gebied van foto artikelen, televisies en audio producten. Daarnaast kan het deskundige personeel van Kamera Express je alles vertellen over het assortiment en weet je uitstekend te adviseren. Zo weet je altijd zeker dat je de perfecte producten voor jouw wens in huis haalt.
Waarom kiezen voor Kamera Express
In de webshop van Kamera Express heb je de keuze uit een erg mooi assortiment systeemcamera's, objectieven, spiegelreflexcamera's, compactcamera's, videocamera's, cameratassen, statieven, flitsers, drones, kijkers, televisies en lensfilters. De collectie is enkel verkrijgbaar van de beste merken, waaronder Canon, Nikon en Sony. Je bent daarnaast zeven dagen per week van harte welkom in een van vier winkels in België of in een van de 13 winkels in Nederland.
Is Kamera Express betrouwbaar?
Er zijn mee dan genoeg redenen om ervoor te kiezen je bestelling te plaatsen in de webshop van Kamera Express. Zo ontvang je als consument altijd vijf jaar garantie op geselecteerde artikelen en je profiteert altijd van gratis verzending v.a. € 50,-. Ook kun je altijd vertrouwen op advies van foto-professionals en meer dan 42.000 artikelen zijn direct uit voorraad leverbaar. Zowel de winkels als de webshop zijn zeven dagen per week open. Plaats je voor 23:59 uur je bestelling, dan ontvang je deze morgen in huis. Vóór 12:45 uur besteld is zelfs vanavond al in huis!
Klantenservice en klachten
Om er zeker van te zijn dat je altijd de perfecte gear in huis haalt, doet het je goed om even contact op te nemen met een van de specialisten van Kamera Express. Antwoorden op veel gestelde vragen kun je op de website terugvinden, maar je bent ook altijd van harte welkom in een van de winkels in het land. Je kunt altijd vertrouwen op een eerlijk en betrouwbaar advies op maat.
Wil jij ook beoordelen?
Fotografeer je op dit moment al met een van de producten van Kamera Express of ben je juist druk aan de slag gegaan met videografie? Wat voor producten je ook in huis hebt gehaald via de webshop van Kamera Express, deel je review over jouw aankoop op deze pagina. Op deze manier kun je ook ander liefhebbers van fotografie en videografie overtuigen om eens het aanbod op de webshop te bekijken en vergelijken met elkaaar.
Het is allemaal begonnen bij Kamera Express toen ik in 2017 een LG 49 inch tv kocht met 5 jaar garantie. Dit kreeg je uitsluitend als je een goede review voor ze neerzetten (wat ik ook al vreemd vind nog steeds). En daarna (als je een link aan ze gaf van de review) kreeg je dan pas je 5 jarige garantie. Maar ik ben er inmiddels achter gekomen dat je aan die 5 jaar garantie niet veel hebt! En ik zal vertellen waarom ook uitgebreid!
In 2021 (midden van het jaar) kreeg ik opeens problemen met mijn WIFI en ook met de aanwijzer van mijn afstandbediening (bluetooth) en dat werd met de week erger en erger. De wifi viel weg en connecten niet meer en de aanwijzer van mijn afstandbediening die kan je ook niet meer gebruiken. En het probleem is niet direct reproduceerbaar omdat je soms een dag geen last heb en een andere dag 3 of meerdere keren hetzelfde probleem heb binnen een paar uur.
Maar ik realiseerde mij dat ik nog garantie had, dus ik heb begin van 2022 op 28 januari contact opgenomen met ze. En 2 dagen later kreeg ik een bericht op 31 januari 2022 met het bericht dat ze mijn case zouden aanbieden aan een Home-Service herstel na het geven van wat gegevens en foto’s van mijn kant. En dat bleek dus het “geweldige” bedrijf CE-Repair te zijn, waar ik (achteraf) ook allemaal negatieve horror scenario’s van gelezen heb op trustpilot!
Hoe iemand daar begrijp überhaupt zaken mee kan blijven doen (CE-Repair), is mij ook een raadsel want die maken er ook een potje van steeds. Eerst werd er helemaal geen contact opgenomen met mij weken lang en nadat ik aangaf bij Kamera Express dat ik in de middag bereikbaar was en dat ze ook een mail konden sturen, kreeg ik een mail van ze. Dit duurde nog weken en pas daarna kreeg ik een mail met het verzoek of ik ze zelf kon opbellen om een afspraak te maken voor een reparatie pffffff. Ze hadden mij in de ochtend gebeld schijnbaar maar niet aan de lijn kunnen krijgen en dus waren ze maar gestopt met contact zoeken pffff. Erg professioneel! Dus daar moest ik zelf weer achteraan voordat er iets in gang gezet ging worden!
Eindelijk na weken een afspraak kunnen maken telefonisch en er kwam een monteur die bekwaam, eerlijk en aardig was en die heeft toen de WIFI module en kabel vervangen. Eerst deed de tv het weer goed maar na een paar weken begon hij toch weer, dus er was weer een afspraak ingepland met CE-Repair om hem voor de tweede keer trachten te repareren! Deze keer werd ik door ze opgebeld en heb ik gelijk de afspraak kunnen inplannen. De tweede keer is het moederbord (mainboard) vervangen en ook dat ging snel en bekwaam en na wat extra settings veranderd te hebben door de monteur in de BIOS, werkte de tv weer naar behoren.
Maar die zelfde avond ging hij alweer raar doen (tot mijn grote ergernis) en heb ik gelijk weer contact opgenomen met Kamera Express. Deze wilde hem opnieuw gaan laten repareren (tot mijn nog grotere ergernis) en omdat ik wist dat hij niet meer te maken was omdat er maar 3 onderdelen in de tv zitten. Ook de monteur zei tegen mij dat als hij het nu niet gaat doen, dat de tv dan niet meer te maken is. En wat denk je dat er uit het niets gebeurd, opeens werd ik opgebeld door een monteur van CE-Repair met de melding dat hij mijn tv wilde ophalen, om hem op hun bedrijf te laten nakijken. Ik dacht, ja maar dat ga ik niet doen zeg en daar heb ik ook nooit toestemming voor gegeven!
Want als ze mijn probleem niet vinden (in de tijd dat hij daar is), dan zeggen ze dat ze mijn probleem niet kunnen vinden. Of ze beweren dan dat hij nu wel gemaakt zou zijn omdat ze weer hetzelfde onderdelen vervangen hebben en hij het op dat moment daarna niet meer heeft. Maar als ik hem dan vervolgens thuis krijg, dan heb ik weer hetzelfde ellendige probleem en dan heb ik daarop ook nog vele weken moeten wachten.
Ik heb overigens ook gelezen dat hun reparatie bedrijf CE-repair niet snel is in afhandelen van reparaties omdat apparaten vaak veels te lang wegblijven en bij hun staan en zelfs soms meer kapot terug komen als ze erheen gingen. En ik weet dat er maar 3 onderdelen in mijn tv zitten en daarom heeft meenemen naar hun werkplaats totaal geen nut of ze hem nu opnieuw proberen te repareren of niet! Het is geld en tijd rekken en afhouden van echte garantie door Kamera Express!
Ik heb dit ook tegen de monteur aan de telefoon gezegd en die zei dat hij het wel begreep en dat voor deze reparatie ook eigenlijk hij niet opgehaald hoefde te worden maar dat hij hem niet nu gelijk zou kunnen maken omdat hij de spullen niet had pfffff. Waarvan ik later begreep van de andere monteur (die al 2 keer eerder langs kwam), dat hij dit wel had pfffff. Dus toen moest ik opnieuw weer een nieuwe afspraak maken om hem voor de derde keer bij mijn thuis te late trachten te repareren!
De aardige monteur die al 2 keer eerder langs gekomen was kwam toen weer bij mij thuis en zei ook dat hij het raar vond dat ze uit het niets (zonder notificatie of toestemming) hem wilde ophalen omdat deze reparatie gemakkelijk en snel gedaan kon worden op locatie (bij mij thuis). Hij heeft toen nogmaals (2e keer) de WIFI module en kabel vervangen. Hij zei ook, als hij het nu niet doet, gaat hij het echt nooit meer doen en heeft u recht als klant op u geld terug of een vervangende of betere tv naar keuze! Dit moet u dan met Kamera Express gaan bespreken!
Maar de dag daarna begon hij alweer met het irritante probleem en toen heb ik voor een derde keer weer contact opgenomen met Kamera Express en gezegd dat hij het weer heeft en niet meer te maken is omdat de tv nu 3 keer getracht is te maken en alles vervangen is en de monteur dit ook beaamde. Opnieuw maken en/of ophalen is echt totale waste of time en geld! De monteur zei ook “tja wij krijgen ons geld toch wel, dus wij kunnen wel blijven repareren maar daar heeft u als klant natuurlijk niets aan”. U moet gewoon dan een nieuwe tv krijgen of uw geld terug en zo staat dit ook in de wet!
Ik kreeg ook even de indruk dat ze dit ook geloofde en daarom CE-Repair eindelijk de opdracht gaven om contact op te nemen met LG, voor een totale creditering van het totale bedrag.
Maar wat blijkt (tot mijn GROTE verbazing), LG ging dit dus opeens niet doen, die gingen eisen dat mijn tv maar naar de werkplaats van CE-Repair genomen moest worden en als het probleem gevonden werd door ze (mits ze het vonden in de tijd dat hij daar was) en ook niet meer te maken was, dan pas kreeg ik een gedeelte van het geld terug. Moet toch niet gekker worden zeg, echt waar mijn mond viel open van dit bizarre nieuws!
LG dacht natuurlijk achterbaks, wij gaan geen volledig bedrag terug geven op een product waar wij maar 2 jaar garantie op geven standaard. De extra 3 jaar garantie geeft Kamera Express toch en daar gaan wij mooi niet voor opdraaien. En ergens kan ik dit dus nog wel snappen omdat LG inderdaad maar 2 jaar garantie geeft en ik de 5 jaar (3 jaar extra) heb afgesloten bij Kamera Express!
Maar wat blijkt nu, Kamera Express gaat nu heel achterbaks zeggen dat omdat ik hem niet wil opsturen (om voor een 4e keer weer proberen te repareren). Dat ik daarom maar uit coulance (bespottelijk) maar een restbedrag terug krijg voor de tv. En dat dit in hun algemene voorwaardes staat en ik hiermee akkoord mee ben gegaan. Nou ik kan je zeggen dat ik daarmee nooit akkoord ben gegaan in 2017.
En ik heb mijn 5 jarige garantie bewijs erbij gepakt en de voorwaardes bekeken en daar stond dit niet in. En het stond toen ook niet op hun site want de aanvullende voorwaardes stonden toen ook op hun site. Dit is totaal nieuw voor mij en als dit was geweest dan had ik dit zeker wel onthouden. Ik weet dat Kamera Express door de jaren heen steeds aanvullende voorwaardes erbij hebben gezet, om zichzelf lekker in te dekken. En ik heb dit ook gemeld waarop ik terug kreeg:
“Wat betreft de 1% regeling omtrent uw garantiecertificaat. Deze voorwaarden hebben ten alle tijden op onze website gestaan. U bezit immers over een Kamera Express certificaat en niet van Foka. Op het certificaat word ook gerefereerd naar de aanvullende voorwaarden die op onze website staan beschreven. Er is in deze voorwaarden niets veranderd, enkel zijn er twee merken toegevoegd op het certificaat die uitgesloten zijn van deze actie. Dit was niet bij u van toepassing.”
Dus met andere woorden, ik had het kunnen weten dat ze mij dit gingen flikken. Geweldig hoor, als ik dat wist in 2017, had ik mijn tv daar nooit gekocht maar het stond er toen ook niet in de algemene voorwaarden! Ik ben daarheen gelokt met die 5 jaar garantie, ervan uit gaande dat ik dan volledige garantie zou hebben maar dat blijkt nu dus enorme haken en hogen aan te zitten! Ze handelen dus garantie binnen de 5 jaar af als een restwaarde en dat is erg slim want dan hoef je veel minder van de volle waarde terug te geven. En dan koopt de klant weer een nieuwe tv en betaald dan eigenlijk gewoon een nieuwe tv opnieuw!
Je hebt recht op een deugdelijk product en als dat niet gaat, dan wil je niet afgescheept worden met een restwaarde die nergens op slaat maar of je geld terug of een nieuwe tv. Maar omdat LG eiste van CE-repair dat die hem opnieuw moesten proberen te repareren (bij ze op hun bedrijf), schuilt Kamera Express zich nu daar slim achter! Terwijl ze eerst wel het volledige geld wilde laten terug geven via LG. Maar nu LG daar geen zin in heeft, schijnen ze dit zelf ook niet te willen doen en veranderd alles opeens naar een mager restbedrag!
En daar ben ik nog wel het meest kwaad over omdat ze wettelijk gezien verplicht zijn om mij of het volledige aankoop bedrag terug te geven of een vervangende tv aan te bieden. Een rest bedrag is (terwijl je garantie hebt) wel zo enorm schandalig je klanten bedonderen!
Oh en nu liegen ze opeens ook nog erbij dat er maar 3 referenties naar herstelaanvragen bekend zijn bij ze. Terwijl ik al 3 keer opnieuw contact opgenomen heb met de melding dat de tv nog het probleem had en hij is ook 3 keer getracht te maken door CE-Repair. Krijg ik als reactie terug:
“Bij het eerste herstel is het Wifi circuit vervangen. Hierna bleek het nog niet opgelost te zijn en is er weer een verzoek voor herstel aangevraagd. Deze is ook uitgevoerd en hier heeft de monteur destijds het mainboard vervangen, de problemen hielden aan en CE-repair heeft nog een opvolging gegeven door nogmaals de wifi module te vervangen. Deze module zou beter werken met het nieuwe moederbord. Deze twee herstellingen zijn bij u thuis uitgevoerd. Het 3de herstelverzoek wat was ingediend is nooit uitgevoerd, u heeft immers zelf aangegeven uw tv niet te willen afstaan voor herstel.”
Ik snap echt niet waarom die Mark die ik steeds spreek hierover nu gaat liegen. Maar de eerste keer is de wifi module vervangen is dus herstelverzoek 1 en daarna het moederbord vervangen (nadat ik weer contact opnam) dat is herstel verzoek 2 en daarna klaagde ik weer en daarna is nogmaals de wifi module vervangen en dat is herstelverzoek nummer 3.
Een 4e reparatie gaat niet meer werken en dat weet iedereen heel goed maar Kamera Express doet nu net alsof het mijn eigen schuld is omdat ik de derde herstelaanvraag (volgens hun foute berekening) niet zou hebben willen laten uitvoeren! En die is al gedaan, zoals ik al boven uitlegde, dus ze liegen daarover en ze liegen ook dat nogmaals de wifi module is vervangen omdat die beter werkt met het nieuwe moederbord! Er is maar 1 type/model wifi module voor mijn tv en die heb ik zelf gezien en de monteur zei ook, dit is dezelfde wifi module als de eerste die erin ging en als hij nu niet werkt gaat het niet meer werken!
En als ze dit blijven rekken, dan word u als klant dus bedonderd want dan willen ze gewoon je geen nieuwe tv geven of je geld terug geven (waar u wettelijk gezien recht op heb)! En ik zei ook dat ik me hier enorm van bewust van ben omdat ik zelf ICTer ben en hij zei toen laat je niet bedonderen want ik heb veel bedrijven gezien die onder hun verplichting uit proberen te komen van garantie. En doen dit met aanhoudende smoesjes en zelfverzonnen algemene regels en blijven het liefste repareren of geven maar een klein bedrag terug!!! Toen zei ik dat weet ik heel goed maar toen verwachten ik niet dat ik daar ook slachtoffer van zou worden!
En daarom heb ik geweigerd om mijn tv uit handen te geven omdat LG niet wil opdraaien voor de kosten en nu blijkt Kamera Express ook niet. Ik heb dan toch totaal geen zekerheid dat ik dan wel mijn recht krijg en wat voor bedrag ik zou krijgen. Als ik mijn tv uit handen geef ben ik overgeleverd aan Kamera Express en LG en daar heb ik achteraf goed aan gedaan. Om nog maar te zwijgen over het wachten wat ik daarop moet doen want wij hebben nu wel genoeg gewacht. Dit speelt al sinds januari en de problemen worden steeds weer erger en erger en er komt maar geen echte oplossing voor ons!
Trouwens, toen ik werd opgebeld door een vrouw van CE-Repair, zei ze dat ze in eerste instantie tot een verzoek tot een volledige creditering over wilde gaan (dus niet gedeeltelijk) bij LG. Maar LG ging daar niet mee akkoord (begrijpelijk want die geven maar 2 jaar garantie) en die gingen eisen bij CE-repair dat hij maar opgehaald moest worden. En als ze het probleem zouden vinden en het was echt niet meer te maken, dan past kreeg ik een gedeeltelijke creditering zei de vrouw. Ik zei toen dat dit van de gekke is, als ik dit zou laten doen. Want ik heb recht op het volledige bedrag gewoon terug in geval van dat hij niet meer te repareren is.
Afschuiving en afhouden van het volledige bedrag te vergoeden is schijnbaar Kamera Express hun motto. Dat is toch totaal van de zotte dat ik als klant daarmee akkoord moet gaat en me moet laten afschepen door hem weken lang uit handen te geven om dat maar te hopen dat ze het probleem vinden (in de tijd dat hij daar is) en dat ze hem niet opnieuw weer onnodig gaan maken zonder echt een resultaat. En dan krijg ik ook nog eens maar een gedeeltelijke creditering terug als het niet meer te maken zou zijn in hun visie!
De vrouw van CE-Repair zei toen, tja dan kunnen wij ook niets verder meer voor u doen en dan moet u gewoon uw recht halen bij Kamera Express omdat die extra 3 jaar garantie geven. Dan moeten die gewoon het bedrag vergoeden i.p.v. LG. Gedeeltelijke creditering is als er geen garantie meer is, dus u staat in uw recht want u hebt het probleem aangekaart ruim voor het einde van het verstrijken van de garantie (6 maanden).
Ja, ondertussen is natuurlijk de garantie verlopen maar dat komt natuurlijk omdat de case niet juist is afgehandeld en door de starre rare houding van Kamera Express en hun extreem klantonvriendelijk beleid. Echt schofterig want ik wacht al veel langer dan een half jaar (2021) op een echte oplossing! Heb ook soms weken moeten wachten totdat ik een antwoord terug kreeg op mijn vragen of verzoeken!
En ik vind het vreselijk laf dat nu Kamera Express ook opeens met een restwaarde gaat rekenen omdat LG daarmee begon. Ondertussen hebben ze door de jaren heen sneaky extra voorwaardes toegevoegd in hun algemene voorwaardes, in geval ze een tv niet kunnen maken en ze hem niet willen vergoeden en dan maar een restwaarde slijten aan de klant! Zo staat het dus niet in de wet en dat is ook de reden dat ik het volledige aankoop bedrag terug wil! Ik wil niet eens een andere tv meer want dan zit ik weer aan dat vreselijk oneerlijke bedrijf vast!
Van de kosten van de 3 reparaties had ik nu een hele goede nieuwe tv kunnen kopen en had ik niet dagen, weken en maanden lang moeten blijven onderhandelen over mijn recht als klant. En alle tijd die ik hierin moet steken (om gewoon mijn recht te halen) is echt vreselijk.
Liever blijven repareren en de klant onnodig laten wachten en later een restbedrag in hun maag splitsen (onder het motto coulance), dan een klant te vertellen je mag een nieuwe uitkiezen of je geld terug!!!
En ik kan iedereen ook niet anders als aanraden hier nooit te kopen want ze bedonderen je en gaan het zo draaien dat jij het gedaan hebt! En ik ben het nu wel zat om maar in debat te moeten blijven gaan en smeken om mijn recht met mensen die onwillig zijn om dan nog zo’n toontje terug te krijgen dat ze het uit coulance doen en ik hier zelf mee akkoord gegaan ben pfffff.
Vandaar deze erg uitgebreide review en ik blijf nog altijd zitten met een kapotte tv die geprobeerd is 3 keer te maken en ik krijg niet waar ik recht op heb namelijk mijn volledige aankoopbedrag terug! Schandalig slecht bedrijf en ik heb nog gevraagd of ze mij konden bellen maar dat hebben ze ook niet gedaan meer!
Alles wordt naar Nederland gestuurd ipv naar Belgische hersteller (Nikon/Procirep).
Hersteltermijn van anderhalve maand na versturen van hun ontvangstbevestiging van het toestel. Na 11 dagen nog geen ontvangstbevestiging. Dus 2 maanden om een geheugenkaartdeurtje te herstellen.
UPDATE 3/8/2022: Toestel is naar Duitsland gestuurd. Het gaat van kwaad naar erger!
Deze gimbal werd snel thuis geleverd na 1 dag,De verkopers waren zeer hulpvol,,, want anders had ik online de verkeerde besteld,,top winkel te Antwerpen
Ze nemen de tijd om iets uit te leggen en is in weinig winkels zo.
Verkopers/experten maken veel tijd voor elke klant. Ze beantwoorden professioneel al jouw vragen en laten de klant vrij in zijn/haar keuze. Ik voelde mij als klant niet verplicht om direct tot een aankoop over te gaan, maar na voldoende bedenktijd ben ik heel tevreden met de gemaakte keuze van een systeemcamera Sony A6400.
Ik bestel hier nooit nog iets.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Kamera Express een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 6 beoordelingen geplaatst over Kamera Express. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 7,1 gekregen, waarbij 50% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Kamera Express actief?
Kamera Express is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) fotografie.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Kamera Express reviews? Dan kun je naar de website van Kamera Express gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.