Eneco logo

Eneco reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten

Eneco reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten

Eneco ervaringen

Lees alle Eneco ervaringen en beoordelingen op deze site. Ben je zelf klant, of ben je klant geweest van Eneco en wil je jouw ervaringen delen met anderen? Plaats dan een review en geef een beoordeling. Zo kun je anderen helpen bij het maken van een keuze.

Over Eneco

Eneco levert al meer dan 100 jaar energie aan particulieren en bedrijven. Het leveren van duurzame energie is steeds belangrijker geworden en Eneco zet zich in voor een groenere wereld. Eneco levert gas, stroom en energie besparende oplossingen. Eneco is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een grote speler op de energiemarkt. Eneco levert. Kernwaarden van het bedrijf zijn om duurzame energie op te wekken, te verhandelen, transporteren en leveren aan grote en kleine afnemers. Maar ook het bedenken en adviseren van energieoplossingen.

Eneco aanbod en pakketten

Eneco levert diverse producten waar je als consument uit kunt kiezen. Kies of je alleen gas of stroom wilt of een combinatie van deze twee wilt. Voor de contractduur kun je kiezen uit verschillende mogelijkheden. Wil je vrijheid en wil je op elk moment kunnen opzeggen dan kun je kiezen voor een vrij opzegbaar pakket. Zo zit je nergens aan vast. Ben je energiebewust dan heeft Eneco groene oplossingen. Zo kun je bijdragen aan een betere wereld. Eneco levert windenergie (energie opgewekt door windmolens) en EcoStroom en aardgas. Voor het meest actuele aanbod kun je kijken op de website van Eneco. Vaak heeft Eneco speciale aanbiedingen voor overstappers. Laat je dus goed informeren en profiteer van deze speciale aanbiedingen. Naast het verkopen van gas en stroom levert Eneco ook energieoplossingen. Wil je zelf energie opwekken dan kun je via Eneco ook zonnepanelen kopen. Je kunt dan zelf energie opwekken. Ook voor CV en CV onderhoud heeft Eneco producten en diensten. Via de website kun je CV installaties kopen, huren en onderhoudscontracten afsluiten.

Eneco service

Voor vragen en klachten kun je terecht bij de klantenservice. Heb je zelf goede ervaringen of ben je niet goed geholpen door de klantenservice? Laat het weten en plaats een review en deel jouw ervaringen. Zo kun je andere mensen helpen bij het maken van een keuze.  

Gerelateerde bedrijven

247Parking.nl logo
247Parking.nl
10 beoordelingen
4,4
Webprint.nl logo
Webprint.nl
5 beoordelingen
6,8
Belvilla logo
Belvilla
30 beoordelingen
6,4
4,3
23% zou hier weer kopen
10 beoordelingen
Lees onze review over Eneco

Ons team van experts heeft Eneco geverifieerd op een aantal punten. De webshop van Eneco bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare speler in de markt. Eneco is al vanaf hun oprichting ingeschreven bij de kamer van koophandel en hun website is beveiligd door middel van een SSL certificaat (groene slotje). Alle grote betaalmethodes van Nederland zijn beschikbaar op deze webshop.

Eneco is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet. Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd. Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.

Bekijk zeker even de website van Eneco. Dit geeft je een beter beeld van de webshop. Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van Eneco.

Geplaatst op: 15-03-2021
Geschreven door: ErvaringenSite.nl

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Expert review
Perfecte service

Onlangs ben ik overgestapt van energieleverancier. Ik was een "slaper" zoals dat heet. En dacht bij mezelf ik ga eens kijken of er betere en goedkopere aanbieders zijn.

Ik heb een vergelijking gedaan en bleek dus dat ik flink kon besparen bij Eneco. Er waren dan ook andere aanbieders maar die kende ik niet en hadden vreemde voorwaarden. Eneco was de enige die redelijk transparant was en toch goed prijzen bood.

Ik ben nu overgestapt en bespaar maandelijks ongeveer 30 euro. Das toch lekker. Ook het overstappen was makkelijk en snel geregeld.

Conclusie is dat ik een heel tevreden mens ben met Eneco

Geplaatst op: 28-09-2014
Laatst bewerkt op: 15-05-2021
Geschreven door: Anoniem

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Betrouwbare leverancier

Al 8 jaar ben ik klant bij Eneco, en nog nooit problemen gehad. Altijd duidelijk in de communicatie en prijzen zijn redelijk. Ook ooit een storing gehad en zelfde dag nog een monteur aan huis om het op te lossen. Voor mij geen andere leverancier meer.

Geplaatst op: 28-11-2015
Laatst bewerkt op: 15-05-2021
Geschreven door: Fam V.

8 / 10
4/5 4/5 4/5 4/5
Nogmaals kopen? Ja
Verwacht van Eneco geen service!

Ik ben al jaren vaste klant van Eneco. Tot een jaar geleden heb ik nooit contact met de klantenservice gehad, omdat daar geen reden toe bestond. In verband met verhuizing heb ik vorig jaar wel contact moeten hebben met de klantenservice. Waar ik altijd dacht bij Eneco een wat hogere prijs te betalen voor goede service bleek de service echter ver te zoeken.

Ik had bij mijn verhuizing Toon besteld voor in onze nieuwe woning. Er werd een afspraak gemaakt voor de installatie, waarvoor ik een halve dag vrij nam van mijn werk. Op de dag van installatie kwam echter niemand opdagen. Eneco had de afspraak ook niet afgemeld. Ik heb dus voor niets zitten wachten en voor niets een halve dag vrij genomen.

Om een nieuwe afspraak in te plannen probeer ik Eneco te bellen, maar telefoonnummers van Eneco zijn regelmatig niet bereikbaar. Zijn ze wel bereikbaar dan wordt na het doorlopen het keuzemenu de verbinding verbroken en kun je opnieuw beginnen. Dan maar kiezen voor een andere keuze, maar wederom hetzelfde probleem. Vervolgens een ander nummer proberen, maar na het doorverbinden wederom hetzelfde probleem.

Omdat het niet lukt om een medewerker te pakken te krijgen probeer ik het via de mail. Ik mail Eneco met het verzoek om contact met mij op te nemen om een nieuwe afspraak te plannen en vermeld al mijn contactgegevens in het e-mailbericht, maar ik ontvang vervolgens geen enkele reactie.

Na enkele maanden heb ik nogmaals een poging gedaan om telefonisch met Eneco in contact te komen voor het maken van een afspraak. Wederom ervaar ik dezelfde problemen. De ene keer ligt de website plat, de andere keer krijg ik een buiten gebruik toon en als ik Eneco eindelijk te pakken krijg, dan wordt de verbinding na het doorlopen van het keuzemenu verbroken.

Uiteindelijk weet ik via een andere keuze in het keuzemenu iemand aan de lijn te krijgen die mij doorverbind naar de juiste afdeling en wordt er een nieuwe afspraak ingepland. Probleem opgelost dacht ik, maar niets bleek minder waar. Enkele dagen voor de afspraak wordt de installatieafspraak per mail afgezegd. In de mail wordt aangegeven dat ik telefonisch contact met Eneco moet opnemen om de afspraak opnieuw in te plannen.

Wederom dezelfde problemen om met Eneco in contact te komen. Na heel veel tijd en moeite eindelijk weer iemand aan de lijn kunnen krijgen en de afspraak in kunnen plannen en 7 maanden later dan gepland was Toon eindelijk geïnstalleerd.

Na installatie blijkt Toon echter niet naar behoren te werken. De temperatuur springt op momenten van 5 graden naar 30 graden en weer terug zonder dat Toon wordt bediend. Wanneer we niet thuis zijn merken we dit niet met een extreem gasverbruik en veel kosten tot gevolg. Wanneer hier contact over wordt gezocht met Eneco wordt echter geen oplossing geboden. Toon wordt niet vervangen waardoor het probleem blijft en de kosten onnodig blijven oplopen door een niet functionerende thermostaat.

Gewenste oplossing: Vervangen defecte Toon voor een goed functionerende Toon.

Geplaatst op: 19-03-2021
Laatst bewerkt op: 15-05-2021
Geschreven door: René M.

3 / 10
1/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Ik ben opgelicht.

Nog nooit in mijn leven ben ik zo hard opgelicht of ben ik getuige geweest van dergelijke nalatigheid.

Mijn CV schoot vandaag in storing. Geen probleem denk ik. Ik heb namelijk een het KetelComfort onderhoudsabonnement sinds december 2017.
Ik pak mijn contract met klantnummer / referentie erbij, bel de hulplijn en wacht tot ik iemand aan de lijn krijg.

Het duurt niet lang voordat er een aardige dame mij te woord wil staan.
Ik geef mijn foutcode door en bevestig dat ik mijn systeem gereset hebt.

Helemaal prima denk ik... Niet dus.
Mevrouw geeft aan dat ze me niet in het systeem kan vinden.
Ik geef aan dat ik haar dolgraag mijn klantnummer en referentie wil geven. Dan is het opgehelderd toch?
"nee daar kunnen we niet op zoeken in het systeem" geeft mevrouw aan.
Ik geef aan dat ik haar dolgraag mijn contract doormail. Dan is het opgehelderd toch?
"Nee daar doen we niet aan meneer" geeft mevrouw aan.
Ik vraag vervolgens om een bevestiging dat ik niet geholpen kan worden. Ik kan dan namelijk een andere monteur regelen en het papierwerk later met Eneco regelen. Ik heb namelijk een contract.
"Nee daar doen we niet aan meneer".

Ik heb het uiterst netjes gehouden, want de dame kan daar helemaal niets aan doen, maar ik ben werkelijk geschokt van jullie probleemoplossend vermogen en het gemak waarmee jullie een betalende klant in de kou laten staan.

Schaam jullie diep.

En nu? Nu komt er een monteur van 119 euro per uur langs.
Ik mag jullie vast niet de rekening sturen.

Geplaatst op: 06-06-2020
Laatst bewerkt op: 15-05-2021
Geschreven door: Vincent

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Eneco dreigt met afsluiting en incassobureaus zonder vooraf een factuur te sturen

Eneco stuurt zomaar brieven met slotsommatie voor het gebruik van Toon voor vier maanden, inclusief een maand van vorig kalenderjaar. Volgens de brief heb ik ondanks diverse incassobrieven niet betaald. Ik heb echter nooit een brief of een factuur van Eneco ontvangen, noch per post, noch per mail. Hoewel ik vorig jaar ben overgestapt naar een andere leverancier, gebruikte ik Toon nog wel. Die gaat echter vandaag nog van de muur.

Die overstap was omdat er vorig jaar zomer er iets vergelijkbaars gebeurde. Toen kreeg ik midden in de vakantieperiode een brief van de gemeente dat Eneco van voornemens was mijn elektriciteit af te laten sluiten vanwege achterstallige betaling. Toen ik ging nazoeken hoe dit zat, bleek het om een betalingsachterstand van slechts vier weken te gaan. Ook toen heb ik hieraan voorafgaand geen enkele brief of mail ontvangen. Bovendien was het zomervakantie, dus als ik weg was geweest, zoals de andere helft van Nederland, had ik bij thuiskomst pas gemerkt dat er iets aan de hand was en dat de elektriciteit was afgesloten.

De handelswijze van Eneco is buitensporig en gaat alle perken te buiten. Eneco behandelt haar klanten ten onrechte als notoire wanbetalers en "vergeet" daarbij compleet dat je volgens de Nederlandse wet een factuur hoort te versturen, plus minimaal één herinnering, voordat je een incassobrief stuurt.

Geplaatst op: 28-07-2019
Laatst bewerkt op: 15-05-2021
Geschreven door: Hanneke

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Eindnota ENECO

ENECO

Schandalig!

Fijn dat er een mijn eneco app is die precies aangeeft of je moet bijbetalen of geld terug krijgt...

De app geeft aan dat wij €1680 zouden terug krijgen. 1 maand later geeft de app aan dat het is bijgewerkt en dat we €2260 euro moeten terug krijgen.

Dus verlaag ik mijn maand termijn van 350 euro naar 324 euro.

We gaan verhuizen en willen eneco incl. Toon meenemen naar onze nieuwe woning.

De eindnota word opgemaakt en gemailt.

MOOI !!!

In de mail zit een bijlage van ons verbruik. En wat schetst mijn verbazing...

WE KRIJGEN GEEN GELD TERUG, MAAR WE MOETEN €831,94 BIJBETALEN !!!

Verschil van een goede €3000 euro !!!

Volgens de klantenservice van eneco, niet hun probleem. Ik moet maar contact opnemen met de netbeheerder en vragen of er een storing is geweest?!?!

(Storing van €3000 euro)

Natuurlijk kan ik ook NIET meer in de mijn eneco app om een screenshot te maken van het terug te krijgen bedrag. Want wij zijn geen "klant" meer!

Hopende op een goede afloop, wat eneco mij NIET kan garanderen volgens de vriendelijke vrouw van de klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Tim Peeters

Geplaatst op: 13-01-2017
Laatst bewerkt op: 15-05-2021
Geschreven door: Tim P.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Vreselijk

Neem geen eneco of u moet houden van een bedrijf wat nooit terugbel nadat ze beloven dat ze terug zullen bellen, je uit het niets incassokosten berekenen zonder herinnering en je onbeschoft te woord staan. Vreselijk!

Geplaatst op: 28-10-2016
Laatst bewerkt op: 15-05-2021
Geschreven door: Anne

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Na 2 jaar geen garantie meer op installatie zonnepanelen

Tegen het advies van de consumentenbond geeft Eneco slechts twee jaar garantie op de installatie van zonnepanelen. Daar kwamen we achter toen er kortsluiting in de meterkast ontstond, na 4 jaar.
Volgens de consumentenbond hebben we recht op een deugdelijk product, daar hoort ook de installatie bij, maar Eneco geeft niet thuis.

Geplaatst op: 28-07-2016
Laatst bewerkt op: 15-05-2021
Geschreven door: Tineke

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Zelf opdraaien voor kosten

Paar jaar geleden kwamen ze bij mij de meter vervangen. Dit was helemaal kosteloos dus geen problemen daar. Maar na enkele weken bleek dat er een lekkage zat in een van de leidingen. De onderburen klaagde over nattigheid in de meterkast. En ja hoor, het water was naar beneden gedruppeld en had de stoppenkast van de onderburen onder water gezet. Toen ik contact opnam met Eneco werd mij gemeld dat de schade en het herstellen gedaan kon worden maar dan zou ik er zelf voor moeten betalen. Wel een beetje vreemd als zij de boel niet goed in elkaar zetten en ik vervolgens de schade mag gaan betalen. Veel moeten bellen en schrijven maar Eneco gaf niet thuis. Het was niet hun probleem en ik moest het zelf maar oplossen. Volg mijn advies maar, geen zaken doen met deze oplichters!

Geplaatst op: 29-01-2014
Laatst bewerkt op: 15-05-2021
Geschreven door: Tim V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee

Schrijf een review over Eneco


Bestelproces *
10
/ 10
Service *
10
/ 10
Prijs *
10
/ 10
Levering *
10
/ 10


Gerelateerde bedrijven

247Parking.nl logo
247Parking.nl
10 beoordelingen
4,4
Webprint.nl logo
Webprint.nl
5 beoordelingen
6,8
Belvilla logo
Belvilla
30 beoordelingen
6,4

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is Eneco een betrouwbaar bedrijf?

Er zijn 10 beoordelingen geplaatst over Eneco. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,3 gekregen, waarbij 23% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

In welke sectoren is Eneco actief?

Eneco is vooral actief in de categorie energie aanbieders.

Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

Heb je een positieve indruk gekregen door de Eneco reviews? Dan kun je naar de website van Eneco gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.

Alle subcategorieën uit deze categorie