de Bijenkorf reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen de Bijenkorf
De Bijenkorf opende in 1870 zijn eerste winkel in Amsterdam. Dit grote warenhuis biedt alles wat je nodig hebt over kleding, huishouden en cosmetica. Het wordt vaak gezien als een van de duurdere winkels, maar dit heeft allemaal te maken met de kwaliteit waarvoor je betaald. Nu is het allang geen winkel meer die je ergens in het midden van Amsterdam aantreft. Het is een winkelketen dat is uitgegroeid tot een keten met verschillende filialen en natuurlijk mag daar een webshop niet aan ontbreken. De webshop biedt hetzelfde uitgebreide assortiment aan als de fysieke winkel. Het kan zijn dat je nog nooit eerder bij de Bijenkorf bent geweest waardoor je nu twijfelt of je er wel of geen spullen moet kopen. Hier kunnen reviews je bij helpen. We hebben op deze pagina de verschillende reviews voor je op een rijtje gezet, zodat het makkelijker is om je keuze te maken. Lees de reviews rustig door en maak een besluit.
Over de Bijenkorf
De Bijenkorf is een van de bekendste warenhuizen die je in Nederland kunt vinden. Met de oorsprong in het jaar 1870. Met een uitgebreid aanbod aan kleding, cosmeticaproducten en interieurproducten, is het uitgegroeid tot een van de populairste webwinkels en warenhuizen van heel Nederland. Het aanbod van deze winkel is ongekend groot. Je kunt erop rekenen dat je hier altijd producten kunt kopen van goede kwaliteit. Het eerste dat je misschien opvalt, is dat de prijzen van de producten wat hoger liggen. Dit komt, omdat er voornamelijk producten worden verkocht van bekende en populaire merken. Dit is dan ook de reden dat de producten van goede kwaliteit zijn. Als je wel eens naar de fysieke winkel bent gegaan, dan heb je misschien gemerkt dat je producten altijd met de uiterste zorg worden ingepakt. Ditzelfde geldt ook voor wanneer je de producten online koopt.
Waarom kiezen voor de Bijenkorf
Bij de Bijenkorf krijg je alleen maar kwaliteit. Dat is terug te zien in de prijzen, maar ook zeker in de manier waarop je producten worden verpakt. Je kunt rekenen op een snelle en goede levering en daarnaast volg je je bestelling makkelijk en snel via het account dat je aan kunt maken. Je hebt een ruime keuze uit verschillende soorten producten en daarnaast kun je altijd profiteren van aanbiedingen.
Is de Bijenkorf betrouwbaar?
De Bijenkorf is zeker een betrouwbare winkel. Het bestaat al jaren en daarnaast kun je rekenen op een uitgebreid aanbod aan verschillende artikelen. De webshop heeft een goed cijfer gekregen en daarnaast is het ook voorzien van een webwinkel keurmerk. Je kunt alles makkelijk en snel op de website vinden. De informatie over de webwinkel zelf kun je ook goed op de website vinden. Hierbij kun je denken aan een KvK-nummer en natuurlijk ook informatie over de levering en het retourproces van de producten. Het heeft alles wat je van een webwinkel mag verwachten en daarnaast is het ook een goed bezochte website. Dit betekent dat er veel verschillende klanten de website bezoeken en er hun aankopen doen.
Klantenservice en klachten
Alhoewel je veel antwoorden op je vragen online kunt vinden, is het natuurlijk altijd mogelijk dat je graag persoonlijk advies wilt van de klantenservice. De klantenservice is makkelijk en snel telefonisch bereikbaar waar verschillende medewerkers je graag te woord staan. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om contact op te nemen met de klantenservice door het invullen van het contactformulier of door contact met hen op te nemen via social media. Er zijn verschillende contactmogelijkheden, maar er zal altijd snel op je vragen worden gereageerd. Ook voor klachten kun je via deze kanalen bij hen terecht.
Wil je ook beoordelen?
Ben je ook op zoek naar manieren om anderen te helpen bij het maken van hun keuze o om wel of geen gebruik te maken van de diensten van de Bijenkorf? In dat geval kun je ervoor kiezen om een review achter te laten op deze website. Het kenmerk van een goede review is dat je zo duidelijk mogelijk beschrijft van wat voor diensten je gebruik hebt gemaakt en wat je ervaringen hiermee waren. Niemand is alleen maar tevreden over een bepaalde winkel. Daarom is het ook handig om altijd op te schrijven waar je niet zo tevreden mee was. Op deze manier heb je een zo volledig mogelijke review waarmee je anderen helpt. Voel je dus vrij om er eentje te schrijven.
Wat een klucht bij de bijenkorf.
Bakplaat besteld o. nadien een plastieken kerstboom te ontvangen.
Foto's doorgestuurd naar de klantenservice die mij via e mail adviseren om de kerstboom terug te sturen en een nieuwe bestelling te plaatsen die ik nogmaals moet betalen. Wie weet wat ik nadien zal ontvangen, kerstballen?
Ik heb mooi mijn centen terug gevraagd en zal ook geen bestelling plaatsen. Nu nog wachten op mijn terugbetaling.
Mijden zou ik zeggen.
bestelling nummer: 3125350
Dit is gek voor woorden
Wij bestelden een Garmin uurwerk (bestelnr 3121923) dat op hun website in promotie stond (adviesprijs: € 499,99 / promotieprijs: € 429,99). Bij de betaling zagen we echter dat de adviesprijs van €499,99 aangerekend werd. Dus schreven we een mailtje (want telefoneren vanuit B gaat niet) met de vraag of er misschien een bug in hun programma zat maar neen hoor... Ze hadden de juiste prijs aangerekend, zeiden ze. Dus beginnen we 's anderendaags te chatten en krijgen daar meegedeeld dat er inderdaad "storingen" waren op hun website maar dat de promoties niet meer geldig waren sedert maandag. Nochtans stonden die prijzen er dinsdag nog altijd op.
Toen we vandaag (wo) die website dan refreshten, floepte die promotieprijs ineens weg. Maar ze konden ons die promoprijs absoluut niet meer geven.
Als compensatie zouden we een cadeaucard van €25 krijgen (ipv de gederfde €70 verschil). Wij werden dus misleid door die mooie prijsaanbieding en zelfs als commerciële geste wilde men het verschil niet volledig compenseren. Ik kan deze webwinkel dan ook aan niemand aanraden want ze houden zich niet aan hun woord. Hier kopen wij in elk geval nooit nog iets...
Twee jaar geleden kreeg ik een Le Creuset Signature braadpan cadeau van mijn gezin. Het was altijd al een wens van mij om een Creuset-pan te hebben die een leven lang meegaat, omdat ik erg van koken houd. De afgelopen twee jaar heb ik de pan met veel liefde en zorg gebruikt:
- Ik gebruik uitsluitend houten lepels om beschadigingen te voorkomen.
- De pan wordt nooit op een hoger vuur dan half vermogen gebruikt.
- Na gebruik wordt de pan altijd met water gereinigd, zonder agressieve schoonmaakmiddelen.
- De pan wordt apart bewaard van ander kookgerei om mogelijke beschadigingen te vermijden.
Ondanks deze zorgvuldige omgang is er onlangs een stukje emaille uit de pan gechipt. Na wat vooronderzoek ontdekte ik dat Le Creuset in vergelijkbare gevallen vaak coulant is en garantie verleent. Daarom heb ik een garantieaanvraag ingediend bij de Bijenkorf, waar de pan is gekocht.
Helaas vond ik de aftersales van de Bijenkorf erg slecht en onpersoonlijk. Mijn aanvraag werd na een week wachten zonder enige communicatie afgewezen, zonder dat de Bijenkorf contact opnam met Le Creuset zelf. Toen ik het voorbeeld aanhaalde van vergelijkbare gevallen, werd daarop niet reageert.
Ik vind dit zeer teleurstellend van de Bijenkorf. Van een gerenommeerd Nederlands bedrijf had ik een betere klantenservice verwacht. Ik voel mij als klant dan ook niet serieus genomen door het bedrijf. Mocht je overwegen een Le Creuset-pan te kopen, dan raad ik aan dit niet via de Bijenkorf te doen.
Bestel hier ajb niet! Ik ben zeker niet de enige, bekijk maar ook eens de reviews op trustpilot, maar ze gebruiken allerlei redenen om mensen hun geld niet terug te storten. Je moet bewijzen dat zij jouw pakje hebben ontvangen als retour, zelfs al heb je een track en trace met bevestiging, dat is niet voldoende. Wees gewaarschuwd, ze lichten je op! Ik ben 595€ kwijt omdat ze mijn geld niet terugstorten!!
Ik heb een
Bijenkorf Klantendienst is geen klanten-dienst. De coating van de Crockpot-Slowcooker 5,6 Liter - binnenpot vertoonde na een 5-tal gebruik bubbels. De coating kwam los. De Bijenkorf Klantendienst wijst iedere eerlijke request af om de defecteuse Crockpot die fabricagefouten vertoont na enkele maanden nog maar te bekijken en beoordelen op slechte foto's - zonder te kunnen vergelijken met een origineel model. Nochtans is de fabrikant akkoord om de garantie toe te passen en de pot in te ruilen voor een nieuwe. Koop elders !
Ik ben zeer teleurgesteld in de Bijenkorf vanwege hun weigering om mijn Sage Barista Pro koffiemachine terug te nemen, simpelweg omdat het plastic niet meer in perfecte staat verkeerde. Ondanks mijn gedetailleerde uitleg wilden ze niet luisteren en leken ze volkomen ongevoelig voor mijn situatie. Ik betreur het dat ik ervoor koos om mijn aankoop niet bij Coolblue te doen, ook al was het daar iets goedkoper. Deze ervaring benadrukt opnieuw dat goedkoop inderdaad duurkoop kan zijn. Let dus goed op, want voor een paar euro minder kan je je rechten verliezen en een verschrikkelijke klantenservice ervoor in de plaats krijgen.
Ik ben opgelicht door dit bedrijf. Ik bestelde een parfum en ik heb het teruggestuurd. Ze zeggen dat ze me zullen terugbetalen en het is nooit op mijn bankrekening terechtgekomen. Ze zeggen dat ze het geld al hebben gestuurd en dat ik het niet heb ontvangen. Ik raad het niemand aan.
Eerst een verkeerde artikel geleverd. Bij volgende bestelling een artikel niet geleverd!!!
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is de Bijenkorf een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 9 beoordelingen geplaatst over de Bijenkorf. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,2 gekregen, waarbij 0% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is de Bijenkorf actief?
de Bijenkorf is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) warenhuizen.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de de Bijenkorf reviews? Dan kun je naar de website van de Bijenkorf gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.