Bodyworlds reviews, ervaringen en beoordelingen

1568
Bodyworlds logo
bodyworlds.nl
Dagje weg

Reviews en Ervaringen Bodyworlds

Ben je nieuwsgierig hoe anderen een bezoek aan Bodyworlds in Amsterdam hebben ervaren? Wij hebben alle reviews over deze interessante en intrigerende reis door ons lichaam voor je verzameld. Lees de ervaringen van mensen die er al geweest zijn en beslis dan weloverwogen of jij hier ook graag naar toe zou willen gaan. In Bodyworlds leer je alles over je eigen anatomie aan de hand van maar liefst meer dan 200 geplastineerde lichamen. Dit betekent dat het echte lichamen zijn, die zijn bewaard voor medische opleidingen en wetenschappelijke onderzoeken. Op werkelijk alle vragen die je hebt over je lichaam vind je in deze unieke tentoonstelling een antwoord. Lees de reviews en ervaringen en je krijgt al een beetje een voorproefje van de tentoonstelling.

Over Bodyworlds

Bodyworlds heeft als doel om kennis te delen en de interesse van mensen te wekken voor de bouw en de werking van het menselijk lichaam. De permanente tentoonstelling in Amsterdam maakt deel uit van een groter aantal exposities van Dr. Gunther von Hagens. Van origine was dit project een reizende tentoonstelling die vanaf 1995 meer dan 100 steden wereldwijd aandeed. Tientallen miljoenen mensen bezochten de fameuze expositie. Het werk van Von Hagens is regelmatig gekopieerd, maar nog altijd is de originele versie het meest spectaculair. Een uitje naar Bodyworlds is leuk voor zowel volwassenen als kinderen. De plastinaten zijn tentoongesteld in actieve houdingen, zodat je alles leert over wat er in je lichaam gebeurt als je bijvoorbeeld danst, springt of een instrument bespeelt. Kinderen leren zo op een speelse manier om hun lichaam beter te begrijpen. De lichamen hebben geen geur en gaan door de unieke plastinatietechniek zelfs langer mee dan de oude Egyptische mummies.

Waarom kiezen voor Bodyworlds?

Bodyworlds wil iedereen laten weten hoe ons eigen menselijk lichaam in elkaar steekt. Tijdens je bezoek aan de tentoonstelling ga je met de lift naar de zesde verdieping en loop je vervolgens per verdieping naar beneden tot je het einde van de expositie hebt bereikt. Door de jaren heen passeerden in de tentoonstellingen verschillende thema’s de revue. Deze thema’s variëren van voeding tot sport en de effecten van geluk op je lijf. Naast het feit dat je meer dan 200 plastinaten kunt bewonderen in de tentoonstelling, mag je er met je entreeticket ook een gratis InBody Scan laten maken. Zo kun je zien hoe je er van binnen uitziet en welke lichaamsdelen je misschien wel wat extra aandacht zou kunnen geven. De scan van ongeveer een minuut meet namelijk of je lichaam in balans is als het gaat om spiermassa, vetmassa en water ratio. En ook je leeftijd, geslacht en lichaamsbouw worden meegenomen in de analyse van de scan. Na je bezoek aan de tentoonstelling weet je dus precies hoe je nog gezonder kan leven. De tentoonstelling is hiermee eveneens heel interessant voor scholen.

Is Bodyworlds betrouwbaar?

Bodyworlds verrast de wereld al jarenlang met deze indrukwekkende tentoonstelling over de ingewikkeldheid, kwetsbaarheid en veerkracht van ons lichaam. Doordat je in de tentoonstelling echte lichamen ziet, krijg je een betrouwbaar beeld over de werking van je organen en zie je wat bijvoorbeeld de impact is van ziektes, operaties en van menselijke gewoontes als roken. Een bezoek aan Bodyworlds is een toegankelijke manier om alles te weten te komen over het menselijk lichaam op basis van medisch wetenschappelijke kennis. Bovendien heeft de tentoonstelling een educatief doel en is de informatie die je krijgt gericht op de verbetering van je gezondheid.

Er zijn tal van manieren om contact op te nemen met Bodyworlds, bijvoorbeeld als je vragen of klachten hebt. Zo kun je bellen, maar ook een e-mail sturen of het formulier op de website invullen. Verder is het historische gebouw van de tentoonstelling in Amsterdam iedere dag van de week te bezoeken. Dit is ook handig als je bijvoorbeeld meer wil weten over het donorprogramma. Hier kun je je voor aanmelden als je je lichaam na je dood zou willen doneren voor onderwijs en medische wetenschappen. Veel van de tentoongestelde lichamen komen ook uit dit programma.

Heb jij Bodyworlds al eens bezocht en wil je de tentoonstelling beoordelen en je recensie met anderen delen? Beoordelingen van bezoekers zijn heel waardevol voor mensen die overwegen om naar de tentoonstelling toe te gaan. Hoe meer informatie je geeft over je ervaring, hoe beter mensen zich een beeld kunnen vormen of het iets voor hen zou kunnen zijn. Vond je de tentoonstelling bijvoorbeeld boeiend, of vooral heel educatief of misschien wel een beetje spannend? Schrijf het op en deel het, dan kan iedereen een weloverwogen keuze maken.

Reviews over Bodyworlds