
Zalando reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten

Reviews en Ervaringen Zalando
Shoppen is één van de leukste activiteiten die je kunt ondernemen. Maar laten we eerlijk zijn, wie heeft er nog zin om door drukke winkels te slenteren en kostbare tijd verspillen in de rij voor de pashokjes. Je kunt ook lekker online browsen op je gemakje wanneer je thuis op de bank zit, de leukste items aan je shoppingcart toevoegen, afrekenen en dit thuis laten bezorgen. Maar met zo een groot online aanbod, waar shop je dan? Zalando is een heel leuke webshop. Het heeft voor ieder wat wils. Mannen, vrouwen, kinderen, iedereen kan er terecht. Maar hoe betrouwbaar is Zalando en hoe zit het met hun klantenservice? Kan je producten ruilen en hoe zit het met de retour voorwaarden? Op ons platform lees je klantervaringen en recensies van echte consumenten. Benieuwd naar deze reviews? Lees snel verder.
Over Zalando
Zalando is van oorsprong een Duits bedrijf en is nog niet zo heel oud. Het bedrijf is in 2008 opgericht door Robert Gentz en David Schneider. Zij waren geïnspireerd door een Amerikaanse webshop die ongeveer hetzelfde aanbod bood aan de Amerikaanse consument. Vanaf 2010 kan de Nederlandse consument shoppen bij Zalando en staat het bedrijf in de top 5 van best bezochte mode webshops van Nederland. Veel Europese consumenten kunnen tegenwoordig shoppen bij Zalando. Denk hierbij aan consumenten uit Spanje, Zweden, België, Zwitserland, Groot-Brittannië, Frankrijk en Oostenrijk. Het is een waar begrip in Europa geworden met inmiddels miljoenen tevreden klanten.
Waarom kiezen voor Zalando
Zalando streeft naar inclusiviteit op elk gebied dat je je maar kunt bedenken. Zo biedt het producten aan in elke denkbare maat en voor elk budget is er wel wat leuks te vinden. Je kunt op de website eerst selecteren voor wie je een product zoekt. De categorieën zijn als volgt: Dames, Heren en Kinderen. Binnen elke categorie heb je weer verschillende subgroepen. Denk hierbij aan kleding, accessoires, streetwear, designer, beauty, verzorging en de outlet. De outlet categorie is een categorie waar je producten tegen een gereduceerd tarief kunt vinden. Dus naast de jaarlijkse sale kan je bij Zalando op elke dag van het jaar een leuk item tegen een scherpe prijs scoren in de outlet categorie. Daarnaast is Zalando sinds vorig jaar ook aan de slag gegaan met hun eigen online 'marktplaats' genaamd 'pre-owned'. Hier kan iedereen zijn eigen kleding verkopen en het op deze manier een tweede leven gunnen. Duurzaamheid is iets waar Zalando zich blijvend voor inzet. Vergeet je overigens ook niet in te schrijven op hun nieuwsbrief. Naast dat je wekelijkse updates ontvangt over de nieuwe collectie, huidige kortingen en leuke win acties krijg je ook 10% korting op je eerste aankoop. Deze korting geld ook op artikelen die al afgeprijsd zijn. Goede deal dus!
Is Zalando betrouwbaar?
Zalando is zeker betrouwbaar. Hier is geen twijfel over mogelijk. Ook al bestaat het bedrijf nog geen 15 jaar, ze hebben een zeer goede reputatie op weten te bouwen. Zalando is zo een bedrijf waar de klant echt altijd gelijk heeft. De klantenservice denkt altijd oplossingsgericht mee. Daar zullen we in het volgende kopje meer over vertellen. Je kunt in ieder geval met een gerust hart bij Zalando bestellen. Ook fijn, ze werken met Klarna samen en bieden de optie 'achteraf betalen' aan. Zo kan je, indien je dat prettig vind, altijd nog even de kat uit de boom kijken. Maar je zult al snel merken dat het een waardig bedrijf is die producten van goede kwaliteit leveren.
Klantenservice en klachten
De klantenservice van de Zalando is een hele fijne klantenservice. Je zult merken, mocht je met de klantenservice in aanraking komen, dat de medewerkers echt goed worden getraind om zo effectief mogelijk mee te denken en een oplossing te bieden wanneer er problemen ontstaan. Is je bestelling niet compleet geleverd? Dan wordt het missende product direct nageleverd. Is je bestelling niet aangekomen? Ze zullen direct een onderzoek starten bij de leverancier, meestal PostNL. De klantenservice is telefonisch en per mail bereikbaar. Je kunt ook eerst op hun website kijken of je jouw vraag er wellicht al tussen ziet staan. Zalando heeft een hele duidelijke FAQ op hun website waarbij de meest voorkomende vragen online al worden beantwoord. Je kunt op de website ook alle informatie terugvinden omtrent hun retourvoorwaarden, terugbetalingen en betalen op rekening.
Wil jij ook beoordelen?
Heb jij zelf ook wel eens gewinkeld bij Zalando en zal je jouw ervaring willen delen? Laat dan hier ook een uitgebreide recensie achter. Jouw mening doet er toe!
Gerelateerde bedrijven



Gerelateerde blogartikelen
Ons team van experts heeft Zalando geverifieerd op een aantal punten.
De webshop van Zalando bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare speler in de markt.
Zalando is al vanaf hun oprichting ingeschreven bij de kamer van koophandel en hun website is beveiligd door middel van een SSL certificaat (groene slotje).
Alle grote betaalmethodes van Nederland zijn beschikbaar op deze webshop.
Zalando is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet.
Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd.
Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.
Bekijk zeker even de website van Zalando.
Dit geeft je een beter beeld van de webshop.
Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van Zalando.
Na te vaak een foutief paswoord in te geven werd mijn account DEFINITIEF geblokkeerd.
- geen waarschuwing van ‘indien u nogmaals probeert wordt uw account geblokkeerd’
- geen notificatie gekregen dat dit gebeurd was
- kan NOOIT meer geactiveerd worden
- kan zelfs niet verwijderd worden zodat je opnieuw kan registreren
- geen tijdelijke blokkering maar permanent.
Oplossing van de klantendienst:
- het account van iemand anders gebruiken- wat niet ethisch is
- een nieuw account aanmaken met een ander e-mail adres. Als alle bedrijven dit zouden doen, heb je 100 verschillende adressen nodig op de duur.
Klantendienst beweerden dat zij daar niets konden aan veranderen.
Na herhaaldelijk vragen dat ik een klacht wou loggen en dus iemand wou contacteren die dit wel kon oplossen, bleek dat hogerop ook niet te kunnen. Geen mogelijkheid tot oplossing dus.
En dit is niet mijn eerste probleem met Zalando. Al eerdere issues gehad met bestellingen en retourneren.
Zeer klantonvriendelijk! Ik neem morgen contact op met de ombudsman!
/
oplichters! geen andere worden voor dit bedrijf!
Op 23/11/2022 plaatste ik een bestelling voor 2 artikelen (Bestelnr. 11001090985702). Op 25/11/2022 email van Zalando - bevestiging leveringsdatum: tussen 28//11 en 01/12. Ik ontvang echter maar 1 van de 2 artikelen en meld dit op 02/12/2022. Waarop Zalando mij vraagt om nog wat te wachten. Op 03/12/2022 crediteert Zalando mij het verkeerde (=wel ontvangen artikel). Ik meld dit onmiddellijk: deze creditering wordt terug betaald maar ik ontvang geen creditering voor het niet ontvangen artikel. Zalando vraagt mij nog te wachten tot 6/12/202 en stuurt mij een kortingsbon van 20 % - 3 maanden geldig.
Op 07/12/2022: ik stuur email naar Zalando, nog steeds niets ontvangen en ook geen terugbetaling. Zalando's antwoord: we zoeken meer informatie.
14/12/2022: email van Zalando: pakket is verloren gegaan - creditering binnen 5 werkdagen.
23/122022: Gebeld naar Zalando: ik moet nog wat geduld oefenen voor terugbetaling
03/01/2022: email van Zalando: retourzending ontvangen (heb niets terug gestuurd)
11/01/2023 Gebeld naar Zalando: terugbetaling “zou” gebeurd zijn - Zalando raad aan om nog 2 weken te wachten
26/01/2023 Gebeld naar Zalando: terugbetaling IS gebeurd, maar ik heb niets ontvangenIk beslis om chargeback procedure Mastercard te starten.
Eigenlijk zou de score voor Zalando nul moeten zijn!
NOOIT MEER!
Ik ben al zovele jaren klant bij Zalando .. en dit is altijd goed gegaan.
Maar nu gaan ze te ver.
Slippers besteld eind september, alles netjes betaald! Ze willen het openstaande saldo niet verwerken!! Na 32 mails en 12 telefoons ben ik nog geen stap verder. Het gaat om een bedrag van 22,95€ dat ik tot vandaag al 3keer betaald heb, ik heb al betaalbewijzen verstuurd, ik heb alles al geprobeerd zodat ze mijn bestelling en betaling zouden koppelen aan dit openstaande saldo van deze bestelling. Maar ze doen niets. Ik heb in totaal 66€ betaald aan hen, en de nodige bewijzen laten zien. En ze doen niets! Het zijn gewoon een BENDE FRAUDEURS!!! Dus nu ga ik wachten op een incassobureau zodat ik het met hen kan afhandelen.
Jammer dat het zover moet komen, maar als je een beetje verder doorscrold naar de reviews van andere klanten. Ben ik dus niet de enige, ID FRAUDE!! Het niet terug betalen van geroutineerde artikelen en ik lees grote bedragen, die ze gewoon voor zichzelf houden. Schaamteloos bedrijf is dit! Na dit alles, sluit ik dit ACCOUNT VOORGOED!! Jullie zijn zelf nog geen 1ster waard!
Ze verwerken en betalen retouren snel terug. Ook de pre owned afdeling is heel goed. Daar mag je zelfs retour sturen! Ben zeer tevreden en koop er heel regelmatig
Schrijf een review over Zalando
Gerelateerde bedrijven



Gerelateerde blogartikelen
Andere gerelateerde bedrijven



FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Zalando een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 7 beoordelingen geplaatst over Zalando. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,4 gekregen, waarbij 34% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Zalando actief?
Zalando is vooral actief in de categorie mode en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) kledingwinkels en modeaccessoires.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Zalando reviews? Dan kun je naar de website van Zalando gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.