Yves Rocher reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en ervaringen Yves-Rocher
Yves Rocher is een bedrijf dat dierproefvrije, plantaardige cosmeticaproducten verkoopt. Alle producten van Yves Rocher kun je eenvoudig online bestellen. Bij elke bestelling ontvang je naar keuze verschillende cadeautjes, variërend van gratis proefmonsters tot luxe producten. Je kunt je afvragen of de verzorgingsproducten van Yves Rocher doen wat ze beloven. Hoe ervaren klanten de kwaliteit van de diverse verzorgingsproducten van Yves Rocher? Je leest het in onze reviews. Wil je weten of Yves Rocher aansluit op jouw wensen en verwachtingen op het gebied van schoonheid en cosmetica? Onze recensies zullen je helpen de beste keuze te maken duurzame producten te selecteren op basis van oprechte klantenbeoordelingen.
Over Yves-Rocher
Yves-Rocher is een Frans familiebedrijf in plantaardige cosmetica. Het werd in 1958 in La Gacilly (Bretagne) opgericht door ecoloog Yves Rocher, die in dit plaatsje van 1962 tot 2008 ook burgemeester was. Sinds 2010 is Bris Rocher, kleinzoon van Yves, bestuursvoorzitter van het bedrijf. Vanaf de oprichting van het bedrijf wordt uitsluitend gebruik gemaakt van plantaardige ingrediënten die niet getest zijn op dieren. Yves Rocher verkocht in het begin per post crèmes op basis van de plant speenkruid, waarvan algemeen bekend is dat het geneeskrachtige eigenschappen heeft. Omdat het merk betrokken is met de natuur, werd in 1991 de Yves Rocher foundation opgericht. Deze stichting houdt zich bezig met het redden van het milieu. In La Gacilly worden tegenwoordig honderden plantensoorten geplant en geteeld om deze te bestuderen. Het bedrijf plant extra bomen aan wanneer bepaalde producten worden verkocht. Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen om een boom te planten in plaats van een cadeau te ontvangen.
Waarom kiezen voor Yves-Rocher?
Op de website van Yves Rocher vind je diverse producten voor de verzorging van het lichaam. De ingrediënten die Yves Rocher gebruikt voor de samenstelling van deze producten worden gekozen uit respect voor de natuur. Daarvoor worden uitsluitend de juiste en nuttige ingrediënten gebruikt. Het streven van Yves Rocher is dat de producten voor meer dan 94% natuurlijk zijn. Yves Rocher heeft de producten onderverdeeld in de categorieën: gezicht, haar, lichaam en douche, make-up, parfum, cadeau-idee en aanbiedingen. Elk product wordt met een foto afgebeeld met een omschrijving. Hier vind je onder andere meer achtergrondinformatie over de plantaardige werkstoffen in het product en welke resultaten je mag verwachten. Ook kun je bij elk product lezen in de bijgevoegde reviews wat andere klanten van het product vinden. Op de site vind je ook verschillende tips hoe je huid te verzorgen. Wil je een fysieke winkel voor de producten van Yves Rocher bezoeken of een afspraak in een schoonheidsinstituut maken? Je vindt met behulp van de link op de website de voor jou meest dichtstbijzijnde locatie.
Is Yves-Rocher betrouwbaar?
Het bedrijf is sinds het begin van de oprichting enorm gegroeid. Op dit moment heeft Yves Rocher zo’n 1700 fysieke winkels, waarvan er 512 zijn gevestigd zijn in Frankrijk. Yves Rocher heeft meer dan 16.000 mensen in dienst en het bedrijf is werkzaam in 102 landen. In Frankrijk wordt met 40% aandeel in de totale omzet het meeste verkocht, gevolgd door Europa waar nog eens 45% van de omzet wordt behaald.
Klantenservice en klachten Yves-Rocher
De klantenservice van Yves Rocher is op verschillende manieren bereikbaar. Je kunt ze op elk moment van de dag een e-mail sturen met vragen over je bestelling, een product of het verifiëren van een factuur. Yves-Rocher streeft ernaar een e-mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden. Wil je een sneller antwoord op je vraag, dan kun je de klantenservice bellen van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 21.00 uur en op zaterdag tussen 08.00 en 17.00 uur. In de fysieke winkels van Yves Rocher kunnen professionele schoonheidsadviseurs je gericht advies geven over verzorgingsproducten die het beste aansluiten op de persoonlijke behoefte van jouw huid.
Wil jij Yves-Rocher ook beoordelen?
Gebruik jij de plantaardige producten van Yves Rocher en heb je ze online besteld? Hoe heb jij de kwaliteit van deze producten ervaren? Kun je iets zeggen over de prijs-kwaliteitverhouding? Heb je weleens contact met de klantenservice van Yves Rocher opgenomen? Hoe is dat contact verlopen? Ben je een tevreden klant van Yves Rocher? Laat ons weten hoe je de producten, kwaliteit en service van Yves Rocher beoordeeld in een review op onze website. Anderen zullen dit zeer op prijs stellen. Het zorgt ervoor dat we steeds betere keuzes kunnen maken in onze aankopen via het internet. Daarmee maak je het doen van online bestellingen niet alleen leuker maar ook betrouwbaarder en veiliger.
Ik ga hier nooit meer bestellen, wat een slechte administratie afdeling.
Wacht nu reeds meer dan 14 dagen op mijn bestelling. Telefonisch is klantendienst niet bereikbaar en via mail krijg je steeds dezelfde link om je bestelling te volgen en deze werkt meer niet dan wel.
Zogezegd is pakket reeds een week verzonden.
Ik bestel er alvast niets meer.
Veertig jaar klant. Nooit wat retour gezonden. 13 april 2023 voor het eerst retourzending. Exact volgens hun procedure (product niet geopend).20 april gebeld, kon week duren, 28 april gebeld 2x. Bedrijf niet bereikbaar. Gemaild 1 mei, geen reactie. 8 mei gebeld, niet bereikbaar. Nogmaals klachten formulier gezonden. Uit eindelijk 15 mei brief ontvangen, het bedrag zou worden terug gestort. Ik kreeg uit eindelijk wat terug minus € 3,50
verzendkosten. Dit staat niet op hun site, indien pakje in orde is, krijg je het complete bedrag retour.
Zeer slechte klanten service. Ik ga na 40 jaar opzoek naar een ander make-upmerk.
Ik ben al jaren klant van Yves Rocher.
Fijne producten.
En ook altijd leuk, een gratis cadeautje erbij.
De laatste paar keer duurde de levering veel te lang.
Op mijn account staat dat het pakketje onderweg is en vervolgens is afgeleverd. Nee dus.
Na telefonisch contact bleek het nog in het sorteercentrum te staan. Ik wacht nu al veel te lang op mijn pakketje en dit is voor mij een reden om hier niets meer te bestellen
Bestelling gedaan 6/05/23.
Brief ontvangen dd. 8/05/23 dat we eerst moesten betalen, betaald op 15/05.
Proberen talloze keren telefonisch te bereiken....niets, muziek.
Eindelijk pakje ontvangen op 31/05/23 maar er mankeert 1 product, welke reeds betaald is.
Kopie van mijn bestelbon en factuur van Yves Rocher op 31/05 via mail doorgestuurd.
Wat zal er nu uit de bus komen, en krijg ik antwoord???
Laat niet af hen te contacteren!!!
Eerste maal.... maar ook laatste maal besteld!!!!
Ben gewoonweg heel tevreden, prijs kwaliteit.
Al meer dan 40 jaar klant en nog nooit klachten gehad. Alles altijd netjes afgeleverd.
Geen reacte op mijn mil
Pakje wordt niet geleverd. Geen terugkoppeling van klantenservice op mails. Telefonisch slecht bereikbaar. Dus nog geen oplossing voor probleem. Al jaren klant. Produkten goed, maar de laatste tijd is de service een dikke onvoldoende.
Door dat de site blokkeerde, bleek dat ik achteraf 2x mijn bestelling had geplaatst. Dus 2x de betaling gedaan.
Meermaals heb ik tot 20minuten aan telefoon gehangen om dit recht te zetten, doch ik werd steeds in wacht gezet.
Emails gestuurd, ook hier geen reactie op gehad.
Zéér jammer na 20jaar klant te zijn.
Levering was niet compleet, daarna reageren ze nergens meer op. Wel 3 x per week SPAM in de mailbox. Nooit masr dan ook echt NOOIT MEER.
Tijdens mijnnervaring bij een sollicitatie gesprek , ben ik respectloos behandeld geweest door de uitbater , rasictisch en discriminerend, ik heb ondanks opzeg te gedaan hebben bij mijn huidige werkgever de job hierdoor niet aanvaard. Ik vind dat zulke dingen niet mogen gebeuren , de uitspraken dat deze mevrouw deed ivm haar eigen werknemers was het toppunt. Ze zoekt onderdanige alochtonen wazr ze er al 2 heeft in de winkel die hard werken. Ik ben er hard van verschoten ik ga daar zeker niet meer binnen.
Over min ervaring, vragen, opmerkingen heb ik al de nodige e-mails geschreven naar Yves Rocher. Niks helpt. Je wordt als klant gewoon genegeerd. Telefonisch is helemaal rampzalig, onvriendelijk, niet luisteren, onbegrepen, 'belt u nog maar een keertje, want ik begrijp het niet', niet te geloven.... Wachttijd tot je zo'n onvriendelijke consulente aan de telefoon krijgt die je met en kluitje in het riet stuurt, is minstens 20 minuten. Dat noemt Yves Rocher in de wachttijd 'een ogenblikje'.....
Ben al jaren tevreden klant van Yves Rocher maar ik wil ABSOLUUT niet dat mijn producten getest worden op dieren. Yves Rocher stopte daar als een van de eerste mee. Maar het grote geld uit China lonkte en daar zijn dierproeven voor cosmetica verplicht! Yves Rocher gaat hier in mee.. tot zover de principes van Yves Rocher. Tot zover hun ecologische overtuiging blah blah. Daar moeten hoeveel dieren wel niet voor lijden? Ik bestel nooit meer bij Yves Rocher.
producten ok, prijzen te hoog, heel klantonvriendelijk
de producten zijn goed, maar toch te hoog voor de prijs. De kortingen zijn niet waarheidsgetrouw. En als er dan een gebrek is, moet je zelf blijven bellen en zelf contact opnemen. want dat initiatief nemen ze niet zelf. mijn post was kwijtgeraakt bij bpost zogezegd fout adres hoewel alles wel juist ingevuld was. Als ik niet had gebeld, hadden ze geen poging opnieuw gedaan zegt de medewerker, en de factuur geannuleerd. Klantendienst kan veel klantvriendelijker voor zo'n bekende winkel. Ook hetzelfde probleem vorig jaar toen 1 product niet voorradig was, geen informatie, niks. ik moet er maar zelf blijven achter vragen en blijven bellen om mijn geld terug te krijgen. een tip: BETAAL NOOIT VOORAF BIJ HEN ALS JE ACHTERAF NIET WIL SMEKEN OM JE EIGEN GELD. echt frustrerend :(
Mijn moeder van in de 80 jaar is al meer dan 30 jaar een tevreden klant van Yves-Rocher. Tot 17 december jl.. toen had mijn moeder per ongeluk via internet bankieren het 100-voudige overmaakt voor een bestelling. Ipv € 12,95 het bedrag van €1295,-. Geen kattepis dus voor iemand die moet leven van AOW en een klein pensioen.
Toen ze de fout had opgemerkt heeft ze in paniek mij opgebeld. Ik heb daarop met de servicedesk van YR gebeld. Daar werkt ik vriendelijk te woord gestaan en werd mij verzekerd dat het geld zsm zou worden teruggeboekt. Maar de overboeking was nu nog niet in de systemen terug te vinden. Mijn telefoonnummer daar achter gelaten en ze zouden zsm contact opnemen als ze de overboeking binnen zouden hebben.
De week daarop woensdag zelf weer gebeld om de status te checken. Wederom hetzelfde verhaal, overboeking niet terug te vinden. Maar alles gerapporteerd aan de boekhouding. Alles komt goed.
Ik bleef toch met een vreemd gevoel achter, aangezien wederom werd gezegd dat ze de overboeking niet konden vinden. Dus de bank maar even gebeld om te vragen wanneer dat geld op de rekening van YR zou staan. Er werd mij verzekerd dat dat 5 seconden na het datum/tijd stempel in de overboeking al was gebeurd. Dat ze de overboeking niet kunnen zien is dus een rotsmoes om je aan het lijntje te houden. Dit ondanks het feit dat de grootte van dit bedrag de urgentie groot maakt.
De bank vertelde mij dat indien hier niet spoedig actie wordt ondernomen je de optie hebt om een aangifte van oplichting te doen bij de politie.
Ik dus weer de servicedesk van YR gebeld met boodschap dat het geld 5 seconden na de overboeking al op hun rekening stond. Weer werd ik in de wacht gezet en ging de medewerker overleggen met de boekhouding. En weer werd mij gemeld dat de boeking niet zichtbaar was in hun systemen.
Toen ik dreigde met het tegen mijn zin in doen van een aangifte van oplichting, werd ik weerzin de wacht gezet voor overleg. En je raad het al 2minuten geleden was de boeking binnen gekomen😀. Wederom alle gegevens opgenomen en het geld zou worden teruggestort. Inmiddels is dit een week geleden en nog steeds niets”¦
Morgen gaan we maar weer bellen”¦.
Iemand nog adviezen?
Wordt vervolgt”¦..
Ik ben al ongeveer 30 jaar trouwe klant bij Yves Rocher. Ik vind de producten helemaal top en sta achter de manier hoe ze gemaakt worden, met veel respect voor de natuur. Als je als klant ingeschreven staat, krijg je via de mail en per post altijd fantastische aanbiedingen. Je krijgt ook cadeaus bij je bestellingen, maar met uitzondering van het gratis product van Yves Rocher vind ik deze niet zo interessant, dus meestal kies ik in plaats daarvan voor de proefmonsters. De cadeaus zijn vaak kettingen of sieraden, horloges, tassen en badjassen. Wat mij betreft hoeven ze dat niet te doen. De producten die ze verkopen hebben dat ook helemaal niet nodig. Ik vind de producten kwalitatief erg goed en ze zijn prachtig verpakt. Ook leuk om cadeau te geven. Je kunt bij veel producten ook kiezen voor voordeligere navulverpakkingen (ook beter voor het milieu). Ik raad de producten van Yves Rocher dan ook van harte aan.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Yves Rocher een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 17 beoordelingen geplaatst over Yves Rocher. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,9 gekregen, waarbij 42% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Yves Rocher actief?
Yves Rocher is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) verzorging & gezondheid.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Yves Rocher reviews? Dan kun je naar de website van Yves Rocher gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.