Sunweb logo

Sunweb reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten

Sunweb reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten
29
Sunweb logo
Website
Sunweb
Categorie
Vakantie & reizen

Reviews en ervaringen Sunweb

Het is iets waar we vaak het hele jaar naar uitkijken: op vakantie gaan. Je wilt dan natuurlijk ook dat er bij die vakantie helemaal niets mis kan lopen. Misschien schakel je wel een touroperator in of zoek je online de verschillende opties op. Ben jij op zoek naar een leuke reis? Dan kan je misschien eens een kijkje nemen bij Sunweb. Sunweb biedt tal van vlieg-, auto- en meer vakanties aan en doet dat al een hele tijd. Lees je graag wat ervaringen met Sunweb en beoordelingen van Sunweb geschreven door hun klanten? Dan kan je dat op deze webpagina doen. Hier vind je reviews over Sunweb!

Over Sunweb

Sunweb is een reisorganisator die actief is in Nederland en België en tal van vakanties op zijn website aanbiedt. Sunweb werd opgericht in 2000 in Nederland met een assortiment aan vlieg- en wintersportvakanties. Sinds 2006 is de organisator actief in België en doorheen de jaren is het aanbod aan bestemmingen en opties ook gevoelig uitgebreid. Sunweb tracht zich van de concurrentie te onderscheiden door een nadruk te leggen op service en op prijs. Zo kan je op eender welk moment terecht bij de klantendienst van Sunweb of bij jouw reisadviseur voor vragen en/of advies. Daarnaast is Sunweb ook begaan met verantwoordelijkheid en duurzaamheid. Zo beschikt het bedrijf over certificaten die aantonen dat ze geven om het klimaat zoals Climatecare en Travelife. Meer informatie over Sunweb of de sfeer even opsnuiven? Dan kan je één van de kanalen op sociale media volgen!

Waarom kiezen voor Sunweb?

Als je gaat voor een reis bij Sunweb ga je voor een reis die tot de puntjes geregeld is. Bovendien vind je bij Sunweb ook een groot aanbod aan last minutes en zijn er altijd wel enkele interessante aanbiedingen te vinden. De website zelf is verdeeld in de volgende categorieën: zonvakantie, wintersport, autovakanties, aanbiedingen, last minutes en extras. Bij Sunweb kan je reizen boeken binnen en ook ver buiten Europa. Om maar een kleine greep te nemen uit het aanbod aan bestemmingen: Duitsland, Cyprus, Turkije, Kroatië, Marokko, Montenegro, Portugal en ga zo maar door. Naast de website vind je doorheen de Benelux ook kantoren van Sunweb terug voor een meer persoonlijke benadering. Hoe je ook op reis wilt: bij Sunweb kan het ongetwijfeld wel geregeld worden.

Is Sunweb betrouwbaar?

Sunweb is een reisorganisator die al sinds 2000 actief is op de markt en dus ook al enige jaren een goede staat van dienst kan voorleggen. Bovendien is Sunweb aangesloten bij een hele resem aan keurmerken en organisaties die jouw veiligheid garanderen. Zo is het aangesloten bij online keurmerk Stichting Webshop Keurmerk en ook bij e-commerce Europe. Meer reisspecifiek kan je Sunweb terugvinden bij de SGR en natuurlijk ook de ANVR. Daarnaast beschikt Sunweb over een eigen klantendienst waar je met vragen en/of bij problemen terecht kunt en is er een grote aanwezigheid op sociale media. Ook de verbinding met de website is beveiligd zodat je altijd veilig surft bij Sunweb. Met anderen woorden: er is geen enkele reden om je zorgen te maken!

Klantenservice en klachten

Heb je een vraag voor Sunweb? Heb je advies nodig? Of heb je misschien een klacht? Dan kan je best even contact opnemen met de klantendienst van het bedrijf. Dat kan op heel wat manieren. Zo kan je een afspraak maken bij één van de filialen. Je kunt echter ook even bellen tijdens de kantooruren of een mail sturen. Alternatief kan je ook op sociale media even een berichtje laten. De klantendienst van Sunweb geeft in de regel een antwoord binnen enkele uren op werkdagen. Heb je een klacht? Dan staat de klachtenprocedure duidelijk beschreven op de website. De reisleiding zal in eerste instantie altijd proberen om jouw klacht op te lossen. Ben je niet tevreden? Dan kan je ook nog altijd contact opnemen met Stichting Webshop Keurmerk.

Wil jij ook beoordelen?

Boekte jij al eens een vakantie bij Sunweb? Dan is jouw review over Sunweb waar wij naar op zoek zijn. Wat is jouw ervaring met de organisatie in zijn geheel? Wat vond je van de prijs van jouw reis? Kreeg je waar voor jouw geld? Werd je ook effectief geholpen bij problemen? Hoe zou je de service van Sunweb beoordelen? Was je tevreden over het aanbod aan bestemmingen? Zou je in de toekomst opnieuw reizen met Sunweb of net niet? Pen het hier neer en help een ander!

Reviews over Sunweb

Gerelateerde bedrijven

Tix logo
Tix
27 beoordelingen
4,1
Golftime logo
Golftime
2 beoordelingen
9
Texel logo
Texel
2 beoordelingen
8,5

Gerelateerde blogartikelen

6,1
50% zou hier weer kopen
39 beoordelingen
Onze beoordeling over Sunweb

Sunweb is geverifieerd door ons expert team. De webshop Sunweb bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen. Daarnaast is Sunweb lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje). Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via Sunweb. Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.

De reputatie van Sunweb is positief te noemen. Het Nederlandse bedrijf is namelijk ook al een lange tijd actief op het internet. Je kunt zelf ook meehelpen andere gebruikers een goede keus te maken bij hun aankopen. Dit kun je doen door een review achter te laten op deze pagina.

Het is verstandig de website van Sunweb te bekijken voor actuele openingstijden. Daar vind je uiteraard ook het uitgebreide assortiment van Sunweb.

Geplaatst op: 05-03-2021
Geschreven door: ErvaringenSite.nl

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Expert review
"Oplichting" bij aanpassing

Toen we begin juni een wintersportreis wilden boeken, was het onzeker of we met 5 of 6 personen zouden gaan. Daarom heb ik via Whatsapp contact gezocht met Sunweb met daarbij de vraag of het mogelijk is om later een extra persoon bij te boeken. Het antwoord daarop was "Ja zeker! (maar wel een ruim genoeg appartement boeken)". Dat hebben wij dus gedaan, en hiervoor was de rekening 5*929 euro (bij 6 personen was het 6*850 euro geweest). Nu heb ik vandaag gebeld om een 6e persoon bij te boeken, en het blijkt dat we daarvoor ruim 1300 euro moeten bijbetalen omdat de prijs voor de reeds geboekte personen ook toeneemt. Dit vind ik onredelijk:
1) Dit betekent dat het nu boeken 150 euro per persoon = 900 euro totaal duurder is dan als we direct voor 6 man hadden geboekt (6*1005 = 6030 euro ipv 6*850 = 5100 euro)
2) Het appartement is al gereserveerd. De enige extra kosten voor Sunweb zijn toeristenbelasting, lakenpakket, skipas en wat administratiekosten.
3) Aan de telefoon werd aangegeven dat dit de "huidige prijs" is, maar het appartement is helemaal niet meer beschikbaar. "Huidige prijs" slaat dus nergens op.
4) Gezien het niet is aangegeven bij navragen (bovengenoemd) in juni dat dit forse extra kosten zou meebrengen

Geplaatst op: 12-11-2022
Laatst bewerkt op: 12-11-2022
Geschreven door: Hans V.

3 / 10
2/5 1/5 1/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Incompetent, bedrieglijk en klantonvriendelijk reisagentschap!

Hotel Gran Melia Palacio de Isora in Tenerife geboekt voor 13 dagen en 12 nachten (3 tem 15 september). Een 5-sterrenhotel waar de All IN tem 1 uur 's nachts inbegrepen is (of zo wordt het door Sunweb toch op hun site omschreven). Eenmaal aangekomen blijkt dat het hotel al jaren hun policy toepast van ALL in tem 23 uur en dat vanaf 23 uur ALLES betalend is. Voorbeeld: een mojito kost 14 euro/stuk. Drink je er dus nog 4 gedurende twee uren kost dit 56 euro/persoon/avond. Dit vanaf dag 1 gemeld aan Sunweb, geregeld zelf opnieuw een bericht moeten sturen of zij hiervoor een oplossing hadden. Wij hebben gedurende ons verblijf NIEMAND van Sunweb gezien, laat staat telefonisch gehoord. Enkel enkele whatsapp-berichten dat ze dit met het hoofdkantoor moesten opnemen hoewel ze zelf toegaven dat zij die 1 uur idd zo vermelden op de site. Dit is gewoonweg platvloers bedrog waarvoor wij ook de gepaste en rechtvaardige terugbetaling van verwachten en niet de belachelijk voorgestelde 'compensatie' van 150 à 200 euro korting op een volgende reis (dit werd mij via whatsapp voorgesteld NA terugkomst van vakantie). Wij boekten een reis, afgaande op de CORRECTE info op jullie site (wat iedereen wel doet veronderstel ik, als je via een reisagentschap boekt) en eens aangekomen blijkt dit helemaal niet te kloppen met de realiteit. Zoals reeds gemeld: alle nodige printscreens werden reeds genomen van hoe jullie het melden op de site. Het wordt tijd dat jullie deze info aanpassen. Wij wensen en eisen een correcte terugbetaling voor de gelden schaden. Verlof/vakantie dient om te ontspannen, we hebben ons meer moeten bezighouden met te kijken wat wel en niet inbegrepen was, het uur in het oog houden tot wanneer we mochten bestellen en de hopeloze communicatie naar jullie toe zonder enige pasklare respons. Werk aan de winkel zou ik zo denken.

Geplaatst op: 17-09-2022
Laatst bewerkt op: 19-09-2022
Geschreven door: Kristof V.

4 / 10
4/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slecht, laat iets zien en je beland ergens anders

Ik vraag mij af waarom mijn review niet op de website onder de hotel Poenix sun staat ???
Dit zijn de waarheiden die jullie verbergen.
Je komt daar aan en je ziet opeens vuile schimmel kamer totaal anders dan op de foto.
Ik wil hierbij mijn klacht indienen tegen jullie website die mensen voor de gek houden. Wordt een iets laten zien en je beland ergens anders.
Waarom kijken jullie niet na of de accomodaties voldoen aan de standaard basis hygiënisch en logische voorwaarden wat een Europese gezin verdient?
Nu jullie mijn review verbergen betekend dat het enkel geld voor jullie belangrijk is dan de gezondheid van mensen.
Ik was daar met kinderen. We zijn allemaal ziek geworden inclusief mijn kinderen !!!! Hoe harteloos zijn jullie ? Als ik wist dat de hotel kamers en badkamer zo slecht aan toe is zou ik dat nooit boeken Ookal was het maar 1 euro!!!

Ik heb totaal niet genoten van mijn vakantie en heb financiële schade gelopen.
Ik wens schadevergoeding!
Mijn klacht zal ik ook onder de review voor de sunweb zelf ook plaatsen !! Plaats zo snel mogelijk mijn review onder de hotel zodat anderen niet voor de gek gehouden worden!!!

Geplaatst op: 23-09-2022
Laatst bewerkt op: 23-09-2022
Geschreven door: Shabnam H.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Je krijgt niet wat sunweb beloofd

Een appartement met swim up geboekt. Bij aankomst bleek het niet zoals de foto's hadden aangetoond op de site bij het boeken. De medewerkers ter plaatsen hebben niets voor ons gedaan. Zij verscholen zich achter het antwoord "wij kunnen niets doen vanwege de drukte".
Dit was de 2e keer dat wij via sunweb hadden geboekt en 2 keer gezeik. Ik zal NOOIT meer via sunweb iets boeken en sunweb zeker NIET aanbevelen. Ben benieuwd hoe zij onze klacht gaan afhandelen, weinig vertrouwen in sunweb.

Geplaatst op: 24-08-2022
Laatst bewerkt op: 24-08-2022
Geschreven door: Vincent V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Zeer mooie reis,maar slechtte organisatie door Sunweb.

Wij zijn op een uitstap in Tenerife met 4 personen achtergelaten op de ophaalplaats.De bus ging om 18h vertrekken en wij hebben gewacht van 17.45h tot 19.15h.maar werden niet opgepikt.Toch beweren ze dat hij er was en dat de bus vol zat ?

Geplaatst op: 09-08-2022
Laatst bewerkt op: 09-08-2022
Geschreven door: Benjamin D.

8 / 10
5/5 1/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Nee
Bedenk je goed als je met SUNWEB boekt.

Ik zal het samenvatten om het voor jullie duidelijk te maken.

Mijn vrouw heeft bij SUNWEB een vakantie geboekt 17-06-2022 met boeking 474----.

Hierbij heeft zij dezelfde dag gebeld en 45 minuten in de wacht gestaan om het te annuleren.
Uiteindelijk niet doorgekomen ze bleef op dezelfde positie hangen.
Omdat ik zelf al een vakantie had geboekt precies die dag kon ze dat niet weten en heeft daarom direct contact opgenomen.

Ze kreeg jullie niet te pakken en heeft maandag 20-06-2022 een mail gestuurd om het schriftelijk nogmaals door te geven dat het geannuleerd kan worden en met de aantekening en schermafbeelding dat ze die vrijdag ook al 45 min gebeld had.

Annuleringsrecht:
Als reiziger heb je het recht om binnen 24 uur na de totstandkoming van de reisovereenkomst deze zonder opgave van redenen kosteloos te annuleren, tenzij de organisator dit recht in de aanbieding en de bevestiging heeft uitgesloten door het gebruik van de term: definitieve boeking.

Hierbij staat bij jullie reservering dat de reis pas definitief is als de betaling is voldaan.
En moest binnen 3 dagen betaald worden.
Ook dat heeft ze uiteraard niet gedaan.

Hierbij stuurt Sunweb dit antwoord:

24 uur bedenktijd is hierbij niet van toepassing. Bij de laatste stap vragen wij namelijk 'weet je zeker dat je de boeking definitief wilt maken' om het vervolgens met een rode knop te bevestigingen dat je de boeking definitief maakt. De betaling staat hier los van.

DUS BIJ SUNWEB HEB JE GEEN RECHT

JE KRIJGT DIRECT EEN FACTUUR VAN MEER DAN 1000 EURO ALS JE PER ONGELUK DUBBEL BOEKT.

Daarbij heeft ze 21-06 gelijk geantwoord dat we hier ons best voor gedaan hebben om gelijk te annuleren en het zo nogmaals te bevestigingen.

Nu blijven jullie maar bellen en een aanmaning sturen van het te vorderen bedrag.

Ze is er echt helemaal van overstuur en heb het met deze reden voor haar geschreven.

Ik heb nog niet eerder met zo'n bedrijf te maken gehad met zo'n onvriendelijk samenwerking.
Een vakantie moet genieten zijn ( creating memories) jullie zeggen het zelf maar dat is niet gelukt.

Dennis

Geplaatst op: 24-08-2022
Laatst bewerkt op: 24-08-2022
Geschreven door: Dennis V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Vreselijk

Vreselijk jullie zijn afzetters na alles te hebben ingevuld en dan bij betaling komt er een ander bedrag op hotel die jullie presenteerden 1 woord voor schandalig kamer voor 2 personen (vrienden ) te klein geen ruimte minibar gaf meer warmte dan koude eten was totale flop salade die niet eens koud staat eten was zelfde of werd terug gebruikt Animatie kinderen niks zwembad vuil kinder glijbaan werd niks mee gedaan s’avonds gingen de lichten gewoon uit terwijl andere hotels nog animatie was dit allemaal hotel Monte Carlo 4sterren waard naar mijn ervaring een kwart ster waard ! Ze waren goed in mensen ronselen voor de buiten activiteiten

Geplaatst op: 01-08-2022
Laatst bewerkt op: 01-08-2022
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
2/5 2/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Vreselijk.

Bij de meeste reisbureau’s boek je toch pas defenitief wanneer men het voorschot betaald voor een bepaalde datum. Bij sunweb dus niet. Wanneer men alles invult en een bevestigingsmail ontvangt is het dus definitief. Door deze flauwe kul, moeten we dus annuleringskosten betalen. Terwijl we eigenlijk niet eens een 1 cent betaald hebben.
Voor ons zijn het afzetters. En dat zal altijd zo blijven.

Geplaatst op: 26-07-2022
Laatst bewerkt op: 26-07-2022
Geschreven door: Seppe L.

3 / 10
1/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Breed aabod aan goeie reizen.

Na het 4de perfect geslaagde reispakket moet ik jullie belonen. Altijd tevreden geweest en vriendelijk personeel. Ze doen hun job met goesting en ze helpen en informeren in geval van aanpassingen of dergelijke.

Geplaatst op: 24-06-2022
Laatst bewerkt op: 24-06-2022
Geschreven door: Jean G.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Vreselijk

VRE-SE-LIJK. Wij hebben een ‘superior’ kamer geboekt bij Vasia Village. Volgens de omschrijving van hun eigen website krijg je dan een kamer met zeezicht! Leuk! Helaas, vandaag bleek dat niets klopte van dit alles. We werden weggestopt in een piepklein kamertje achter de mooie kamers met zeezicht. Onze kamer kijkt uit op een soort vuilnisbelt ongeving met allemaak bouwvallen en rotzooi! Wat een drama! Wij hebben op onze papieren ‘superieur’ kamer staan maar zitten nu in een zogenaamde ‘double room’ doe volgens de website van Vasia Village’ echt voor twee personen is en waar volgens hun eigen website geen mogelijkheid is voor een derde bed voor een kind van 8. Maar…..die hebben ze er wel bij gedrukt. Wat we ook zeggen tegen Sunweb, ze doen er NIETS mee. Ja, omboeken naar een ander resort en dan 95,- per nacht bijbetalen!!! SCHANDALIG!! NOOIT MEER SUNWEB VOOR ONS!!

Geplaatst op: 13-07-2022
Laatst bewerkt op: 13-07-2022
Geschreven door: Eric B.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Factuur 500 euro hoger dan bij de boeking

Je boekt een reis en krijgt een prijsoverzicht. Daarna vul je alle gegevens in en krijg je weer eenprijsoverzicht. Je boekt dan definitief en daarna krijg je via mail een bevestiging met de betaalgegevens. Op die mail krijg je een andere prijs, verschil 500 euro. Mail verstuurd naar Sunweb en daar krijg je het volgend antwoord. De kinderkorting was tot 12 jaar en uw dochter is 13 jaar. Nergens stond er vermeld dat de kinderkorting tot 12 jaar was, zelfs niet na het invullen van haar geboortedatum. . Bij de definitieve booking kreeg je dit verschil ook niet te zien.

Geplaatst op: 25-04-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
1/5 2/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Baggerservice van Sunweb

Binnen een werkdag verzoek gedaan om de geboekte reis te annuleren; maar nee, daarvoor wilt Sunweb ruim 1500 euro zien. Er waren voor de reis nog maar 2 kamers beschikbaar en ten tijde van het verzoek nog maar 1 (ofwel; Sunweb heeft hierdoor ook geen omzet mis gelopen). Wat een baggerservice. Ik ben bereid de review weg te halen mits er een oplossing wordt geboden (boeking 4610898).

Geplaatst op: 28-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Mitchel

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Drama

Eerste keer dat ik boekte via sunweb online. Nooit meer. Niet zozeer om de service van sunweb zelf maar wel om het hotel dat ze presenteerden als 4 sterren hotel en ronduit dramatisch bleek te zijn. Boek nooit het Sauerland Stern hotel in Willingen. Het is gedateerd en oud. Service ondermaats en kamers vuil. Eten was ronduit slecht, niet te eten. De ligging zogezegd op de piste was niet op de piste maar er 7 minuten te voet vanaf. De Bar was gewoon niet open en het zwembad kon je enkel betreden na reservatie . Er bleek geen subtropisch zwemparadijs te zijn.... Na 1 dag vertrokken alhoewel geboekt voor 3 dagen. Slechtste ervaring ooit .

Geplaatst op: 02-03-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
1/5 1/5 2/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Niet vergoeden van schade

Pakketreis geboekt en op de heenreis bagage zoek geraakt. Hierdoor kleding e.d. moeten kopen Sunweb weigert deze schade te vergoeden en verwijzen nar de vliegmaatschappij . Volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) is de aanbieder, Sunweb, bij pakketreizen ook aansprakelijk voor gemaakte kosten bij vermissing bagage. Sunweb heeft lak aan wettelijke regels.

Geplaatst op: 13-12-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Pja S.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Nieuwe reisleider

Graag wil ik dit bericht met Sunweb en iedereen die dit leest delen.
Wij hadden een hele goede reisleidster genaamd Ciska maar zij werkt niet meer bij Sunweb. Na een paar invallers/studenten? te hebben gehad hebben we nu een fantastische opvolger voor haar.
William is nu onze reisleider. En wat voor een heerlijk persoon is dit! Hij is attent, supervriendelijk, humoristisch, snel en zeer deskundig. Niets is hem te veel. Hij doet alles voor zijn gasten.
Sunweb heeft met William een “parel” in handen. Een waardige opvolger. Wij hopen hem nog vele jaren mee te mogen maken in Benidorm

Geplaatst op: 28-10-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Marian L.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Sunweb de eerste en laatste keer

Ik heb een vakantie geboekt via Sunweb omdat ik een weekje alleen op vakantie wilde gaan, Sunweb had als enige een hotel die een hotel in mijn ogen aanbod die ook voor een redelijke prijs was.

Hotel geboekt, aangekomen op bestemming. Alles leek tot zover in orde. Ik zat op Kreta en tijdens mijn 2e dag was er de 2e heftigste aardbeving ooit, de hoogste is gemeten in 1994 op een schaal van 6.1, 6 dagen geleden was er een aardbeving van 6 op de schaal van richter. Na deze aardbeving zijn er nog wel honderden naschokken/bevingen geweest, de volgende dag werd ik weer wakker geschud. Ik heb direct aan de bel getrokken bij de 'reisleiding', deze vertelde mij dat ik 'rustig moest doen' en dat het wel even kon duren voordat ik voorzien zou worden van een antwoord.

Op zo'n moment wil je gewoon graag geholpen/gehoord worden, ik wilde niet langer blijven op Kreta, ook omdat ik alleen was. Als ik dan te horen krijg dat ik 'even rustig moet doen en moet afwachten', vind ik dit ongelofelijk als zo'n organisatie zijnde. Schandalig gewoon.

Niks was mogelijk en ik wilde zo snel mogelijk weg, ik heb maar zelf een vlucht geboekt (enkele reis van 400 euro, wat ook volstrekt belachelijk is) omdat ik gewoon mijn eigen veiligheid wilde waarborgen.

Voortaan boek ik toch gewoon maar weer lekker bij de bekendere rode/blauwe concurrent, Sunweb = goedkoop = duurkoop. Nooit meer.

Geplaatst op: 03-10-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Nick

3 / 10
3/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Misleidende informatie en slechte service in Lanzarote

Ik had een Sunweb reis en accommodatie geboekt via Neckermann naar hotel Iberostar in Lanzarote. De vrouw van Neckerman vertelde dat ze er zelf was geweest, een goed hotel, veel zwembaden en rust. Ik had dus de reis geboekt voor 2700 euro.

Toen ik aankwam bleek dat er alleen maar 2 animatie zwembaden voor met name kinderen beschikbaar waren en kinderbedjes en dat voor de andere zwembaden je een zogenaamde Prestige moest hebben en dan zou je samen met andere extra faciliteiten 35 euro per dag extra moeten betalen.

Zowel op de website also op de subwebapp met mijn boeking staat er dat er beschikbaarheid zou zijn voor 7 zwembaden en wordt er over een beperking niet gesproken. Wel dat er prestige 1 eigen zwembad zou hebben. Bij de prestige beschrijving stond een hele opsomming maar niet dat ze drie eigen zwembaden zouden hebben.

Ik had dit aangegeven in de whatsapp 's avonds zodat ze dit zou lezen in de morgen (want ik zou een afspraak met haar hebben mbt mogelijke excursies). Ik kreeg 's morgens een bericht terug waarin stond dat door Covid19 faciliteiten veranderd kunnen zijn en we hier geen rechten op konden verhalen. Deze situatie had echter niks met Corona te maken maar was het beleid van het hotel.

Het is bepalend dat als er niets klopt een reisorganisatie dus blijkbaar de verantwoordelijkheden en rechten van een klant kan uitsluiten door Corona de schuld te geven. Tijdens de afspraak met de Sunweb medewerkster zei ze dat ze niet wist waar het over ging en het antwoord vanuit de auto schreef.

Ik had daarna een afspraak met de Sunwebmanager verantwoordelijk voor het eiland. Zij vertelde dat ze vond dat ik gekregen had waarvoor ik geboekt had omdat de kamer ok is en het is all-inclusive. Ik vertelde dat dit niet zo was omdat een deel van de faciliteiten niet toegankelijk waren. Ze wilde verder niets doen. Ze wilde een klacht opstellen en vroeg me dat te ondertekenen. Maar omdat hier ook in stond dat ik gekregen had waarvoor ik geboekt had, wilde ik het niet ondertekenen. Daarnaast gaf ze zelf aan dat ze niks wilde doen.

Wil ik dus toegang tot de rustigere zwembaden hebben, moet ik dus 35 euro per dag bijbetalen wat dus neerkomt op 490 euro voor 14 dagen wat dus het totaal maakt van 3190 euro

Ik had dus een dure vakantie geboekt en kom erachter dat ik dus alleen toegang heb tot de kinderzwembaden.

De houding van de Sunweb manager verbaasde me erg. Ze was aanvallend, niet flexibel en deed niks om ook maar begrip te tonen. Ik vroeg haar nogmaals om aan te tonen waar op de website het stond dat er beperkte toegang was tot de zwembaden maar ik kreeg geen antwoord. Ik werd aangeraden om de Prestige te nemen en extra te betalen. Ook werd het afgeschoven naar Neckermann terwijl zij juist de website van Sunweb gebruikte voor informatie.

Geplaatst op: 15-08-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

5 / 10
5/5 1/5 1/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Geen terugbetaling ontvangen van mijn voucher

Ik had een reis geboekt naar Egypte voor 2 personen. Maar mijn reis werd geannulleerd i.v.m. corona en ik zou de aanbetaling teruggestort krijgen. Ondertussen ben ik gescheiden en had natuurlijk een nieuw rekeningnummer doorgegeven omdat ik de hoofdboeker was en de aanbetaling ook betaald had. Maar na enkele keren aar Sunweb te hebben gebeld (steeds 1.5 uur in de wacht) werdt mij verteld dat het geld naar de rekening van mijn ex is gegaan en ze kunnen het zogezegd niet terug halen. Ik ben des duivels en wil mijn geld toch terug hebben natuurlijk. Maar volgens mij moet sunweb de fout herstellen en mij alsnog uitbetalen. 1 ding is zeker, ik ga nooit maar dan ook nooit meer een reis boeken bij sunweb,

Geplaatst op: 30-06-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: John H.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Annuleren boeking

Een dik compliment voor de klantenservice van Sunweb. Geweldig geholpen bij het annuleren van een boeking, medewerkster Moniek was erg begripvol en na het telefoongesprek kreeg heel snel (binnen een uur!) een annuleringsbevestiging in mijn mailbox. Met deze service wil ik volgende vakantie graag boeken bij Subweb! Een erg gerustellende gedachte dat de klantenservice zo snel en vriendelijk handelt.

Geplaatst op: 07-07-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Denise L.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Waardeloos

Door zeer luide geluidsoverlast klacht ingediend. Zelfs geluidsopnames ingediend. Antwoord jammer kunnen we niets aan doen en zeggen dan nog hopen dat u een fijne vakantie gehad heeft. Nou dan heb je de klacht goed gelezen . Maar niet heus. Daarna nog een brief gestuurd naar de directie van Sunweb. Maar wat dacht je . Nog geen regeltje terug gekregen. U snapt het NOOIT
GEEN SUNWEB MEER.

Geplaatst op: 18-02-2020
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Marga

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Reisleiding

Op zich ben ik altijd goed te spreken over de vakanties die ik bij Sunweb heb geboekt, alleen de reisleiding tegenwoordig? Je wordt ergens uit de bus gezet en je bekijkt het maar. Of je stapt vanaf de airport in een bus, zonder reisleiding, chauffeur roept om, appartement huppeldpup, en je staat daar in het donker geen idee waar je heen moet lopen. Wellicht zijn dit bezuinigingen, maar juist de vroegere persoonlijke en goede reisleiding stond Sunweb bekend om. De reisleiding zelf, te jong en onervaren, doen hun best maar komt zeker niet altijd over, een ingestudeerd praatje, beter iemand die zelf echt spontaan is, verteld en aanvoelt wat er nodig is, meer ervaren is en die uitlegt waar je heen moet als je de bus uitstapt, bereikbaar is voor vragen -en niet alleen telefonisch- beter nog, even meeloopt. Mvg

Geplaatst op: 24-08-2019
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: A

6 / 10
3/5 3/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
Reisleiding

Op zich ben ik altijd goed te spreken over de vakanties die ik bij Sunweb heb geboekt, alleen de reisleiding tegenwoordig? Je wordt ergens uit de bus gezet en je bekijkt het maar. Of je stapt vanaf de airport in een bus, zonder reisleiding, chauffeur roept om, appartement huppeldpup, en je staat daar in het donker geen idee waar je heen moet lopen. Wellicht zijn dit bezuinigingen, maar juist de vroegere persoonlijke en goede reisleiding stond Sunweb bekend om. De reisleiding zelf, te jong en onervaren, doen hun best maar komt zeker niet altijd over, een ingestudeerd praatje, beter iemand die zelf echt spontaan is, verteld en aanvoelt wat er nodig is, meer ervaren en die uitlegt waar je heen moet als je de bus uitstapt, beter nog, even meeloopt.

Geplaatst op: 24-08-2019
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: A

6 / 10
3/5 3/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
Reisleiding

Op zich ben ik altijd goed te spreken over de vakanties die ik bij Sunweb heb geboekt, alleen de reisleiding tegenwoordig? Je wordt ergens uit de bus gezet en je bekijkt het maar. Of je stapt vanaf de airport in een bus, zonder reisleiding, chauffeur roept om, appartement huppeldpup, en je staat daar in het donker geen idee waar je heen moet lopen. Wellicht zijn dit bezuinigingen, maar juist de vroegere persoonlijke en goede reisleiding stond Sunweb bekend om. De reisleiding zelf, te jong en onervaren, doen hun best maar komt zeker niet altijd over, een ingestudeerd praatje, beter iemand die zelf echt spontaan is, verteld en aanvoelt wat er nodig is, meer ervaren is en die uitlegt waar je heen moet als je de bus uitstapt, bereikbaar is voor vragen -en niet alleen telefonisch- beter nog, even meeloopt. Mvg

Geplaatst op: 24-08-2019
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: A

4 / 10
2/5 2/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Heerlijk gehad

Vakantie naar Egypte geboekt en was heerlijk! Super geregeld Sunweb!

Gewoon top!

Geplaatst op: 15-03-2019
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Wouter

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Traumatische vakantie

Sunweb neemt klachten absoluut niet serieus. Je moet eerst 4 weken wachten op een reactie die nergens op slaat en overeenkomt met een reactie op fb en vervolgens mag je weer 4 weken wachten op een reactie op je email. En dan gaat jet om een zeer traumatische ervaring op een excursie die afgenomen is bij sunweb zelf.

Geplaatst op: 22-09-2018
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Karima T.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
GEWELDIG GEHOLPEN

Omdat ik een fout had gemaakt in de boeking, gebeld met Sunweb (ik had per ongeluk voor 9 gasten geboekt ipv 8). Cecile (hoop dat ik haar naam goed schrijf) heeft alles keurig GRATIS aangepast en doorgevoerd. P E R F E C T E service! Echt Supergoed! Heel tevreden! Goed begin van de vakantie (over een week of 5/6) Bedankt! Nogmaals!

Geplaatst op: 26-01-2018
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Stephanie V.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Reviews niet betrouwbaar

Sinds mijn terugkomst van vakantie (4 mei) beweert sunweb dat er een storing is bij het plaatsen van reviews. Mijn review was niet echt lovend. Mijn bewering klopt helaas. Er zijn inmiddels wel 2 beweringen van (9.1 en 9.9) geplaatst, die hadden kennelijk geen last van een storing. Te triest voor woorden

Geplaatst op: 14-06-2017
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Wilma

6 / 10
3/5 3/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
Luna Park Mallorca

Van 31.08 tot 07.09 in luna park Mallorca verbleven.

In de hotelkamer zelf waren al veel dingen stuk en nog vies. Losse plinten, vlekken in bed hoezen, gore spiegels etc.

Het was all in.. ontbijt was top en als er smiddags warm eten bij zat dan was dit ook echt warm/heet. Savonds daar in tegen was het eten koud tot lauw. En dit terwijl we direct om 19.00uur erheen gingen en wat koud moest zijn was warm. Hebben dus vaak buiten de deur gegeten.

Boek je een excursie bij Sunweb, denk dan even 2 keer na. In de shops die precies dezelfde excursie aanbieden betaal je zo 20 euro minder. Voel ons gewoon weer eens afgezet door de Nederlandse reisorganisaties.

Ook droppen ze je natuurlijk eerst in een leerwinkel of parelwinkel, daar verdienen die busorganisaties natuurlijk weer geld aan. Wij doen excursies om wat van het land te zien, niet om te winkelen. Beetje jammer.

Zelf snachts nog aan de stok gehad met fransen, die vonden het nodig om rond 4 / 5 uur snachts keihard op de deuren te bonken en te schreeuwen.

In ons hotel was verder geen toezicht of beveiliging. Die stond alleen bij het hoofdgebouw van luna park.

Zon zee en strand was super!! De accomodatie was helaas minder. Ondanks alles wel super genoten.

Geplaatst op: 09-09-2016
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Wendy

6 / 10
3/5 3/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
Vroegboekkorting

Wij hebben met ze tweeen weer een reis naar ons vertrouwde hotel in Santa Susanna geboekt vai Sunweb en zijn weer super tevreden :) De vroegboekkorting gaf weer de doorslag om te gaan boeken bij Sunweb

Geplaatst op: 15-01-2016
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Sabine E.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Super vakantie helaas wel veel gesloten

Ik en mijn mijn in oktober naar Zakynthos geweest met een all inclusief hotel. Het hotel was echt een wahalla en we hebben dan ook echt genoten. helaas was de omgeving een beetje uitgestorven omdat veel winkels dicht waren. Dit zou wel zo netjes zijn om even bij de website te vermelden.

Geplaatst op: 24-11-2015
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Bergsma

8 / 10
4/5 4/5 4/5 4/5
Nogmaals kopen? Ja

Schrijf een review over Sunweb


Bestelproces *
0
/ 10
Service *
0
/ 10
Prijs *
0
/ 10
Levering *
0
/ 10


Gerelateerde bedrijven

Tix logo
Tix
27 beoordelingen
4,1
Golftime logo
Golftime
2 beoordelingen
9
Texel logo
Texel
2 beoordelingen
8,5

Gerelateerde blogartikelen

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is Sunweb een betrouwbaar bedrijf?

Er zijn 39 beoordelingen geplaatst over Sunweb. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 6,1 gekregen, waarbij 50% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

In welke sectoren is Sunweb actief?

Sunweb is vooral actief in de categorie vakantie & reizen en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) autovakantie , vakantieparken , wintersport en zonvakanties.

Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

Heb je een positieve indruk gekregen door de Sunweb reviews? Dan kun je naar de website van Sunweb gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.

Alle subcategorieën uit deze categorie