
Sunweb reviews, ervaringen, beoordelingen en klachten

Reviews en ervaringen Sunweb
Het is iets waar we vaak het hele jaar naar uitkijken: op vakantie gaan. Je wilt dan natuurlijk ook dat er bij die vakantie helemaal niets mis kan lopen. Misschien schakel je wel een touroperator in of zoek je online de verschillende opties op. Ben jij op zoek naar een leuke reis? Dan kan je misschien eens een kijkje nemen bij Sunweb. Sunweb biedt tal van vlieg-, auto- en meer vakanties aan en doet dat al een hele tijd. Lees je graag wat ervaringen met Sunweb en beoordelingen van Sunweb geschreven door hun klanten? Dan kan je dat op deze webpagina doen. Hier vind je reviews over Sunweb!
Over Sunweb
Sunweb is een reisorganisator die actief is in Nederland en België en tal van vakanties op zijn website aanbiedt. Sunweb werd opgericht in 2000 in Nederland met een assortiment aan vlieg- en wintersportvakanties. Sinds 2006 is de organisator actief in België en doorheen de jaren is het aanbod aan bestemmingen en opties ook gevoelig uitgebreid. Sunweb tracht zich van de concurrentie te onderscheiden door een nadruk te leggen op service en op prijs. Zo kan je op eender welk moment terecht bij de klantendienst van Sunweb of bij jouw reisadviseur voor vragen en/of advies. Daarnaast is Sunweb ook begaan met verantwoordelijkheid en duurzaamheid. Zo beschikt het bedrijf over certificaten die aantonen dat ze geven om het klimaat zoals Climatecare en Travelife. Meer informatie over Sunweb of de sfeer even opsnuiven? Dan kan je één van de kanalen op sociale media volgen!
Waarom kiezen voor Sunweb?
Als je gaat voor een reis bij Sunweb ga je voor een reis die tot de puntjes geregeld is. Bovendien vind je bij Sunweb ook een groot aanbod aan last minutes en zijn er altijd wel enkele interessante aanbiedingen te vinden. De website zelf is verdeeld in de volgende categorieën: zonvakantie, wintersport, autovakanties, aanbiedingen, last minutes en extras. Bij Sunweb kan je reizen boeken binnen en ook ver buiten Europa. Om maar een kleine greep te nemen uit het aanbod aan bestemmingen: Duitsland, Cyprus, Turkije, Kroatië, Marokko, Montenegro, Portugal en ga zo maar door. Naast de website vind je doorheen de Benelux ook kantoren van Sunweb terug voor een meer persoonlijke benadering. Hoe je ook op reis wilt: bij Sunweb kan het ongetwijfeld wel geregeld worden.
Is Sunweb betrouwbaar?
Sunweb is een reisorganisator die al sinds 2000 actief is op de markt en dus ook al enige jaren een goede staat van dienst kan voorleggen. Bovendien is Sunweb aangesloten bij een hele resem aan keurmerken en organisaties die jouw veiligheid garanderen. Zo is het aangesloten bij online keurmerk Stichting Webshop Keurmerk en ook bij e-commerce Europe. Meer reisspecifiek kan je Sunweb terugvinden bij de SGR en natuurlijk ook de ANVR. Daarnaast beschikt Sunweb over een eigen klantendienst waar je met vragen en/of bij problemen terecht kunt en is er een grote aanwezigheid op sociale media. Ook de verbinding met de website is beveiligd zodat je altijd veilig surft bij Sunweb. Met anderen woorden: er is geen enkele reden om je zorgen te maken!
Klantenservice en klachten
Heb je een vraag voor Sunweb? Heb je advies nodig? Of heb je misschien een klacht? Dan kan je best even contact opnemen met de klantendienst van het bedrijf. Dat kan op heel wat manieren. Zo kan je een afspraak maken bij één van de filialen. Je kunt echter ook even bellen tijdens de kantooruren of een mail sturen. Alternatief kan je ook op sociale media even een berichtje laten. De klantendienst van Sunweb geeft in de regel een antwoord binnen enkele uren op werkdagen. Heb je een klacht? Dan staat de klachtenprocedure duidelijk beschreven op de website. De reisleiding zal in eerste instantie altijd proberen om jouw klacht op te lossen. Ben je niet tevreden? Dan kan je ook nog altijd contact opnemen met Stichting Webshop Keurmerk.
Wil jij ook beoordelen?
Boekte jij al eens een vakantie bij Sunweb? Dan is jouw review over Sunweb waar wij naar op zoek zijn. Wat is jouw ervaring met de organisatie in zijn geheel? Wat vond je van de prijs van jouw reis? Kreeg je waar voor jouw geld? Werd je ook effectief geholpen bij problemen? Hoe zou je de service van Sunweb beoordelen? Was je tevreden over het aanbod aan bestemmingen? Zou je in de toekomst opnieuw reizen met Sunweb of net niet? Pen het hier neer en help een ander!

Gerelateerde bedrijven



Gerelateerde blogartikelen
Sunweb is geverifieerd door ons expert team.
De webshop Sunweb bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen.
Daarnaast is Sunweb lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje).
Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via Sunweb.
Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.
De reputatie van Sunweb is positief te noemen.
Het Nederlandse bedrijf is namelijk ook al een lange tijd actief op het internet.
Je kunt zelf ook meehelpen andere gebruikers een goede keus te maken bij hun aankopen.
Dit kun je doen door een review achter te laten op deze pagina.
Het is verstandig de website van Sunweb te bekijken voor actuele openingstijden.
Daar vind je uiteraard ook het uitgebreide assortiment van Sunweb.
Graag wil ik dit bericht met Sunweb en iedereen die dit leest delen.
Wij hadden een hele goede reisleidster genaamd Ciska maar zij werkt niet meer bij Sunweb. Na een paar invallers/studenten? te hebben gehad hebben we nu een fantastische opvolger voor haar.
William is nu onze reisleider. En wat voor een heerlijk persoon is dit! Hij is attent, supervriendelijk, humoristisch, snel en zeer deskundig. Niets is hem te veel. Hij doet alles voor zijn gasten.
Sunweb heeft met William een “parel” in handen. Een waardige opvolger. Wij hopen hem nog vele jaren mee te mogen maken in Benidorm
Een dik compliment voor de klantenservice van Sunweb. Geweldig geholpen bij het annuleren van een boeking, medewerkster Moniek was erg begripvol en na het telefoongesprek kreeg heel snel (binnen een uur!) een annuleringsbevestiging in mijn mailbox. Met deze service wil ik volgende vakantie graag boeken bij Subweb! Een erg gerustellende gedachte dat de klantenservice zo snel en vriendelijk handelt.
Vakantie naar Egypte geboekt en was heerlijk! Super geregeld Sunweb!
Gewoon top!
Omdat ik een fout had gemaakt in de boeking, gebeld met Sunweb (ik had per ongeluk voor 9 gasten geboekt ipv 8). Cecile (hoop dat ik haar naam goed schrijf) heeft alles keurig GRATIS aangepast en doorgevoerd. P E R F E C T E service! Echt Supergoed! Heel tevreden! Goed begin van de vakantie (over een week of 5/6) Bedankt! Nogmaals!
Wij hebben met ze tweeen weer een reis naar ons vertrouwde hotel in Santa Susanna geboekt vai Sunweb en zijn weer super tevreden :) De vroegboekkorting gaf weer de doorslag om te gaan boeken bij Sunweb
Sinds kort heeft Sunweb Inpakkers, natuurlijk een mooie naam voor vakanties met dikke kortingen. Even rondgekeken en zelfde avond geboekt. Direct snel antwoord met info en alles was geregeld. Zeker voor de prijs doen. Nu is Sunweb al een bekende naam op de markt maar had er nog nooit geboekt. Eerste ervaring helemaal geweldig. Nu dromen en uitkijken naar de vakantie.
Een prima appartementencomplex, direct aan zee gelegen, met een zwembad, goede service, lekker eten, diverse plekken om te zitten, prettig personeel en vooral een heel mooi uitzicht!!
Gewoon een top vakantie gehad met mijn man zoals je verwacht. Kinderen kwamen halverewege de vakantie er ook nog bij en het was super in het mooie Turkijke :)
Sunweb is voor mij de nummer 1. Heb er nog nooit echt een slechte ervaring mee gehad. tuurlijk zijn er altijd kleine dingetjes maar ja dat heb je overal. Gewoon een prettige organisatie waar dingen goed geregeld zijn.
Wij hadden net een zonvakantie geboekt bij Sunweb, toen wij enkele dagen later een actie voorbij zagen komen voor gratis parkeren.
Als wij hadden gewacht met boeken, dan hadden gebruik kunnen maken van deze mooie actie, maar dat wisten wij dus niet van te voren.
Nadat we een mail hadden gestuurd naar Sunweb hebben we binnen 2 dagen toch een actiecode mogen ontvangen zodat wij ook gebruik kunnen maken van de actie!
Dat noem ik service! Elke vakantie boeken wij Sunweb, alles is altijd goed geregeld en ze staan altijd voor je klaar als je hulp nodig hebt.
Wij zijn dik tevreden!!
Sunweb heeft het grootste aanbod en weet altijd wel een mooie reis te boeken via de site. Prijzen zijn goed en service is altijd goed geweest.
Ik en mijn mijn in oktober naar Zakynthos geweest met een all inclusief hotel. Het hotel was echt een wahalla en we hebben dan ook echt genoten. helaas was de omgeving een beetje uitgestorven omdat veel winkels dicht waren. Dit zou wel zo netjes zijn om even bij de website te vermelden.
Zij eind mei naar het griekse eiland Thassos geweest voor de eerste keer met sunweb is ons goed bevallen en zeker voor hehaling vatbaar. Goede telefonische bereikbaarheid voor als je vragen hebt.Het hotel Alea Suite was goed enkelt de annimatie in de avond stelt niks voor erd weinig gedaan Het plaatsje Prinos is een klein dorpje met een veerboot die naar het vast e land gaat. De hostes van sunweb was vriendelijk en zeer behulpzaam maar wist enkelt de standaard dingen van het eiland komt waarschijnlijk ook dat dit haar eerste siezoen op Thassos was.
Het eiland is rutig en nog echt grieks de mensen zijn zeer vriendelijk het is niet toeristies in een dag rij je met een auto het eiland rond . wij hebben een fijne vakantie gehad maar zou er niet weer heen gaan want heb er alles in de 15 dagen dat we er waren well gezien
Helaas moest ik vlak voordat we op vakantie een operatie ondergaan, waardoor de vakantie niet door kon gaan. De vakantie moesten we dus annuleren bij Sunweb, maar tot onze verbazing kwamen ze met het aanbod dat deze vakantie ook omgeboekt mocht worden. Dit hadden wij dus gedaan en gingen twee maandjes later op vakantie. Het verschil werd door de annuleringsverzekering vergoed!
Op zich ben ik altijd goed te spreken over de vakanties die ik bij Sunweb heb geboekt, alleen de reisleiding tegenwoordig? Je wordt ergens uit de bus gezet en je bekijkt het maar. Of je stapt vanaf de airport in een bus, zonder reisleiding, chauffeur roept om, appartement huppeldpup, en je staat daar in het donker geen idee waar je heen moet lopen. Wellicht zijn dit bezuinigingen, maar juist de vroegere persoonlijke en goede reisleiding stond Sunweb bekend om. De reisleiding zelf, te jong en onervaren, doen hun best maar komt zeker niet altijd over, een ingestudeerd praatje, beter iemand die zelf echt spontaan is, verteld en aanvoelt wat er nodig is, meer ervaren is en die uitlegt waar je heen moet als je de bus uitstapt, bereikbaar is voor vragen -en niet alleen telefonisch- beter nog, even meeloopt. Mvg
Op zich ben ik altijd goed te spreken over de vakanties die ik bij Sunweb heb geboekt, alleen de reisleiding tegenwoordig? Je wordt ergens uit de bus gezet en je bekijkt het maar. Of je stapt vanaf de airport in een bus, zonder reisleiding, chauffeur roept om, appartement huppeldpup, en je staat daar in het donker geen idee waar je heen moet lopen. Wellicht zijn dit bezuinigingen, maar juist de vroegere persoonlijke en goede reisleiding stond Sunweb bekend om. De reisleiding zelf, te jong en onervaren, doen hun best maar komt zeker niet altijd over, een ingestudeerd praatje, beter iemand die zelf echt spontaan is, verteld en aanvoelt wat er nodig is, meer ervaren en die uitlegt waar je heen moet als je de bus uitstapt, beter nog, even meeloopt.
Sinds mijn terugkomst van vakantie (4 mei) beweert sunweb dat er een storing is bij het plaatsen van reviews. Mijn review was niet echt lovend. Mijn bewering klopt helaas. Er zijn inmiddels wel 2 beweringen van (9.1 en 9.9) geplaatst, die hadden kennelijk geen last van een storing. Te triest voor woorden
Van 31.08 tot 07.09 in luna park Mallorca verbleven.
In de hotelkamer zelf waren al veel dingen stuk en nog vies. Losse plinten, vlekken in bed hoezen, gore spiegels etc.
Het was all in.. ontbijt was top en als er smiddags warm eten bij zat dan was dit ook echt warm/heet. Savonds daar in tegen was het eten koud tot lauw. En dit terwijl we direct om 19.00uur erheen gingen en wat koud moest zijn was warm. Hebben dus vaak buiten de deur gegeten.
Boek je een excursie bij Sunweb, denk dan even 2 keer na. In de shops die precies dezelfde excursie aanbieden betaal je zo 20 euro minder. Voel ons gewoon weer eens afgezet door de Nederlandse reisorganisaties.
Ook droppen ze je natuurlijk eerst in een leerwinkel of parelwinkel, daar verdienen die busorganisaties natuurlijk weer geld aan. Wij doen excursies om wat van het land te zien, niet om te winkelen. Beetje jammer.
Zelf snachts nog aan de stok gehad met fransen, die vonden het nodig om rond 4 / 5 uur snachts keihard op de deuren te bonken en te schreeuwen.
In ons hotel was verder geen toezicht of beveiliging. Die stond alleen bij het hoofdgebouw van luna park.
Zon zee en strand was super!! De accomodatie was helaas minder. Ondanks alles wel super genoten.
Ik had een Sunweb reis en accommodatie geboekt via Neckermann naar hotel Iberostar in Lanzarote. De vrouw van Neckerman vertelde dat ze er zelf was geweest, een goed hotel, veel zwembaden en rust. Ik had dus de reis geboekt voor 2700 euro.
Toen ik aankwam bleek dat er alleen maar 2 animatie zwembaden voor met name kinderen beschikbaar waren en kinderbedjes en dat voor de andere zwembaden je een zogenaamde Prestige moest hebben en dan zou je samen met andere extra faciliteiten 35 euro per dag extra moeten betalen.
Zowel op de website also op de subwebapp met mijn boeking staat er dat er beschikbaarheid zou zijn voor 7 zwembaden en wordt er over een beperking niet gesproken. Wel dat er prestige 1 eigen zwembad zou hebben. Bij de prestige beschrijving stond een hele opsomming maar niet dat ze drie eigen zwembaden zouden hebben.
Ik had dit aangegeven in de whatsapp 's avonds zodat ze dit zou lezen in de morgen (want ik zou een afspraak met haar hebben mbt mogelijke excursies). Ik kreeg 's morgens een bericht terug waarin stond dat door Covid19 faciliteiten veranderd kunnen zijn en we hier geen rechten op konden verhalen. Deze situatie had echter niks met Corona te maken maar was het beleid van het hotel.
Het is bepalend dat als er niets klopt een reisorganisatie dus blijkbaar de verantwoordelijkheden en rechten van een klant kan uitsluiten door Corona de schuld te geven. Tijdens de afspraak met de Sunweb medewerkster zei ze dat ze niet wist waar het over ging en het antwoord vanuit de auto schreef.
Ik had daarna een afspraak met de Sunwebmanager verantwoordelijk voor het eiland. Zij vertelde dat ze vond dat ik gekregen had waarvoor ik geboekt had omdat de kamer ok is en het is all-inclusive. Ik vertelde dat dit niet zo was omdat een deel van de faciliteiten niet toegankelijk waren. Ze wilde verder niets doen. Ze wilde een klacht opstellen en vroeg me dat te ondertekenen. Maar omdat hier ook in stond dat ik gekregen had waarvoor ik geboekt had, wilde ik het niet ondertekenen. Daarnaast gaf ze zelf aan dat ze niks wilde doen.
Wil ik dus toegang tot de rustigere zwembaden hebben, moet ik dus 35 euro per dag bijbetalen wat dus neerkomt op 490 euro voor 14 dagen wat dus het totaal maakt van 3190 euro
Ik had dus een dure vakantie geboekt en kom erachter dat ik dus alleen toegang heb tot de kinderzwembaden.
De houding van de Sunweb manager verbaasde me erg. Ze was aanvallend, niet flexibel en deed niks om ook maar begrip te tonen. Ik vroeg haar nogmaals om aan te tonen waar op de website het stond dat er beperkte toegang was tot de zwembaden maar ik kreeg geen antwoord. Ik werd aangeraden om de Prestige te nemen en extra te betalen. Ook werd het afgeschoven naar Neckermann terwijl zij juist de website van Sunweb gebruikte voor informatie.
Je boekt een reis en krijgt een prijsoverzicht. Daarna vul je alle gegevens in en krijg je weer eenprijsoverzicht. Je boekt dan definitief en daarna krijg je via mail een bevestiging met de betaalgegevens. Op die mail krijg je een andere prijs, verschil 500 euro. Mail verstuurd naar Sunweb en daar krijg je het volgend antwoord. De kinderkorting was tot 12 jaar en uw dochter is 13 jaar. Nergens stond er vermeld dat de kinderkorting tot 12 jaar was, zelfs niet na het invullen van haar geboortedatum. . Bij de definitieve booking kreeg je dit verschil ook niet te zien.
Eerste keer dat ik boekte via sunweb online. Nooit meer. Niet zozeer om de service van sunweb zelf maar wel om het hotel dat ze presenteerden als 4 sterren hotel en ronduit dramatisch bleek te zijn. Boek nooit het Sauerland Stern hotel in Willingen. Het is gedateerd en oud. Service ondermaats en kamers vuil. Eten was ronduit slecht, niet te eten. De ligging zogezegd op de piste was niet op de piste maar er 7 minuten te voet vanaf. De Bar was gewoon niet open en het zwembad kon je enkel betreden na reservatie . Er bleek geen subtropisch zwemparadijs te zijn.... Na 1 dag vertrokken alhoewel geboekt voor 3 dagen. Slechtste ervaring ooit .
Op zich ben ik altijd goed te spreken over de vakanties die ik bij Sunweb heb geboekt, alleen de reisleiding tegenwoordig? Je wordt ergens uit de bus gezet en je bekijkt het maar. Of je stapt vanaf de airport in een bus, zonder reisleiding, chauffeur roept om, appartement huppeldpup, en je staat daar in het donker geen idee waar je heen moet lopen. Wellicht zijn dit bezuinigingen, maar juist de vroegere persoonlijke en goede reisleiding stond Sunweb bekend om. De reisleiding zelf, te jong en onervaren, doen hun best maar komt zeker niet altijd over, een ingestudeerd praatje, beter iemand die zelf echt spontaan is, verteld en aanvoelt wat er nodig is, meer ervaren is en die uitlegt waar je heen moet als je de bus uitstapt, bereikbaar is voor vragen -en niet alleen telefonisch- beter nog, even meeloopt. Mvg
Ik heb een vakantie geboekt via Sunweb omdat ik een weekje alleen op vakantie wilde gaan, Sunweb had als enige een hotel die een hotel in mijn ogen aanbod die ook voor een redelijke prijs was.
Hotel geboekt, aangekomen op bestemming. Alles leek tot zover in orde. Ik zat op Kreta en tijdens mijn 2e dag was er de 2e heftigste aardbeving ooit, de hoogste is gemeten in 1994 op een schaal van 6.1, 6 dagen geleden was er een aardbeving van 6 op de schaal van richter. Na deze aardbeving zijn er nog wel honderden naschokken/bevingen geweest, de volgende dag werd ik weer wakker geschud. Ik heb direct aan de bel getrokken bij de 'reisleiding', deze vertelde mij dat ik 'rustig moest doen' en dat het wel even kon duren voordat ik voorzien zou worden van een antwoord.
Op zo'n moment wil je gewoon graag geholpen/gehoord worden, ik wilde niet langer blijven op Kreta, ook omdat ik alleen was. Als ik dan te horen krijg dat ik 'even rustig moet doen en moet afwachten', vind ik dit ongelofelijk als zo'n organisatie zijnde. Schandalig gewoon.
Niks was mogelijk en ik wilde zo snel mogelijk weg, ik heb maar zelf een vlucht geboekt (enkele reis van 400 euro, wat ook volstrekt belachelijk is) omdat ik gewoon mijn eigen veiligheid wilde waarborgen.
Voortaan boek ik toch gewoon maar weer lekker bij de bekendere rode/blauwe concurrent, Sunweb = goedkoop = duurkoop. Nooit meer.
Binnen een werkdag verzoek gedaan om de geboekte reis te annuleren; maar nee, daarvoor wilt Sunweb ruim 1500 euro zien. Er waren voor de reis nog maar 2 kamers beschikbaar en ten tijde van het verzoek nog maar 1 (ofwel; Sunweb heeft hierdoor ook geen omzet mis gelopen). Wat een baggerservice. Ik ben bereid de review weg te halen mits er een oplossing wordt geboden (boeking 4610898).
Pakketreis geboekt en op de heenreis bagage zoek geraakt. Hierdoor kleding e.d. moeten kopen Sunweb weigert deze schade te vergoeden en verwijzen nar de vliegmaatschappij . Volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) is de aanbieder, Sunweb, bij pakketreizen ook aansprakelijk voor gemaakte kosten bij vermissing bagage. Sunweb heeft lak aan wettelijke regels.
Ik had een reis geboekt naar Egypte voor 2 personen. Maar mijn reis werd geannulleerd i.v.m. corona en ik zou de aanbetaling teruggestort krijgen. Ondertussen ben ik gescheiden en had natuurlijk een nieuw rekeningnummer doorgegeven omdat ik de hoofdboeker was en de aanbetaling ook betaald had. Maar na enkele keren aar Sunweb te hebben gebeld (steeds 1.5 uur in de wacht) werdt mij verteld dat het geld naar de rekening van mijn ex is gegaan en ze kunnen het zogezegd niet terug halen. Ik ben des duivels en wil mijn geld toch terug hebben natuurlijk. Maar volgens mij moet sunweb de fout herstellen en mij alsnog uitbetalen. 1 ding is zeker, ik ga nooit maar dan ook nooit meer een reis boeken bij sunweb,
Door zeer luide geluidsoverlast klacht ingediend. Zelfs geluidsopnames ingediend. Antwoord jammer kunnen we niets aan doen en zeggen dan nog hopen dat u een fijne vakantie gehad heeft. Nou dan heb je de klacht goed gelezen . Maar niet heus. Daarna nog een brief gestuurd naar de directie van Sunweb. Maar wat dacht je . Nog geen regeltje terug gekregen. U snapt het NOOIT
GEEN SUNWEB MEER.
Sunweb neemt klachten absoluut niet serieus. Je moet eerst 4 weken wachten op een reactie die nergens op slaat en overeenkomt met een reactie op fb en vervolgens mag je weer 4 weken wachten op een reactie op je email. En dan gaat jet om een zeer traumatische ervaring op een excursie die afgenomen is bij sunweb zelf.
Schrijf een review over Sunweb
Gerelateerde bedrijven



Gerelateerde blogartikelen
Andere gerelateerde bedrijven







FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Sunweb een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 29 beoordelingen geplaatst over Sunweb. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 6,8 gekregen, waarbij 65% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Sunweb actief?
Sunweb is vooral actief in de categorie vakantie & reizen en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) autovakantie , vakantieparken , wintersport en zonvakanties.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Sunweb reviews? Dan kun je naar de website van Sunweb gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.