Octa+ logo

Octa+ reviews, ervaringen en beoordelingen

Bezoek de website
Octa+ reviews, ervaringen en beoordelingen
Beoordeel Bezoek de website Schrijf een beoordeling
3808
Octa+ logo
Website
octaplus.be
Categorie
Energie aanbieders
Bezoek de website

Reviews en Ervaringen Octaplus

Wil je meer te weten komen over de onderneming Ocatplus? En weten of Octaplus betrouwbaar is? Dan ben je bij deze pagina bij het juiste adres. Op deze website lees je namelijk meer informatie over de onderneming Octaplus, waarom je voor deze onderneming zou moeten kiezen, en of het bedrijf daadwerkelijk betrouwbaar is. Ook lees je ervaringen van reeds bestaande klanten van Octaplus, waardoor je in het vervolg zelf een goede beslissing kunt maken om wel of niet te kopen bij Octaplus.

Over Octaplus

Octaplus is een Belgisch energiebedrijf, dat al is opgericht in 1881. Het bedrijf heeft haar hoofdkantoor in Vilvoorde. Octaplus levert elektriciteit, aardgas, brandstof en huisbrandolie aan huishoudens en ondernemingen. Het bedrijf heeft meer dan 100.000 klanten en werkt momenteel ook aan het aanbieden van zoveel mogelijk groene energie voor haar klanten. Octaplus heeft als doel om lage prijzen aan te bieden en een optimale klantenservice te verlenen.

Waarom kiezen voor Octaplus

Ben je op zoek naar een voordelige en betrouwbare energieleverancier? Dan is een bezoek aan de website van Octaplus een aanrader. Octaplus is een energieleverancier met vele jaren ervaring en enorm veel kennis. Het bedrijf wekt zelf geen energie op, maar verkoopt deze. Hierdoor is het bedrijf onafhankelijk en neutraal. Doordat het bedrijf zelf haar energiepakketten samenstelt, kunnen ze meerdere opties bieden en zo voor elke klant het juiste pakket aanbieden. Octaplus let dus specifiek op verschillende situaties en helpen je bij het begeleiden naar de juiste oplossing.

Ӭ

Is Octaplus betrouwbaar?

Voodat je een abonnement afsluit online dien je altijd goed op te letten of het bedrijf betrouwbaar is. Hier hoef je bij Octaplus geen zorgen over te maken. Octaplus is een onderneming met een hoge naamsbekendheid en een brede klantenkring. Je kunt de onderneming dan ook zeker vertrouwen. Ook heeft het bedrijf een veilige website, en voldoet de website aan alle standaarden waaraan een betrouwbare website dient te voldoen. Zo gaat de onderneming veilig met jouw gegevens om en kun je op verschillende veilige manieren betalen.

Klantenservice en klachten

Indien je een abonnement afsluit is het altijd raadzaam om te kijken of het bedrijf een klantenservice heeft. Dit is bij Octaplus wel het geval. Wil je een medewerker van Octaplus spreken voor vragen, opmerkingen of klachten? Benader dan de klantenservice van Octaplus. Je kunt de klantenservice benaderen via telefonisch contact, Whatsapp, of via het online contactformulier. Ook is het bedrijf actief op verschillende sociale mediakanalen en kun je ook via deze wegen het bedrijf benaderen.

Wil jij ook beoordelen?

Ben jij al klant bij Octaplus en wil je andere potentiële klanten vertellen over jouw ervaringen met het bedrijf? Schrijf dan een review en help mensen met het maken van een weloverwogen beslissing om wel of geen klant te worden. Schrijf bijvoorbeeld wat je van de service van het bedrijf vindt, of je tevreden bent, en of je het bedrijf aan andere zou aanbevelen.

Reviews over Octa+
Gerelateerde bedrijven
Budget Energie logo
Budget Energie
71 beoordelingen
4,9
Vattenfall logo
Vattenfall
25 beoordelingen
5,1
om | nieuwe energie logo
om | nieuwe energie
1 beoordeling
10
Gerelateerde blogartikelen
4,9
22% zou hier weer kopen
15 beoordelingen
Lees onze review over Octa+

Het bedrijf Octa+ is geverifieerd door ons. De webshop octaplus.be is al jaren een betrouwbare partij om te bestellen. Octa+ is lid bij de KvK (kamer van koophandel) en hun website beschikt over een SSL certificaat (het groene slotje). Dit slotje geeft aan dat het veilig is om te bestellen via de online betaalmethodes die ze aanbieden. Octa+ maakt gebruik van de meest voorkomende betaalmogelijkheden in Nederland.

Octa+ is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet. Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd. Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.

Bekijk zeker even de website van octaplus.be. Dit geeft je een beter beeld van de webshop. Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van Octa+.

Geplaatst op: 15-10-2021
Geschreven door: ErvaringenSite.nl

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Expert review
Helemaal niet ok

vermenigvuldigen een fictief gebruik (dat al verkeerd was , want ons verbruik is negatief) met 10 ! (terwijl we zouden moeten terugkrijgen.... geen ontkomen aan , betalen moeten we

Geplaatst op: 01-02-2024
Laatst bewerkt op: 01-02-2024
Geschreven door: Anoniem

6 / 10
5/5 1/5 1/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Top service!

Snelle en duidelijke uitleg en ze volgen de dossier goed op ! Top service!

Geplaatst op: 15-12-2023
Laatst bewerkt op: 15-12-2023
Geschreven door: Gert D.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Oneerlijke praktijken

Ik heb recht na mijn eindafrekening op een bedrag van iets meer dan 200 euro.
Een maand nadat de afrekening kwam, nog steeds geen centen gezien.
Gebeld met Octa+ en te horen gekregen dat je een aanvraag moet doen voor een terugbetaling.
Na een week nog steeds geen centen op de rekening. Terug gebeld en dan te horen gekregen dat het nog drie weken kan duren eer ik die centen zie verschijnen. Schandalig!
Ten eerste versta ik al niet dat je een aanvraag moet doen om je eigen geld dat je teveel betaald hebt terug te krijgen. Ten tweede dat dit dan nog een maand moet duren.
Het is een schande!

Geplaatst op: 06-10-2023
Laatst bewerkt op: 06-10-2023
Geschreven door: Anoniem

6 / 10
3/5 1/5 3/5 4/5
Nogmaals kopen? Nee
Geen goede ervaring beantwoorden mails en brieven niet en sturen je van kastje naar de muur

ze beantwoorden gewoon weg niet op online berichten alsook op aangetekende brieven , ze behandelen de klanten niet correct, een bedrijf dat niet op de markt zou mogen komen, en er zou meer controle op malafide ondernemingen moeten zijn, ik raad de mensen geen contract te ondertekenen. BLIJF ER WEG .

Geplaatst op: 20-04-2023
Laatst bewerkt op: 20-04-2023
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
1/5 1/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Blijf weg van deze leverancier

Blijf weg van deze leverancier. Zijn totaal onbereikbaar en in het zeldzame geval dat er toch een mailtje terugkomt, antwoorden ze naast de kwestie. Tariefkaarten van vorige contracten verdwijnen gewoon waardoor je niet weet wat je eigenlijk moet betalen. Onduidelijkheid troef dus. Wegblijven!

Geplaatst op: 01-02-2023
Laatst bewerkt op: 01-02-2023
Geschreven door: BVD V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Triestige klantendienst

Geen contact te verkrijgen met klantendienst, maandelijkse bijdrage wordt in November gevraagd te betalen mbt maand Februarie. Maw wegwezen...

Geplaatst op: 28-12-2022
Laatst bewerkt op: 28-12-2022
Geschreven door: Pieter V.

5 / 10
4/5 1/5 2/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Onbetrouwbare leverancier

Bij met inschrijving op 01.09.2021 voor een contract Smart Variabel werd een korting van 125 euro voorgesteld. Bij de eindafrekening op 31.08.2022 werd dit bedrag niet afgetrokken van het totaalbedrag. Na contact met een moeilijk bereikbare en weinig behulpzame klantendienst en enkele e-mails kwam het droge bericht van Octa+: "Een bonus is geen verplichting en wij als leverancier mogen beslissen om deze als nog niet uit te keren. Wij hebben in september 2021 besloten om geen bonussen meer toe te kennen door de onvoorziene omstandigheden op de energiemarkt wat een geldige reden is."
Van klantenmisleiding gesproken. Voor mij is Octa + een dikke min!

Geplaatst op: 15-12-2022
Laatst bewerkt op: 15-12-2022
Geschreven door: Herman

4 / 10
1/5 1/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Blijf hier weg!

Ik ben naar Octa+ overgestapt na een energievergelijking online. Op basis van mijn verbruik zou ik -met de huidige prijzen- een voorschot moeten betalen van 200 euro per maand. Octa+ stuurt echter een voorschotfactuur van 300 euro per maand die je niet kan verlagen. De tweede maand wordt ook de datum van mijn voorschotfactuur ineens 2 weken vervroegd, zodat ik deze maand 2 keer een gasfactuur moet betalen. Heel fijn tijdens de toch al niet zo goedkope decembermaand. Klantendienst is niet te bereiken. Telefoons worden afgebroken en op mails wordt niet gereageerd. Doe jezelf een plezier en blijf hier weg! (helaas kan je geen 0 sterren review geven, want dat is wat Octa+ eigenlijk verdient)

Geplaatst op: 01-12-2022
Laatst bewerkt op: 01-12-2022
Geschreven door: Karin I.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
WEGBLIJVEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klantendienst is niet bereikbaar: niet telefonisch maar ook niet via e-mail! Het enige antwoord dat u ontvangt is een "automatisch antwoord" maar nergens een "menselijk" gesprek.
Berekening van de maandelijkse voorschotfactuur is niet te begrijpen en onvoorspelbaar! Bij mijn vorige leverancier betaalde ik +/- 175€ per maand, waarbij ik de mogelijkheid had om dit bedrag zelfstandig aan te passen (+ of -),. Na ondertekening van mijn contract bij Octa+ moet ik zonder overleg 295€/maand betalen. Ondanks meerdere e-mails krijg ik geen enkel antwoord... Klant onvriendelijk, onbegrijpelijk, schandalig,...
PS: score = zijn géén enkele ster waardig!!!

Geplaatst op: 22-11-2022
Laatst bewerkt op: 22-11-2022
Geschreven door: Guido J.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Gangsters!

idem als review hieronder. intekenen op contract CARE met voorschot 262 euro. als het contract effectief ingaat komen ze af met voorschot van meer dan 400 euro. tarieven van CARE nergens te vinden, en voorschot niet aan te passen. geen antwoord van de klantendienst. ik ben meteen overgestapt naar een andere leverancier

Geplaatst op: 29-09-2022
Laatst bewerkt op: 29-09-2022
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
3/5 1/5 1/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Gangsters

Ik ben in Augustus van Engie naar Octa+ overgestapt na een simulatie waarbij maandelijks bedrag op 475 uitkwam voor gas + electr conform de prijslijst van het "Care" abonnement van Aug 2022. Goede zaak dacht ik, aangezien de prijs bij Engie vele malen hoger was. Op 09 sep werd de overstap effectief gemaakt. Na bezoek aan het klantenportaal wordt het voorschot voor Gas op 470 gezet en Electr op 320. Dit terwijl de formule "Care" pas om het kwartaal geindexeerd wordt. Telefoon vastgenomen en klantendienst gebeld. Onze klantendienst is uitzonderlijk voor enkele uren gesloten. Maandag namiddag nogmaals geprobeerd. Zelfde boodschap die zich ok DI voormiddag en namiddag herhaalde. Het is nu woensdag 16 uur en krijg nog steeds dezelfde boodschap. Op de website wordt bij de tarieven de download link voor het "Care" plan niet meer getoond. Voorschot kan niet lager gezet worden en de klantendienst is dus NIET bereikbaar. Ze bieden ook via Whatsapp een klantenservice, ook hier sinds maandag volgende boodschap: "Hallo, 🤷 Het WhatsApp systeem is tijdelijk gesloten, daarom zal uw aanvraag niet in behandeling worden genomen." Je wordt dus niet gehoord, niet geholpen, en gewoon bestolen. Ik noem mezelf geen expert, en het kan goed zijn dat de nieuwe berekening rekening houdt met de komende marktprijzen, maar het niet kunnen aanpassen van het voorschot alsook het drie dagen niet bereikbaar zijn van de klantendienst en het niet ter berschikking stellen van de prijslijst doet voor mij de deur dicht. Ik deel dit deel dit zodat u op de hoogte bent.

Geplaatst op: 14-09-2022
Laatst bewerkt op: 19-09-2022
Geschreven door: Anoniem

5 / 10
4/5 1/5 2/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Malafide bedrijf

Malafide praktijken. Eén van de weinige energieleveranciers waar het niet mogelijk is om eenvoudig je voorschotbedrag te wijzigen. Waarom wijzigen? Bij het klant worden en ingave van energieverbruiken van afgelopen jaar kwam ik uit op een maandelijks bedrag van € 600. Octa+ maakt daar zelf € 1100 van. Even bellen naar de klantenserice? Het eerste wat je daar te horen krijgt is dat ze je voorschotbedrag niet kunnen aanpassen. Octa+ plaatst zich duidelijk boven de wet en vindt dat zij het enige zeggenschap hebben wat de klant wanneer precies moet betalen. Zo'n management zouden ze in de gevangenis moeten zetten.

Geplaatst op: 08-09-2022
Laatst bewerkt op: 08-09-2022
Geschreven door: Simon C.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
WEGBLIJVEN!!!!!!

5 of 6 jaar terug al eens klant geweest bij hun, nu terug een contract afgesloten met hem. met mijn oude inloggegevens via "my.octaplus.be" kwam ik er achter dat de gegevens, facturatie en het contract van een andere klant verweven is met de mijne.
vanaf 29 - 08 - 2022 hun geïnformeerd via WhatsApp
over dit probleem.(incl. screenshots ter verduidelijking)
Nogmaals aangehaald op verschillende datums via WhatsApp ( 4 x ) en of telefonisch ( 2 x ).
......ondanks de beloftes van hun.......
TOT OP HEDEN NOG ALTIJD NIET OPGELOST!!!
" dus al meer dan één maand geleden"
Ik hoor nu voor 2 aansluitingen te betalen...
Wat betreft het bedrag van de voorschotbedragen, deze zijn schandalig hoog en worden volgens hun berekend op je verbruik over de laatste 3 jaar.
Iedereen bespaard in 2022 op zijn verbruik!

OCTA+, bereken uw voorschotten op het verbruik van 2022.
een ten zeerste ontevreden klant.

Geplaatst op: 07-10-2022
Laatst bewerkt op: 07-10-2022
Geschreven door: Jacky B.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Aanrader!

Ik zal niet snel een recensie uit mezelf schrijven maar nu doe ik het toch! Wat een goede service, klantendienst heeft Octa+. Ze zijn op verschillende manieren heel goed, snel te bereiken. Ze volgen zelf zeker perfect op en bellen je zelf persoonlijk terug op! In deze tijden zijn niet alleen de prijzen maar ook de service enorm belangrijk. Iets waar het bij veel energiebedrijven aan ontbreekt! Bij Octa+ ben je duidelijk geen nummer! Ik ben al heel lang klant bij dit bedrijf en het is het meer dan waard!

Geplaatst op: 30-05-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja

Schrijf een review over Octa+
Bestelproces *
0
/ 10
Service *
0
/ 10
Prijs *
0
/ 10
Levering *
0
/ 10


Gerelateerde bedrijven
Budget Energie logo
Budget Energie
71 beoordelingen
4,9
Vattenfall logo
Vattenfall
25 beoordelingen
5,1
om | nieuwe energie logo
om | nieuwe energie
1 beoordeling
10
Gerelateerde blogartikelen

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is Octa+ een betrouwbaar bedrijf?

Er zijn 15 beoordelingen geplaatst over Octa+. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,9 gekregen, waarbij 22% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

In welke sectoren is Octa+ actief?

Octa+ is vooral actief in de categorie energie aanbieders.

Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

Heb je een positieve indruk gekregen door de Octa+ reviews? Dan kun je naar de website van Octa+ gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.

Alle subcategorieën uit deze categorie