Mobile Vikings reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en ervaringen Mobile Vikings
Vrijwel iedereen gebruikt tegenwoordig natuurlijk telefoons. Er wordt mee gebeld, sms’jes verstuurd en de laatste jaren vooral mee geinternet. Nou is het geen geheim dat je daar redelijk wat voor moet betalen. Op zich ook niet zo erg, want je kunt in de huidige wereld bijna niet meer zonder. Maar toch is het voor iedereen natuurlijk fijn wanneer je zo min mogelijk hoeft te betalen voor jouw telefonie abonnement. Dat vond ook Mobile Vikings. Zij maken mobiele communicatie zo goedkoop mogelijk en leggen hiermee het vuur aan de schenen van de gevestigde Belgische operatoren op deze markt. Mobile Vikings is hard gegroeid en tegenwoordig onderdeel van Proximus. Hoe zijn de reviews en ervaringen met en over dit bedrijf eigenlijk? Dat lees je op deze pagina!
Over Mobile Vikings
Mobile Vikings bestaat toch al weer een behoorlijke tijd. Het is in 2009 in België opgericht met als doel het vrij maken van mobiel internet. Het was de eerste Belgische provider die specifieke tariefplannen op mobiel internet aan wist te bieden. Op dit moment werd er nog gebruik gemaakt van het netwerk van Base. Tegenwoordig maakt men gebruik van het netwerk van Orange. Mobile Vikings wist via slimme reclame met name veel studenten te binden en kende daarom een enorm snelle groei. Het is in eerste instantie ook in Nederland actief geweest, maar inmiddels al weer geruime tijd niet meer. Er kan dus met recht worden gesteld dat Mobile Vikings anders is dan andere aanbieders. Dat blijkt natuurlijk al uit het businessmodel, maar ook uit andere zaken. Zo heeft het bedrijf ook een eigen munteenheid ontwikkeld. Wanneer je iemand doorverwijst naar Mobile Vikings of een van de partners (bijvoorbeeld Booking of Vliegtickets), dan krijg je deze munt. Hiermee kun je herladingen kopen of andere zaken aanschaffen. Innovatie is iets wat bij Mobile Vikings hoog in het vaandel staat en dat blijkt uit alles.
Waarom kiezen voor Mobile Vikings?
Mobile Vikings legt de gevestigde orde in België op de telecommarkt dus graag het vuur aan de schenen en dat gaat goed. Het motto van de gehele crew is veelbelovend; gratis mobiele communicatie. Het gevoel van community is dan ook groot bij deze groep. Er zijn momenteel zo’n 280.000 leden die men ook wel de Viking vrienden noemt. Al deze Belgische Mobile Vikings bellen en sms'en elkaar volledig gratis. Je krijgt namelijk 1800 minuten en 9000 sms’en naar elkaar gratis. Daarnaast kun je elke herlading een ander tarief kiezen als dat nodig is. Er zijn ruime mogelijkheden wat betreft aanbod, zodat er voor iedereen wat bij zit. Dit is ook in de beoordelingen veelvuldig terug te vinden. Je account kun je zelf integraal online beheren. Je kunt op de website alles op de voet volgen of je abonnement herladen. In de gratis Viking App is dit allemaal nog makkelijker. Het gebruiksgemak en de voordelen die je krijgt als Mobile Viking is dus top.
Is Mobile Vikings betrouwbaar?
De betrouwbaarheid is natuurlijk een hele belangrijke graadmeter. Dit blijkt met name uit reviews, ervaringen en recensies. In de beoordelingen over dit bedrijf wordt zowel gekeken naar het product als naar het bedrijf zelf. Over het product is niet iedereen tevreden, men zegt dat het systeem met de Vikingpunten niet altijd goed werkt en ook het netwerk zou niet helemaal top zijn. Dat zijn dus nog verbeterpunten voor het bedrijf. Over het bedrijf, het idee, de visie en de service zijn de ervaringen wel heel goed. Ook blijkt uit het feit dat het bedrijf al behoorlijke tijd bestaat en ook is overgenomen door een zeer groot en serieus bedrijf dat Mobile Vikings een goed bedrijf is en absoluut over potentie beschikt. Hierbij moet dus nog wel worden gewerkt aan enkele kinderziektes.
Klantenservice en klachten
Een belangrijke graadmeter voor hoe een bedrijf ervoor staat is de klantenservice en de omgang met klachten. Er zijn zoals gezegd nog wel eens wat klachten, wat ook maakt dat over de klantenservice veel is te vinden. De ervaringen hiermee zijn eigenlijk zeer positief. Men is behulpzaam, biedt oplossingen en is bovendien zeer goed bereikbaar. Dat blijkt ook wel uit de vele contactmogelijkheden. E Mail, telefoon, social media en chat, het is allemaal beschikbaar voor grote delen van elke week.
Wil jij ook beoordelen?
Als jij ook ervaring hebt met Mobile Vikings, laat het dan vooral weten. Positief of negatief, je helpt anderen ontzettend bij het maken van de keuze voor een goede provider. Wanneer je ook nog ervaring hebt met de klantenservice en klachten is het helemaal mooi om een recensie achter te laten, zodat men ook hierin meer inzicht krijgt. Hoe meer reviews, hoe beter. Op deze manier helpen we elkaar met het maken van goede keuzes!
Mobile Vikings is geverifieerd door ons expert team.
De webshop Mobile Vikings bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen.
Daarnaast is Mobile Vikings lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje).
Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via Mobile Vikings.
Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.
Mobile Vikings is van origine een Nederlands bedrijf en is daarnaast al een lange tijd actief op het internet.
Hun reputatie is daarom ook erg goed.
Op onze website kan jij ook een review plaatsen om andere gebruikers te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen.
Het is verstandig de website van Mobile Vikings te bekijken voor actuele openingstijden.
Daar vind je uiteraard ook het uitgebreide assortiment van Mobile Vikings.
Ik krijg elke maand 4 afrekeningen. Eentje voor elke gsm (mijn vrouw en ikzelf) en eentje voor elke internet aansluiting. Op mijn vraag om dit te groeperen naar 1 per maand krijg ik een negatief antwoord. Zelfs telenet kan dit, en volgens mij MV ook, als ze de moeite zouden willen doen. Maar niet dus.
Bestellen ging nog redelijk, afgezien van de op een gegeven moment 4 installateurs. Huis vol modder stappen hoewel ze hun best deden dit te voorkomen. Werkt goed! Maar: administratief een irritante puinhoop! Viermaal een nota van dezelfde maand! Een kwetsende dreigbrief afgesloten te worden bij niet betaling. Inmiddels dubbel (!) betaald, automatische incasso afgesloten en de dreigbrieven gaan door. €40,- moet teruggestort worden maar.....geen reactie....wel een zoveelste dreigbrief! Wat een gepruts!!! Mobile Vikings: reageer hier eens op!!!
De wifi trekt op niks,zelfs met de versterker werkt het voor geen haar
Na het bestellen van een telefoonnummer heb ik nooit kunnen activeren omdat er technische problemen waren.
Na twee weken zonder ontvangst heb ik nog steeds niemand kunnen bereiken.
Support is onbestaande en de geleverde service is ondermaats.
Jammer want dit was vroeger een goed bedrijf.
Beetje vertraging bij aansluiting, voor de rest geen opmerkingen. Stabiel en snel internet aan een correcte prijs.
Mijn moeder verhuisde afgelopen weekend. Omdat MV veruit de goedkoopste is en omdat er veel reclame gemaakt wordt ("dan zal het toch wel in orde zijn?") besloot ze met hen in zee te gaan.
Op 30 mei ging tussen 0800HR en 1530HR een installateur langskomen. ("die bellen zelfs een halfuur op voorhand zodat ik me kan gereed maken!") Dus zat ze braafjes af te wachten thuis. Voor niks. Het was na vier uur toen ze belde en haar beklag deed dat er niemand langskwam. Noch had ze een mail of iets dergelijks ontvangen welke haar verwittigde dat het niet meer zou lukken.
Na een twintigtal minuten wachten op twee voorgangers kreeg ze de klantenservice aan de lijn. Zij zeiden dat het abbonement ging veranderd worden tot 70GB mobiel internet. Dit om een hotspot te maken via de telefoon zodat de laptop kan gebruikt worden. Goed. En de afspraak? Geen idee! De installateur had deze niet afgemeld. De mevrouw van de klantendienst voegde toe dat er niet meer moest gewacht worden omdat het al te laat was. Deze man moet dus nog ergens van tussen gepeuterd worden, lijkt me. De volgende afspraak ligt vast (ongefundeerd en vrij gammel, vermoed ik) op 8 juni... Soit, nu bleek, amper een twintigtal minuten nadat ik de hotspot gefixed had en zij een lange video opzette, dat moeder al een sms kreeg dat er nog ongeveer 190MB resteerde. Voorbij dit punt zou er 10 eurocent per MB (!!?) aangerekend worden. Om te bellen naar de klantendienst was het in tussentijd te laat... De dag nadien belde ze dus nog maar eens. (Lees: wachtte ze een halfuur op 3 voorgangers) Aan de lijn kreeg ze een andere medewerker welke totaal niet mee was met het verhaal. Zo blijkt dat de mevrouw van de dag voordien een belofte maakte welke niet mogelijk zou zijn. Kan ik hieruit opmaken dat zij die 70GB beloofde om van het gezeur af te zijn, wetende dat dit nooit ging gebeuren? De medewerker ging verder en beloofde 1 maand gratis internet. (als de installatie überhaupt ooit zal gebeuren) 1 maand gratis internet... Dat komt neer op 40 euro... 40 euro is 400MB... Mijn moeder verbruikte via youtube op nog geen halfuur 1,9GB... Dank u zeer, meneer, voor de 5 minuten kijkplezier!...
We zien wel verder hoe dit verloopt op 8 juni.
Even in herhaling vallen: 10 cent/MB is echt hallucinant. Moeten wel van die speciale, geïmporteerde megabytes zijn... Begin eerst met afspraken na te leven en beloftes na te komen. Mensen zonder internet laten zitten zodat deze wel moeten "buiten de limiet" gaan om überhaupt hun mail te checken en de Wordle op te lossen.
I think they are scammers.
I moved to the Belgium a few days ago, and I ordered a sim card. I received an email claiming for pending invoices linked to my address. That is so stupid. I just move to the flat, how you can link a pending invoice to an address instead of a person !
20 days I have been in Belgium and this people claim for an non-existed invoice that I cannot have because I just touched Belgium soil.
I finally did not contract with them because they are not reliable.
if you are an expat like me, do not even order de sim... they are not reliable.
Omgaan naar viking gewoon t beste.alles is gewoon perfect verlopen
Als de technieker niet komt opdagen de dag dat hij je vast internet komt installeren en de schuld dan bij jou legt ondanks je de hele avond thuis was; je een nieuwe datum mag kiezen dewelke minstens 30 dagen later ligt; je dan de situatie heel gedetailleerd toelicht per mail en je dan na 4 dagen een nietszeggend antwoord van 2 zinnen krijgt; dan weet je wel dat dit een foute keuze was.
Waardeloos, onbetrouwbaar op alle vlakken en daarbovenop klantonvriendelijk. Trap niet in hun fraaie marketingcampagnes, ze steken liever daar hun geld dan in betrouwbare leveranciers en klantenservice.
Hun tarieven zijn misschien wel beter dan de concurrenten maar de stress die je ervoor moet ondergaan zijn die paar uitgespaarde euro's niet waard. Dikke 0 / 10.
Sinds installatie geen stabiel internet. Modem valt uit, snelheden die zelfs trager zijn dan smallband van Telenet. Triest. Als je dan support wilt bereiken kom je van een kale reis terug. Ik ben overgestapt omdat ze vroeger een leuk bedrijf waren. Echter is dit helaas niet meer waar.
Dit zijn echte maffiapraktijken als je geld durft vragen voor zo goed als geen internet en geen support kan aanbieden. Jawel, via messenger kan je ze bereiken. Heb je wel per vraag enkele werkdagen tijd nodig.
Als je dus iets zou sturen op vrijdagmorgen krijg je in het beste geval maandagmiddag een antwoord. Als je daar op zou antwoorden moet je weer wachten tot dinsdag of woensdag. Dat dit nog niet aan banden is gelegd vind ik zeer speciaal
Geen bereik. Er wordt niet gereageerd op mail en bellen gaat ook niet, men verwijst naar de website. Slechte zaak! De kaart was er snel en de website werkt snel. Maar het product werkt nochtans dus niet en wat heb je er dan aan....
Bij bestellen van internet kan je pas anderhalve maand een afspraak maken. Uiteindelijk een dag vrij moeten nemen om aanwezig te zijn en dan komt de installateur zonder enige melding NIET opdagen. Klantendiens onbereikbaar!! Geen antwoord via e-mail en telefonisch krijg je enkel te horen dat de service "uitzonderlijk" niet bereikbaar is... yeh right, loooosers!!!!
Ik ben zelfstandig programmeur en straks zonder internet. Dank u rot vikings!
(ik wou 0 op 10 geven maar blijkt onmogelijk, 2 op 10)
Op 7/10/2022 een afspraak gemaakt om internet thuis te laten installeren, 1,5 maand later (!!) was de eerstvolgende afspraak, die ik dan ook genomen heb.
Mijn man en ik werken met 2 fulltime, technieker ging tussen 8u-14:30u langskomen ... we wringen ons in 20 bochten om thuis te zijn ... uiteraard NIEMAND gezien en ook niet verwittigd.
Klantendienst gooit het ene verwijt na het andere naar ons hoofd (we hadden geen afspraak gemaakt, onze bestelling was verlopen, ...) JAWEL en hiervan ook allemaal bewijs op mail!
Moraal van het verhaal: nog steeds bij onze oude provider want als je dan laat weten een nieuwe afspraak te willen inplannen om hun internet te installeren EN je laat bovendien weten dat die site heel de tijd vast loopt en je geen afspraak kan inplannen word je genegeerd ... GEWELDIGE SERVICE!!
Mijn besluit: het internet thuis is "only for the happy few" ... ik hoop dan ook voor die "happy few" dat Mobile Vikings het hoofd boven water zal kunnen houden!
Ik ben een paar maanden geleden overgestapt naar Mobile Vikings Internet. De technieker kwam niet op het voorgestelde tijdstip opdagen. Daarna kreeg ik nog verschillende facturen van mijn vorige provider omdat MV de overstap niet goed had geregeld. Op dit moment heb ik zowel thuis als op mijn gsm geen internet meer (ja, ik heb mijn aanrekeningen betaald) en reageert Mobile Vikings niet op mijn berichten.
Zeer bedroevend beleid
Gisteren zat ik in de auto op mobiel internet.
Om 18.31 uur ontvang ik een bericht dat ik nog 2042.79 mb over heb in de bundel.
Om 18.38 uur ontvang ik een sms dat mijn bundel leeg is.
Om 18.39 uur ontvang ik een sms dat ik €50 'out of bundle' costs heb gemaakt.
Ik ben altijd zeer tevreden geweest en ben dan ook al zeer lang klant.
Niettegenstaande doen ze mij geen commerciële geste of andere compensatie.
Dus op 8 minuutjes tijd kan het zijn dat er 2 GB wordt verbruikt enkel bij gebruik van Waze en Spotify? Indien dat zo is vermoed ik dat bij een autoritje van 40 minuten zo’n 10GB wordt opgebruikt in één keer.
Zeer ontevreden na 6 Jaar en 6 Maanden klant te zijn.
Ben vandaag overgestapt naar Telenet.
aansluiting op zich is al een ramp gebleken, afspraken zijn ze tot 3 keer toe niet komen opdagen zonder ook maar iets te laten weten. Na 1,5 maand werkte het eindelijk maar om de kabel in de straat aan te sluiten moesten ze mijn oprit open breken, blijkbaar miste er een stuk kabel in de straat.
Die oprit zouden ze dezelfde week of zeker de week erna komen maken word door de grondwerkers gezegd die overigens van Proximus zijn, het modelbedrijf van Mobile Vikings. We zijn nu echter 2 maanden verder en ze geven geen gehoor, tevens geen reactie op emails.
Ik tracht al meer dan een week een afspraak TE MAKEN.
Whatsapp wordt na twee uur per paar woorden beantwoord. Dan op vrijdag tot maandag radiostilte.
Maandag opnieuw proberen.
Al twee maal een kort antwoord gekregen maar nog steeds GEEN afspraak.
Bellen is geen optie.
op mails antwoorden ze niet.
Wat moet een mens doen om een klant te worden!?
Viking punten worden nooit direct toegekend, je moet dan claim indienen en wordt steeds afgewezen. Maar wat verwacht je, proximus heeft overgenomen. We zijn al eerder bij hen weggegaan maar toen naar mobile vikings overgestapt omdat dubbele facturen werden opgestuurd....We wilden 0 sterren toekennen, maar is ongeldig...
Juni 2022: Ik kan jullie alvast vertellen dat ik probleemloos ben overgeschakeld (in het weekend jawel!) van Orange naar Mobile Vikings. Na 15 min was alles in kannen en kruiken met mijn e-Simkaart en was mijn abonnement bij Orange opgezegd en was ik klant bij Mobile Vikings. Het netwerk van Proximus die ze gebruiken valt zeer goed mee, maar vooral de klantendienst/app/website van Mobile Vikings verdient meerdere pluimen !!! Een echte aanrader.
Al dagen heb ik omwille van Simkaartproblemen last met het openen van een abonnement voor mijn schoonmoeder. Ik denk nu over de noodzakelijke nummers te beschikken. De online overschakeling herkent het juiste SIMkaartnummer echter niet. Ik tracht telefonische hulp te zoeken, maar die is gesloten op een zaterdagvoormiddag.
Wat een klucht! Zo onprofessioneel, een telefoonaanbieder onwaardig. En ik blijf met mijn probleem zitten. Bedankt Mobile Vikings....
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Mobile Vikings een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 21 beoordelingen geplaatst over Mobile Vikings. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,3 gekregen, waarbij 35% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Mobile Vikings actief?
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Mobile Vikings reviews? Dan kun je naar de website van Mobile Vikings gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.