EyeWish reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen EyeWish
Een nieuwe bril op sterkte online bestellen? Het kan bij EyeWish. Wil je meer weten, voordat je een bestelling plaatst? Lees dan gauw verder voor meer informatie over EyeWish en hun services. Ook kun je advies en inspiratie opdoen middels de reviews. Klanten van EyeWish kunnen namelijk hun persoonlijke ervaringen met de webshop en service hieronder achterlaten.
Over EyeWish
EyeWish is geen kleine jongen of starter. In 1934 begon het verhaal van Eyewish. In Dordrecht werd toen namelijk de eerste vestiging geopend, toen nog onder de naam HAL. Die naam werd in 2012 aangepast naar EyeWish. Vandaag, zo'n 85 jaar later, zijn er maar liefst meer dan 260 vestigingen in Nederland en hebben ze een grote webshop waar je terecht kun voor brillen, lenzen, advies en meer.
Het motto van EyeWish is dat iedereen een stijlvolle en passende bril moet kunnen hebben. Ze zijn dan niet alleen een geweldige opticien, maar ook trendsetter op het gebied van monturen. Iedereen kan bij EyeWish slagen voor een perfecte bril. Zo is het hebben van een goed zicht, een stijlvolle aanwinst voor jouw uiterlijk.
Waarom kiezen voor EyeWish
Shop bij EyeWish en je shopt ervaring. Je ziet het is alles terug, dat EyeWish een specialist is. Je hebt een ruime keuze en kunt eenvoudig zoeken op montuur, sterkte of andere wensen. Je wordt duidelijk voorzien van alle informatie die je nodig hebt voor een aankoop. Zo weet je altijd gelijk dat je een goede koop doet.
EyeWish is ook zeker een goede optie als het gaat om de prijs. EyeWish biedt namelijk scherpe prijzen aan en unieke acties. Zo kun je extra voordelig een nieuwe bril kopen. Schrijf je ook in voor de EyeWish nieuwsbrief. Deze is gratis en staat altijd vol met leuke acties. Zo kun je met korting een nieuwe bril kopen.
Jouw nieuwe bril heb je ook altijd snel in huis. EyeWish biedt snelle bezorgtijden aan en is flexibel qua levering. Ben je niet thuis om jouw pakket van EyeWish in ontvangst te nemen? Dan kun je er ook voor kiezen om jouw bestelling naar een EyeWish filiaal bij jou in de buurt te verzenden. Deze kun je dan zelf komen ophalen en eventueel om meer advies vragen.
Is EyeWish betrouwbaar?
Met meer dan 85 jaar ervaring en zo'n 260 vestigingen in Nederland, is EyeWish zeker betrouwbaar, ook online. Je kunt bij hun online vestiging dezelfde service, kwaliteit en betrouwbaarheid verwachten. Dit zie je terug in het gratis advies online en natuurlijk de veilige betaalopties.
Een veilige transactie is vanzelfsprekend bij EyeWish. Betaal eenvoudig met Ideal en je weet zeker dat je veilig online kunt betalen bij jouw bank. Ook kun je betalen met creditcard en kan een betaling worden voldaan met Paypal of een online overboeking. Je kunt gratis bij EyeWish een account aanmaken en hier jouw voorkeuren qua betaling opslaan. Zo hoef je deze niet nogmaals in te voeren bij een nieuwe bestelling.
Klantenservice en klachten
Bij de fysieke vestigingen van EyeWish kun je natuurlijk direct geholpen worden en advies ontvangen, online is dat niet anders. Je mag de klantenservice van EyeWish namelijk gewoon bellen of mailen met al jouw vragen. Dit hoeft niet alleen omtrent het aanbod of de service te gaan, ook kun je gewoon meer advies vragen over het bestellen van een nieuwe bril, het meten van de ogen en meer. De klantenservice staat je graag te woord en kan je helpen met al jouw vragen.
De klachtenafhandeling kan ook online via de klantenservice. Natuurlijk kun je altijd gebruik maken van het retourbeleid en is het wellicht mogelijk om aanspraak te maken op de garantie. Bij andere klachten of klachten die niet door retourneren of garantie opgelost kunnen worden, helpt de klantenservice je graag verder. Zij gaan altijd professioneel aan de slag en zorgen voor de beste oplossing voor jou. Schroom dus nog om EyeWish te contacteren, wanneer je niet tevreden bent.
Wil jij ook beoordelen?
Draag jij een montuur van EyeWish of heb je vaker besteld bij de webshop van EyeWish? Laat dan hieronder weten wat jouw ervaring was met EyeWish. Hoe zou je de service kunnen omschrijven en was het eenvoudig om online een bril te kopen? Jouw persoonlijke beoordeling kan verhelderend werken voor nieuwe klanten. Je geeft hen een breder beeld van wat je van EyeWish kunt verwachten. Laat daarom hieronder jouw review over EyeWish achter.
Zo’n ander half jaar geleden begon de ellende toen ik koos van opticien te wisselen en naar eyewish te gaan. Waar voordat ik de bril had ontvangen al genoeg ellende gebeurt was om te besluiten daar nooit meer een bril te kopen gebeurde vandaag helemaal iets bijzonders. Helaas was gisteren mijn brilpootje afgebroken. En omdat de bril nog geen 1,5 jaar oud is en 400 euro kostte is mijn moeder voor me naar de eyewish gegaan. Waarbij zij te horen kreeg, helaas mevrouw dat is niet te maken en ze heeft geen verzekering dus helaas dat wordt een nieuwe bril. Waardoor ik enorme paniek heb gekregen want 400 euro was toen een flinke investering en ik had niet verwacht dat ik dat na ander half jaar weer moest neerleggen. Toen is mijn moeder naar een andere opticien gegaan om het toch nog extra na te vragen. En daar kon hij wel gewoon gemaakt worden. Nieuw pootje kost 30 euro. Wat een ongekend onbekwame en slechte service heeft eyewish. Jullie moeten je schamen dat jullie zulk advies geven en mensen eigelijk oplichten om zo een nieuwe bril te moeten aanschaffen. Mensen koop hier geen bril!!!
Een zonnebril op sterkte besteld. De glazen bleken heel licht van kleur waardoor het er compleet anders uit zag en ik erg met mijn ogen kneep op een zonnige dag. Terug in de winkel werden andere glazen besteld die dit op zouden lossen. Niets was minder waar, de nieuwe glazen waren bij de ogen precies hetzelfde, volgens degene die ze uitgaf was dit te verwachten en hadden deze glazen nooit besteld mogen worden, laat staan geadviseerd. Helaas werd dit niet opgelost en is me op de mouw gespeld dat ik stond op lichte glazen. Het advies was dus niet alleen incorrect en slecht, de afhandeling ook erg onprofessioneel.
Weinig aandacht voor wat de beste bril
is. Mevrouw niet erg klantvriendelijk. Heeft de twee brillen slecht opgemeten waardoor ik ze niet kan dragen (800e). Niet vermeld meteen dat ik 14 dagen garantie heb. Kwam ik te laat achter dus 800e kwijt. Zal hier niet meer heen gaan.
Meerdere keren verkeerd advies en ook nog verkeerde glazen gehad. Als je dan je geld terug vraagt krijg je ook nog commentaar van een geïrriteerde medewerkster. Het personeel is onkundig en gehaast.
Mocht je alsnog besluiten hier een bril te willen halen, laat je dan ook altijd meten en adviseren op een andere plek. En zorg dat ze goed kijken of je montuur correct is afgesteld, want dit doen ze ook liever niet. Ze laten je liever iedere keer terug naar de winkel komen, alsof je niks beters te doen hebt.
Slechte ervaring met Eyewish Bergen op Zoom. Na 2 weken vielen de glazen er spontaan uit. Tot 4 keer terug geweest. Helpt niets. Ze plaatsen ze terug wat ik zelf ook wel kan. Glazen inmiddels zwaar beschadigd. Ik draag de bril enkel achter de PC dus weinig risico. Had een bril gekocht met roomglazen wat betekend, lezen dichtbij, PC scherm lezen iets verder af en omgeving scherp zien tot 5 meter. Dat is wel prima. En een dure zonnebril van 250 €. Toen ik aanspraak wilde maken op de verzekering uiteindelijk want deze bril is duidelijk niet goed, glazen passen gewoon niet in het montuur, werd mij verteld dat ik de bril niet volledig vergoed kreeg en bij Eye Wish een andere moet kopen. Is mij niet verteld bij aankoop. Nevernooit niet meer. Ze zijn heel aardig en behulpzaam als je iets koopt maar als je problemen hebt zoek je het zelf maar uit.
Geen enkele service en begrip.
Drie keer zijn er nieuwe glazen gezet in mijn veraf bril en twee in mijn leesbril. Glazen waren verwisseld, was per ongeluk een verkeerde waarde ingezet (een 1 voor de sterkte). 400 euro heb ik betaald en kan met geen van beide brillen goed zien. Er werd aangeboden nog een keer te meten en dan door de bedrijfsleider, maar mijn vertrouwen is gedaald tot nul. Temeer omdat er wel erg gemakkelijk wordt gezegd: uw ogen moeten er even een maandje aan wennen.
Mijn glazen vallen er om de haverklap uit. Mijn 2 brillen vallen om de haverklap van mijn neus. Mijn computerbril voldoet niet, maar desondanks wordt ik toch weer geadviseerd een computerbril aan te schaffen, terwijl de computerbril op mijn neus staat. Hoe zout kan je het eten? Veel geld uitgeven en absoluut geen service krijgen dus.
Mijn schoonmoeder heeft in Almere Stationstraat twee dure silhouette brillen gekocht. Het ging al meteen fout. Na het meten van de ogen zijn we weggegaan en 2 uur later werden we al weer gebeld dat de meting niet goed gegaan is en of mijn schoonmoeder terug wilde komen om alles weer op te meten. Dit gebeurde weer door iemand anders en de waarden waren weer anders tov de meting van een dag ervoor. Na de meting werden de brillen afgetekend. Een paar weken later kon mijn schoonmoeder haar nieuwe brillen ophalen. De brillen werden afgesteld en mijn schoonmoeder gaf meteen aan dat ze draaierig werd van de brillen. De standaard reactie was ”˜mevrouw u moet aan uw bril wennen en kom maar over een week terug als het nog steeds hetzelfde is’. Na een week van ellende weer terug naar Eyewish hebben ze besloten om haar ogen weer op te meten. Dit keer weer door een ander persoon. De meerwaarden bleken weer anders te zijn dan de eerste meting. De filiaal manager, Johan, geeft aan dat het niet aan de bril ligt maar aan haar ogen. Mijn schoonmoeder is 4x teruggekeerd en 4x opnieuw gemeten. Telkens door andere personen en telkens andere waarden. We waren helemaal klaar met Almere en zijn naar Rotterdam Coolsingel geweest (al 12 jaar tevreden klant bij Frank). Hier hebben ze wederom een meting gedaan en wederom nieuwe waarden. Het enige verschil in de werkwijze tov Almere was dat de medewerkster van Eyewish Coolsingel de brillen nader ging bestuderen. Haar conclusie was dat ze in Almere Stationstraat de waarden van de brillen verwisseld hebben. De waarden van de ene bril werden in de andere bril ingeslepen en vice versa. De medewerkster van Coolsingel gaf meteen aan dat het onmogelijk zal zijn om goed door de brillen te kijken. Eyewish Almere Stationstraat heeft naast deze grote blunder nog andere blunders gemaakt. Vervolgens zijn we aan de hand van deze nieuwe info in gesprek gegaan met Johan en ipv zijn excuses te maken voor de gemaakte blunders blijft hij zichzelf verdedigen dat de ogen van mijn schoonmoeder qua sterkte fluctueert. De oplossing die ze bieden is de koop ontbinden of alleszins Rotterdam laten afmaken. Mijn schoonmoeder was na 5-6 keer opnieuw opgemeten te zijn wel helemaal klaar met de situatie. We kunnen het aankoopbedrag minus 15% terugkrijgen. We hebben geen vertrouwen in Eyewish dat het goed gaat aflopen en willen van de koop afkomen maar gaan niet akkoord met 15% minder. Dit is niet mogelijk en worden met de rug tegen de muur gedrukt. Dit is een makkelijke manier van geld verdienen maar ze raken wel een vaste klant die jaarlijks een nieuwe bril bij ze kocht kwijt. De Filiaalmanager van Coolsingel heeft getracht om Johan nog te overreden om alles netjes af te ronden maar Johan bleef bij zijn beslissing om 15% in rekening te brengen.
Wij kopen in ieder geval niets meer hij Eyewish.
Wat een club oplichters. Dure multifocale bril aangeschaft. Hoezo het prijsverschil met Charlie Temple op de meest luxueuze glazen en de middelmatige kwaliteit van Eyewish; zeg 100 euro of 1000 euro. Dit is oplichterij en ligt niet alleen aan een fysieke winkel.
Recent bij een nieuwe werkgever begonnen en consta6eerde dat ik bij bepaalde programma's mijn leesvermogen niet comfortabel was. Vanmiddag een oogmeting laten doen.
Ten eerste had ik een oogmeting aangevraagd en wil daar best voor betalen. Deze opticien heeft alleen een voormeting gedaan. Dat is dus al de eerste fout. Geen totale oogmeting. Ik het een multifocale bril. Niet omdat ik niet kan lezen, maar omdat ik een cilinder heb voor veraf wordt mijn leesvermogen verpest. Daarom heb ik ook nog eens een computerbril.
Nu komt de klap op de vuurpijl. De opticien meet geen verschil met enige jaren geleden en adviseert mij een computerbril. Ik deel mee dat ik de computerbril op mijn neus heb en deze heeft hij notabene een paar minuten geleden doorgemeten en goed bevonden.
Volgens hem moet ik toch maar eens met mijn werkgever overleggen voor een computerbril (die op mijn neus staat) want deze geeft meer rust.
Correct me if I'm wrong, maar nu word ik in de maling genomen. Hij doet geen totale oogmeting, maar constateert wel dat er geen significante verschillen zijn. Ik heb een computerbril van Eyewish op mijn neus en die is volgens deze opticien correct, maar hij adviseert mij toch weer in overleg te gaan met mijn werkgever voor een computerbril.
Hoe krom is dat. Ik wordt hier in de maling genomen. De huidige computerbril is verkeerd aangemeten of hij probeert mij nog een bril aan te smeren. Een andere optie is er niet.
Ronduit walgelijk en geen service.
Ik ga hierover het onderste uit de kan halen en deze praktijken van Eyewish over het hele internet bekend maken als zij mij niet tegemoet komen.
Ik ga een afspraak maken met een andere opticien om boven water te halen hoe ik hier bedonderd wordt
Jolanda Jille
68 reviews
1 ster: zeer slecht
Bijgewerkt op 11 jul. 2020
Veel te dure brillen en geen service
Ben met mijn standaard bril teruggegaan naar de winkel. Tijdens mijn vakantie liet de poot los. Ik heb nooit problemen met mijn computerbril en gebruik deze eigenlijk het meest. De standaard bril had ik al een jaar bijna niet meer gebruikt. De standaard bril was nog geen 2 jaar oud en heb ik vele malen moeten laten bijstellen. De computerbril nooit. Het lijkt mij dus evident dat het montuur van mijn standaard bril abominabel is. Desondanks kreeg ik de mededeling dat reparatie 50 a 60 euro ging kosten voor deze bril die meer dan 1000 euro heeft gekost. Absoluut geen service dus. Ten tijde van de aanschaf had ik al mijn bedenkingen van een veel te dure bril. Inmiddels ben ik wijzer geworden en weet ik dat alle monturen in China worden geproduceerd, inclusief de Dior monturen voor nog geen 10 euro. Ik voel mij dus vreselijk belazerd met deze`wetenschap en slechte service en ga mijn heil zoeken bij Charlie Temple.
Hele goede service en een mooi aanbod in verschillende brillen. Het personeel is altijd erg klantvriendelijk. Ik had na een tijdje problemen met mijn glazen, heb contact opgenomen en werd meteen vriendelijk geholpen.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is EyeWish een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 11 beoordelingen geplaatst over EyeWish. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,1 gekregen, waarbij 10% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is EyeWish actief?
EyeWish is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) brillen en lenzen.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de EyeWish reviews? Dan kun je naar de website van EyeWish gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.