Corendon logo

Corendon reviews, ervaringen en beoordelingen

Corendon reviews, ervaringen en beoordelingen
311
Corendon logo
Website
Corendon
Categorie
Vakantie & reizen

Reviews en Ervaringen Corendon

Ben je van plan om binnenkort te boeken met de reisorganisatie Corendon? Voor je boekt, kan het interessant zijn om wat meer te weten te komen over de touroperator en de ervaringen die hun klanten in het verleden hebben gehad. Lees verder voor meer info.

Over Corendon

Corendon is een reisorganisatie die vooral actief is in Nederland en België. Corendon Vliegvakanties maakt onderdeel uit van Corendon International Travel BV en stond in de beginjaren vooral bekend als specialist voor vliegreizen naar Turkije. Doorheen de jaren is Corendon echter uitgegroeid tot een van de grootste touroperators in Europa en biedt het vliegreizen aan naar tal van populaire vakantiebestemmingen. Hun doelstelling is om al hun klanten een vakantie te bezorgen waarvan ze echt kunnen genieten.

Waarom kiezen voor Corendon

Corendon is een touroperator dat zich richt op het aanbieden van vliegreizen binnen en buiten Europa naar tal van populaire bestemmingen. Zeker de laatste vijftien jaar is het uitgegroeid tot een van de grote spelers in de reissector waardoor het bedrijf een grote reputatie geniet. Dat komt omdat het niet alleen een goede samenwerking heeft met tal van resorts wereldwijd, maar ook hun eigen luchtvaartmaatschappij dat bestaat uit een vloot van 16 vliegtuigen. Hierdoor kunnen ze kwaliteit aanbieden aan de scherpste prijzen. Niet voor niets kiezen jaarlijks 2,5 miljoen reizigers om op reis te vertrekken met Corendon.

Is Corendon betrouwbaar?

Net zoals iedere touroperator in België en Nederland, is Corendon gebonden aan enkele voorwaarden om reizen te mogen aanbieden. Corendon is lid van ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen) en van de ABTO (Association of Belgium Tour Operators). Daarnaast is het ook verzekerd tegen insolvabiliteit bij SGR. Dit betekent dat je een garantie hebt op je geld terug wanneer Corendon failliet zou gaan.

Daarnaast is Corendon geen nieuwe speler op de markt, maar geniet het al een flinke reputatie bij heel wat reizigers. Zo won Corendon in het verleden nog verschillende awards waaronder die voor de populairste luchtvaartmaatschappij, de beste luchtvaartmaatschappij en de beste allround touroperator.

Klantenservice en klachten

Corendon is een reisorganisatie waarbij miljoenen vakantiegangers ieder jaar hun vakantie boeken. Of het nu gaat het boeken van hun vlucht, of een volledig pakket dat vlucht en accommodatie omvat. Met zo een groot klantenbestand zijn klachten onvermijdelijk, maar dit aantal is erg miniem. Vaak gaat dit dat over eventuele vertragingen van vluchten, of kleine problemen met de accommodatie die niet wederkerend zijn.

Om hun klanten bij te staan in hun vragen, opmerkingen of klachten, heeft Corendon een klantenservice ter beschikking. Zo is het mogelijk om Corendon telefonisch te bereiken voor alle vragen en klachten. Van maandag tot vrijdag heeft Corendon ook adviseurs aan het werk die te bereiken zijn via live chat. Dit kan van 9u tot 17u. Buiten deze tijden is het uiteraard nog steeds mogelijk om telefonisch contact te hebben met Corendon, waardoor je steeds snel een antwoord krijgt op je problemen.

Wil jij ook beoordelen?

Ben je zelf al op vliegvakantie geweest met Corendon? Deel dan gerust je eigen ervaring en help toekomstige reizigers.

Reviews over Corendon
Gerelateerde bedrijven
Roompot logo
Roompot
32 beoordelingen
5,5
Sportiek logo
Sportiek
2 beoordelingen
9,5
Captain Cruise logo
Captain Cruise
2 beoordelingen
9
Gerelateerde blogartikelen
4,8
19% zou hier weer kopen
28 beoordelingen
Onze beoordeling over Corendon

Corendon is geverifieerd door ons expert team. De webshop Corendon bestaat al sinds 1999 en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen. Daarnaast is Corendon lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje). Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via Corendon. Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.

Corendon is van origine een Nederlands bedrijf en is daarnaast al een lange tijd actief op het internet. Hun reputatie is daarom ook erg goed. Op onze website kan jij ook een review plaatsen om andere gebruikers te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen.

Het is verstandig de website van Corendon te bekijken voor actuele openingstijden. Daar vind je uiteraard ook het uitgebreide assortiment van Corendon.

Geplaatst op: 05-03-2021
Geschreven door: ErvaringenSite.nl

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Expert review
NOOIT meer corendon

We boekten een pakketreis via Corendon. De heenvlucht 1 uurtje vertraging. Ca va nog. Transfer naar hotel ok. Terugvlucht was een ander verhaal. We zouden opgehaald worden aan hotel om 8u15. Rond 8u45 nog steeds niemand. Via hotel kwamen we te weten dat deze geannuleerd werd. Uiteindelijk werden we opgehaald 18u15. Vlucht van 11u40 werd us 21u40. Deze werd vervolgens 00u40 om rond 01u00 te horen te krijgen dat deze niet doorging. Rond 4u15 werd we gedropt ergens in een hotel zonder verdere info. De dag nadien werden we opgehaald om 13u30 voor onze nieuwe vlucht om 17u30. Deze werd nogmaals uitgesteld naar 18u wegens geen cabinepersoneel en een te warm vliegtuig. Niemand bereikbaar van Corendon. Voor een claim kan ik nu blijkbaar niet terecht bij Corendon ook al is het een pakketreis. Zelf boek ik NOOIT nog Corendon.

Geplaatst op: 08-07-2024
Laatst bewerkt op: 08-07-2024
Geschreven door: Yves P.

4 / 10
3/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Vakantie valt letterlijk in het water

Tijdens ons bezoek aan het Corendon Mangrove Resort in Curaçao hadden we een lekkage in het plafond, waardoor er water via de plafond spotjes en zijmuur naar beneden kwam. Dit zorgde voor kortsluiting in de kamer en niet al te fijne (veilige) situatie.

Vanaf dag 2 tot en met de laatste (7e) dag zijn we bezig geweest om dit probleem verholpen te krijgen, maar keer op keer kwam de boodschap niet door bij de medewerkers van Corendon. Wel werd elke dag een melding gemaakt in "het systeem" en de belofte gedaan dat het probleem opgelost zou worden.

De melding terug vinden in "het systeem" bleek echter teveel gevraagd, dus elke dag konden we het verhaal opnieuw uitleggen.

Op de laatste dag kreeg ik zowel de Corendon reisleidster als de Corendon manager conciërge te pakken. Samen met de Corendon reisleidster heb ik een klachten formulier ingevuld en de Corendon manager conciërge vroeg me foto's te sturen van de lekkage, zodat ze er een case van kon maken, tevens heeft ze ons de late check out aangeboden. Het minste wat ze kon doen.

Uiteindelijk kwam er een reactie van Corendon; in een notendop:

Het is mijn eigen fout, omdat ik niet de juiste medewerker van Corendon heb aangesproken en dat Corendon daardoor niet in staat is geweest om het probleem ter plekke op te lossen! Uit coulance biedt Corendon me een 100,- voucher aan op een volgend te boeken reis; de plank wordt hier volledig misgeslagen.

De laatste keer dat we bij deze maatschappij boeken. Ongelofelijk triest hoe je hier als klant behandeld wordt.

Geplaatst op: 28-12-2023
Laatst bewerkt op: 28-12-2023
Geschreven door: Pieter

4 / 10
3/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Schandalig

14 dagen vakantie geboekt en dan kijk je natuurlijk naar de vluchttijden. We zouden smorgens om 2:40 vliegen. Nu 1 1/2 week van te voren krijgen we de tickets en nu vertrekken we pas om 16:40. En ook nog met een tussenstop. Normaal zouden we om 7:00 smorgens landen. Nu wordt dat 22:45. Dus ruim15 uur later. 1 vakantie dag naar de klote. Als ik dit van te voren wist had ik wel een andere vlucht gekozen. Maar schijnbaar is dit normaal bij corendon. In de kleine letters staat dat het wel iets kan afwijken maar dit is niet IETS.
Ik weet wel dat dit de laatste keer met corendon vliegen is. En ik zal zeker andere aanraden om niet met hen in zee te gaan. Dit is gewoon te belachelijk voor woorden. Je staat gewoon met je rug tegen de muur.

Geplaatst op: 30-08-2023
Laatst bewerkt op: 30-08-2023
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
2/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Corendon steelt betaalde nachten van klanten

Corendon steelt duur betaalde nachten en geeft geen enkele service
Op 27 juli een mooie vakantie voor 4 personen naar Turkije geboekt waarbij wij heel bewust gekeken hebben naar o.a. de reviews van het hotel én de vluchttijden. Op 16 september zouden wij om 06.00 van Brussel vertrekken. Nu op 01 september, amper 2 weken voor vertrek krijgen wij te horen dat wij om 20.35 uur vertrekken!!!! Hierdoor missen wij een volledige dag en komen wij ergens rond 05.00 aan bij het hotel, i.p.v. de dag ervoor om 12.00 uur. Wij missen dus feitelijk een volle nacht waarvoor wij wel betaald hebben. Ik dacht dit is op te lossen met het "service center" van Corendon. Echter het enige wat gezegd wordt "U heeft getekend voor de voorwaarden". Een andere oplossing of compensatie voor de nacht die wij missen wordt niet over nagedacht. Schandalig en voor ons direct de eerste en direct de laatste keer dat wij met Corendon op reis gaan. Dat een vluchttijd kan veranderen wisten wij, dat dit een volle dag en feitelijk nacht kost is asociaal en lijkt op oplichterij, immers wel betalen voor een volle dag en nacht in een kostbaar hotel en dan zeggen "u had de voorwaarden moeten lezen" is in mijn optiek oplichterij !!

Geplaatst op: 01-09-2023
Laatst bewerkt op: 01-09-2023
Geschreven door: John

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Oplichterij

Zoals in vele reviews al wordt aangegeven, nadenken voor je hier boekt. Wij boeken een vlucht om 6.00 bewust voor een weekje Turkije. Een dure reis voor 2 personen van 5000 euro. Net krijgen we de tickets aan en is onze vlucht verlaat naar de avond. Geen email met uitleg, niWij komen dus pas de volgende dag aan in ons hotel. Men steelt dus een hele dag weg van je verblijf. De terugvlucht blijft natuurlijk hetzelfde uur waardoor je zo vroeg al moet vertrekken dat je die dag ook al bestolen word. Want we kennen het natuurlijk allemaal, wel hele dag betalen maar je eigen betaalde kamer is al dubbelgeboekt naar de volgende klant. Dit zijn natuurlijk praktijken die hotels en vliegtuigmaatschappijen met elkaar al jaren uitvoeren. Klant staat met zijn rug tegen de muur, het is overal zo.
Wanneer je dan naar de klantenservice belt voor die dag op zijn minst een compensatie lacht men je eigenlijk gewoon uit. Tijd dat men deze wanpraktijken eens oplost.

Geplaatst op: 05-09-2023
Laatst bewerkt op: 05-09-2023
Geschreven door: Lindsay J.

4 / 10
1/5 1/5 4/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Nachtmerrie

Helaas moet ik mijn uiterst teleurstellende ervaring delen met Coredon.Onze geplande vakantie vanuit Brazilië naar Egypte veranderde in een nachtmerrie door onverwachte gebeurtenissen.
Op het punt van inchecken, slechts één dag voor ons geplande vertrek, werden we geconfronteerd met het schokkende nieuws dat onze reis zonder enige duidelijke reden was geannuleerd door Coredon. Dit bracht ons in een uiterst benarde positie, omdat we ons inmiddels op familieleden uit Brazilië hadden verheugd en terugkeren naar huis geen haalbare optie was.
Coredon bood ons als "compensatie" een verkorte vakantie van slechts 4 dagen aan, terwijl we oorspronkelijk 6 dagen hadden gepland. Dit bracht niet alleen extra vermoeidheid met zich mee, vooral voor de kinderen, maar zorgde ook voor aanzienlijke financiële en emotionele belasting, omdat we zelf vervoer moesten regelen tussen verschillende luchthavens. Het kostte ons bovendien een kostbare dag verlof om alles opnieuw te organiseren.
Als reizigers hadden we gerekend op een soepele en plezierige ervaring, maar helaas werden we geconfronteerd met stress, financiële lasten en teleurstelling.
Ik deel deze recensie met de hoop dat toekomstige reizigers voorzichtig zullen zijn bij het overwegen van Coredon als reispartner. Het gebrek aan betrouwbaarheid heeft onze vakantie veranderd in een ervaring die we liever zouden willen vergeten

Geplaatst op: 15-08-2023
Laatst bewerkt op: 15-08-2023
Geschreven door: Maria D.

5 / 10
4/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Schandalig!

We boeken 8 dagen ultra all in naar Turkije.
Vier weken voor vertrek een mailtje van de parkeerplaats waar we de wagen gingen parkeren (NIETS VAN CORENDON!) dat vluchturen wijzigen. Van 9u30 s morgens naar 19u30 s avonds. Normaal kwamen we in de vroege namiddag aan, nu een gat in de nacht (rond half2 in het hotel wss) we reizen met twee jonge kinderen en vinden dit schandalig. We verliezen zomaar eens een dikke 10uren! We vertrekken de week erop om half4 s middags (gaat het vliegtuig op) dus betalen voor 8dagen en zijn er maar een goeie 6,5 😡 onderaan het mailtje van de parkeerservice staat ook nog dat ik 36u de tijd heb om eventueel om te boeken of te annuleren! Waar kan je 4weken op voorhand nog voor 4personen omboeken?! Nergens!! Alles zit vol!! Tenzij je nog eens het dubbele oplegt en een totaal van net geen 7000€ betaalt voor 8 dagen weg😡 Schandalig dat dit allemaal zomaar kan. Gaat een mens daarvoor een gans jaar werken?! We gaan maar 1x per jaar op reis, alles was al bijna dubbel zo duur en nu dit. NOOIT NOG MET CORENDON!

Geplaatst op: 17-06-2023
Laatst bewerkt op: 17-06-2023
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
2/5 2/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Betaal voor premiumkamer en krijg een voordeelkamer

Betaal voor premiumkamer en krijg een voordeelkamer
Wij hadden een premiumkamer van hotel Balafon in Gambia geboekt. Wij kregen een voordeelkamer (zelfs voor Gambiaanse begrippen een slechte kamer). We hebben hierover direct bij de reisleidster gereclameerd
maar helaas waren alle premiumkamers bezet. Bij terugkomst direct een klachtenformulier ingevuld. Resultaat dat Corendon 50% van het TEVEEL BETAALDE uit "coulance" wil vergoeden. Volgens mij is dat diefstal!

Geplaatst op: 01-02-2023
Laatst bewerkt op: 01-02-2023
Geschreven door: Gerard K.

4 / 10
3/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slechte service en geen ondersteuning reisleider.

Bij aankomst bij airport ontvangen door een positieve reisleider. Echter toen we bij het hotel aankwamen leuke en vriendelijke personeel. Maar we hadden klachten omtrent hotel 🏨 en toen was de reisleiding niet bereikbaar of wilde niet reageren echter komen ze dinsdag langs als je op maandag weggaat.
Voor een klachten formulier.
We gaan volgend jaar weer echter op een andere locatie waar het ruim €800.00 goedkoper is. En mooiere appartement.

Geplaatst op: 30-05-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Geweldig

serenity beach makadi bay

In 1 woord geweldig, we hebben voor 10 dagen ALL in extra geboekt en genoten, zeer vriendelijk personeel, nette kamers en goed gegeten, als er iets was werd het gelijk opgelost, heerlijke rustige zwembaden. Wij kunnen Ehab uit het Baywatch restaurant niet genoeg prijzen voor zijn inzet en service. 100% service.
Mohammed van de servicebalie ook een topper zeer behulpzaam, mocht u beslissen daarna toe te gaan, kan ik u de massages ook aanraden, wifi wat minder maar he vakantie toch.
Snorkelen hebben wij niet gedaan i.v.m. koraal, helaas rode vlaggen werken niet, Submarine duikboot niet doen zonde a je krijgt niet de foto's waarvoor je betaald hebt en koraal dood. 1 punt ter verbetering daar we hebben een dagtrip naar Luxor geboekt, dat was wel mooi erg warm, maar service niet om aan te raden, gids was niet vriendelijk en had haast. bus niet oké .

al met al wij gaan zeker terug

Geplaatst op: 12-04-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Sylvia B.

9 / 10
4/5 4/5 4/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Niet gekregen wat ik heb geboekt

Ik ben zeer ontevreden over de eerste helft van mijn vakantie. Ik had een vakantie van 7 dagen en 4 dagen werd ik in een hotel geplaatst dat totaal het tegenovergestelde was van wat ik had geboekt. Ik boekte een kleine all-inclusive naast een strand dat we kregen. Mega hotel aan de kant van een berg, we hadden bijna wandelschoenen nodig om bij onze kamer te komen. Het dichtstbijzijnde strand was 15 minuten rijden met de bus. De eerste dag kwamen we door alle overlast pas om 20.00 uur in het nieuwe hotel. De volgende dag stuurde de halve ochtend met de vertegenwoordiger tweede dag zaten we vast aan de kant van een berg. dag 3 moesten we om 11.00 uur uitchecken bij een hotel, maar konden pas om 14.00 uur in het oorspronkelijke hotel zijn. De taxi was laat, dus je kunt pas om 3 uur inchecken. Het hotel dat we boekten was precies wat we wilden, jammer dat we er maar 3 dagen in waren. Toen we naar het andere hotel werden gestuurd, werden we met 12 andere mensen gestuurd en elke dag gebeurde hetzelfde. Het personeel van het hotel zei eigenlijk tegen ons dat jullie de laatste slachtoffers zijn. De Corendon Rep zei dat ze niets van dit gebeuren af ”‹”‹wist, wat ik betwijfel. We kregen te horen dat we moesten klagen zodra we terug waren en kregen te horen dat we compensatie zouden krijgen. Op een vakantie van 800 pp Euro voor het verlies van 3 vakantiedagen en in een hotel dat we niet hadden geboekt. we kregen 103 euro pp aangeboden. en om aan deze belediging toe te voegen, kreeg ik te horen dat als ik hier niet blij mee was, ik naar een klachtenbureau moest gaan. dat zou me een % van het geld in rekening brengen dat ze voor me hebben teruggekregen!!

Geplaatst op: 23-01-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Tanya T.

5 / 10
3/5 3/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Ja
Ongelofelijk slechte ervaring gehad met Corendon en wij zullen dan ook NOOIT MEER via hen BOEKEN!

Samenvatting:Ongelofelijk slechte ervaring gehad met Corendon en wij zullen dan ook NOOIT MEER via hen BOEKEN!Afgelopen zomer hebben wij via Corendon geboekt bij Grand Kaptan. Dit hotel bleek weinig te hebben van waarmee geadverteerd werd. Kamers waren beschimmeld (zie foto’s) en gedateerd. Service was belabberd en op de Russen gericht. Corendon weigert redelijke oplossing en weigert zelfs mee te werken aan vervroegde terugkeer. Corendon heeft dan het lef om te vragen of ze de vakantie soms voor je moeten betalen. Uiteindelijk genoegen moeten nemen met een alternatief dat ook niet voldeed aan waarvoor wij geboekt hadden. Nadat Corendon ons ongehoord onbeschoft behandeld heeft in Turkije en daar ons aan ons lot heeft overgelaten weigeren ze enige vergoeding na terugkomst. Ze hebben zelfs het gore onbeschofte lef om ons met walgelijke leugens zwart te maken, zoals beweren dat wij uit eigen belangen naar een ander hotel wilden. Dit terwijl tijdens ons korte verblijf (3 dagen) in dit walgelijke hotel wij al 4 Nederlandse gezinnen hebben zien vertrekken omwille van dezelfde klachten. Nadat wij vertrokken waren uit dit hotel was ik dusdanig ziek (bijholte ontsteking naar mijn mening door de schimmel) dat ik acuut een behandeling middels infuus toegediend moest krijgen.NOOIT MAAR DAN OOK ECHT NOOIT MEER CORENDON VOOR ONS!!!!!!Ervaring:Afgelopen zomer hebben wij een ultra all inclusive vakantie geboekt voor €3000 naar het Grand Kaptan Hotel in Alanya. Op de foto’s zag het eruit als een verzorgd en luxe resort.Toen wij op maandag 26 juli 2021 arriveerden bij dit hotel, moesten wij na een zeer vermoeiende en lange reis (4 uur vliegen en vervolgens 3 uur in een bus met zeer matig werkende airco terwijl het buiten 50 graden was) om te beginnen een half uur buiten in de hitte wachten tot wij naar binnen mochten. Onze temperatuur moest gemeten worden, zo ook die van de ongeveer 30 mensen voor ons.Eenmaal binnen moesten wij weer in de rij staan om diverse formulieren in te vullen waarin overal hetzelfde werd gevraagd (naam, adres, of je COVID-19 vrij bent, etc.). Dit terwijl er al een boekwerk aan dergelijke formulieren vooraf aan de vakantie ingevuld moest worden en moest worden meegenomen. Na 1 uur wachten, mochten wij in de lobby nogmaals zitten wachten tot er bekend werd welk kamernummer wij kregen. In de tussentijd kon er nog geen drinken genuttigd worden, want er waren nog geen hotelbandjes om gedaan. Na wederom een uur wachten, mochten wij naar onze kamer. Hierbij moesten wij zelf de koffers naar boven brengen, aangezien het personeel te druk was en het dan nog een aantal uren kon gaan duren.In de kamer aangekomen, komen wij tot onze schrik erachter dat de badkamer aan alle kanten is beschimmeld. Dit terwijl wij beiden zwaar longpatiënt zijn en hier erg van ziek van worden. Hier hebben wij een hoop foto's van gemaakt.
Het tapijt zat vol met vieze onverklaarbare vlekken en was erg stoffig. Ook zit er zelfs schimmel in de koelkast en was de hele badkamer beschimmeld.Diezelfde avond gaan wij naar het restaurant om te eten. Daar blijkt een mondkapje verplicht terwijl Corendon hier niets over heeft aangegeven. Wij hebben het mondkapje opgedaan maar zien dat Russische vrouwen worden ontzien. Zij hoefden deze niet op en zelfs de temperatuur wordt (alleen bij hen) niet opgemeten. De rijen voor het eten zijn zacht gezegd absurd te noemen voor een kleinschalig hotel. Dit komt door het gebrek aan personeel en het karige aanbod aan eten. Er kan maar uit een zeer beperkt aantal maaltijden gekozen worden en hierdoor is er geen verdeling in de rijen.Het eten in het restaurant was dermate slecht dat wij diezelfde avond al met krampen in bed lagen. Toen wij het gingen opzoeken, blijken veel mensen voedselvergiftiging te hebben opgelopen in het hotel. De volgende ochtend zijn wij naar de lobby gegaan om wat vragen te stellen aan de receptie. De medewerkers deden alsof wij onzichtbaar waren en hielpen ons niet. Vervolgens komt er een Russische vrouw welke simpelweg voordrong en deze werd direct geholpen, terwijl wij nog steeds genegeerd werden, zelfs nadat zij klaar was en wegliep. Na aandringen konden we pas veel later eindelijk onze vragen stellen. De fitnessruimte bleek uit hun antwoord gesloten te zijn voor heel de vakantie. Dit gold ook voor de gameroom, terwijl hier beiden wel mee werd geadverteerd door Corendon.Vervolgens zijn wij gaan ontbijten in het restaurant. We hebben een mondkapje opgedaan en zijn gaan eten. Mijn partner wilde nog een bordje halen en was vergeten zijn mondkapje terug op te doen. Hij heeft 20 minuten in de rij gestaan voor een ei. Toen hij eenmaal aan de beurt was, werd het ei aan de persoon achter mijn partner gegeven. De persoon die het ei kreeg gaf aan dat mijn partner eerder was. Toen zei het personeel dat hij niets kreeg omdat hij geen mondkapje droeg. Dit terwijl de Russische dames in het hotel heel de dag eten krijgen zonder mondkap. Deze schofferingen samen met de beschimmelde kamer en de afwezigheid van alle beloofde faciliteiten in het hotel, zorgden ervoor dat wij direct wilden vertrekken. Voor ons voelde het verblijf in dit hotel als een aanslag op onze gezondheid en een gederfd vakantiegenot.Hierop hebben wij direct contact gehad met de reisleider (die daar op die ochtend informatie kwam geven) en bleken er 4 andere Nederlandse gezinnen te zijn welke tegelijk met ons waren aangekomen om dezelfde redenen overgeplaatst te zijn naar vergelijkbare hotels zonder bijbetalen. Echter, deze hotels zouden voor ons al vol zitten. Hij is verder gaan zoeken en kwam met een alternatief tegen 983 euro bijbetaling. Dit terwijl er al 2 dagen van de vakantie zijn weggegooid. De reisleiding is verder gaan zoeken en kwam de volgende dag met een hotel die niet dezelfde verzorging biedt (inclusief in plaats van de nu ultra inclusief). Dit houdt in dat wij voor zeer veel dingen en alle consumpties na 00:00 uur zelf moeten bijbetalen. Daarnaast hebben wij extra betaald voor zeezicht en zouden wij nu zeezijzicht krijgen. Wij hebben aangegeven dat dit geen realistisch aanbod is. Hierop hebben wij een nummer gekregen van Corendon hoofdkantoor in Alanya. Hier kregen wij een vrouw te spreken die ons wist te vertellen dat de 983 euro bijbetaling van het hotel waar we naar overgeplaatst konden worden een foutje was en dit 1900 euro moest zijn. Verder geeft zij aan dat zij haar best heeft gedaan maar niet van plan is onze vakantie te betalen. Waarbij ze retorisch de vraag bleef herhalen of wij verwachten dat Corendon onze vakantie voor ons gaat betalen. Je brengt immers ook geen eten terug naar de supermarkt als het niet bevalt. Dit onbeschofte antwoord slaat kant nog wal, aangezien wij al reeds 3000 euro betaald hebben voor een hotel waar zij niet van te voren bovenstaande hebben vermeld. Toen mijn partner aangaf dat hij liever terug naar Nederland gaat dan in dit hotel blijven, werd aangegeven dat hij dan zelf de tickets moest bekostigen en regelen. Corendon zou hier niet aan meewerken en ook geen ondersteuning bieden, zelfs niet toen wij aangaven dat wij longklachten van dit hotel kregen.Uiteindelijk werd ons een ander hotel aangeboden zonder te hoeven bijbetalen. Echter, dit hotel voldeed niet aan wat wij geboekt hadden. Zo was dit hotel niet ultra all inclusive, was het niet aan het strand gelegen en bood hij daarom ook geen zeezicht (waarvoor wij wel hadden bijbetaald). Daarnaast had dit hotel geen minibarservice (waarbij de minibar dagelijks bijgevuld wordt). Echter, omdat Corendon weigerde de terugreis naar Nederland te regelen en ik inmiddels ziek was geworden (naar mijn mening door de schimmel in het hotel) besloten wij dat het verstandiger was om voor dit moment onder protest het andere hotel te aanvaarden, waarbij wij direct aangegeven hebben een klacht in te gaan dienen over deze gang van zaken.Eenmaal in het nieuwe hotel aangekomen bleek ik acute bijholteontsteking te hebben (naar mijn mening overhouden aan de beschimmelde kamer), waarvoor ik direct per infuus behandeld moest worden.Toen wij vervolgens ons beklag schriftelijk (via onze rechtsbijstandverzekering) indienden verbaasde het ons dan ook niet meer dat wij weer 2 maanden lang genegeerd werden door Corendon, deze onbeschoftheid waren we inmiddels van ze gewend. Wat ons wel verbaasde was dat dhr. van der Kleij namens grove leugens in hun reactie schreven, zoals dat het onze wens was om naar een ander hotel te gaan vanwege kennissen welke daar zouden verblijven. Dit terwijl het uiteraard het slechte hotel was wat de reden was voor ons en vele andere Nederlandse gasten om zich te laten overplaatsen. Daarnaast beweerde van der Kleij dat er niets mis is met het hotel en hij nooit klachten daarvan ontvangt. Dit in tegenstelling tot de 4 andere gezinnen die tegelijkertijd zijn overgeplaatst en de reisleider van Corendon ter plaatse aangaf dat hij niet begrijpt dat Corendon nog steeds dit hotel in zijn assortiment heeft aangezien hij elke dag bezig is met klachten van mensen uit dat hotel. Echter, de enige reden dat zij ons toch een ander hotel hebben aangeboden (volgens dhr. van der Kleij) is om van ons af te zijn. Onbeschofter kan je het niet treffen.Aangezien Corendon ons dus geen compensatie aanbiedt en daarentegen alleen maar met leugens probeert af te wenden, hebben wij samen met de rechtsbijstand besloten Corendon te zullen gaan dagvaarden om hen op deze manier aansprakelijk te houden voor de geleden schade.Ons dringende advies is dan ook, als je naar Turkije wilt, boek liever zelf of via een andere reisorganisatie. Corendon is wat ons betreft geen knip voor de neus waard. Turkije is een prachtig land met zeer vriendelijke en gastvrije mensen, het verbaast ons dan ook hoe het Corendon is gelukt zo een onbeschoft zooitje bij elkaar te verzamelen in één organisatie.

Geplaatst op: 28-12-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Mourad B.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Is geen All inclusief hotel meer , veel te commercieel

We zijn hier 15 maanden geleden geweest en is een wezenlijk verschil met nu , betalen voor de bios , drinken betalen in skybar , gamehal weg en chaos met inchecken en tafels met eten .is een aanfluiting eerste klas ( oh ja en de sportbar is ook niet meer gratis )

Geplaatst op: 26-10-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

5 / 10
2/5 2/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Verdeeldheid en haat creëeren

Vlieg niet met deze vliegmaatschappij. Ze sluiten ongevaccineerden mensen uit door ze voor kosten te laten opdraaien als ze een positieve test hebben. We weten inmiddels allemaal dat gevaccineerden net zo goed nog besmettelijk zijn, ziek kunnen worden en ook positief kunnen testen. Hier aan mee doen is haat en verdeeldheid creëren en dat zou nooit gestimuleerd moeten worden. Blijf accepteren dat we 1 zijn maar in ontelbaar verschillende vormen komen. Dwing andere mensen geen vaccinatie die uiteindelijk toch niet helpt of bescherming bied. Je kunt de werel

Geplaatst op: 25-10-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Zaffy

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Bingo vakantie oplichting

Bingo Kos façade

De belofte die Corendon op haar site doet was bij ons een leugen.
We zijn vanaf dag 1 met corendon in onderhandeling geweest maar het enige wat ze doen is je iets compensatie bieden en tijd rekken tot je vakantie voorbij is.

Het hotel heeft de magerste recensie van alle corendon 4 sterren hotels op Kos.
De belofte dat we honderden euros goedkoper zitten dan anderen is niet waar. Dit kunnen we bewijzen.
Wij hebben met 3 personen 3800 euro betaald en zijn als vul-vee op een plek neergezet waar niemand wil zitten.
Corendon gaat woordspelletjes met je aan door te zeggen dat dit met Bingo dus kan en dat prijzen fluctueren maar dat is niet waar.
Zie onderstaande tekst op de corendon site mbt beschrijving Bingo formule.

Weinig mensen boeken dit hotel vanwege de zeer slechte recensies en het achterstallig onderhoud. Het restaurant heeft inmiddels geen buffet meer omdat ze het niet kunnen bieden omdat er hooguit 40 man in het hotel met honderden kamers zit.
Er is geen animatie, geen gym, geen spa, niet alle bars zijn open, rooftop-restaurant is dicht, er geen shuttle bus naar Kos, er leven beestjes in het zwembad, zwembad randen ontbreken, trap naar de kamer stuk enz

De Bingo formule volgens de corendon site:

De manier om voordelig op vakantie te gaan. Je kunt nu voor honderden euro’s voordeliger in een 4-sterren All Inclusive accommodatie op het eiland Kos verblijven. Voordeliger op vakantie in het hoogseizoen kan echt niet!
Zoek je een vakantie voor een zeer scherpe prijs? Boek dan nu snel je BINGO reis!

Dit is dé manier om voordelig op vakantie te gaan. Waarom? Accommodaties willen vaak geen spectaculaire prijsverlagingen doorvoeren met naamsvermelding. Zij willen niet de indruk wekken dat de kwaliteit en service van het hotel als gevolg van de prijsverlaging afneemt en willen de reeds geboekte gasten niet confronteren met de lage prijzen.

Geplaatst op: 21-09-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Yvo P.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slecht

Wij hebben gereserveerd in hotel Corendon Village Hotel op 27 oktober 2021. Dit hotel is speciaal voor kinderen. Nu krijgen wij op 14 oktober te horen dat de game land gesloten is. Dus de kinderen kunnen geen gebruik maken van de belangrijste attractie. Dus 13 dagen van tevoren krijgen wij dit bericht!!!!! Wij kunnen als coulance omboeken naar een eerdere datum. Maar moeten wel 90 euro hiervoor betalen. Wij hadden 1 nacht geboekt voor ca 230 euro. Nu moeten wij ca 35% betalen. Dit lijkt meer op oplichting dan op klantvriendelijk optreden. Corendon heeft slecht 13 dagen van tevoren dit meedegedeeld. Zij moeten klanten tijdig minimaal 6 weken van tevoren op de hoogte brengen. Zij wisten dit. Ik vind de handelswijze daarom lijken op oplichting Met vriedelijke groet

Geplaatst op: 13-10-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

6 / 10
3/5 2/5 4/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Waardeloos

Hotel Pestana Viking Beach in Portugal geboekt. Corendon geeft aan dat het een 5* hotel is blijkt niet zo te zijn maar 4*. Meerdere keren gebeld hierover werd elke keer omheen gedraaid, uiteindelijk zeiden ze dat hun het een 5* hotel vonden. Maar Corendon kan dit niet bepalen. Ze geven verder niet thuis, en zoek het maar uit.

Geplaatst op: 10-09-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Ron K.

6 / 10
3/5 3/5 2/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Niet accuraat, slecht te bereiken, niet echt klantvriendelijk

email ontvangen dat terug vlucht omgeboekt is naar maandag ipv zondag op kosten van Corendon, netjes geregeld alleen de betreffende email is niet nauwkeurig gecontroleerd alvorens deze naar de klant te sturen. factuur toont de juiste data maar in de email wordt een foutieve vetrekdatum genoemd. volgende dag email mbt vluchtwijziging van de vroeg in de ochtend naar de avond maar dat zijn wij inmiddels al wel gewend bij Corendon dus daar berusten we maar in. telefonisch zeer slecht bereikbaar en antwoorden op email is ook niet mogelijk dus niet echt klant vriendelijk, wellicht voor verbetering vatbaar

Geplaatst op: 03-09-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Theo L.

4 / 10
3/5 2/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Geweldig

Wij komen net terug van village hotel Amsterdam. Ik was samen met mijn 9-jarige dochter. Wij hebben echt onwijs genoten en kom hier zeker terug. De shuttlebus naar het strand wad ook echt geweldig. Het eten was heerlijk en het zwembad schoon. De service van de medewerkers vond ik uitmuntend. Ik genoot van het feit dat het personeel heel veel diversiteit betrof. Kortom...Wij komen zeker nog eens terug.

Geplaatst op: 29-08-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Vakantie geboekt valt tegen

Goedeavond, Ik heb vakantie voor mijn kind geboekt bij corendon naar Alanya hotel Viking infinity alanya. Hotel op zicht heel mooi. Eten is zo slecht bagger oud eten overal vliegen vies goor. en dit voor alles betaal je een hoofdpriis hoog seizoen. Ik vind dat ik de helft van het betaalde som terug eis van corendon.. Triest dit alles ze hebben buiten moeten eten. Laatste avond op zoek naar eten moesten ze 2 uur wachten voor een taxi. Receptie personeel niet behulpzaam. Nooit meer dit hotel boeken bahhhh

Geplaatst op: 16-08-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
2/5 2/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Nooit meer Corendon, zwaar teleurstellend.

Mijn ouders zijn 50 jaar getrouwd en hebben in februari een vakantie geboekt voor ons allen (11 personen). Omdat we zo vroeg hebben geboekt hadden we een super deal.
Nu 6 weken voor vertrek (6 maanden later) annuleren ze de reis en komt de klantenservice met een waardeloze oplossing.
We kunnen wel omboeken maar tegen betaling en voor de huidige prijs, dus uiteraard voor heel veel meer geld.
Klantenservice is ENORM tegengevallen en helemaal niet oplossingsgericht.
We hebben regelmatig via Corendon geboekt maar doen dit nooit meer.
WAT EEN DOMPER VOOR DIT JUBILEUM!!

Geplaatst op: 08-09-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: François B.

4 / 10
2/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Niet zo goed

Hele slechte vakantie gehad. We zaten met 7 man in Hotel Hopps op Sicilië. Corendon verkoopt dit hotel als een 4 sterrenresort maar dat is écht een aanfluiting ! We waren met 7 personen. Er is geen strand bij het hotel maar ze zeggen dat het Hotel een privé strand heeft met een All-inn beach tentje erbij met privé zwembad . . . BELACHELIJK GEWOON ! er was een bak water van 5 x 5 mtr waar je verplicht een badmuts van 5 euro op moest ! En de All-inn waren 2 kleine plastic bekertjes goedkope frisdrank ! Als je iets anders wilde moest je betalen ! En je zat tegen een houten schotje aan te kijken die je opzij moest schuiven om op het strandje te komen waar het heel vies was en vol rotsen zat. En als je naar links keek zag je een grote rioleringspijp die uitmonde op het 'strandje' waar je was. Hotelkamers gedateerd, badkamer vol kalk, niet werkende douchekop, bedden oud en keihard, balkondeur kapot, kledinghangers waren er niet, koelkast oud en maakt herrie (bij ons allemaal). All- inn formule betekent daar dat zodra de animatie begint je overal voor moet bijbetalen. Snacks tussendoor waren er niet. Alleen 2 zakken chips voor het hele hotel die op een tafeltje stonden per dag ????? We hebben dit allemaal gemeld bij de reisleiding maar die zei keer op keer dat ze er mee bezig waren in gebrekkig Engels. Ook bij receptie maar zodra je met een klacht kwam gingen ze ineens Italiaans praten ! Voor ons NOOIT meer !

Geplaatst op: 18-08-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Irwin K.

4 / 10
2/5 2/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Goed geregeld

Wat een fijne bestemming in deze zoveelste golf van corona. Nooit eerder zo fijn en goed geholpen door mensen van de receptie. Selin, Jill en Kelly de dames die alles mogelijk maken voor de gasten. Bedankt voor alles.

Geplaatst op: 26-07-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Albert '.

10 / 10
4/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Boek niet bij Corendon . Hebben totaal geen respect voor klanten

Corendon heeft totaal geen respect als je iets wilt verander voor een kind met een handicap.
Noot gedwongen reis geannuleerd kosten ons veel geld .

Geplaatst op: 21-07-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Top!

Ga al jaren met Corendon op vakantie. Prijzen zijn transparant, en het boeken gaat erg makkelijk. Ook onze vorige vakantie was weer erg netjes geregeld.

Geplaatst op: 13-04-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Bert S.

10 / 10
5/5 4/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Slechte service, houden zich niet aan afspraken!

Om je klanten een jaar te laten wachten op hun eigen geld is schandalig!
Volgens de eigen regeltjes moet er binnen twee weken na annulering door de reisaanbieder worden terugbetaald. Dan ineens komen er allerlei afwijkingen daarop en moet je een jaar wachten!
Nooit meer Corendon voor ons! Ik hou ervan om eerlijk te blijven

Geplaatst op: 02-04-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
4/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Bedrogen door de maatschappij

Boek niet met corendon, ik ben al meer dan een jaar ah wachten op terugbetaling van een geannuleerde reis. Het zijn een bende schurken die je bedriegen en je aan het lijntje houden!!! Nooit ga ik nog op reis met hen en ik adviseer om niemand dat nog te doen in mijn uitgebreide vriendenkring...

Geplaatst op: 18-03-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Chris B.

4 / 10
3/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee

Schrijf een review over Corendon
Bestelproces *
0
/ 10
Service *
0
/ 10
Prijs *
0
/ 10
Levering *
0
/ 10


Gerelateerde bedrijven
Roompot logo
Roompot
32 beoordelingen
5,5
Sportiek logo
Sportiek
2 beoordelingen
9,5
Captain Cruise logo
Captain Cruise
2 beoordelingen
9
Gerelateerde blogartikelen

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is Corendon een betrouwbaar bedrijf?

Er zijn 28 beoordelingen geplaatst over Corendon. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,8 gekregen, waarbij 19% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

Heb je een positieve indruk gekregen door de Corendon reviews? Dan kun je naar de website van Corendon gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.

Alle subcategorieën uit deze categorie