Centralpoint reviews, ervaringen en beoordelingen
Centralpoint
Centralpoint.nl is een bekende webwinkel waar je vele ICT producten, standaard software, kantoorbenodigdheden, supplies en reserveonderdelen kunt kopen. Ze hebben in de webshop vele producten van circa 3000 verschillende fabrikanten. Als je dus op zoek bent naar een ICT product kun je deze wellicht vinden bij Centralpoint.nl Centralpoint.nl is enige tijd actief op het web en is met het zeer brede assortiment leider als het gaat om ICT-producten. Bestellen bij deze webwinkel doe je veilig en snel. Mede omdat ze een Thuiswinkel Waarborg keurmerk hebben. Bestellingen worden doorgaans binnen 24 uur thuis afgeleverd. Betalen gaat veilig en heel eenvoudig met bijvoorbeeld iDEAL, creditcard of het betrouwbare betaalsysteem PayPal. Niet alleen consumenten kunnen hier terecht , ook bedrijven en (semi)overheidsinstellingen kunnen een beroep doen op de producten en diensten van Centralpoint. Via een eigen webportal kunnen bedrijven producten bestellen en bovendien krijg je via dit webportal snel en gemakkelijk inzicht in offertes, facturen, orders en leveringen. Voorts heeft Centralpoint.nl de beschikking over een eigen gespecialiseerd klantenteam en een vaste accountmanager, waardoor zij profiteren van uitgebreid advies en gespecialiseerde IT-dienstverlening.
Centralpoint reviews
Centralpoint.nl is de webshop indien je op zoek bent naar ICT producten. Er zijn daarnaast ook nog vele andere webshops en winkels te vinden waar je terecht kunt voor diverse ICT producten. Er wordt enorm veel geconcurreerd door deze webshops en winkels. Ze proberen zich allemaal van elkaar te onderscheiden. Hoe onderscheid Centralpoint.nl zich, en is deze webshop de juiste keuze? Lees de diverse Centrailpoint ervaringen om deze vragen te beantwoorden.
Centralpoint ervaringen
Het lezen van diverse ervaringen kunnen mensen helpen bij het beslissen over een bepaalde webshop of winkel. Ben jij al eens eerder klant geweest bij Centrailpoint.nl? Beschrijf dan jouw centralpoint ervaringen. Met jouw ervaringen kun je vele mensen helpen. Door het delen van ervaringen kunnen we iedereen helpen bij het maken van de beste keuze.
Ongelooflijk slechte service (eigenlijk helemaal geen service), ik bestel een laptop. Onze IT-afdeling haalde het uit de doos en probeerde het te installeren, maar het lukte niet. Binnen 4 uur (ja, ze hebben er alles aan gedaan) hebben we Centralpoint verteld wat er mis mee was (ze kregen dus een hele lijst van acties die we hadden gedaan) en vroegen om een nieuwe. Dat was niet mogelijk, we moesten contact opnemen met de producent en zij zouden ons een procedure sturen om het terug te sturen, dan zou het worden gecontroleerd en gerepareerd. Dus stuurden ze een kapotte laptop en wilden deze niet vervangen. Ik heb dit nog nooit eerder gehoord, om op geen enkele manier te vertrouwen.
Algemeen
Webshop handelt met verschillende leveranciers. De prijs waarvoor u als consument producten koopt bij deze winkel wil niet zeggen dat het product dat op voorraad staat daadwerkelijk van die leverancier komt. (Aldus Central point) En zo kan het dus voorkomen dat uw bestelling niet wordt geleverd ondanks dat het product op voorraad staat in de webshop. Begrijpt u het nog?
Klantenservice
Ik heb de winkel om uitleg gevraagd waarom het door mij bestelde product niet wordt geleverd ondanks dat er een ruime voorraad staat vermeld op de website. Volgens het webcare team komt dat doordat zij met verschillende leveranciers werken en als de dagprijs van de leverancier met voorraad hoger ligt zetten ze bestellingen die ten tijde van bestellen lager lagen on hold. Met andere woorden, u moet maar wachten of en zoja wanneer die 'goedkopere' leverancier maar weer voorraad heeft, en Central point uit wil leveren. Ondertussen bent u wel uw centjes kwijt.
De uitleg van Centralpoint; helaas werken wij zo. Meer kan ik niet voor u doen.
Helaas voel ik mij genoodzaakt om (potentiële) klanten van Centralpoint te waarschuwen voor misleiding van Centralpoint.
Op 19-05 heb ik een webcam besteld bij Centralpoint; verwachte levertijd was 25-05 op die bewuste dag werd dit gewijzigd naar 05-06. Ik gebeld met de reden: men gaf aan dat er leverproblemen waren; ik gemeld dat ik graag tijdig op de hoogte hiervan gesteld wil worden. Ik zou hier, overigens door een zeer vriendelijke meneer, "over teruggemaild worden". Geen mail ontvangen en vandaag, op 05-06, is de verwachte datum op de site doodleuk verschoven naar 11-06! Weer gebeld; dit maal weer vriendelijk te woord gestaan door een dame; zij gaf aan dat er voor webcams al bestellingen van maart/april (!) nog steeds wachten op uitlevering ! Ik gaf daarop aan of ik wellicht een duurdere kon bestellen (gisteren al gezien dat daar 55 op voorraad van waren), hierop gaf zij aan dat die "voorraad" verdeeld werd over al gedane bestellingen en dat het dus niet betekent dat je geleverd krijgt als er voorraad staat. Wel gaf ze aan dat Centralpoint bezig is om dit aan te passen op hun website maar daar nog iet uit zijn hoe.
TIP HIERBIJ VOOR CENTRALPOINT: STOP MET HET MISLEIDEN VAN KLANTEN: WEES GEWOON EERLIJK OM OP JE SITE TE ZETTEN DAT HET HEEL GOED MOGELIJK IS DAT JE WEKEN (MAANDEN ?) MOET WACHTEN OP JE BESTELLING. NB: als je naar mij als klant nl. tijdig (dus niet steeds op de uiterste datum) aangegeven had dat je het spijtig vindt dat je niet kunt leveren en aangeven dat het nog weken kan duren en dat je vanzelfsprekend kosteloos kunt annuleren, had ik er alle begrip voor gehad, maar nu krijg ik een nara smaak van de naam Centralpoint....., jammer jammer. Olav Amsterdam
Verschrikkelijk bedrijf. Door verkeerd advies van één van de medewerkers de verkeerde computer ontvangen en doen nu zeer moeilijk over het retour. Slechte bereikbaarheid (meerder keren 30 min in de wacht gezeten om vervolgens opgehangen te worden) Klantenservice kennen ze niet. NOOIT MEER BESTELLEN!
Incomplete geleverd, wordt niet opgelost.
Toen RMA aangevaard en ze zeggen gewoon nee.
Dit is bijna oplichting !
Laptop aangeschaft
Deze had binnen 6 maand problemen met de wifi
Laptop retour gestuurd en vrij snel weer terug gekregen.
Wifi werkte weer
Na 6 maand wederom geen of haperende wifi
Nu blikt na vele pogingen dat je niet 2 keer hetzelfde retour kan aanmaken via je account dus maar contact opgenomen via de site. Dan wordt je eerst trugverwezen naar de site (wat dus niet werkt) vervolgens moet je alles dorsturen en vragen ze daar nog een paar keer om
Uiteindelijk zeggen ze gewoon dat de laptop meer dan een jaar terug is aangeschaft (LET OP, mede dankzij het kastje-muur van Central Point was ik welgeteld 3.5 weken te laat) en er dus geen garantie meer was Extra excuus was dat ze zelf maar 3 maanden garantie op de reparatie hadden en ik dus pech had. Beetje onzinverhaal, dit is namelijk niet van toepassing
Op basis van non-conformiteit (laptop 2x binnen 1 jaar hetzelfde probleem) heb ik gewoon recht op kosteloos herstel.
Antwoord Central Point: vecht het maar via juridische weg uit
Dus wil je service en garantie (waar je recht op hebt) dan mag je bij aanschaf van een produkt gelijk wel je advocaat inseinen. Iets wat ik uiteraard ook nu gedaan heb.....
Wij hebben een tijdje behoorlijk wat gekocht bij Centalpoint voor de lage prijs.
Inmiddels diverse ervaringen met slechte levering, retouren en garantie, het bedrijf is er volledig op ingericht om on onder haar serviceverplichingen uit te komen.
Concreet:
- Er wordt geen verantwoording genomen voor verkeerd advies.
- Op voorraad betekend nog steeds dat u vaal weken mag wachten op de levering, Centralpoint ziet de voorraad bij leveranciers in het buitenland als bij zichzelf op voorraad.
- Als er garantie nodig is en u geeft via uw account een verzoek tot RMA waarbij u alles bekand is zoals de reden van, uw adres, serinmummers etc. Krijgt u toch ( en dagen later) mails die nogmaals om de informatie vragen die al gelijk gegeven of bekend was. Uiteindelijk bent u vaal meer dan een weel bezig voordat u een RMA hedt om het defecte item retour te sturen.
- Retourgestuurde Items met Centralpint RMA worden in meer dan 50% van de gevallen ( alle duurdere zaken lijkt het) gewijgerd door het magazijn. BV frankering niet goed op een franko vezonden zending. Het magazijn beweerd dan de zending nooit gezien te hebben en u betaald weer porto en tijd.
- De returntijd is beter in maanden uit ter drukken. Hun positieve record is meer dan 6 weken voor een harddisk die defect was geleverd. En alleen omdat wij vaak hebben gebeld.
- Denk niet dat uw contactpersoon, als u die al heeft, iets doet als dergelijke zaken mis gaan. nee dat is niet zijn taak, u kunt bij hem alleen meer kopen.
- het maximale record is nog onbekend, wij gaan richting meer dan zes maanden voor defecte QNAP in garantie.
Zie ook nadere ervaringen, alles wat ze doen is verkopen voor een lage prijs, maar uiteindelijk kost het u te veel.
Dit is ook een waarschuwing voor goedwillende fabrikanten, u wilt immers niet uw goede naam in het slop hebben als er zo met uw garantie wordt omgegaan?
Ik heb een Apple Watch besteld en betaald.
Ondanks dat ze zelf op Twitter aanbiedingen hadden geplaatst en Apple Mega Korting Maddness dagen hadden, willen ze het product toch niet leveren voor de afgesproken prijs.
Ze schermen dan met zelf verzonnen prijzen die ruim 38% boven de adviesprijs liggen, om het aannemelijk te maken dat er sprake is van een kennelijke vergissing.
Daar laat ik mij niet door om de tuin leiden. Helaas reageert CentralPoint verder nergens meer op. Ik ontvang wel leesbevestigingen, dus er moet iemand de mailtjes binnen gekregen hebben.
Naar mijn mening is het ronduit arrogant, om zo met je klanten om te gaan. Ik heb dan ook helaas juridische stappen moeten ondernemen om CentralPoint tot de orde van de dag te roepen.
Ik hoop dat ze niet zo tegen iedereen doen. Iemand adviseren daar te kopen zal ik echter nooit meer doen.
ik heb op 06-4-2017 heb ik en order ssd geplaatst was niet op voorraad
de verwachte leverdatum zou zijn 24-4-2017 maar naar paar dagen staart er in eens 27-4-2017 weer laat er 01-5-2017
heb op 19-4-2017 mail gestuurd ze zeggen
Hierbij laten wij u weten dat de verwachte leverdatum van uw bestelling helaas nog onbekend is
dat ik al wist
De verwachte voorraaddata worden bij de producten vermeld op onze website
een dat is nou wat er is ondertussen staat leverdatum 05-5-2017 nu weer paar dagen verder leverdatum 08-5-2017
sorry maar dan is het over de wettelijke 30 dagen
als consument word je aan het lijntje gehouden met de leverdatum
maar helaas heb ik het product al betaald
ik heb nu weer en mail gestuurd heb niets meer ge hoort
ondertussen is mijn pc onderdelen binnen maar mis alleen nog de ssd
Printer gekocht. Snel geleverd, maar na 1 dag helaas defect. Gebeld met Centralpoint en direct goed geholpen. Uiteindelijk 3 dagen later een nieuwe printer op de stoep. Deze werkt prima. Service zoals het hoort en dat bij een zakelijke bestelling.
Erg fijn winkelen. Simpel en duidelijk. Mag soms iets goedkoper, maar daarentegen wel veel voorraad. Levering snel en goed verpakt.
Veel voor weinig. Snel leveren, aardige mensen. Tevreden.
Koop geen producten bij Centralpoint!
Dit is een onbetrouwbaar bedrijf. Als er iets met de bestelling is, bent u ervan verzekerd dat dit bedrijf zich niet inzet voor de klant.
Levering was op tijd, maar product bleek defect. Ik moet zelf maar het product opsturen naar de VS...! Ze konden mij verder niet helpen. Want, zo meldde dit bedrijf, ik had immers de voorwaarden geaccordeerd door de betaling te doen.
Schandalig. Ik word er nog woedend van als ik aan deze organisatie denk!
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Centralpoint een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 13 beoordelingen geplaatst over Centralpoint. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,6 gekregen, waarbij 24% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Centralpoint actief?
Centralpoint is vooral actief in de categorie webshops en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) computer , elektronica en kantoor.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de Centralpoint reviews? Dan kun je naar de website van Centralpoint gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.