AEG reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen AEG
Ben je op zoek naar huishoudelijke apparaten? Je denkt dan al snel aan bekende merken, waaronder AEG. Deze artikelen zijn te bestellen via Bol.com, maar je kunt ze ook rechtstreeks bij AEG kopen. Wil jij weten of dit een goed idee is? Ben je benieuwd naar de kwaliteit van de huishoudelijke apparaten? Wellicht wil je ook iets meer weten over de betrouwbaarheid van het bedrijf. Je leest op deze pagina de reviews van andere klanten. Bekijk wat hun ervaringen zijn en beslis vervolgens of jij wel of niet bij AEG wilt bestellen.
Over AEG
AEG is van oorsprong een Duits bedrijf. Ze produceerden vanaf de start elektronische onderdelen en apparaten. Denk hierbij onder meer aan keukenapparatuur en witgoed. De organisatie is opgericht in 1883 door een Joodse zakenman. De letters AEG staan voor Allgemeine Elektricitats Gesellschaft. Vooral goede resultaten zijn belangrijk voor dit bedrijf. De medewerkers worden geselecteerd op hun inzet. De producten van AEG zijn een combinatie van innovatie en prestaties
Waarom kiezen voor AEG
Kies je voor AEG, dan kies je voor een merk en bedrijf dat al heel wat jaren bestaat. De kwaliteit is daarmee natuurlijk duidelijk bewezen. Verder is dit een handige webshop als je houdt van veel keus. Of je nu een vaatwasser of een droger nodig hebt, het assortiment is zeer uitgebreid. Op het gebied van service zul je ook niet snel ergens tegenaan lopen. Het is een groot bedrijf met veel medewerkers. Vind je bijvoorbeeld de installatie een issue, dan is er een specialist die dat voor je verzorgt. Je krijgt lang garantie op de bestelde apparaten en ben je toch niet tevreden, dan is het geen probleem om te kiezen voor een retour. Wordt je nieuwe apparaat bezorgd, dan nemen de medewerkers ook zonder problemen en helemaal gratis je oude apparaat voor je mee. Verder zijn er vaak promoties, zodat het mogelijk is om je artikelen extra voordelig te bestellen. Betalen kan op vrijwel alle mogelijke manieren. Heb je vragen over een bepaald witgoed apparaat of over keukenapparatuur, dan kun je op de site ook nog weer alle handleidingen terugvinden.
Is AEG betrouwbaar?
Of AEG een betrouwbaar bedrijf is, hoef je jezelf niet af te vragen. Bijna iedereen kent dit merk of heeft zelfs een bepaald product van AEG in huis staan. De organisatie bestaat al meer dan honderd jaar en heeft ook daarmee de betrouwbarheid zeker bewezen. Uiteraard kun je AEG van 1890 niet vergelijken met AEG van nu. Het bedrijf is met de tijd meegegaan en op het gebied van de klantenservice en bereikbaarheid van medewerkers is alles goed voor elkaar. Recensies van andere consumenten vertellen ook altijd veel over de betrouwbaarheid van een bedrijf. Sla je er de reviews over AEG op na, dan zie je dat die zeer positief zijn. Tenslotte vertelt ook het fysieke adres in Alphen aan de Rijn je nog veel over de betrouwbaarheid.
Klantenservice en klachten
De site van AEG is duidelijk en uitgebreid. Heb je vragen, dan zie je op de site meteen waar je moet zijn. Dit bedrijf is heel actief op de social media en dat is meteen een handig medium om even contact op te nemen. Heb je een specifiek probleem, dan kun je op dat gebied gericht contact opnemen. Denk bijvoorbeeld aan het onderdeel service of aan het aanvragen van een reparatie. Verder is het mogelijk om, voor welke vraag, klacht of opmerking dan ook, even te bellen met iemand van de klantenservice. Tenslotte is er dan nog een e-mailadres. Ook dat kan handig zijn als je een vraag hebt die niet al te dringend een antwoord nodig heeft.
Wil jij ook beoordelen?
Gebruik jij nooit anders dan apparaten van AEG? Ben je tevreden over de kwaliteit van deze apparaten? Schrijf dan een recensie voor mensen die meer willen weten over dit bedrijf. Wellicht heb je ook weleens gebruik gemaakt van de reparatieservice. Of je liet een oud product gelijk meenemen door een medewerker. Verliep dit allemaal naar wens of juist niet? Consumenten zijn benieuwd naar jouw ervaringen, dus laat vandaag nog een persoonlijke beoordeling over AEG achter.
Ons team van experts heeft AEG geverifieerd op een aantal punten.
De webshop van AEG bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare speler in de markt.
AEG is al vanaf hun oprichting ingeschreven bij de kamer van koophandel en hun website is beveiligd door middel van een SSL certificaat (groene slotje).
Alle grote betaalmethodes van Nederland zijn beschikbaar op deze webshop.
AEG is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet.
Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd.
Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.
Bekijk zeker even de website van shop.aeg.nl.
Dit geeft je een beter beeld van de webshop.
Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van AEG.
Twee toestellen gekocht in december 2023. Een wasmachine en een droogkast. Op beide toestellen was een voucher van ici paris xl ter waarde van 75 € per toestel is in totaal 150 €. Doch het registreren lukt niet.
Ze vragen telkens iets anders om te bewijzen. De toestellen zijn goed, we deze in het verleden al gehad. Maar als je een voucher belooft moet je deze ook geven en geen excuses blijven zoeken.
Lachen met AEG! Na een gesprek over de aankoop van een koelvries combinatie een keuze gemaakt en de koelvries combinatie willen bestellen. Tijdens het gesprek werd ik erop geattendeerd om tijdens het bestelproces bij leveringsopties de keuzes aan te vinken voor 14 dagen niet goed dan gratis retour optie, de installatie gratis optie en de gratis oude apparaat retour optie. Tijdens dit bestelproces dus extra goed opgelet en die keuzes aan gevinkt zodat ik gratis installatie en gratis oude apparaat retour zou krijgen. Netjes betaald via ideal en klaar dacht ik, ga ik kijken bij de orderbevestiging, staat er alleen gratis levering bij..... Ik meteen gebeld waarom de overige opties die ik aan gevinkt had er niet bij stonden, werd er gezegd dat het niet in de orderbevestiging stond en ik dan maar 90,- extra moest betalen voor de installatie..... Meteen de order maar weer geannuleerd en nu kan ik wachten tot mijn geld een keer terug gestort wordt. Ik voel me zooooo genaaid! Lekkere service.
waardeloos apparaat 1 jaar oud nu al stuk zit garantie op moet echter 3 weken wachten op monteur (gevraagd of het 1 dag eventueel eerder kon omdat wij die dag op vakantie gaan kort maar krachtig nee zeggen)waardeloze service en totaal niet meedenkend aan de telefoon (ze was liever lui dan moe)wij hebben meerdere app.gekocht maar nu al spijt van
Klanten service kan niet duidelijk communiceren over wanneer de monteur komt.
Mijn alweer tweede AEG ComfortLift vaatwasser, in drie jaar tijd, ging stuk. Het apparaat gaf een i30 fout : lekkage. Na ruim anderhalve week te wachten tot er een monteur tijd had, was de machine snel hersteld door de moertjes van het liftmechanisme van de mand aan te draaien en te borgen. Volgens de monteur is dit een veel voorkomende fout bij dit soort, zeer dure, vaatwasser.
Toch wou AEG Electrolux in eerste instantie de volle prijs van €219 rekenen voor reparatie buiten de garantie, plus €15 kosten voor de factuur!!!
Na lang wachten, mailen en bellen heb ik dit bedrag uiteindelijk kunnen verlagen naar €149 wat nog steeds erg duur is voor het verhelpen van een bekende fabricagefout.
Dus, AEG / Electrolux hoef ik nooit meer. Als je zo je klanten moet oplichten kan je als bedrijf maar beter failliet gaan.
Na een product van AEG te bestellen, kwam dit helaas nooit aan. Na enkele weken bellen en mailen, gaven ze eindelijk toe dat dit hun fout was en het pakket kwijt is geraakt. Ze gingen zogezegd onmiddellijk terugbetalen, na meer dan 2 maanden is er nog steeds niets terugbetaald. Alle helpdesks omtrent deze service zijn onbereikbaar, zelfs na enkele uren in de wachtrij te hangen. Ook via andere helpdesks van AEG geraak ik niet bij hen terecht. Het is schandalig dat zo'n grote speler in de consumentenelektronica weigert terug te betalen. Nooit zal ik nog iets aankopen bij hen en ik raad iedereen af om hun services te gebruiken.
Ik zie dat er weinig positieve ervaringen zijn, maar daar kan ik me niet in vinden, ik ben echt geweldig geholpen. Servicebezoek voor mijn AEG droger gehad, keurig op tijd na een extra belletje over de exacte tijd. Diagnose betaald en ruilvoorstel gekregen, maar gebeld dat ik toch liever reparatie wilde. Dat kon, tegen de bijbetaling van alleen het verschil tussen reparatie en diagnose. Eerste afspraak helaas misgegaan door misverstand, maar direct nieuwe afspraak gemaakt. En toen kwam de beste monteur ooit langs. Laat in de middag omdat haar collega het niet redde, heeft ze tot half zeven staan zweten om het apparaat te fixen. Ze was supervriendelijk, en niet helemaal zeker of het goed gegaan was. Toen we de droger probeerden bleek het allemaal tip top in orde. En een dag later belde ze nog een keer om te vragen of ie het deed! Toen dacht ik had ik haar maar een bos bloemen geveven, wat een topservice. En dat voor slechts 219 euro. Heel blij met de AEG, en nu ook met de service!
Bij de aankoop van een stofzuiger zat niet de juiste oplaad kabel. Na contact met AEG mocht dit teruggestuurd worden naar hun klantendienst en zouden wij vergoed worden om een nieuw toestel kunnen aan te kopen. Het toestel werd teruggestuurd maar ons geld willen ze niet terugstorten. We zijn hier al een jaar mee bezig. Testaankoop ingeschakeld maar daar reageren ze ook niet op. Nu zijn we verplicht op een advocaat onder de arm te nemen. AEG is een professionele dievenbende.
De combimagnetron van AEG blies gisteren met volle kracht zwarte rook mijn keuken in. Niet vanuit de opening maar bovenuit. Ik had hem om magnetronstand 1 minuut gezet en toen ik 1.5 meter verder was stond de keuken blauw/zwart van de naar plastic stinkende rook. De magnetron blies gewoon door. Met de hand voor mijn mond en ogen snel uitgezet, stekker eruit en stop uit meterkast gehaald. In de magnetron was niets te zien, stekker was okay.
Wat als ik uit de keuken gelopen was? Dan had ik geen huis meer! Wat een nare ervaring! Gebeld met AEG; de combimagnetron is 7,5 jr oud. En AEG zegt: als we een monteur sturen kost het u 219 euro. Ik vroeg nog of ze niet wilden weten hoe dit kan bij een apparaat; nee hoor.
Maar het gaat niet om een kapot knopje of iets binnen de garantie. Het gaat om een levensgevaarlijke brandsituatie! Als ik weg was gelopen...
GEEN enkel begrip, geen toenadering, geen hulp, niets.
De meneer herhaalde zijn oplossing (monteur tegen betaling) en zei tot mijn stomme verbazing: "als u verder niets heeft dan laat ik het hierbij...".
D.w.z. dat als echt de nood aan de man is AEG zich enkel beroept op wel/geen garantie en als je machine in de behuizing zelf smeult en brand binnen 8 jaar.. dat heel gewoon is en dat ze niet warm of koud worden van de gevolgen en ervaring van de klanten.
Na zoveel jaren altijd AEG te hebben gekocht... nooit meer!
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is AEG een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 10 beoordelingen geplaatst over AEG. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,1 gekregen, waarbij 45% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is AEG actief?
AEG is vooral actief in de categorie wonen en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) huishouden en witgoed.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heb je een positieve indruk gekregen door de AEG reviews? Dan kun je naar de website van AEG gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.