GreenCityTrip logo

GreenCityTrip reviews, ervaringen en beoordelingen

GreenCityTrip reviews, ervaringen en beoordelingen
4029
GreenCityTrip logo
Website
GreenCityTrip
Categorie
Vakantie & reizen

Reviews en Ervaringen Greencitytrip

Reizen met de trein is niet alleen een bijzondere ervaring, het is ook nog een dé duurzame reisoptie. Wil je ook met de trein op reis? Lees dan hier meer over Greencitytrip. Je leest hier meer over hun reizen, services en meer, plus je kunt de ervaringen van andere reizigers hier lezen in de reviews over Greencitytrip.

Over Greencitytrip

Treinreizen is dé toekomst, volgens Greencitytrip. Greencitytrip biedt reizen in Europa per trein aan. De mogelijkheid tot nachtreizen maakt het extra aantrekkelijk om per trein op reis te gaan. Stap op in Nederland, duik je bed in en wanneer je opstaat ben je op de plek van bestemming. Dit is niet alleen bijzonder praktisch, treinreizen is vooral duurzamer. Hierin maakt Greencitytrip het verschil.

Bij Greencitytrip kun je een solotrip plannen, een groepsreis selecteren en is het zelfs mogelijk om een treinrit, inclusief hotelovernachting te boeken. Je bent dan dus in één keer klaar met het plannen van de reis. Je geniet van een bijzonder ruim aanbod aan steden in Europa. Ga met de trein naar Praag, Wenen, Berlijn of zoek het zuidelijker op richting de Mediterraanse kust.

Waarom kiezen voor Greencitytrip

Wanneer je houdt van reizen, maar ook een groot hart hebt voor het milieu, is treinreizen de beste optie. Zo kun je toch genieten van mooie trips, maar voorkom je een te grote Co2 uitstoot. Reizen met de trein is een stuk milieuvriendelijker dan reizen met het vliegtuig. Ga je voor duurzaam reizen? Dan zit je bij Greencitytrip altijd goed. Ook ontvang je jouw treintickets gewoon online in de vorm van een E-ticket. Dit bespaart papier en is ook nog eens extra functioneel.

ook is het boeken van een treinrit én overnachting bij Greencitytrip zeer voordelig. Je geniet van een bundelprijs voor reiskosten en accommodatie. Op deze manier kun je een leuk bedrag besparen op de totale reiskosten. Natuurlijk bespaart het je niet alleen geld, maar ook tijd. Je hoeft zo niet los de treintickets te boeken en op zoek te gaan naar een passende accommodatie. Het is een win-win situatie.

Naast het voordelige aanbod voor de treinreizen en accommodaties, kun je ook nog altijd genieten van extra aanbiedingen en leuke acties. Wanneer je bijvoorbeeld op tijd boekt, kun je genieten van vroegboekkorting. Ook zijn er altijd leuke last-minutes beschikbaar en biedt Greencitytrip met regelmaat kortingsacties aan. Je blijft via de site, de nieuwsbrief en social media op de hoogte van alle aanbiedingen van Greencitytrip.

Is Greencitytrip betrouwbaar?

Via Greencitytrip kun je altijd zorgeloos en veilig op reis. Je boekt veilig online en Greencitytrip is aangesloten bij het ANVR, het Calamiteitenfonds en het SGR. Dit biedt reizigers altijd het volle vertrouwen in een veilige aankoop en een garantie op de reis of de vergoeding van de reiskosten bij eventuele veranderende omstandigheden.

Greencitytrip biedt online duidelijk hun informatie aan over de treinreizen en je kunt gebruik maken van de Algemene Voorwaarden voor meer informatie over jouw tickets. Je ontvangt jouw tickets altijd direct na het bestellen per mail. Deze E-tickets zijn veilig te verzilveren bij de trein via jouw telefoon.

Het bestellen van de treintickets is niet alleen eenvoudig, ook is het zeer veilig. Je betaalt namelijk enkel via een betaalmethode dat jij verkiest. Betaal je dus het liefst met Ideal online voor een veilige transactie? Dan kan dat. Ook heb je nog meer betaalmogelijkheden. Je kunt ook betalen met creditcard of Paypal.

Klantenservice en klachten

Heb je een vraag over een treinreis, over de slaapplekken in de trein of kun je advies over treinreizen gebruiken? De klantenservice van Greencitytrip is dagelijks bereikbaar. Je kunt hier al jouw vragen stellen per mail of per telefoon. Zowel voor het boeken, als tijdens de reis kun je altijd in gesprek komen met een medewerker van de klantenservice van Greencitytrip.

Heb je jouw E-ticket nog niet ontvangen, heb je een klacht over de reis of een andere klacht over Greencitytrip? Het is belangrijk om deze klacht dan te melden bij Greencitytrip. De klantenservice is er ook voor je bij klachten. Zij zorgen dat de klachten snel verholpen kunnen worden en gaan professioneel om met kritische opmerkingen.

Wil jij ook beoordelen?

Ben jij op reis geweest met Greencitytrip? Vertel hier dan iets over jouw treinreis. Schrijf in jouw review bijvoorbeeld waarom je voor Greencitytrip hebt gekozen en of ze voldeden aan jouw wensen. Je kunt een beoordeling schrijven op basis van jouw ervaringen. Was de reis het geld waard en zou je anderen aanbevelen om met Greencitytrip op reis te gaan? Waarom wel of niet? Deel jouw ervaringen over Greencitytrip hier in een persoonlijke review.

Reviews over GreenCityTrip
Gerelateerde bedrijven
Center Parcs logo
Center Parcs
19 beoordelingen
6,6
Villaexpert logo
Villaexpert
1 beoordeling
10
Lauwersoog logo
Lauwersoog
2 beoordelingen
10
Gerelateerde blogartikelen
4,0
10% zou hier weer kopen
23 beoordelingen
Ervaringen met GreenCityTrip

GreenCityTrip is geverifieerd door ons expert team. De webshop GreenCityTrip bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen. Daarnaast is GreenCityTrip lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje). Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via GreenCityTrip. Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.

De reputatie van GreenCityTrip is positief te noemen. Het Nederlandse bedrijf is namelijk ook al een lange tijd actief op het internet. Je kunt zelf ook meehelpen andere gebruikers een goede keus te maken bij hun aankopen. Dit kun je doen door een review achter te laten op deze pagina.

Wij raden het aan om eerst even op de website van GreenCityTrip te kijken voor actuele openingstijden. Hier kun je ook hun uitgebreide assortiment bekijken.

Geplaatst op: 11-12-2021
Geschreven door: ErvaringenSite.nl

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Expert review
Meer dan 4 uur vertraging harde bedden oude treinstellen en slechte info voorziening tijdens reis eens maar nooit weer

alleen maar vertraging,ontbijt staat in de avond al in je coupe dus in de ochtend warme yoghurt enz Geen thee of koffie te verkrijgen Bedden zijn keihard Treinstellen verouderd en nu al meer dan 4 uur vertraging en staat voor 7e keer stil terwijl we nog geeneens in Tsjechië zijn Eens maar nooit meer

Geplaatst op: 19-10-2023
Laatst bewerkt op: 19-10-2023
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
3/5 2/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Zeer slecht

Zeer slechte trein. Alles was vies. De ruiten, rubbers van de ramen. De wc's waren vies en er was geen wc papier. Schimmel op de zeepdispensers en geen wc borstels aanwezig) Te korte bedden ( ben je langer dan 1.75m blijf aub gewoon thuis) en ik heb 150 euro extra moeten betalen omdat ik door omstandigheden (ziekenhuis) een uur te laat was met inchecken (1 dag van te voren). Wil je in contact komen dan is er geen telefoonnummer te vinden en het personeel wat online reageert is zeer kortaf en niet behulpzaam.
Ook bij calamiteiten is er een noodknop waar personeel op zou moeten reageren. Niemand kwam opdagen toen er een vechtpartij uitbrak en er waren meerdere vertragingen waarbij je gewoon niet op de hoogte word gehouden.

Kortom: doe dit niet en boek vooral ergens anders

Geplaatst op: 18-09-2023
Laatst bewerkt op: 18-09-2023
Geschreven door: Alessio V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Ontzettende oplichterij

Dit bedrijf is een scam van pure oplichterij. Tickets zijn 3 of 4 keer zo duur op hun site dan als je het op vakantie veilingen koopt. Koop je wel via vakantie veilingen dan komt er nog 70€ aan kosten per persoon bovenop. Check je niet in twee dagen van te voren dan krijg je nog eens een boete van 75 euro! Ongelooflijk, iedereen moet weten hoe slecht dit bedrijf is.

Geplaatst op: 06-07-2023
Laatst bewerkt op: 06-07-2023
Geschreven door: Daan S.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Annulering? Zeg maar vaarwel tegen je vakantie

Een paar maanden terug hebben wij een reis geboekt via GreenCityTrip. Op 11 mei zouden wij vertrekken naar Praag. Echter ontvingen wij op de dag zelf, 8 uur voor vertrek, een mail dat de treinreis geannuleerd zou worden vanwege de aangekondigde stakingen in Duitsland. Deze staking zou alleen gelden voor de terugreis. In mijn ogen had het bedrijf hierdoor makkelijk kunnen kijken of er ander vervoer mogelijk had geweest. Maar nee, er is voor gekozen om de vakantie van alle reizigers te annuleren. Het komt echt over op mij alsof er gezegd wordt dat men het maar lekker uit moet zoeken. Achteraf bleek de hele staking zelfs niet door te gaan.

Nou is een staking op zich niet iets waar het bedrijf zelf wat aan kan doen. Gelukkig bieden zij wel de optie om het geld van de treinreis terug te krijgen, de reis om te boeken of voor een voucher voor een andere reis. Dat is het enige positieve wat ik te benoemen heb nu.

Echter blijkt het dat dit bedrijf je wel laat stikken wat betreft de kosten voor de rest van je vakantie. Al maanden van tevoren hadden we een hotel geboekt en betaald. De reis werd alleen pas zo kort van tevoren geannuleerd dat we hier geen geld van terugkrijgen. Vliegen naar Praag was geen optie, want wij hebben simpelweg niet het budget om ineens 450 euro voor een retourvlucht te betalen. Dus met andere woorden: onze volledige vakantie, waar we zo lang naar uit keken, is in het water gevallen. En GreenCityTrip biedt geen enkele compensatie voor deze kosten.

Geplaatst op: 16-05-2023
Laatst bewerkt op: 16-05-2023
Geschreven door: Amber

5 / 10
4/5 1/5 4/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Catastrofe

Ik had gehoopt een review te kunnen schrijven over hoe de reis was, wellicht was ik dan boven de 1 ster uitgekomen, half juli geboekt, krijg ik 6 weken voor de reis een annulering in de mail, nog niet eens de moeite om te bellen nemen. Telefoonnummer heeft dit bedrijf niet dus voor informatie hierover moet ik via de chat zelf achterhalen dat dit om operationele redenen is. Dat is een dusdanig breed begrip dat ik nog steeds niet wijzer wordt. Deze organisatie beseft niet dat klanten niet alleen onderdeel zijn van hun verdienmodel maar dat mensen gewoon vrij moeten regelen en moeite doen om iets te boeken. Vervolgens wordt er ook nog doodleuk gemeld dat het tot 14 dagen kan duren tot het geld weer op mijn rekening. In de chat ook nog een bijdehante medewerker die alleen maar standaard zinnen er uit typt en verder niets menselijks zegt.

Als treinreizen op deze manier de toekomst is blijf ik toch liever met het vliegtuig gaan, waardeloze organisatie

Geplaatst op: 07-10-2022
Laatst bewerkt op: 07-10-2022
Geschreven door: David B.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slecht

Het was erg onduidelijk waar de trein vanuit Utrecht zou vertrekken, De slaapcoupe's zijn met vijf personen erin erg krap. Met wat passen en meten is het gelukt. Er waren twee lakenpakketten voor vijf personen. Uiteindelijk is het goed gekomen. 's Morgens werd er om kwart over vijf op de deur van onze coupé geklopt dat de trein tien minuten later in Berlijn zou stoppen. De passagiers voor Berlijn konden net op tijd hun spullen bij elkaar zoeken. Niet gestopt op Berlijn Centraal, maar op een mini station ergens aan de grens van Berlijn. De trein zou stoppen op HBH en om acht uur 's morgens. Enkele passagiers vroegen wanneer de trein in Belijn zou stoppen. Toen waren we al bijna in Dresden. Die passagiers zijn in Dresden op een andere trein naar Berlijn gestapt. De dag voor de terugreis kregen wij (die naar Dresden gingen) een email met de mededeling dat de trein niet om 22.00 zou vertrekken maar om 00.50. Toen wij op het station in Dresden kwamen waren er al veel mensen die niet hadden meegekregen dat de trein later zou vertrekken. Op station Dresden was er geen informatie over waar de trein zou stoppen of hoe laat. Ondertussen kwamen er veel reizigers uit Berlijn naar Dresden. De trein vanuit Berlijn zou namelijk om 02.55 vertrekken. Er was een mogelijkheid voor deze mensen om op kosten van Greencity Trip een trein naar Dresden te nemen en daar in te stappen. Niet iedereen heeft hiervoor gekozen. Er waren op station Berlijn (niet HBH maar weer het kleine stationnetje) nog een flink aantel mensen die in de kou op hun trein stonden te wachten. Het was 9 graden buiten. Kortom: de stad Dresden was geweldig, maar de organisatie van de reis is echt zeer slecht. De communicatie met de reizigers kan echt veel beter.

Geplaatst op: 19-09-2022
Laatst bewerkt op: 20-09-2022
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
2/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Nooit weer.

Nooit weer,met 5 man in de coupé erg vol.
De bedbanken zeer hard en klein.Slapen onmogelijk. Ben zelf 1.90m Trein en coupe,wasruimte gewoon ouwe muk.(zwaar over datum).Reis van 15 uur naar Praag op zeer slechte zitting een ramp.
Betaal €122 voor 2 personen, maar voor €178 vlieg je naar Praag voor 2 personen.
Dit was eenmalig om uit te proberen ,dus NOOIT WEER.
P.S.Zet moderne treinstellen in ,dus geen luxe wagon uit 1955 waar voor je een veelvoud betaald.
Zeer commerciële jongens uit Breda.

Geplaatst op: 04-10-2022
Laatst bewerkt op: 04-10-2022
Geschreven door: Tijmen Z.

3 / 10
2/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Nooit meer met Greencity!

Korte impressie van de greencitytrip naar Wenen ( 5 dagen; vertrek 25 augustus 2022 om 20.00 uur) Om positief te beginnen; personeel in de trein was vriendelijk.
We hadden economie klasse (goedkoopste) Betekent 5 personen in een coupé. Bij nader inzien vonden wij 4 personen in één coupé een beter idee. Betekent plus 138 euro.
Let wel; plaatsreservering kost 24,90 p.p. extra.
Beddegoed (één deken en één groot laken) en ontbijtpakket voor 2 personen + 78 euro.
Ontbijtpakket stelt zeer weinig voor. Ik schat de totaalprijs van de inhoud op 6 euro p.p.
Nu de reis: in het begin voorspoedig; airco werkt niet, maar schuifraam kan open. Betekent wel veel rijwind plus veel extra herrie. Voor kleinere mensen is de lengte van de slaapruimte oké. Ik ben 183 cm en vond de ruimte dramatisch. De wagons zijn gedateerd en zeer lang geleden schoon gemaakt; veel gerammel. Er is geen wifi in de trein.
Na 23.30 geen toiletpapier meer. Toilet ruikt. Trein staat vaker stil en tweemaal midden in de nacht een zeer hard alarm signaal wat wel één minuut aanhield. Iedereen wakker. Om 8.00 uur wordt toiletpapier aangevuld. Komen in Wenen aan rond 14.15 uur.
Eens met Greencitytrip, maar nooit meer. Doe er uw voordeel mee!

Geplaatst op: 30-08-2022
Laatst bewerkt op: 30-08-2022
Geschreven door: Dick V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Nooit meer met Greencity.

Met een zeer verouderde en lang niet schoongemaakte trein naar Wenen.
Niet kunnen slapen...trein maakte veel stops en rammelde aan alle kanten.
Ontbijt in een doos stelde niet veel voor en was knap betaald.
Kortom doe er je voordeel mee....ik reis in ieder geval nooit meer met Greencity.

Geplaatst op: 31-08-2022
Laatst bewerkt op: 31-08-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
De reis is geannuleerd, geld (nog) niet terug, deceptie!

Greencitytrip geboekt naar Verona, deze is twee weken geleden geannuleerd
Het boeken en service met betrekking tot administratie was prima!
Reden van annuleren. Een vaag verhaal. Belofte binnen week geld terug. Nog geen cent gezien!!
Inmiddels ongeboekt met interrail. Eerder hele goede ervaringen hiermee!! Een aanrader

Geplaatst op: 11-06-2022
Laatst bewerkt op: 11-06-2022
Geschreven door: Anne-Narie K.

6 / 10
5/5 1/5 4/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Eens maar nooit meer

25 mei 2022 in de vroege avond in de trein van GreenCityTrip gestapt richting Verona.
Het bleek een zeer verouderd treinstel te zijn met aftandse slaapcoupés, niet echt schoon en zeker niet geluidsdicht; verre van.
De zitbanken deden ook dienst als bed, maar waren hard, smal en oncomfortabel omdat je constant de stoelleuningen in je rug voelde prikken. Vanwege de slechte isolatie is rustig slapen er niet bij; wat een ongelooflijke herrie maakt zo’n oude trein. De sanitaire voorzieningen waren zeer verouderd en oogden binnen de kortste keren nat en vies.
We hadden een ontbijtpakket erbij besteld, maar dat hadden we beter achterwege kunnen laten. Het had helemaal niets met een ontbijt te maken: gesuikerde wafel, voorverpakte droge chocoladecroissant, cakeje, een zakje chips en wat pepermuntjes. Alleen het meegeleverde water was nog enigszins te begrijpen.
Na een slapeloze nacht kregen we in de vroege ochtend te horen dat de trein Italië niet in kon, vanwege een staking bij de Italiaanse spoorwegen. Dit betekende dat we met bussen verder moesten. De privacy die we hadden bijgeboekt door een coupé voor ons alleen te boeken, was daarmee ook verdwenen. Vervolgens bleek de busreis 5 ½ uur te duren en kwamen we uiteindelijk 3 uur later dan gepland aan in Verona.
In Verona hebben we wat onderzoek gedaan, maar we konden nergens iets vinden over treinstakingen in Italië. Op het station van Verona kregen we te horen dat er nergens stakingen waren en alle treinen gewoon reden. Navraag bij de buschauffeurs leverde op dat zij regelmatig voor deze organisatie de laatste etappe aflegden. In onze ogen heeft GreenCityTrip z’n zaakjes gewoon niet op orde. De terugreis, waarbij we het eerste gedeelte 3 uur in de bus zaten en vervolgens een halfuur op een koud en tochtig perron op de trein moesten wachten, maakte onze ervaring er niet beter op. Hetzelfde oude oncomfortabele treinstel. Wederom niet schoongemaakt. GreenCityTrip: een regelrechte aanfluiting. Eén ster is nog te veel.

Geplaatst op: 02-06-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Vreselijke service

Geen goed woord over voor deze oplichters. Kunnen maar halve producten leveren en verschuilen zich vervolgens met een half excuus achter overmacht. Nog nooit zo slecht behandeld door een reisorganisatie.

Geplaatst op: 08-06-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Theo

4 / 10
4/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Hoe dan?

Hoe, maar echt HOE?!? kan dit bedrijf bestaan? Niets, maar dan ook niets aan de communicatie klopt. Alleen maar mooie praatjes aan de voorkant en vervolgens een verrot product aan de achterkant. Vieze trein, nergens van op de hoogte gehouden, waardeloze bedden, ontbijtpakket met zooi erin. Schaamteloze bende!

Geplaatst op: 13-06-2022
Laatst bewerkt op: 13-06-2022
Geschreven door: Bert S.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Belabbert

Onze keuze om met GreenCityTrio te reizen had een aantal overwegingen:

· mijn partner lijdt aan epilepsie, vaak veroorzaakt door onnodige stress, die wij middels deze reis trachtte te voorkomen.
· bewust een luxe cabine gekozen, zodat we die niet behoefden te delen.
· een trein geeft meer bewegingsruimte dan een bus, of auto.
· geen files
· rust bij het opstaan en ontbijten

Helaas door de staking van, wij nemen aan machinisten, moesten we in Steinach overstappen op de bus. Van rustig opstaan en ontbijten was geen sprake. Het overstappen veroorzaakte ook de nodige stress met als gevolg een lichte epileptische aanval.

Ons werd de indruk gegeven dat er een treinstaking was, echter dat was niet het geval treinen tussen Oostenrijk en Italië reden normaal.

De Brennerpas is op Hemelvaartsdag een plek om te mijden. Helaas wij belanden in kilometers lange files. Wat een ongedwongen treinreis door Italië had moeten worden werd een 5 uur durende traumatische busreis

Er zijn alternatieven, maar die werden niet aangeboden. In Innsbruck was de staking al bekend. De ÖBB heeft directe treinen van Innsbruck naar Verona en Venetië, dit had een mooi alternatief kunnen zijn ook voor de retour reis.

De retourreis werd nog dramatischer, alhoewel de busreis zelf moeiteloos, zorgeloos en snel verliep. Bij aankomst in Steinach bleek onze nachttrein er niet te zijn. Het zou 2 uur duren voordat die arriveerde. Steinach is een dorpsstation met 6 zitplaatsen in de wachtruimte, geen faciliteiten, geen koffie/thee o.i.d. Totaal inadequaat om 100 of meer passagiers op te vangen.

Bovenop dit gebeuren kwam ik tot de conclusie dat het zogenaamde snack/ontbijt pakket meer weg had van een versnapering voor een kind van 6 jaar dan een stevig ontbijt voor een volwassene. Dit zeker in vergelijking met het uitstekende ontbijt in het hotel.

De luxe van de "luxe slaapcabine" was nihil. De bedden waren tot daar aan toe, echter de zitplaatsen, hard en oncomfortabel. Het was duidelijk een slaapwagon die zijn beste tijd had gezien. De extra prijs voor de slaapcabine is dan ook exorbitant hoog.

Ook de prijs voor de slaapkamer van het hotel €221 per nacht voor 2 personen was 45 % hoger dan aangegeven door het Hotel op Booking.com, namelijk €135 per kamer per nacht.

Geplaatst op: 31-05-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Ronald B.

5 / 10
5/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slechte organisatie

Naar Venetië geweest. Trein moet onderweg vaak stoppen waarschijnlijk om te wachten dat het spoor vrij is. Oude treinen die stinken, oncomfortabele stoelen en harde bedden. Ontbijt en snackbox kunnen ze beter achterwege laten. Reis was eerst geannuleerd wegens corona, op andere reizen in die periode was blijkbaar geen corona. Vieze toiletten. Staking personeel in Italie hierdoor de reis per bus afgemaakt, (deze mededeling krijg je in de ochtend als je nog slaapt dat je over een in de bus moet zitten) vier uur extra reistijd. Terugweg weer met de bus (van tevoren wisten ze blijkbaar dat de staking dan nog bezig was. Er was overigens nergens iets te vinden over een staking). Gedropt op koud stationnetje, trein komt pas na 2 uur koukleumen. Geen excuses van personeel maar een vrolijke omroeper die vertelt dat de trein op tijd vertrekt. Als ik alle reviews lees lijkt de organisatie een hoop smoezen klaar te hebben. Eerlijkheid duurt het langst en een beetje begrip zou ze sieren.De reis is een grote domper geweest.

Geplaatst op: 31-05-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
2/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Uiteindelijk geen vijf dagen Venetie maar 1 dag,

Veranderde vertrektijden, eerste dag wordt gerekend vetrek pas s'avonds. Vertraging (kan gebeuren), trein kapot?? bij grens Oostenrijk, 4,5 uur met bus naar Venetië (bussen stonden klaar in Brennero, iets te gelikt), mededeling dat op terugreis trein nog steeds kapot is en weer met bus naar Oostenrijk gebracht vanwaar de trein wel weer kan rijden. Organisatie niet bereikbaar voor vragen. Daarnaast coupé in trein smerig, niet schoon gemaakt. De vijf dagen "Venetie" blijkt er dan maar 1 te zijn.
Hadden gehoopt zonder vliegen leuke citytrips te maken, tegenvaller.

Geplaatst op: 18-04-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Nico H.

5 / 10
4/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Bizar slechte, bikkelharde organisatie

Reis in februari jl. naar Praag was eigenlijk onmogelijk door code rood door een verschrikkelijke storm. Greencitytrip mailt de reizigers eenmalig dat ze gewoon gaan (in tegenstelling tot de rest van de reiswereld) niet gaan is geld kwijt. Dus naar het station, ondanks code rood. Velen waren er al voor 2uur in de middag omdat NS (toch ook iets van een Trein) niet rijdt wegens noodweer/storm. Trein zou 20:30 vertrekken uit Amsterdam.. maar er was geen trein te bekennen. Het stations personeel dat er nog was vroeg met verbazing wat we daar deden, zij wisten 100 % zeker dat er niets zou rijden tot de volgende ochtend. Greencitytrip was niet bereikbaar. Gaf via hun site aan dat we via de website de vertraging/vertrektijd in de gaten moesten houden. Vele reizigers gestrand op de NS stations, wachtend en wachtend op een trein, die 10 uur later pas kwam en uiteindelijk met 22 uur vertraging aankwam in Praag... De nacht in kou en wind op een station doorbrengen is wat we konden, greencitytrip zegt achteraf dat ze juist alles probeerden om de reis door te laten gaan.... waren ze niet gewoon ongelooflijk onprofessioneel en uit op geld?? Geen enkele reiziger kreeg de keus de reis uit te stellen, niet gaan was: je geld kwijt.
Wat een geldwolven en wat een ONVERANTWOORDELIJKE en BIKKELHARDE opstelling. Met kinderen en al iedereen op het station laten komen met code rood, en dan gewoon de hele nacht daar laten staan. Volgende dag je trein dan op weg sturen maar ook helemaal niets doen aan verzorging na deze mega vertraging. Geen water of snack is uitgedeeld. Fouten maken kan gebeuren maar het niet netjes op willen lossen vind ik het ergste nog aan dit bedrijf. Het management heeft een nare mentaliteit, daarom zeg ik, noooooit boeken bij deze organisatie! Het was een rotreis (sliepen de hele nacht slecht op te korte bedjes en aan geluidsoverlast uit andere coupes werd niets gedaan) Voor teveel geld en met onverwachte problemen (inherent aan het verkopen van reizen) kunnen ze niet omgaan en netjes oplossen willen ze het helaas ook niet. Heel jammer, het idee was mooi maar de uitvoering is bagger.

Geplaatst op: 22-03-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Brakke trein, voor brakke nachten

Het klinkt heel positief en treinreis waarbij je slapend op je bestemming aankomt. Maar ja, dan moet dat slapen wel lukken. Het is nu 1.57 de trein staat voor de 4e keer stil. We zijn om 21 uur vertrokken in Utrecht en zijn nu pas in Münster. De trein stinkt, naar hele oude sigaretten rook, de bedden zijn gewoon de banken, smal en keihard. Personeel is vriendelijk maar voor de rest kan je net zo goed met de bus gaan. De site biedt weinig informatie, ook tijdens de reis krijg je geen informatie meer, als bijvoorbeeld de route gewijzigd wordt. Ik ga beslist niet nog een keer zo op vakantie.

Geplaatst op: 27-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Eveline V.

5 / 10
3/5 2/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Verstrekken GEEN informatie en zijn NIET bereikbaar.

Ze verstrekken geen informatie, zijn niet bereikbaar (live chat, noodnummer en per mail). De enige informatie die ze geven is dat ze de reis niet annuleren want de storm is overmacht. En dat je als klant zelf je informatie op het station moet ophalen. Dus met gevaar voor je leven en ondanks de NL-alert moet je naar het station om te weten hoe laat je trein vertrekt. Dat hij niet op tijd vertrek is wel duidelijk, maar wanneer dan wel. Veel stress. Maar dat maakt hun niet uit. Ze vinden het geld belangrijker dan het welzijn van haar klanten. Maar rijden zullen ze met bijna 24 uur vertraging en de mensen van het 1e station zo'n 36 uur onderweg zijn.

Geplaatst op: 20-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Waardeloos bedrijf, je kunt ze niet eens bellen

Heb hier een citytrip geboekt voor februari. Is door hun geannuleerd ivm corona. Vreemd want ik kon wel omboeken naar andere reizen in februari, ook naar italie alleen op andere data. Nu heb ik er 40 minuten over gedaan om mijn reis nummer door te kunnen geven in de chat om vervolgens te lezen dat er geen terug betaling gaat plaatsvinden.

citaat:
Een annulering is mogelijk, in dit geval noteren wij uw afmelding en informeren het treinpersoneel en het hotel dat u niet meer op reis gaat. Er vindt geen terugbetaling plaats. Voor vergoeding van de gemaakte kosten kunt u contact opnemen met uw verzekeraar. Om uw annulering te bevestigen kunt u ons een e-mail sturen naar service@greencitytrip.nl.

Geplaatst op: 10-02-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Wilbert S.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Onbetrouwbaar, hier niet boeken!

Eerste treinreis was in een oude trein, ramen konden niet open, stank van sigaretten, veel lawaai en uren vertraging waardoor amper 2 dagen op bestemming. Greencitytrip geeft €50 als je een positieve review schrijft, dat is de enige reden waardoor ze enkele goede revieuws hebben.
Met korting nu opnieuw geboekt, Oostenrijk. Vanwege de inreisbeperkingen is het voor Nederlanders bijna onmogelijk om volgende week te gaan. Vanuit Greencitytrip is er geen enkele hulp of begrip, er kan niet omgeboek worden, dus iedereen is zijn geld kwijt. Wij hebben voor 4 personen €1800 betaald voor een reis die we daardoor niet kunnen maken. Vooral het feit dat er vanuit greencitytrip geen reactie of hulp geboden wordt, en er onbegrip is stuit me tegen de borst.

Geplaatst op: 25-12-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Heidi V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Leuk personeel maar gore trein.

Wat me het meeste bij is gebleven is de geur. De trein stinkt naar motorolie en sigaretten ofzo. Niet te harden.. Je ruikt het de rest van je vakantie. Ik vond het persooneel trouwens heel erg aardig. De bedden zijn oud, vies, kort en keihard dus slapen doe je nauwelijks waardoor de eerste vakantiedag eigenlijk door vermoeidheid vervalt. Koop ook vooral geen verzorgings of ontbijtbakket want dit is een aanfluiting. Heel duur en prachtig verpakt maar wat er in zit is om te janken. Wicky. De goedkoopste bocht die de aldi verkoopt bah. Neem ook vooral je eigen slaapzak mee. Van de groezelige dekentjes werd ik ook heel verdrietig. Dit was voor ons eenmalig. Nogmaals dat ligt niet aan het personeel.

Geplaatst op: 04-01-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Monica V.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Nee

Schrijf een review over GreenCityTrip
Bestelproces *
0
/ 10
Service *
0
/ 10
Prijs *
0
/ 10
Levering *
0
/ 10


Gerelateerde bedrijven
Center Parcs logo
Center Parcs
19 beoordelingen
6,6
Villaexpert logo
Villaexpert
1 beoordeling
10
Lauwersoog logo
Lauwersoog
2 beoordelingen
10
Gerelateerde blogartikelen

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is GreenCityTrip een betrouwbaar bedrijf?

Er zijn 23 beoordelingen geplaatst over GreenCityTrip. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4,0 gekregen, waarbij 10% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

In welke sectoren is GreenCityTrip actief?

GreenCityTrip is vooral actief in de categorie vakantie & reizen en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) activiteiten reizen , landenspecialist en wandelvakanties.

Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

Heb je een positieve indruk gekregen door de GreenCityTrip reviews? Dan kun je naar de website van GreenCityTrip gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.

Alle subcategorieën uit deze categorie