Waar moet je op letten bij Black Friday deals?

Waar moet je op letten bij Black Friday deals?

Black Friday is weer in aantocht en dat is toch het moment in het jaar om de knip eens flink te laten wapperen. Je wordt ook geconfronteerd met interessante kortingen die fors kunnen oplopen en je dus ook kunnen bewegen om een aanschaf te doen. Maar voorzichtigheid is geboden en daarom geven we in onze blog tips over waar je op moet letten bij Black Friday deals.

Op = op

Stel dat je een mooie televisie op het oog hebt en je krijgt tijdens Black Friday maar liefst 30% korting. Dat is een super deal, maar je wilt er ook even over nadenken. Maar nu staat er bij de aanbieding “op=op”. Dat betekent dus dat je snel moet beslissen. Of toch niet? Vaak wordt de kreet op=op niet goed toegepast, want het is ook een middel om mensen sneller te laten beslissen om een product te kopen. Dus als je het aandurft kun je dit negeren en geef je jezelf de tijd om erover na te denken. Die deal is er morgen, overmorgen en volgende week ook nog wel.

Opruiming

Er zit een groot verschil in aanbieding en opruiming. Een aanbieding is vaak een product voor een lagere prijs. Dat is ook een opruiming, maar dan is de korting van toepassing op bijvoorbeeld oudere modellen of uitlopende mode. Daar is op zich niets mis mee, maar het is wel fijn om te weten of je nu een nieuw of een wat ouder product koopt. Hier kun je dus extra scherp op zijn, omdat de hoogste kortingen tijdens Black Friday vaak wel op oudere producten van toepassing zijn.

Prijsverloop

Als je een beetje fanatieke shopper bent en ook de tijd hebt om je voor te bereiden, doe je er slim aan om nu al een selectie te maken van producten die je overweegt aan te schaffen. Check de komende tijd ook het prijsverloop en vergelijk die met de prijzen die tijdens Black Friday gelden. Dan heb je al snel in de gaten of je te maken hebt met een zogenaamde of een echte goede korting. Wees je ervan bewust dat winkeliers vaak voor een actieperiode de prijzen verhogen, zodat ze voor de beleving ook tijdens de actieperiode een “hogere korting” kunnen geven. Feitelijk is de korting helemaal niet zo hoog als je denkt.

Het geld vliegt sneller je zak uit dan je lief is

Je kunt jezelf ook een beetje in bescherming nemen, want Black Friday deals worden in grote getalen op je afgevuurd. Je mailbox staat vol met deals, je kunt geen Facebook of Instagram openen en een advertentie negeren die jouw favoriete producten afbeelden en ook in het straatbeeld zul je met krachttermen worden verleid. De truc is om koel te blijven en om met jezelf een budget af te spreken. Op die manier houd je de controle over je uitgave en kun je goed nadenken over je aankopen. Veel aankopen zijn namelijk tijdens Black Friday impulsaankopen die je wellicht helemaal niet nodig hebt.

Wil je meer weten over Black Friday en hoe je de beste deals scoort? Lees dan ook ons artikel.

Categorieën
Webshops Webshops
Recente blogartikelen
Wat te doen na een ongeval: Stappenplan voor slachtoffers
Wat te doen na een ongeval: Stappenplan voor slachtoffers 15-11-2024
Hoe een ads specialist jouw bedrijf naar nieuwe hoogten kan brengen
Hoe een ads specialist jouw bedrijf naar nieuwe hoogten kan brengen 05-11-2024
Lees meer blogs